Paalu meni Räikkösen virheeseen, mutta siitä huolimatta Räikkönen oli nopea viimeisellä sektorilla, kun Hamiltonin johto Räikköseen kahden sektorin jälkeen oli 0,116 sekuntia ja maalilinjalla 0,102 sekuntia. Valitettava virhe, mutta lähtö ratkaisee paljon. Räikkönen on likaisella puolella, joten välttämättä Ranskan kaltaista lähtöä ei ehkä nähdä, mutta jos Ranskan lähtö oli Ferrarin parantuneen lähtöjärjestelmän ansiota, pitänee Räikkönen lähdössä vähintään paikkansa. Voisin kuvitella, että Hamilton voisi olla liikkeellä pari kierrosta kevyemmällä kuormalla kuin Räikkönen ja Massan varikkokäynti on kaiketi kierros-pari Räikkösen jälkeen. Alonso on varmaankin kärkiryhmästä kaikkein raskaimmalla, eli pysähdys tulee pian Massan jälkeen.
Toivotaan, ettei tuohon virheeseen mennyt taktiikka aivan piloille, sillä viimeisen sektorin mennessä kohdalle olisi syntynyt huippuaika. Räikkönen on muutenkin ollut iskussa viimeisessä sektorissa koko viikonlopun. Jos Räikkönen ei lähdössä pääse kärkeen, mutta pääsee Hamiltonin iholle kierroksen lopussa on ohitusmahdollisuus lähtösuoralla. Ohitusta tosin vaikeuttaa, että sen päässä oleva mutka on nopea ja "suoralta imusta ohi" -ohitukset ovat F1:ssä harvinaisia. Toki ensimmäisellä kierroksella voi ohitus onnistua myös hieman epätodennäköisemmässä ohituspaikassa, jos edellä oleva ei ole saanut renkaita vielä kunnolla toimimaan. Myöhemmin ohittaminen vaikeutuu sitten enemmän.