F1-ketju

  • 661 021
  • 5 107

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ja näyttää se ottavan yllättävän koville, vaikka kyseessä oli vain yksi osakilpailu.
Kerrankin näinkin päin... Kieltämättä Ferrarin esitys eilen oli niin suvereeni, että vaikea uskoa Ferrarin olleen edellisessä kisassa niin hukassa. No, koska tunnustaudun puhtaasti suomalaisia kuljettajia kannattavaksi perus MTV3Max-tilaajaksi, nautin täysin siemauksin Macin ongelmista ja siitä, että Kimi pääsi vihdoin olemaan se, kenellä kaikki loksahtaa kohdalleen. Samalla huitaisulla tuli nakitettua herkullisesti niin Macceja kuin Massaakin. There's not much more you could ask for! Tätä vaan lisää!
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kieltämättä Ferrarin esitys eilen oli niin suvereeni, että vaikea uskoa Ferrarin olleen edellisessä kisassa niin hukassa.

Missäs hukassa se Ferrari oli Indianapoliksen kisassa? Räikkönen oli Heidistä ja Koviksesta ohi päästyään nopein kuski radalla, ja taisipa tuo ajaa nopeimman kierroksenkin.
Massa oli Indyssa ehkä vähän normaaliintasoon nähden "hukassa", mutta kyllä Ferrari silläkin radalla oli kilpailukykyinen, ja olisi voinut Räikkösen voimin haastaa Mclarenit vauhdin puolesta.

Jos Ferrari on jossai ollut hukassa, niin Monacossa. Muutoin se on ollut kyllä ihan siinä Mclarenien kannassa, tai jopa edellä.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Missäs hukassa se Ferrari oli Indianapoliksen kisassa?
Maaliin tullessa kolmantena ja neljäntenä, kuten myös aika-ajoissa. Se on voittaja-tiimille paikka nimeltä "hukka". Kimin lähtö oli nyt Ranskassa ensimmäistä kertaa hyvää tasoa, aiemmin mies on jäätynyt viivalle autoinensa ja toisin kuin nyt, hävinnyt voittotaistelun jo lähdössä. Nyt Ferrarilla oli taktiikasta lähtien kaikki paremmin kuin Macilla. Eli nyt Ferrari ei ollut hukassa, vaan omalla tasollaan; aika-ajoista lähtien nopea, kisassa luotettava, lähdössä terävä ja ennen kaikkea taktisesti ylivertainen. Tällaisena muistan Ferrarin nähneeni tässä jo monen kauden ajan sen jälkeen, kun Macin voittokulku Häkkisen aikana päättyi.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Maaliin tullessa kolmantena ja neljäntenä, kuten myös aika-ajoissa. Se on voittaja-tiimille paikka nimeltä "hukka".

Ahaa, me siis käsitämme sanan hukassa täysin eritavalla. Eihän siinä, jos asiaa haluaa tuolta kantilta katsoa. Monesti vain täytyy katsoa myös tulosten taakse, ennen kun tekee "analyysia".
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ja edelleen, Schumi on kaikkien aikojen paras kuski saavutuksiltaan. Ja kuskina parempi, kuin yksikään suomalainen, joka on noita ratoja ympäri ajanut.

Ensimmäisestä kohdasta ei ole erimielisyyttä se kun näkyy tilastoissa. Sen sijaan itse pidän edelleen että kun molemmilla oli luotettava ja nopea auto allaan niin Häkkinen oli kovempi kuski kuin M. Schumacher. Häkkinen pesi jopa legendaarisen maailman nopeimman miehen yhdellä kierroksella Ayrton Sennan (joka on myös minun papereissani kaikista kovin) samalla autolla aika-ajoissa.

Tylsä kilpailu mutta pitkästä aikaa oikea voittaja, MM-taistoon tuli ehkä hieman lisää eloa jos Ferrarit pystyy jatkamaan yhtä vahvoja esityksiä myös jatkossa.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tiivistelmä

Häkkinen oli yhdellä kierroksella nopeampi kuin Schumacher, mutta kokonaisvaltaisena kilpa-ajajana saksalainen oli kyllä Mikaa parempi.

Sennan kuolema 1994 muutti kyllä paljon. Eri maailmanmestareita olisi nykyään paljon vähemmän, jos brassi olisi jatkanut uraansa vielä 90-luvun lopulle asti. Hill, Villeneuve ja Mika olisivat todennäköisesti jääneet ilman täyttymystä, eikä Schumacher olisi päässyt huseeraamaan itseään kaikkien aikojen menestyksekkäimmäksi kuskiksi. Turhaa spekulaatiota, mutta Senna ja Williams olisi ollut vuosikausia F1-maailmassa täysin vertaansa vailla oleva yhdistelmä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tässä muutama on jo kehunut ja ylistänyt Ferrarin eilistä suoritusta. Kieltämättä Ferrari oli eilen loistava, kuin tuhkasta noussut kuuluisa Feenix -lintu, mutta....
Kyse oli nyt yhdestä kilpailusta. On aivan liian aikaista vielä sanoa, mitä seuraavat kilpailut tuovat tullessaan. Mutta jos Ferrari "dominoi" seuraavaa kolmea kisaa ja Kimi voittaisi niistä 2 ja Felippe 1 ja siinä sivussa Mäkeillä olisi tekniikkaongelmia, niin punaisten kannalta näyttäisi huomattavasti paremmalta. Aika näyttää mitä tapahtuu..
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Häkkinen oli yhdellä kierroksella nopeampi kuin Schumacher, mutta kokonaisvaltaisena kilpa-ajajana saksalainen oli kyllä Mikaa parempi.

Schumi voi olla kokonaisvaltaisempi kuski kuin Häkkinen mutta mies miestä vastaan kovan paineen alla Häkkinen oli kovempi luu, molemmat toki olivat loistavia kuljettajia ja saavutuksilla mitattuna Häkkinen ei Schumacheria pysty haastamaan. Häkkisen ja Schumacherin taistelut maailmanmestaruudesta oli hienoa seurattavaa.

Mutta se muisteloista.
 

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Shumi, Häkkinen, Senna, Prost, Piquet, Stewart... onhan näitä.

Tässä hyvää listaa menneistä mestareista, joku jo kerkis kysymään et missä on JJ. Mut minä kysyn että missä on tosta listasta Niki "almost rosted" Lauda?

Ai niin ja minä kyl pudottasin tuon Häkkisen tosta listasta pois.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Ai niin ja minä kyl pudottasin tuon Häkkisen tosta listasta pois.

Ja millähän perusteella? Kyllä Häkkinen oli aikansa legenda ja on sitä edelleen. Nousu kuoleman kielistä kaksinkertaiseksi maailmanmestariksi.

Ei millään voi ohittaa Häkkistä tuolta listalta, sen sijaan sinne voisi ehkä pari nimeä listä, niin kuin itse teitkin.

Joskus aika ei ole oikea, ja joskus on. Mielestäni Alonson kohdalla nähdään nyt se, mitä tarkoittaa osittain tuurilla menestyminen. Miehellä oli parina viime kautena ollut erinomainen auto ja kiistaton ykköskuskin asema turhafisun keskittyessä lähinnä räpeltämään sen autonsa kanssa. Nyt, kun paineita on sekä ulkoa että sisältä, niin hohhoijaa, Fernando itkee mediassa.

Räikkönen on kaikin tavoi jäätävä, tämä ei ole aina todellakaan hyvä asia, mutta on siinä enemmän positiivisa piirteitä, kun haittapuolia. Vaikka median ja tulisieluista italiaanojen kansa ei ole välttämättä helppoa, mies osaa silti keskittyä ajamiseen välittämättä paskan vertaa kenestäkään. Tässä ilmenee sitten myös se haittapuoli, mistä on puhuttu; Kun ei kiinnosta, niin tarvitsee valmiin huippuauton ollakseen mestari.

Minua ärsyttää suunnattomasti Massan ruskeakielisyys talliaan kohtaan. Mies nuolee Ferrarin ja sen johdon persettä oikein urakalla. Kaikki on tallissa aina, niin fantastista ja mikään ei ole huonosti, paskan marjat, pyrkyri mikä pyrkyri. Ei sitä tarvitse aina, niin suunnattomasti olla posia, vaikka ei tarvitse joka asiaa julkisesti krisoidakaan. Läski-Massa vaipuu viimeistään ensi kaudella uudeksi Irvineksi.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Itse en noin radikaaleja johtopäätöksiä vetäisi vielä tässä vaiheessa. Hamilton ei ole kuitenkaan kohdannut vielä ensimmäistäkään vaikeutta tällä kaudella. Alonsolle niitä on tullut Kanadan penaltin muodossa, ja nyt viimemmäksi Magnyssa vaihteisto petti aika-ajoissa (Bahrainissa en muista mitä tapahtui, kun Alonso jäi viidenneksi). Ja näistä on tullut se suurin ero pisteissä miesten välille.

No minäpä vedän. Ferrari kehittynee loppukaudella enemmän ja Hamilton syö liikaa Alonson pisteitä varsinkin kun Alonso ei enää tälle kaudelle kerkiä ehdottomaksi ykkökuljettajaksi tallissa. Lisäksi tämä on Alonsolle oikeastaan ensimmäinen kerta, kun joutuu käsittelemään tällaisia paineita ja ei olekaan ehdoton ykköskuski tallissaan. Jos hän vielä voittaa mestaruuden niin nostan hänet noiden lueteltujen kovien nimien joukkoon.

Luulen myös, että Ferrarin jäsenten välinen kääntyy Kimille siksikin, että Massalla rupeaa kasetti sekoamaan, kun Kimi on noussut vauhdissa hänen rinnalleen. Mielestäni Magnyssa oli jo oireita. Huomasi, että Massalla oli vaikea sulattaa Kimin voittoa ja syytti muita kuin itseään eikä myöskään kehunut tallikaveriaan. Kimillä on hyvät saumat mestaruuteen.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Näkemiin.

Taisi olla aika odotettu päätös, etenkin kun tiedetään mistä tallista on kyse...
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Aika tiukkaa settiä ukot puuhailleet. Toivottavasti ei mene hyvä kausi pilalle kabinettiratkaisuilla ja jopa sarjastasulkemisilla. Ja kuin tilauksesta, viikonloppuna taas formulaa ja saadaan vähän kommentteja ja selityksiä asian tiimoilta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitenkään syyttämättä McLarenia, kun asia on mitä ilmeisimmin epäselvä, mutta en ymmärrä mitä ajatusta jonkun yksittäisen henkilön olisi hankkia salaista tietoa Ferrareista, jollei niiden tietojen tarkoitus ole hyödyttää koko tallia? Aika hämärää juttua. Toivon nyt kuitenkin, että McLarenia ei suljeta pois, jäisi hyvät taistelut näkemättä ja koko kausi olisi naurettava fiasko. Ferrarithan sen veisi. Tulisi sitten lähinnä tallin sisäinen taistelu.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
On tämä sen verran vakavaa settiä McLarenilta, että varmasti kovat rangaistukset tulossa, mutta niin Fia kuin Ferrarikin sen tietää, että sarjasta sulkeminen tekisi hallaa myös heille itselleen. Veikkaan jättisakkoja ja pistemenetyksiä.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Hyvä rangaistus olisi jonkunlainen kova pistemenetys McLarenille valmistajien MM-sarjan osalta. Vaikkapa kaikki alkukauden pinnat pois. Kuskit saisivat pitää pisteensä ja taistella näillä yhtäkkiä puoli minuuttia kisassa Ferrarille häviävillä (kun kopioidut tekniset ratkaisut poistettiin paniikissa jo Ranskassa) autoilla edelleen mestaruudesta.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitenkään syyttämättä McLarenia, kun asia on mitä ilmeisimmin epäselvä, mutta en ymmärrä mitä ajatusta jonkun yksittäisen henkilön olisi hankkia salaista tietoa Ferrareista, jollei niiden tietojen tarkoitus ole hyödyttää koko tallia?
Olisiko esim. se, että yksittäinen pääsuunnittelija tajusi olevansa hukassa ja tarvitsevansa tietoa kilpailjasta, jotta saisi ylläpidettyä omaa mainettaan ja säilytettyä työpaikkansa?

Eiköhän kaveri ole yksinään puuhastellut ja jos ei, ei tallin osallisuutta kuitenkaan pystytä näyttämään toteen. Sarjasta sulkemiset ja kuljettajien pistemenetykset eivät ole lainkaan realistisia vaihtoehtoja tässä skenaariossa. Jos talliin kohdistuu sanktioita, puhutaan sakoista ja/tai valmistajien pistemenetyksistä.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Eiköhän kaveri ole yksinään puuhastellut ja jos ei, ei tallin osallisuutta kuitenkaan pystytä näyttämään toteen. Sarjasta sulkemiset ja kuljettajien pistemenetykset eivät ole lainkaan realistisia vaihtoehtoja tässä skenaariossa. Jos talliin kohdistuu sanktioita, puhutaan sakoista ja/tai valmistajien pistemenetyksistä.

Jep jep, ihan yhtä yksin puuhastellut kuten Isometsä tai Kyrö aikoinaan.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Veikkaan jättisakkoja ja pistemenetyksiä.

Ensin pitäisi todistaa syyllisyys. Se lienee varmaa, että erilaista tietoa vaihtuu tallien välillä milloin minkäkinlaisesta summasta ja milloin minkäkinlaisilla motiiveilla, mutta siitä ei aina ole varmuutta, tietääkö tallin johto siitä ja miten suunnitelmallista toiminta on.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Olisiko esim. se, että yksittäinen pääsuunnittelija tajusi olevansa hukassa ja tarvitsevansa tietoa kilpailjasta, jotta saisi ylläpidettyä omaa mainettaan ja säilytettyä työpaikkansa?

Eiköhän kaveri ole yksinään puuhastellut ja jos ei, ei tallin osallisuutta kuitenkaan pystytä näyttämään toteen. Sarjasta sulkemiset ja kuljettajien pistemenetykset eivät ole lainkaan realistisia vaihtoehtoja tässä skenaariossa. Jos talliin kohdistuu sanktioita, puhutaan sakoista ja/tai valmistajien pistemenetyksistä.

Mun mielestä se on ihan yks hailee onko työskennellyt yksin vai yhdessä. Äijä on tallin pääsuunnittelija eikä mikään kesäharjoittelija ja edustaa tallia mitä suurimmissa määrin. McLarenilla on toimittu vilpillisesti ja minun mielestäni on ihan yksi ja sama onko päätös toiminnasta tehty hallituksen kokouksessa vai pääsuunnittelijan pään sisällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös