F1-ketju

  • 661 792
  • 5 107
Et sitten haistanut vitsin tynkää.

Kiitos rehdistä vastauksesta. En haistanut vitsin tynkää enkä mitään muutakaan epämiellyttävää kuten paskanhajua tai muuta.


Kyllä Nuori Herra nimeltä Lewis Hamilton on ehtinyt jo osoittaa että osaa olla myös käärmeenkielinen selkäänpuukottaja ja paskanpuhuja(kauden aikana vika oli aina Alonsossa tai Alonson tekemisissä, ei omissa) kun kyseessä on omat tekemiset ja voittaminen(toki se kertoo myös tinkimättömästä voitonhalusta). Eli ikinä herra ei tehnyt mitään väärää, tai rangaistuksen arvoista omasta mielestään. Eikä tietenkään kukaan voi julkisesti sanoa haluavansa kabinettipeli-mestaruuden pari kuukautta kauden päättymisen jälkeen. Olisihan se silti Brasiliasta toki kelvannut tuomaripäätöksellä mukaan.

En tunne Hamiltonia niin henkilökohtaisesti, että osaisin tarkemmin analysoida millainen paskanpuhuja hän on tai ei ole. Se mihin itse tartuin oli tuo sinun nokkelaksi osoittautunut hauskuuttelu, jossa Hamilton itki polvillaan mestaruutta itselleen. Sen verran mitä itse olen aiheeseen perehtynyt, niin Hamilton on joka käänteessä todennut ettei halua voittaa mestaruutta tällä tavoin. Ja se on ihan ymmärrettävää. En minäkään haluaisi voittaa kabineteissa mestaruutta.

Kysymys PR-Pojusta oli kategoriaa huvittava. Setä Bernie on istunut vuosikaudet kädet rukousasennossa että sarjaan saataisiin a)menestyvä britti b)tummaihoinen kuljettaja c)tummaihoinen menestyvä kuljettaja d) kohtien a+b+c summa menestyvä brittiläinen tummaihoinen kuljettaja. Kohtia a ja b Bernie on vuosikausien aikana toistellut eri haastatteluissa kun Herra Diktaattorilta on kysytty minkälaista kuljettajaa hän toivoo sarjaan.

Kiitos myös tästä. En ole seurannut Ecclestonen tekemisiä tai lausuntoja, joten tämä oli ikäänkuin uutta tietoa minulle. Niin vastenmielinen tämä Bernie, että mielelläni jätän hänen näkemyksensä lukematta.

Lopulta voitaisiin kysyä, että kumpi onkaan lopulta parempaa mainosta tällä skandaaleissa ryvettyneelle lajille. Toinen vaihtoehto on tiukka kolmen kuljettajan kamppailu mestaruudesta loppuun saakka ja toisessa vaihtoehdossa mestaruus jaetaan kabineteissa taistelun jo tauottua, ja vieläpä sille jolle mestaruus ei kuulu. Olkoonkin sitten Bernie Munapään suosikkipoika. Minusta tuo ensimmäinen kuulostaa paremmalta imagonrakentamiselta. En olekaan Bernie.

PS. Palstapoliisi-läppä ei pudonnut.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
PS. Palstapoliisi-läppä ei pudonnut.

Havaitsin sen itsekin niin jumalattoman huonoksi ja turhaksi ja tyystin asiattomaksi että muutaman minuutin harkinta-ajan jälkeen kävin sen häpeissäni poistamassa, kuten varmasti huomasit. Krapulassa ei aina tule riittämiin ajateltua. Nöyrimmät pahoittelut silti siitä, se oli enemmän kuin turhaa soopaa.

Mitä Bernieen tulee niin samoilla linjoilla äijän suhteen ollaan. On tehnyt miljardeja ja taas miljardeja pyörittämällä sirkusta mutta suurin motiivi jatkaa on saada lisää miljardeja tilille. Siksi Bernien prioriteeteissä absoluuttinen kilvanajotaito(vrt. Räikkönen ja Alonso tästä esimerkiksi)ei paina mitään"mediasuotuisampien ominaisuuksien" kuten kotimaan/synnyinmantereen(sille aasialaiselle kuskille järjettömän isotilaus, amerikkalaiselle vain suuri), ihonvärin(no Lewis ehkä huono vertaus tähän koska osaa kiistatta myös ajaa mutta esim. juuri tummaihoisuus avaa pohjan uusille faneille) ja supliikkimiehentaitojen(no tästä en ole varma mutta kyllähän DC tahattomasti ainakin on sellainen salaliittoteorioineen) rinnalla. Bernie on varsinainen erkkiesimerkki money talks, bullshit walks-miehestä. Valitsee suosikkikuskinsakin tilanteen mukaan, kuka nyt milloinkin on media-arvoltaan paras on myös Bernien suosikki.

Hamiltonin kylmäverisyydestä noin kilpailijanahan saatiin keskikesällä oivia esimerkkejä kun vastoin sovittuja strategioita teki parhaansa pilatakseen Alonson aika-ajo suorituksia tuuppaamalla oman menestyksensä kylmästi etusijalle. Sen jälkeen vielä päälle "itkut" Alonson tylyydestä ja "hämmästelyt"moisesta käytöksestä häntä kohtaan. Toki unohtaen sen että itse toimillaan oli koko lumipalloefektin laittanut liikkeelle. Eli vika oli aina tallikaverin käyttäytymisessä, ei koskaan omassa. Lisäksi tuo mukahauska itkupotkuläppä ammensi taustaansa niistä muutaman loppukauden kilpailun itkuista joissa kokeneempi Alonso koulutti tylysti nuorukaista, näistä ehkä Span jälkeiset itkut parhaana esimerkkinä(ei Hamiltonia miellyttänyt kun tallikaveri ajoikin lähdössä kylmästi kilpaa). Eli periaatteessa kaveri sai itse tehdä kaikkensa jotta voittaisi tallikaverinsa ja tallikaverin(joka oli kaksinkertainen maailmanmestari)olisi vain pitänyt antaa periksi ja heittää mestaruuden osalta pyyhe kehään kesken kauden. Eli Hamilton antoi loppukaudella melkoisen kuvan siitä että herra puhuu yhtä, tekee toista.

Kolmen kuskin grandefinale oli todellakin aivan käsittämätön loppuhuipennus kaudelle kaiken kohun ja skandaalinkäryn jälkeen. Hyvä että sen ratkaisu oli myös lopullinen ratkaisu.

PS. Hyvä ettei myöskään paskanhaju tuntunut sunnuntaiaamuna nokkaan. Se olisi ollutkin jo sangen epäinhimillistä. Ainakin muiden tuottamana tahi aikaansaamana.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olipa taas täysin turha "kolumni" Mustakarilta. Kovalaisen ainoa uhka on siinä, että:
1) Alonso menee Rellulle JA
2) Rellu palkkaa Alonson pariksi Piquetin JA
3) Mäkki palkkaa Hamiltonin pariksi de la Rosan/Paffettin/tulokkaan

Ei kovin todennäköinen skenaario.

Jos Kovalainen ei jatka Rellulla, ei vapaita paikkoja tosiaan montaa ole. Käytännössä vain McLarenin paikka. Mutta jos McLaren ei ota Alonson tilalle Kovalaista, de la Rosaa, Paffettia tai jotain tulokasta, vapautuu muualta paikka Kovalaiselle. Ja näitä talleja voivat olla ainakin Williams (Rosberg), Honda (Button), Red Bull (Webber, Coulthard) ja BMW (Heidfeld, Kubica). Kovalaisella on siten vaihtoehtoja ensi kauden talliksi ainakin 6. Mielestäni se ei ole kovin vähän.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos Kovalainen ei jatka Rellulla, ei vapaita paikkoja tosiaan montaa ole. Käytännössä vain McLarenin paikka. Mutta jos McLaren ei ota Alonson tilalle Kovalaista, de la Rosaa, Paffettia tai jotain tulokasta, vapautuu muualta paikka Kovalaiselle. Ja näitä talleja voivat olla ainakin Williams (Rosberg), Honda (Button), Red Bull (Webber, Coulthard) ja BMW (Heidfeld, Kubica). Kovalaisella on siten vaihtoehtoja ensi kauden talliksi ainakin 6. Mielestäni se ei ole kovin vähän.

Ja Hondallahan saattaa olla toinenkin paikka auki, siitäkin huolimatta että Rubens Barrichellolla on sopimus ensi kaudeksi. Tiettävästi Hondan päämajassa oltaisiin halukkaita ulostamaan Barrichello tai ainakin siirtämään tämä Super Agurille jolloin toiseen autoon saataisiin vähän kovempi luu. Saa nähdä miten sitten Ross Brawnin tulo Hondalle vaikuttaa tähän ja onko noissa huhuilla yleensäkään mitään perää.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Olisihan tuo kohtalaisen ironista jos Kovalainen jäisi ilman tallipaikkaa. Tarkoitan sitä että hankalan alun jälkeen varsinkin loppukaudesta tuli Heikin plakkariin tukkukaupalla sangen mallikkaita työnäytteitä kilpailijan kyvyistä, siitäkin huolimatta että Fisicon systemaattista "lyömistä" ei CV:hen voikaan lisätä sillä F-1 piireissä se lienee nykyisin minimivaatimus tasaveroisilla autoilla ajaville superlisenssinsä pitämiseksi.

Jotenkin vaikea uskoa että McLaren/Ron pestaisi "lyhyen ajan" sisään jo kolmannen suomipojan autonsa rattiin. Kansalaisuudestahan ei ole tallille Suomen kohdalla minkäänmoista hyötyä missään mielessä(vrt. Hamiltonin "edustaman" brittiläisyyden tai Nicon, Vettelin, Heidfeldin "edustaman"saksalaisuuden arvo markkinoinnin kannalta). Häkkisen ja Räikkösen pestaamisen perimmäinen syyhän on ollut se olettamus että heistä tulee tallinsa ykköstähtiä ja sitä myötä maailmanmestareita mäkin ratissa. Nyt McLarenilla kuitenkin on tallin kotimaata ajatellen se paras mahdollinen, eli vauhtinsa ja kykynsä heti tulokaskaudellaan todistanut britti, ykköstykkinään jonka toivotaan mestaruuden talliin tuovan. Tuo fakta taas mielestäni tiputtaa radikaalisti Kovalaisen mahdollisuuksia saada McLarenilta kuskinpesti tulevaksi kaudeksi. Eli miksi Dennis palkkaisi suomalaisen kuljettajan jonka maailmanmestaruus ei olisi tallin ykkösprioriteettinä?

Veikkaanpa että niin Englannin kuin Saksan(mersu) suunnalla nähtäisiin Hamiltonin kakkosena mieluummin nuori saksalainen kuin nuori suomalainen raapimassa tallipisteitä plakkariinsa. Lisäksi se Heikin ilmoitus ettei suostu kenenkään kakkoskuskiksi...öööh...pieneltä deja vu:lta haiskahtaisi jos Dennis Kovalaisen pestaisi. Eli saattaisi olla "kevyttä kinastelua kentällä" luvassa jos taas mentäisiin tasajaoin.

Mielelläni toki olen väärässä ja Kovalainen saa paikan huipputallista.
 
Viimeksi muokattu:

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
Olisihan tuo kohtalaisen ironista jos Kovalainen jäisi ilman tallipaikkaa. Tarkoitan sitä että hankalan alun jälkeen varsinkin loppukaudesta tuli Heikin plakkariin tukkukaupalla sangen mallikkaita työnäytteitä kilpailijan kyvyistä, siitäkin huolimatta että Fisicon systemaattista "lyömistä" ei CV:hen voikaan lisätä sillä F-1 piireissä se lienee minimivaatimus tasaveroisilla autoilla ajaville superlisenssinsä pitämiseksi.

Tuosta olen täysin eri mieltä. Fisichella on sarjan konkareita ja pieksänyt kaikki tallikaverit urallaan lukuunottamatta Alonsoa ja nyt Kovalaista.
 

scholl

Jäsen
Olisihan tuo kohtalaisen ironista jos Kovalainen jäisi ilman tallipaikkaa. Tarkoitan sitä että hankalan alun jälkeen varsinkin loppukaudesta tuli Heikin plakkariin tukkukaupalla sangen mallikkaita työnäytteitä kilpailijan kyvyistä.

Vaikka Renaultin auto oli huono niin kyllä se kausi oli silti pettymys. Alkukausi surkea, eikä loppukaudestakaan häikäissyt. Vähän sellaista perusvarmaa ajamista, missä ei nouse kunnolla esiin.
Lisäksi se Heikin ilmoitus ettei suostu kenenkään kakkoskuskiksi...

Kovalaisella on pari ongelmaa tällä hetkellä. Toinen on se, että ei halua olla kakkoskuski ja toinen se, että Briatore on manageri. Jos Kovalaiselle sopisi kakkoskuskin hommat niin voisi sopia yhteen Alonson tai Hamiltonin kanssa. Briatore taas on siinä mielessä ongelma, että mies on laittanut koko uransa siihen yhteen koriin ja vaikka Briatore tekee hyviäkin asioita niin toisaalta hän ei tule kaikkien kanssa toimeen.

Kovalainen on tehnyt hyvän, ahkeran duunin Renaultilla, mutta nyt on vedenjakajalla. Joko saa hyvän paikan hankittua tai sitten uhkaa mennä unholaan. Sieltä on tulossa nuorempia todella huippulahjakkaita kuskeja kuten Vettel ja sitten toisaalta taas osa paikoista menee rahalla statisteille kuten Williamsilla nyt japsille. Harmi vain, jos Frankilla on nyt taas fyrkkaa, eikä joudu myymään Nicoa Dennisille, koska Niconkin ura voi pysähtyä, jos ei pääse parempaan autoon.

Erikoisinta Kovalainen casessa on se, että mies ilmeisesti bluffasi kovilla panoksilla kauden päätyttyä kun antoi haastatteluita, missä antoi ymmärtää, että hänellä on varaa valita työpaikoista, eikä tarvitse jäädä talliin Alonson kakkoseksi.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Vaikka Renaultin auto oli huono niin kyllä se kausi oli silti pettymys. Alkukausi surkea, eikä loppukaudestakaan häikäissyt. Vähän sellaista perusvarmaa ajamista, missä ei nouse kunnolla esiin.

Niinpä. Kysymys kuuluukin oliko Renaultin auto mahdollisesti niin tasapaksun surkea ettei sillä edes voinut "loistaa" koko kauden aikana? Perusvarmalla ajamisellakin Fisico taipui siltaan joten ei tuo nyt ihan puihinkaan mennyt. Olet kyllä sikäli oikeassa tuon pettymyksen suhteen että kyllä porrasta ylempänä olevista sijoista minäkin odotin Rellun taistelevan, en pelkästään Kovalaisen.

EDIT. Briatoren suhteen samoilla linjoilla. Flavio voi olla lottovoitto tai täysin tyhjä arpa. Toivotaan ettei se osoittaudu jälkimmäiseksi...
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Fisichella on sarjan konkareita ja pieksänyt kaikki tallikaverit urallaan lukuunottamatta Alonsoa ja nyt Kovalaista.
Kun nämä kaksi kaveria ovat olleet kuitenkin viimeisimpiä tallikavereita, niin eikö se kerro aika hyvin siitä, että Fisicon trendi on laskussa?

Jos Fisico olisi nyt kovaa valuttaa kuljettajamarkkinoilla, niin viime vuonna olisi pitänyt olla huomattavasti nopeampi, kuin "testikuljettaja" Kovalainen.

Mitä sitten yleensäkin tulee näihin kuljettajapaikkoihin ensi kaudelle, niin taitaa olla vaan nyt niin, ettei muuta täysin selvää löydy, kuin se, että Ferrarin kuskit ovat selvillä, ja kaikki loput paikat jonkun verran vielä sekaisin kulisseissakin.
 

scholl

Jäsen
Kun nämä kaksi kaveria ovat olleet kuitenkin viimeisimpiä tallikavereita, niin eikö se kerro aika hyvin siitä, että Fisicon trendi on laskussa?

Fisicon pitäisi ehdottomasti nyt lopettaa uransa. On ihan naurettavaa, että hän pyörii vielä mukana Intia-spekulaatioissa. Mies teki urallaan parhaimmillaan pari kertaa huonoja tallivalintoja, mutta onhan faktaa myös se, että hän ei oel voittajakuski. Alonson aikana Fisichellakin sai nauttia hyvästä kalustosta, muttei saanut hyvää tulosta aikaiseksi.

Miehen pitää alkaa tehdä muita hommia tai sitten jos ajaminen vielä kiinnostaa niin kokeilisi DTM:ää, urheiluautoja tai jotain vastaavaa. Ne häntäpään tallien kuskit voivat olla ihan hyvin tulevaisuuden lupauksia hakemassa kokemusta. Mitä järkeä, että eläkeläisikäiset pyörisivät joukon hännillä.
 

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
Kun nämä kaksi kaveria ovat olleet kuitenkin viimeisimpiä tallikavereita, niin eikö se kerro aika hyvin siitä, että Fisicon trendi on laskussa?

Jos Fisico olisi nyt kovaa valuttaa kuljettajamarkkinoilla, niin viime vuonna olisi pitänyt olla huomattavasti nopeampi, kuin "testikuljettaja" Kovalainen.

Mitä sitten yleensäkin tulee näihin kuljettajapaikkoihin ensi kaudelle, niin taitaa olla vaan nyt niin, ettei muuta täysin selvää löydy, kuin se, että Ferrarin kuskit ovat selvillä, ja kaikki loput paikat jonkun verran vielä sekaisin kulisseissakin.

Onhan Fisicon trendi laskussa. Se on selvä, en sitä ole kiistänytkään. Saattaapa jopa olla viimeiset kisat Ykkösillä jo kurvailtu. Mutta Neely sanoi Fisichellan lyömisen olevan "minimivaatimus tasaveroisilla autoilla ajaville superlisenssinsä pitämiseksi" ja se on kyllä jo vähän liian rajusti ilmaistu. Fisico oli tälläkin kaudella sellainen perus ylemmän keskikastin kuljettaja, joka oikeanlaisella kalustolla ajaa kilpailujen voitoista.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Arvostan sinällään Kovalaisen itsevarmaa asennetta ja kunnianhimoa, mutta mies on kuitenkin vielä kokematon kuski ja liikaa ei pitäisi ylpistyä ja vaatia. Tuollakin ympyröissä varmasti voidaan jyrätä liikaa vaativat, etenkin jos ei ole takana isoja sponsseja ja vaikuttajia. Kovalaisella tuskin on. Hän on vain lahjakas kuski, ei muuta. Näin ollen tuosta selkeästä vaatimuksesta olla täysin tasavertainen kuski kannattaisi ehkä hieman tinkiä, varsinkin jos McLarenilta paikka aukeaisi. Osoittaa sitten taidoillaan asemansa, tuskin ne nyt toiselle kuskille ihan mitään roskateknologiaa autoon asentaa? Omista auton kehittämiskyvyistäkin ja testausinnokkuudesta lähtee paljon liikkeelle.

Ei palvele varmaan mitään tarkoitusta olla selkeä ykköskuski jossain kuratallissa, missä kärkeen ei ole asiaa itkemälläkään.
 

scholl

Jäsen
Arvostan sinällään Kovalaisen itsevarmaa asennetta ja kunnianhimoa, mutta mies on kuitenkin vielä kokematon kuski ja liikaa ei pitäisi ylpistyä ja vaatia. Tuollakin ympyröissä varmasti voidaan jyrätä liikaa vaativat, etenkin jos ei ole takana isoja sponsseja ja vaikuttajia. Kovalaisella tuskin on. Hän on vain lahjakas kuski, ei muuta. Näin ollen tuosta selkeästä vaatimuksesta olla täysin tasavertainen kuski kannattaisi ehkä hieman tinkiä, varsinkin jos McLarenilta paikka aukeaisi. Osoittaa sitten taidoillaan asemansa, tuskin ne nyt toiselle kuskille ihan mitään roskateknologiaa autoon asentaa? Omista auton kehittämiskyvyistäkin ja testausinnokkuudesta lähtee paljon liikkeelle.

Ei palvele varmaan mitään tarkoitusta olla selkeä ykköskuski jossain kuratallissa, missä kärkeen ei ole asiaa itkemälläkään.

Kuratalleissa ei ole ykköskuskeja. Niissä on vain kaksi kakkoskuskia.

Toisaalta taas McLarenilla tuo ero ykkös- ja kakkoskuskin välillä on aika pieni. Tottakai Häkkinen oli ykköskuski ja nyt varmasti Hamilton tulee olemaan, mutta silti varmasti tulee hyvä kalusto. Se, että hän on ollut tulevaa tallitoveriaan mahdollisesti kauemmin tallissa ja se, että hän on britti, antaa etulyöntiaseman. Kaluston lisäksi kyse on myös henkilöistä kuten kisainsinööreistä etc.

Suurempi ero voi olla mahdollisesti Renaultilla. Briatorellahan oli jo Benettonin aikana tapana rakentaa auto yhden kuskin haluamaksi. Useinhan nimittäin kyse on nimenomaan siitä, että kuskien ajotyyleissä on eroja ja auto on joko sitten jonkinlainen kompromissi tai sitten ykköskuskin haluama. Schumin tallikaverina JJ:llä ja kumppaneilla ei olisi edes ollut mahdollisuuksia. Ei se Renaultilla enää varmasti ihan niin ole, mutta onhan se silti totaalisesti niin, että Alonso määrää ja muut vikisevät. Sinänsä se on nurinkurista sanoa, ettei suostu kakkoseksi, jos tilanne on se, että Alonso haluaa muutenkin tulla vain vuodeksi ja hipsiä sitten Maranelloon.

Kakkoskuskina on mahdollisuus pilata ura, jos kaikki menee pieleen, mutta toisaalta se on mahdollista pilata myös, jos putoaa kokonaan kuskimarkkinoilta pois.

Jos mietitään, miksi joku talli haluaisi palkata Kovalaisen niin se menee aika vaikeaksi. En oikein ymmärrä, miksi McLaren palkkaisi hänet. Jos Hamilton on ykkönen niin Pedro de la Rosa pystyy tekemään kakkosena about kovalaisen tasoista jälkeä. Ei ole häikäisevä kilpakuljettaja, mutta säestää ja tuo tasaisesti pisteitä, eikä ole kuitenkaan mikään Wurz. Lisäksi mies on ajanut tallissa pitkään ja pystyy varmasti kehittämään autoa. Vähän samalla tavalla kuin DC rakensi autoa Häkkiselle ja Räkälle.

Red Bull on ainoa talli, jossa on selkeästi ollut intoa saada Kovalainen, mutta heillä on paikat nyt täynnä. Briatore ei päästänyt Kovalaista silloin, kun talli hänet halusi.

Kovalainen ei ole ykköskastissa kun puhutaan tulevaisuuden mestareista Alonson ja Räikkösen jälkeisessä ajassa. Silloin yleisesti puhutaan, että se aika tulee olemaan Sebastian Vettelin, Lewis Hamiltonin ja Nico Rosbergin taistelukenttä. Siitäkin huolimatta paikkoja tulee olemaan ihan hyvin, koska Alonso ja Räikkönen eivät tule ajamaan yhtä pitkiä uria kuin Schumi. Räikkönenhän lopettaa jo todennäköisesti kahden vuoden päästä antaen enemmän aikaa viinanvedolle. Samoin moni vanhempi kuljettaja lopettaa. DC, Barrichello ja kumppanit jättävät paikan hyvin pian eli jos vain on mitään mahdollisuuksia Renaultin kakkospaikalle ensi kaudeksi niin tottakai se kannattaa ottaa ja tehdä rauhassa ratkaisuja jatkosta. Muuten käy niinkuin Gary Paffettille, eikä pääse ollenkaan ajamaan.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Jos mietitään, miksi joku talli haluaisi palkata Kovalaisen niin se menee aika vaikeaksi. En oikein ymmärrä, miksi McLaren palkkaisi hänet. Jos Hamilton on ykkönen niin Pedro de la Rosa pystyy tekemään kakkosena about kovalaisen tasoista jälkeä. Ei ole häikäisevä kilpakuljettaja, mutta säestää ja tuo tasaisesti pisteitä, eikä ole kuitenkaan mikään Wurz. Lisäksi mies on ajanut tallissa pitkään ja pystyy varmasti kehittämään autoa. Vähän samalla tavalla kuin DC rakensi autoa Häkkiselle ja Räkälle.
Uutisten mukaan McLarenin espanjalainen sponsori haluaa Pedro de la Rosan toiseksi kisakuljettajaksi.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hienoa sinänsä, että De La Rosa saa näytön paikan. On ollut vuosikausia yksi suosikkikuskejani, sympaattinen, tyylikäs rohkea ajaja. Tiedä sitten miehen todellisista lahjoista, mutta yrittämistä ja ideaa on ollut. Paremmalla tuurilla voisi olla menestyneempikin. Palkintopallille ainakin asiaa. Jätti toissakautena McLarenin kisakuskina positiivisen vaikutelman, kun se yksi urputtaja-Montoya onneksi deletoitiin pois koko sarjasta.

Harmi tietysti Kovalaisen kannalta. Jos Renault on poissuljettu, niin tie vie jonnekin roskatalliin ja se on sitten siinä. Sieltä ei paljoa näyttöjä anneta, että isommat tallit kiinnostuisi.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
de la Rosa on kuitenkin jo 37-vuotias. Siis ensi kauden alkaessa, joten tulevaisuuden kannalta siirto ei olisi kyllä hyvä. Enkä nyt välttämättä niin vakuuttunut ole hänen nopeudestaan.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
de la Rosa on kuitenkin jo 37-vuotias. Siis ensi kauden alkaessa, joten tulevaisuuden kannalta siirto ei olisi kyllä hyvä. Enkä nyt välttämättä niin vakuuttunut ole hänen nopeudestaan.
En tiedä nopeudesta, mutta McLaren on nyt sen verran myöhään liikkeellä, ettei kuitenkaan saa haluamaansa (lienee Rosberg, joka vapautunee vuodeksi 2009). Jos paikalle tarvitaan joku vain vuodeksi, on de la Rosa varsin hyvä valinta, josta lienee kokemuksellaan apua Hamiltonillekin. Talli on toiminut näin ennenkin - 1987 palkattiin Johansson siksi ajaksi, että Senna vapautui.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Coulthard on näköjään taas vauhdissa. David Coulthard väittää, että Mika Häkkinen lopetti F1-uransa pelon takia.
http://www.iltalehti.fi/formulat/200711266898678_fo.shtml

Oikeasti kuinka katkera voi mies olla? Hameet korville skotti!

Mikan mällien jälkeen, en yhtään ihmettelisi vaikka tuo olisikin totta. Mutta eiköhän se Mikan oma versio ole lähempänä totuutta. Todellisuus lienee lähempänä molemmien summaa, kuin kumpaakaan yksittäistä versiota.

Ja sitten olisi myös ihan kiva tietää, kuinka pahasti asiayhteydestä tuo kommetti on irroitettu. Olisikohan oikea lausunto ollut lähempänä: "Mika lopetti ajamisen osittain pelon takia"? Tai sitten on haastattelussa tullut esille Mika ja pelko, jotka lehtimies on yhdistänyt. Tai sitten koko haastattelua ei ole ikinä edes tehty.
Sporde selvittämään.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
No, sama se kai pelkää vai ei, jos kuitenkin urallaan saavutti edes jotain toisinkuin Kulti.
Vähän sama tuli itsellenikin mieleen kun jostain luin noita kuution kommentteja. Häkkinen sentään voitti jotain. Kuutiosta ei vain ikinä oikein ollut (eikä ole) siihen. Nyttemmin yrittää paikailla sitä valittamalla mm. miten tossun alla oli aikanaan larenilla. Voisi kuutiokin jäädä vähitellen eläkkeelle ja antaa nuoremmille ja nopeammille mahdollisuus.
 

scholl

Jäsen
Uskon, että pelko pitää osittain paikkansa. Häkkinenhän sanoi, että kyllä Schumikin hidastuu tai jotain vastaavaa kun saa lapsia. Joillakin ihmisillä käy niin, että perheellisenä ei osaa samalla tavalla laittaa sataa lasiin. Varsinkin jos muija esimerkiksi sattuisi nalkuttamaan riskeerauksesta. Eikä tuo vakava onnettomuus varmasti yhtään asiaa auta.

Toisaalta mitä väliä, vaikka niin olisikin. Häkkinen voitti kaksi maailmanmestaruutta. Tuskin kukaan odottikaan, että hän ajaa koko ikäänsä formulaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Coulthard nyt on sellainen vastausautomaatti, ettei yllätä mikään. Tosiasia on kuitenkin se, että laatikkopää on itse ikuinen kakkonen ja häviäjä. Peittelee omaa epävarmuuttaan ja mokailujaan piikittelemällä muita.

Oikeasti kovat tyypit ei puutu muiden elämään ja tekoihin. Sellaisia on mm. tässä parjattu Mika Häkkinen sekä Kimi Räikkönen ja Michael Schumacher.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös