F1-ketju

  • 662 627
  • 5 069

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Vaikka Räikkönen joskus saattaa vähän vaikuttaa huonot käytöstavat omaavalta, keskenkasvuiselta räkänokalta, niin minä arvostan myös todella paljon tuota "Ei mua kiinnosta" -asennetta mikä Räikkösellä on. Räikkönen ei ikinä ole lähtenyt mukaan tähän leikkiin mitä mm. Alonso, Villeneuve, Coulthard jne. ovat harrastaneet, eli koko ajan ollaan arvostelemassa/kommentoimassa muiden tekemisiä tai tekemättä jättämisiä. Räikkönen sanoo vaan että "Ei mua kiinnosta mitä se tekee" kun joku toimittaja erehtyy kysymään kommentteja kilpailijoista. Ja vaikuttaa ihan oikeasti myös siltä että häntä ei kiinnosta senkään vertaa mitä muut hänestä ajattelevat, ei näyttäisi stressaavan mistään eikä kenestäkään. Ajaa vain kovaa eikä selittele, tai sitten ei aja kovaa mutta ei selittele sitäkään. Minusta hieno asenne!

Kimi pystyy myös rehellisesti toteamaan olleensa p*skalla...
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä ennustan että nuo voimasuhteet muuttuivat koko loppukauden ajaksi. Tuosta johtuen (Jerry) Hamilton ei tule voittamaan maailmanmestaruutta,- ei myöskään Alonso.

Maailmanmestaruus menee Ferrarille senkaltaisella matematiikalla, joka tulevilla kaksoisvoitoilla on laskettavissa.

Ennustus perustuu siihen spekulaatioon jossa väitetään Ferrarin tuulitunnelin olleen kuukauden päivät hajalla,- ja,- että McLaren oli se, joka käräytti Ferrarin tuosta värähtelevästä pohjaratkaisusta.
Nuo kaksi syytä ovat olleet Ferrarin kehittämisessä hidaste, jotka nyt lienevät ohitettu ongelma.

Ennustan ensi viikonlopulle vielä selkeämpää kaksoisvoittoa.

Hieno kirjoitus sulla kundi. Muut eivät näköjään ole uskaltaneet edes kommentoida realistista ennustustasi.
Totta tuo näyttää olevan, kun katsoo harjoituksia.

Pohjaratkaisukärykin näyttää liittyvän tuohon vakoiluskandaaliin.

Pidän tavastasi kirjoittaa. Lähden tästä mökille viikonloppua viettämään. Tule mukaan jos kiinnostaa,- ja kyllähän sua kiinnostaa.

Me kaksi kaveria samoilla jaloilla pärjätään kyllä.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Kimi oli viimeisten harjoitusten nopein ennen aika-ajoa. Tänä viikonloppuna on tähän mennessä tehty kovempia aikoja kuin Silverstonessa vuosi sitten ja nyt mentiin jo Räikkösen, Alonson ja Massan toimesta alle 1.19. Bensalastit ratkaisevat lopullisesti lähtöruudut ja aika-ajoista tulee varmasti tasaiset, etenkin, jos McLarenit joutuvat Ranskan tapaan turvautumaan kevyeen autoon. Kimi muuten ajoi lauantain parhaan aikansa jälleen kovilla renkailla, kun ainakin Alonsolla oli allaan nopeimmallaan pehmeät renkaat. Hamilton jäi yllättävän kauas kärjestä, mutta ajoiko MM-sarjan johtaja kisasäädöillä?

Koodi:
Britannian GP:n lauantain harjoituksen nopeimmat kierrosajat:
1.  Kimi Räikkönen       Ferrari            1.19,751   17 kierrosta
2.  Fernando Alonso      McLaren-Mercedes     +0,169   12
3.  Felipe Massa         Ferrari              +0,218   17
4.  Lewis Hamilton       McLaren-Mercedes     +0,593   12
5.  Nico Rosberg         Williams-Toyota      +0,915   17
6.  Ralf Schumacher      Toyota               +1,019   21
7.  Vitantonio Liuzzi    Toro Rosso-Ferrari   +1,125   21
8.  Heikki Kovalainen    Renault              +1,131   17
9.  Nick Heidfeld        BMW                  +1,131   19
10. Anthony Davidson     Super Aguri-Honda    +1,164   23
Lähde: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/07/542116
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
SpeedTV:llä oli hauska juttu tuosta viimeisen aika-ajosession säännöistä, joissa ei enää ole sitä 107% sääntöä, jonka perusteella sai autoon bensaa niiltä kierroksilta, jotka alittivat tuon säännön. Nyt se sääntö pudotettiin tälle kaudelle ja sen ansiosta Kimi ja inssi Dyer saivat junailtua Kimille yhden lisäkierroksen Ranskan aika-ajoissa jonka avulla sitten Kimi pystyi ajamaan kierroksen pidempään kisassa, joka lopulta oli ratkaisevaa voiton kannalta. Samassa jutussa Peter Windsor (sama mies joka haastattelee lehdistötilaisuuksissa) jutteli Massan aivan pussiin säännön tiimoilta. Myös moni muu tärkeä henkilö (kuskit, tallipäälliköt) eivät tienneet tätä säännön muutosta.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
On se Hamilton huima kuljettaja, mutta taas suomalainen mokaa. Kimi puppeloi itsensä ulos paalulta käymällä nurmikon puolella viimeisessä kaarteessa ennen maaliviivaa. Toinen sija silti hyvä suoritus vaikkei psyyke ihan täyttä nopeaa kierrosta kestänytkään.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hamilton, Kimi, Alonso ja Massa. Pienet erot ajoissa, miten lie sitten bensan suhteen?

Heikki 7. ja löi samalla Fisicon.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
On se Hamilton huima kuljettaja, mutta taas suomalainen mokaa. Kimi puppeloi itsensä ulos paalulta käymällä nurmikon puolella viimeisessä kaarteessa ennen maaliviivaa. Toinen sija silti hyvä suoritus vaikkei psyyke ihan täyttä nopeaa kierrosta kestänytkään.

Et sä oikeasti ole tosissas?

Kimi ajoi loistavasti, todennäköisesti (perustuu aikaisempien kisojen taktiikkaan tämä arvio) kärkinelikon painavimmalla autolla lähes täydellisen kierroksen ja hävisi silti vain kymmenyksen verran Hamiltonille jolla todennäköisesti (perustuu oletukseen että mäkit halusivat Hamiltonin vaikka väkisin kärkeen, eikä Hamilton ollut kahdessa aikaisemmassa sessiossa lähelläkään kärkiaikaa) on kärkinelikon kevyin auto.

Kimi puppeloi, jeps.
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Pettymys, tosin Hamilton ajatettiin paalulle kevyellä autolla. Mutta tämän hetken päävastustaja Massa kattelee perävaloja, se on hienoa. Harmi, kun tuli taas se virhe ratkaisevalla hetkellä. Pikkasen yliyrittämistä?

Olihan taas pettynyt Kimi pressissä, hyvä että ääntä tuli ulos. Huomenna apinan raivolla tulta päin. Tilanne pitää kääntää positiiviseksi raivoksi.

Lähtö on ratkaisevassa roolissa ja ekasta mutkasta pitää selvitä kolhuitta. Kyllähän Kimi homman hoitaa, siiitä uskaltaisin vaikka nyt vetoa lyödä. Viimeistään ekojen stoppien jälkeen Kimi on kisan johdossa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
On toi Oskari Saari hurja mies. Reilut kaksi minuuttia aika-ajoa jäljellä, Hamilton tulee kärkikuskeista viimeisenä vaihtamaan renkaat viimeistä vetoa varten. Tämän myös Saari huomioi, "Hamilton saa varmasti etua tästä". Pari minuuttia myöhemmin, aivan aika-ajon lopussa Räikkönen vetää hiekat pöllyten kärkeen ohi Alonson ja Massan, Saari sekoaa. "Räikkönen nappaa paalupaikan! Räikkönen nappaa paalupaikan! Kotikatsomo hiljenee!". En muista menikö aivan noin sanatarkasti, mutta kuitenkin hehkutus oli sitä luokkaa, että Saari piti suomalaisen paalupaikkaa jo varmana.

Hetkinen, minne se Hamilton jäi, mietin. Näkikö Saari jotain sektoriajoista, että Hamilton on tehnyt virheen ja ei voi suomalaista voittaa enää? Ei, Hamilton tulee aivan odotetusti takaa ja täräyttää paalulle. Miten voi tolla tasolla maailmaa kiertävä F1-selostaja unohtaa kahdessa minuutissa mitä itse näki ja mitä itse ääneen sanoi? Että Hamilton todellakin tulee kärkikuskeista viimeisenä, Räikkönen ylittäessään viivan ei todellakaan ole vielä varma paalupaikkamies? Kyllä oli Saari hiljaista poikaa, kun huomasi virheensä. No eipä mennyt monta sekuntia siitä, kun alkoi taas se niin perinteinen suomalainen selostus siitä, että Räikkösen pitää ehdottomasti olla kärkikuskeista painavimmalla autolla liikkeellä. Unohtiko herrat Saari ja Pulkkinen noin nopeasti, että Räikkönen teki viimeisessä mutkassa ajovirheen ja ilman sitä olisi ollut ehdottomasti paalulla? Ai joo, Monacon seinäänajo mielessäni muistan suomalaisselostajien kannan Räikkösen mahdollisiin virheisiin: a) autossa vika tai b) kovaa mestaruudesta taisteleville kuskeille sattuu ja tapahtuu.

Kuuntelen oikeasti mieluummin yleisurheilua Mika Saukkosen selostamana kuin formuloita duon Saari/Pulkkinen selostamana. Niin paskoja nämä kaksi, etenkin Saari on. Go Hamilton, nöyryytä inisijää huomenna oikein huolella!

Pettymys, tosin Hamilton ajatettiin paalulle kevyellä autolla. Mutta tämän hetken päävastustaja Massa kattelee perävaloja, se on hienoa.

Ajatettiin? Uskotteko te kaiken mitä noi surkeat suomalaisselostajat teille F1-lähetyksissä sanoo? Päävastustaja Massa? Ahaa, minä luulin, että päävastustaja Kimille on MM-pisteissä johdossa oleva kuljettaja joka ei todellakaan ole Massa.

Olihan taas pettynyt Kimi pressissä, hyvä että ääntä tuli ulos. Huomenna apinan raivolla tulta päin. Tilanne pitää kääntää positiiviseksi raivoksi.

Ei siitä tule ääntä muualla kuin karaokebaarissa Kuusankoskella. Hyvä kun muisti Ranskan voiton jälkeen talliaan kiittää. Kun meidän Kimi voittaa, voittaja on Kimi Räikkönen. Kun jotain muuta tapahtuu, talli on mokannut.

Kyllähän Kimi homman hoitaa, siiitä uskaltaisin vaikka nyt vetoa lyödä. Viimeistään ekojen stoppien jälkeen Kimi on kisan johdossa.

Koska tahansa. 100 euroa? Hamiltonin unelmakausi saa jatkoa upean kotivoiton myötä.
 
Viimeksi muokattu:

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Kimi puppeloi, jeps.

Kyllä. Katsoisin paalupaikan menettämisen ajovirheen takia puppeloimiseksi. Eipä ollut Kimikään aivan tyytyväinen tapahtuneeseen. Otetaan ne Kimi-lasit taas pois silmiltä hetkeksi. Toinen lähtöruutu on kuitenkin hyvä suoritus sekin, sitä ei käy kiistäminen.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Kyllä. Katsoisin paalupaikan menettämisen ajovirheen takia puppeloimiseksi. Eipä ollut Kimikään aivan tyytyväinen tapahtuneeseen. Otetaan ne Kimi-lasit taas pois silmiltä hetkeksi. Toinen lähtöruutu on kuitenkin hyvä suoritus sekin, sitä ei käy kiistäminen.

Niin, siis omaan virheeseenhän se paalu meni, mutta omasta mielestäni ajoi silti helvetin hyvin. Fakta tietysti on se että ilman virhettä tuossa tilanteessa olisi Kimi paalulla ja voitto melkein varmana jo. Nyt pitää tosissaan taistella jo lähdöstä saakka koska oletettavasti painavemmalla autolla likaisemmalta puolelta ei ole helppo tulla, voi huonoimmassa tapauksessa jopa käydä niin että Alonsokin tulee ohi.

Kimi-laseja en omista, ihan puolueettomana katsojana näitä kommentoin, pisti vaan silmään tuo puppelointi minkä mainitsit. Hyvän aika-ajon ajoi, paskaan paikkaan sattui kyllä virhe.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kyllä mä ainakin luulen että Räikkönen on huomenna vahvoilla. Toki Kulmakarvansoa ei saa lähdössä päästää eteen. Tämäkin on kyllä aivan mahdollista että näin käy varsinkin kun muistetaan miten agressiivisesti Hamilton pyrkii suojaamaan selustansa peittämällä suoraan toisen eteen. Tuon saattaa Oviedon viralliset kulmakarvat väpättäen käyttää hyväkseen ja painella koko letkan kärkeen jos maagisen lähdön nappaa. Jos jos jos ja ehkä.

Veikkaukseksi huomiselle että Räikkönen vie täydet pisteet. Muut sijat riippuvatkin sitten maccien bensakuormasta ja Massan pääkopan kestävyydestä. Loput tallit tulevat taas olemaan täysin statisteja jos teknisiä murheita ei neljästä ensimmäisestä ruudusta lähteville tule.

Toivotaan ettei Kovalaista tällä kertaa jyrätä ensimmäisessä kurvissa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Koska tahansa. 100 euroa? Hamiltonin unelmakausi saa jatkoa upean kotivoiton myötä.

Jos Hamilton on kolmen joukossa kisan loppuessa lupaan...No juoda kupin kahvia.
Hamiltonilla on kevyin auto kärkinelikosta (eikä olisi edes ensimmäinen kerta tällä kaudella), ja Kimillä todennäköisesti raskain (eroa tosin Massaan vain kierros tai kaksi).
Stopit tullee siis seuraavalla aikataululla: Hamilton ensimmäisenä, Alonso 2-4 kierrosta myöhemmin, Massa 4 tai 5 kierrosta myöhemmin, ja Kimi 6 tai 7 kierrosta myöhemmin (kaikki vertailut siis Hamiltonin käyntiin).
Näinpä Hamilton on ekojen stoppien jälkeen neljäntenä.

P.S. En muuten pitäisi ihmeenä, jos Hamiltonin moottori poksahtaa, kun Mclaren koittaa väkisin ajattaa Hamiltonia voittoon kotiradallaan.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuusankoskella. Hyvä kun muisti Ranskan voiton jälkeen talliaan kiittää. Kun meidän Kimi voittaa, voittaja on Kimi Räikkönen. Kun jotain muuta tapahtuu, talli on mokannut.
Oletkos pää perseessä seuraillut lajia viime vuosina?

Meinaat ihan tosissasi, että Kimi esim. McLarenin aikanaan räjähdellessä ja osien irtoillessa milloin missäkin syytti kovinkin äänekkäästi tallia? Mielestäni se kaveri ei pahemmin selittele eikä varsinkaan syyttele missään tilanteissa, ja kaikkein vähiten Kimi on tallin kohtaan syytöksiä heitellyt uransa aikana. Pari kertaa olisi nimittäin ollut aihetta, kuten varman kaikilla kuskeilla.

Kiva että jotkut jaksavat Kimiä vihata niin perinpohjaisesti, mutta turha sitä on tuollaista paskaa silti jauhaa.

Ja mitä tulee tuohon "kun voittaa, voittaja on Kimi Räikkönen"- osaan, aika vähän se jätkä mielestäni itseään esille nostaa menestyksenkään hetkellä, vaan laukoo samat diplomaattiset kiitokset koko tallille ja autolle ja keskittyy aina jo seuraavaan kisaan. Sama toistuu, oli Kimi sitten voittanut, ajanut kolmanneksi tai vaikka keskeyttänyt mekaanisiin vikoihin.

Sen verran ihme juttua kirjoitit, että tuntuu ettei nyt puhuta ihan samasta miehestä. Tärkeintä kuitenkin lienee, että pääsee taas haukkumaan Kimiä, koska sehän narisee ja on räkä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jos Hamilton on kolmen joukossa kisan loppuessa lupaan...No juoda kupin kahvia.
Hamiltonilla on kevyin auto kärkinelikosta (eikä olisi edes ensimmäinen kerta tällä kaudella), ja Kimillä todennäköisesti raskain (eroa tosin Massaan vain kierros tai kaksi).
Stopit tullee siis seuraavalla aikataululla: Hamilton ensimmäisenä, Alonso 2-4 kierrosta myöhemmin, Massa 4 tai 5 kierrosta myöhemmin, ja Kimi 6 tai 7 kierrosta myöhemmin (kaikki vertailut siis Hamiltonin käyntiin).
Näinpä Hamilton on ekojen stoppien jälkeen neljäntenä.

P.S. En muuten pitäisi ihmeenä, jos Hamiltonin moottori poksahtaa, kun Mclaren koittaa väkisin ajattaa Hamiltonia voittoon kotiradallaan.

Niin huominen sen näyttää. Kimi on ollut kuitenkin tosi nopea harjoituksissa, joten on päivän selvää että Kimillä on nelikosta raskain auto.
Itse uskon, että Hamilton kukistaa taas Alonson, jolla alkaa polla kohta pettään. Jossain vaiheessa kautta Alonso "määrätään" avittaan Hamiltonia ja se jos mikä alkaa rassaan Alonsoa...
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Minä kirjoitin tästä hetkestä, tästä kaudesta. En jaksa vittu oikeasti vääntää F1-ketjussa koko ajan tätä naurettavaa "kuka on kaikkien aikojen paras kuljettaja" oravanpyörää alkuun ja alkuun, puhumattakaan muiden vanhojen asioiden muistelusta. Tosta Ikerin tekstistä löytyisi lainattavaa vaikka kuinka paljon, mutta antaa olla - turhaa. Minä en kannata ylimielistä yliarvostettua ylipalkattua kuskia siksi, että se on suomalainen.

Ja mikä ihme siinä on, että söör Räikkösen kannattajien keskuudessa toistuu lähes joka vuosi sama asia: kun lyöt tallikaverin, kaikki on hyvin. Taas kerran MM-kärki on suomalaiselta karannut, mutta kun Massan voittaa niin kaikki hyvin? Tälläinen kuva tämän foorumin viesteistä välittyy. Ehkä jossain nyky-Renaultilla, Toyotalla tai Williamsilla (kun ajetaan keskikastissa) paras mittari kuskin osaamisesta on tallikaverin nopeus. Kimi palkattiin Ferrarille voittamaan maailmanmestaruus, ei voittamaan vain tallikaverinsa. Niin kauan kun Ferrarilla & superpalkalla ajava Räikkönen ei mestaruutta voita, kaikki muu on pettymystä.

Ai joo ja Massahan on edelleen Räikköstä pisteissä edellä. Vain pisteet ratkaisee.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä en kannata ylimielistä yliarvostettua ylipalkattua kuskia siksi, että se on suomalainen.

Ai joo ja Massahan on edelleen Räikköstä pisteissä edellä. Vain pisteet ratkaisee.
En itsekään kannata Kimiä koska on suomalainen, vaan sen vuoksi että on jo vuosia sitten osoittanut olevan helvetin kova kuski. En tiedä miten mainitsemasi "kuka on kaikkien aikojen paras" liittyy mihinkään, sellaisiin minä en ainakaan ole koskaan lähtenyt kinastelemaan. Schumi on varmaan aika vahvoilla siinä kisassa.

Noista pisteistä, ne ratkaisevat toki. Mutta eikö se ratkaisevin hetki ole kauden lopussa, eli kenellä on silloin eniten pisteitä, puhutaan sitten tallien kuskien välisestä kisasta, koko MM-sarjan tilanteesta tai vaikka niistä tallipisteistä, joita tuomalla Kimi saattaa hyvinkin avittaa Ferrarin valmistajien maailmanmestaruuteen? Turha liikaa arvostella puolen kauden pisteistä, niillä ei lokakuussa ole paljon virkaa.

Ja mitä jos Kimi vie mestaruuden ensi kaudella, eikö kolmivuotisen sopimuksensa "tavoitteet" ala jo olemaan aika hyvin käsissä? Onko kaveri täysin epäonnistunut, jos on tällä kaudella esim. MM-sarjan kolmonen, mutta viekin mestaruuden 2008 ja 2009? Kuten sanoit, Kimi hankittiin Ferrarille tuomaan mestaruutta, joten ei unohdeta, että kolmen vuoden sopimuksestaan on takana vasta puoli kautta. Siinä ajassa ei Schumi tai edes Jeesus itse voita yhden yhtä mestaruutta.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Mutta eikö se ratkaisevin hetki ole kauden lopussa, eli kenellä on silloin eniten pisteitä, puhutaan sitten tallien kuskien välisestä kisasta, koko MM-sarjan tilanteesta tai vaikka niistä tallipisteistä, joita tuomalla Kimi saattaa hyvinkin avittaa Ferrarin valmistajien maailmanmestaruuteen? Turha liikaa arvostella puolen kauden pisteistä, niillä ei lokakuussa ole paljon virkaa.

Ja pysytäänkö edelleen tässä päivässä? Voi helvetti, on vaikeeta tajuta, että nyt puhutaan nykytilanteesta. Tule sitten jälkiviisaana lokakuussa selittämään, että oikeassa olit. Tai ehkä minä tulen?
 

Kapo

Jäsen
Ja pysytäänkö edelleen tässä päivässä? Voi helvetti, on vaikeeta tajuta, että nyt puhutaan nykytilanteesta. Tule sitten jälkiviisaana lokakuussa selittämään, että oikeassa olit. Tai ehkä minä tulen?

Tässä päivässä? Etkös sinä helvetin räkänokka juuri uhonnut että Räikkönen on epäonnistunut tehtävässään voittaa mestaruus tällä kaudella vaikka kausi on tuskin puolivälissa? Eihän näissä sun jutuissa ole päätä eikä häntää.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Etkös sinä helvetin räkänokka juuri uhonnut että Räikkönen on epäonnistunut tehtävässään voittaa mestaruus tällä kaudella vaikka kausi on tuskin puolivälissa? Eihän näissä sun jutuissa ole päätä eikä häntää.

Helvetin räkänokka? : ) Hitto taso alkaa olla sitä S24 luokkaa... Ota Kimi-lasit pois räkänokaltasi, lue viestini uudestaan ja kiinnitä erityisesti huomiota käyttämiini sanoihini "Niin kauan kun Ferrarilla & superpalkalla ajava Räikkönen ei mestaruutta voita, kaikki muu on pettymystä..." Jos et noiden kahden sanan merkitystä ymmärrä, niin syytä äidinkielen opettaajaasi, älä minua räkänokkaa.
 

Kapo

Jäsen
Helvetin räkänokka? : ) Hitto taso alkaa olla sitä S24 luokkaa....
Lähinnä näitä naurettavia "sata euroa vetoa!!!11!1?" aivopieruja kuulee lähinnä alle kymmenen vanhoilta.


Ota Kimi-lasit pois räkänokaltasi, lue viestini uudestaan ja kiinnitä erityisesti huomiota käyttämiini sanoihini "Niin kauan kun Ferrarilla & superpalkalla ajava Räikkönen ei mestaruutta voita, kaikki muu on pettymystä..." Jos et noiden kahden sanan merkitystä ymmärrä, niin syytä äidinkielen opettaajaasi, älä minua räkänokkaa.

Eli mikäli Räikkönen voittaa mestaruuden tällä kaudella on kausi täysi pettymys siihen asti. Kuten se on täysi pettymys Alonsoltakin? Aika kummaa settiä heität enkä jaksa typeryyksiäsi enää kuunnella, niin heikolla tasolla liikut.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Lähinnä näitä naurettavia "sata euroa vetoa!!!11!1?" aivopieruja kuulee lähinnä alle kymmenen vanhoilta.

Missä kymmenen vuotiaat ehdottaa 100 euron vetoja, Westendissä? : )

Eli mikäli Räikkönen voittaa mestaruuden tällä kaudella on kausi täysi pettymys siihen asti. Kuten se on täysi pettymys Alonsoltakin? Aika kummaa settiä heität enkä jaksa typeryyksiäsi enää kuunnella, niin heikolla tasolla liikut.

Boldatusta lauseesta ei saa erkkikään selvää. Jos joku saa niin kiitän suomennoksesta. Mikäli Alonso ei tänä vuonna voita mestaruutta, varmasti mies on pettynyt ja kausi on pettymys. Mutta sillä erolla, että Alonso on kaksinkertainen mestari ja Kimillä nolla titteliä (mikäli ei siis voita). Ja tässä vaiheessa tarkennus sinulle Kapo, nyt muistelin vanhoja ja mietin tulevaa.

Sun kirjoitustyylilläsi ja historiallasi en kauheasti huutelisi sanoja "jaksa typeryyksiäsi enää kuunnella" ja "niin heikolla tasolla liikut".

Avaa pari nappia Kimi lippiksestäsi niin ei kiristä niin pahasti : )

Seuraava tarkennus only 4 Kapo, muut voi hypätä seuraavaan viestiin...

Niin kauan kun Ferrarilla & superpalkalla ajava Räikkönen ei mestaruutta voita, kaikki muu on pettymystä.

eli = niin kauan kun Räikkönen nauttii sarjan parhainta palkkaa ja ajaa legendaarista Ferraria, moninkertaista mestaritallin autoa, kaikki muut sijat kuin ykkönen loppupisteissä on pettymystä. Hopea, pronssi, neljäs, viides... pettymyksiä kaikki, Räikkönen kun palkattiin talliin voittamaan maailmanmestaruus.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Niin kyllähän se on fakta, että jos Räikkönen on Ferrari sopparin aikana voita mestaruutta, on se pettymys. Siitäkin huolimatta ensimmäinen mittatikku on aina tallikaveri, joka on ainakin toistaiseksi MM-pisteissä edellä.
Sitä minä en taas ymmärrä mitä tekemistä Ferrarin historilla on sen kanssa, mitenkä Räikkösellä on mahdollisuuksia menestyä tallissa sopimuksensa aikana. Entisaikojen mestaruusauto, ei välttämättä ole sitä tänä päivänä, tulevaisuudesta puhumattakaan. Tällä hetkellä Räikkösellä on kuitenkin auto, jolla pitää voittaa kisoja, ja jopa se mestaruus olisi ollut mahdollinen ilman alkukauden ongelmia (espanjan keskeytys, monacon kämmi aika-ajoissa).
Että, kyllä Räikkösen kausi on toistaiseksi miinusmerkkinen, ja mitä todennäköisimmin semmoiseksi myös jää, kun mestaruus ei näytä olevan saavutettavissa.
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En itsekään kannata Kimiä koska on suomalainen, vaan sen vuoksi että on jo vuosia sitten osoittanut olevan helvetin kova kuski. En tiedä miten mainitsemasi "kuka on kaikkien aikojen paras" liittyy mihinkään, sellaisiin minä en ainakaan ole koskaan lähtenyt kinastelemaan. Schumi on varmaan aika vahvoilla siinä kisassa.
Kyllä!

On koko ajan yhtä hauskaa kuulla näitä kommentteja siitä miten hyvä Kimi on mutta mokaili itsensä 10 ruutuun... Näitä selittelyjä ollaan kuultu jo monta vuotta. McLarenissa oli syystäkin se " McLaren petti taas!!111" ja sitten ne Montoya syytökset. Ne olivat varmaan ihan aiheellisia syytöksiä mutta joka vuosi sama asia? Nyt Ferrarilla paineet ovat kovemmat ja syystäkin ihmiset odottavat periaatteessa vain voittoa, ja se on ymmärrettävää. "Ferrari wants Kimi to deliver, he doesnt."

Mutta jatkakaa toki näitä legendaarisia kommentteja : " Kimi oli todella hyvä ja nopea mutta töpeksi vähän ja jäi viidenneksi..."
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Päävastustaja Massa? Ahaa, minä luulin, että päävastustaja Kimille on MM-pisteissä johdossa oleva kuljettaja joka ei todellakaan ole Massa.

Tällä hetkellä näen, että Kimin päävastustaja on Massa. MM-titteli meni alkukauden opettelu jaksoon. Kunhan lyö tallitoverin aika-ajossa, kisassa ja MM-pisteissä, se on loppukauden minimi tavoite. Ja kyllä, kausi on ollut pettymys toistaiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös