F1-ketju

  • 661 025
  • 5 107

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Niin.. Sehän se siinä onkin huvittavaa kun Suomi-lasit päässä ei muisteta aina katsoa faktoja vaan katsotaan vaan että minkä maan lippua kuski edustaa. Itselleni formuloissa tärkeintä on hienot ajosuoritukset, ei niinkään se mitä maata kuljettaja edustaa. Toki, Kimikin on hienoja ajosuorituksia urallaan esittänyt, muttei niin paljoa että tälläinen mahtava hehkutus olisi tarpeen. Esim. Lewis Hamilton on mielestäni tälläisen mahtavan hypetyksen ansaitseva kuski, ja tämän mies on ansainnut puhtaasti AJOTAIDOILLAAN, ei kansallisuudellaan. Ja tiedän Repe, että vittuilet minulle.. Ja tiedän senkin että se on aivan turhaa, koska eräs saksalainen on kaikkien aikojen paras F1-kuski. Kimi ei sitä ole, eikä tule koskaan olemaankaan, se on jo nyt varmaa.

Mitä faktoja? Sitäkö, että Kimi voitti tänään kisan, ja on ajanut alkukauden päin persettä? Kuka sen on kieltänyt? Kuka miestä on oikeasti hypettänyt tällä kaudella?
Joku Hamilton on ajanut hyvin, mutta hemmetti kaverilla on ollut yli puolet kaudesta allaan se paras auto, joten tuloksia onkin pakko tulla. Enkä todellakaan näe, että 4 parhaan joukossa oleminen Ferrarilla tai Mclarenilla on mikään taikatemppu. Mutta en aio todellakaan ottaa mitää Hamiltonilta pois, itseasiassa, toivon miehelle jopa mestaruutta, sillä hän jos kuka on sen tähän astisilla suorituksilla ansainnut.

Ja ei sinulle vittuile ole niin kauan turhaa, kun sinä tyhmänä tartut noihin täkyihin. Kahdesta viimeisestä lauseesta tämän saksalaisen ja Kimin suhteen olen sitten täysin samaa mieltä. Tai no sillä erotuksella, että tämä saksalainen on saavutuksiltaan kaikkien aikojen paras. Kuskina minulle kaikkien aikojen paras on edelleen Senna, joka ei käsittääkseni ole suomalainen.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Tuota. Siis väität, että Hamilton on tähän mennessä urallaan ajanut niin häkellyttävästi, että häntä voidaan ja pitää hehkuttaa? Sen sijaan Kimiä ei voi? Muistetaan nyt kuitenkin vaikka Button-hype muutamia vuosia sitten, vaikka ei mitään Hamiltonin kaltaista kaveri tulokasuralla ollutkaan; tai entä Villeneuve-hype? Jäitä hattuun ja järki käteen.

Kimiltä järkevä kisa ja hieno voitto.

Hamiltonin 8 kisaa ja jokaisessa kisassa palkintopallilla on aivan järjettömän kova suoritus tulokaskuskilta. Jopa niin kova, että sanoisin Hamiltonin olevan uusi Schumin manttelinperijä ja uskoisin että mies tulee lyömään pöytään aika monta maailmanmestaruutta uransa aikana. Kimi on urallaan ajanut lähes jokaisen kauden huippuautolla, mutta kirkkainta kruunua ei ole tullut eikä tule tälläkään kaudella. Joten mielestäni Kimi ei ole enää sen hypen arvoinen mitä oli joskus.. Miehellä olisi ollut paikka ottaa se MM jo muutamaan kertaan mutta mies ei ole siihen pystynyt. Jos Hamilton ottaa sen ensimmäisellä kaudellaan olisi se suurin sensaatio F1-maailmassa sitten Schumacherin saavutusten.

EDIT: Ja repe, minusta on hauska nähdä miten turhaudut ja sitten haluat iskeä takaisin tuolla Schumi-kortilla, onnittelut siitä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En vaan ymmärrä tätä mahtavaa Kimi-hypeä joka tälläkin palstalla vallitsee. Myönnän, Kimi ajoi tänään hienon kisan ja ilman virheitä joten hän ansaitsi voittaa.
Onko se "mahtavaa hypeä", jos osoittaa Kimille sitä arvostusta, minkä urallaan ja saavutuksillaan on ansainnut? Ja ei, ei ole mestaruuksia ja tiedän tämän varsin hyvin ilman muistutuksiakin, mutta varmaan noinkin paljon lajia seuranneena ei kukaan ole voinut täysin välttyä huomaamasta Kimin kiistämättömiä ajajanlahjoja ja kovan rattimiehen elkeitä? Siitäkin huolimatta, että mestaruus on edelleen saavuttamatta.

Puhutaan kuitenkin jätkästä, joka on ollut munakarvan (yhden Nürburgringin McRäjähdyksen päässä) päässä maailmanmestaruudesta, hämmästyttänyt jo keltanokkana kaikki alan asiantuntijat nousullaan parinkymmenen Formula Renault-kisan jälkeen yhden Sauber-kauden jälkeen McLarenille ja siitä eteenpäin mahtisopimuksella legendaarisen Ferrarin leipiin, jossa nytkin siis hienosti voitti osakilpailun. Kyllä siinä kalpenee monen F1-nousukkaan ura jo nyt Kimin rinnalla, ja ainakin itse uskon, että uran aikanaan ollessa ohi jää jokunen aika mahtipontinenkin F1-nimi Kimin taakse saavutusten mukaan arvosteltaessa.

Ja onhan tuota räkää aika moni muiden tallien pomo ja entinen F1-starakin tuntunut jatkuvasti ihan ulkomaisia medioita myöten ylistävän kylmäpäisyydestään, luontaiselta lahjakkuudeltaan ja ajotaidoiltaan, mutta mitäs he mistään tietävät, turhaa hypeä kaikki.

Mielestäni Räikkösen saama "turha hype" on varsin vähäistä, jos aletaan vertailemaan kuinka paljon mies saa ansaitsematonta skeidaa niskaansa joka tuutista, vaikka olisi juuri voittanut kisan ja tehnyt loistavan suorituksen. Hyvä siinä on aina puhua pelkistä pisteistä ja laittaa ns. faktaa tiskiin, vaikka lajiin perehtyneiden luulisi "vihamiestensäkin" kohdalla hiffaavan, että ykkösissä saattaa joskus välineilläkin olla osaa laihoihin pistesaldoihin. Ja huom. en puhu nyt vain tästä kaudesta, mielestäni Kimi ei ole todellakaan vakuuttanut alkukaudesta, mutta sokeimmat unohtavat kaikki menneet ja lyttäävät miehen kuuden tai seitsemän Ferrari-kisan vuoksi romukoppaan, mikä vaikuttaa taas aika tyhmältä.

Ei Kimin varmaan tarvitse olla maailman kaikkien aikojen paras lajissaan, jotta täälläkin voidaan häntä kehua ja myöntää hänellä olevan enemmän lahjoja ja kykyjä, kuin monella muulla alan ammattilaisella tässä maailmassa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
EDIT: Ja repe, minusta on hauska nähdä miten turhaudut ja sitten haluat iskeä takaisin tuolla Schumi-kortilla, onnittelut siitä.

Juu ainahan minä turhautunaa heitän, "räkä ajaa kännissä Schumin yli" läppää (johonka sinä reippaana poikana tartuit). Tai syytän Schumia Silverstonen kolarista 99, tai sitten heitän jotain epäolennaista Häkkisen mestaruuksista.

Koita keksiä ensi kerralla joku vähän parempi pelastus, kun olet noin syvällä paskassa.

Ja edelleen, Schumi on kaikkien aikojen paras kuski saavutuksiltaan. Ja kuskina parempi, kuin yksikään suomalainen, joka on noita ratoja ympäri ajanut.
Siinä sinulle turhautumista, jonka olen aika moneen kertaan tälläkin palstalla esittänyt.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Hamiltonin 8 kisaa ja jokaisessa kisassa palkintopallilla on aivan järjettömän kova suoritus tulokaskuskilta. Jopa niin kova, että sanoisin Hamiltonin olevan uusi Schumin manttelinperijä ja uskoisin että mies tulee lyömään pöytään aika monta maailmanmestaruutta uransa aikana. Kimi on urallaan ajanut lähes jokaisen kauden huippuautolla, mutta kirkkainta kruunua ei ole tullut eikä tule tälläkään kaudella. Joten mielestäni Kimi ei ole enää sen hypen arvoinen mitä oli joskus.. Miehellä olisi ollut paikka ottaa se MM jo muutamaan kertaan mutta mies ei ole siihen pystynyt. Jos Hamilton ottaa sen ensimmäisellä kaudellaan olisi se suurin sensaatio F1-maailmassa sitten Schumacherin saavutusten.


En minä tätä kiistäkään, Hamilton on lajille suureksi eduksi ja oikein lupaava kuski. Puutuin vain tuohon hieman erikoiseen logiikkaan, jolla asiaa käsittelit. Hamilton ei kuitenkaan ole vielä voittanut yhtään mestaruutta, jonka tulkitsen olevan sinulle kaiken mittari. Voi siis olla, että Hamiltonin ura on yhtä hohdokas kuin Villeneuven tai ei edes niinkään. Uskoa voi kukin miten haluaa, minäkin uskoin Häkkiseen ja uskon yhä Kimiin. Palataan astialle kolmen/viiden vuoden perästä.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Juu ainahan minä turhautunaa heitän, "räkä ajaa kännissä Schumin yli" läppää (johonka sinä reippaana poikana tartuit). Tai syytän Schumia Silverstonen kolarista 99, tai sitten heitän jotain epäolennaista Häkkisen mestaruuksista.

Koita keksiä ensi kerralla joku vähän parempi pelastus, kun olet noin syvällä paskassa.

Ja edelleen, Schumi on kaikkien aikojen paras kuski saavutuksiltaan. Ja kuskina parempi, kuin yksikään suomalainen, joka on noita ratoja ympäri ajanut.
Siinä sinulle turhautumista, jonka olen aika moneen kertaan tälläkin palstalla esittänyt.

Hienoa, että sinä KAIKKIVALTIAS tiedät milloin joku on paskassa. Vielä hienompaa on, että kun et pysty asioita perustelemaan niin heität jotain aivan epäolennaista, kuten itse myönsitkin. Se on mahtava meriitti, myönnän sen.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Vielä hienompaa on, että kun et pysty asioita perustelemaan niin heität jotain aivan epäolennaista, kuten itse myönsitkin.

Huom! Vain silloin kun tarkoitushakuisesti vittuilen sinulle. Jos minä sitten ihan oikeasti keskustelen asiasta, niin perustelen kyllä mielipiteeni (olet tainnut jopa itse tämän joskus mainita ;) ).
Tosin minusta tuollaisia tahallisia täkyjä ei edes pidä perustella. Hauskempaahan se on katsoa, kun toinen kiemurtelee satimeen, vaikka heittäisi mitenkä älytöntä juttua.

Mitä minun muuten pitäisi perustella?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Alonso 2 kpl
Hamilton 2 kpl
Massa 2 kpl
Räikkönen 2 kpl
Mielenkiintoinen tilasto kyllä. Tuo osoittanee sen, että mestaruutta ei välttämättä viedä voittojen lukumäärällä, vaan sillä, että pystyykö ottamaan palkintopallisijoja riittävästi. Näin on toki ollut monesti viimevuosina, mutta en tiedä onko tuo niin hieno suuntaus, kyllä sitä toivoisi, että voitoilla mestaruuteen selkeästi mennään. Mutta katsotaan. Uskon noiden voittomäärien kuskien välillä olevan kauden lopussakin aika tasainen.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Asiahan ei nyt mulle kuulu, mutta sekaannutaan nyt kuitenkin. Eli kannattaisikohan Repe_joke:n ja Speedye:n vähän rauhoittua ettei tule moderaattoreilta penaltyä?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Eli kannattaisikohan Repe_joke:n ja Speedye:n vähän rauhoittua ettei tule moderaattoreilta penaltyä?

Minä olen heittänyt juttuni täysin läpällä. Jos modet siitä haluavat rankaista, niin se on heidän asiansa.


Mitä tulee muuten ihan itse kisaan, niin Massa olisi ansainnut voiton. Oli koko viikonlopun sen aavistuksen verran Kimiä nopeampi (no ei nyt sitten katsota niitä perjantain ekoja harkkoja), ja kisassakin kaikki sujui 2 stoppiin, ja ruuhkaan asti hyvin. Tavallaan harmi, että tänään Kimi voitti ruuhkan avustamana, kun oli hitaampi kuin Massa. Ja sitten taas Indyssä jäi Massan perään, vaikka oli miestä nopeampi. Mutta kait se on jonkun sortin oikeudenmukaisuutta.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tavallaan harmi, että tänään Kimi voitti ruuhkan avustamana, kun oli hitaampi kuin Massa.

Öh eikös tässä ole etupäässä kyse siitä että Räikkönen kilpailuinsinööreineen otti tänään Massan tiimistä selätysvoiton taktillisessa mielessä? Tuurilla ei kannattane tuota kokonaan kuitata.

Pikkuisen ihmetyttää että tälle viikonlopulle nuo voimasuhteet muuttuivat niin radikaalisti. Macit ja muut olivat tällä kertaa täysiä turisteja radalla Räikköseen ja Massaan verrattuna. Toivonpa että samoilla voimasuhteilla jatketaan Silverstoneen niin saadaan vielä edes vähän kisailua tällä kaudella aikaiseksi.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Tavallaan harmi, että tänään Kimi voitti ruuhkan avustamana
Tämä ruuhka on kyllä mennyt minulta kokonaan ohi, jos tarkoitat niitä neljää hidasta autoa Massan edellä, niin eiväthän ne hidastaneet häntä ollenkaan. Massa oli kaukana niistä autoista, ja Kimikin tuli Massan edelle niiden autojen taakse. Saattaa olla, että olen missannut jonkun ruuhkan aiemmin Massan kierroksella, mutta tuota ruuhkaa missä taisivat molemmat Red bullitkin ajaa on turha syyttää.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tämä ruuhka on kyllä mennyt minulta kokonaan ohi, jos tarkoitat niitä neljää hidasta autoa Massan edellä, niin eiväthän ne hidastaneet häntä ollenkaan. Massa oli kaukana niistä autoista, ja Kimikin tuli Massan edelle niiden autojen taakse. Saattaa olla, että olen missannut jonkun ruuhkan aiemmin Massan kierroksella, mutta tuota ruuhkaa missä taisivat molemmat Red bullitkin ajaa on turha syyttää.

Kyllä minusta Massa oli noin 2 sekunnin päässä siitä 4 (vai oliko niitä kolme?) auton ryppäästä, jonka taakse tuli stoppinsa jälkeen. Ja kun Ferrarit olivat noita häntäpään autoja saman verran nopeampia kierroksellaan, niin on täytynyt jotain ihmeellistä tapahtua, jos Massa ei näistä kavereista päässyt ohi sen 3(?) kierroksen aikana, jonka Kimi oli radalla pidempään.
Ja minun mielestäni Kimi tuli aikalailla puhtaalle radalle takaisin toisen stoppinsa jälkeen. Tosin voin tuossa olla väärässä, mutta tämmöinen muistikuva jäi kisasta. Ja katsoin kisan rtl:n kautta (töissä, kotona on kyllä max), niin ei selostuksesta ollut paljon apua, joka osaltaan voi vaikuttaa vähän väärään mielikuvaan (vaikka suomen selostajat onkin perseestä, niin aika hyvin ne loppupeleissä pitää kartalla suomalaisten suhteen, ja itse en ymmärrä saksaa tarpeeksi hyvin, että kostuisin jotain rtl:n selostuksesta).

Mitä tulee noihin Mclarenien ja Ferrarien voimasuhteisiin, niin luulisin homman pysyvän suht samana Silverstonessa. Profiililtaan lähes täysin samanlainen rata kuin Magny (paljon nopeita mutkia), joka sopi Ferrarille täydellisesti(Schumihan taisi ottaa urallaan Magnyssä 7 voittoa).
Sen jälkeen voikin tulla kaksi vaikeampaa kisaa Euroonpan GP(Nüburgring):n ja Unkarin muodossa. Näiden luulisi hitaina ratoina sopivan paremmin Mclarenille.
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pikkuisen ihmetyttää että tälle viikonlopulle nuo voimasuhteet muuttuivat niin radikaalisti. Macit ja muut olivat tällä kertaa täysiä turisteja radalla Räikköseen ja Massaan verrattuna. Toivonpa että samoilla voimasuhteilla jatketaan Silverstoneen niin saadaan vielä edes vähän kisailua tällä kaudella aikaiseksi.


Minä ennustan että nuo voimasuhteet muuttuivat koko loppukauden ajaksi. Tuosta johtuen (Jerry) Hamilton ei tule voittamaan maailmanmestaruutta,- ei myöskään Alonso.

Maailmanmestaruus menee Ferrarille senkaltaisella matematiikalla, joka tulevilla kaksoisvoitoilla on laskettavissa.

Ennustus perustuu siihen spekulaatioon jossa väitetään Ferrarin tuulitunnelin olleen kuukauden päivät hajalla,- ja,- että McLaren oli se, joka käräytti Ferrarin tuosta värähtelevästä pohjaratkaisusta.
Nuo kaksi syytä ovat olleet Ferrarin kehittämisessä hidaste, jotka nyt lienevät ohitettu ongelma.

Ennustan ensi viikonlopulle vielä selkeämpää kaksoisvoittoa.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielestäni Räikkösen saama "turha hype" on varsin vähäistä, jos aletaan vertailemaan kuinka paljon mies saa ansaitsematonta skeidaa niskaansa joka tuutista, vaikka olisi juuri voittanut kisan ja tehnyt loistavan suorituksen.

Muistelen kyllä, että tässä ketjussa ei aina ole ollut näin. Rintamalinjoja aseteltiin muutama kausi sitten, jolloin useampi todellakin ilmavin perustein hypetti Räästä Schumacheria nopeampaa ja parempaa kuljettajaa. Nyt sitten osa näistä lieventää arvioitaan, toiset perisuomalaiseen tapaan kääntävät lennosta verkkatakkia ja pistävät lapion heilumaan.

Ei tuo tietenkään nykyistä skeidaa mitenkään oikeuta, mutta antaa kuitenkin jotakin perspektiiviä asiaan.
 
Saakohan se Kimi nyt kenkää Ferrarilta?

Joo Schumi tulee kuulemma tilalle. Tämä siis vielä vahvistamaton, mutta kuitenkin täysin varma tieto. Kimin sopimuksessa oli pykälä, jonka mukaan hänet voidaan potkia pois ellei kahdeksan ensimmäisen kisan jälkeen ole kahdeksaa voittoa. Kaiken lisäksi Kimi joutuu maksamaan tallille korvauksina tienaamansa rahat takaisin.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tämä ruuhka on kyllä mennyt minulta kokonaan ohi, jos tarkoitat niitä neljää hidasta autoa Massan edellä, niin eiväthän ne hidastaneet häntä ollenkaan. Massa oli kaukana niistä autoista, ja Kimikin tuli Massan edelle niiden autojen taakse. Saattaa olla, että olen missannut jonkun ruuhkan aiemmin Massan kierroksella, mutta tuota ruuhkaa missä taisivat molemmat Red bullitkin ajaa on turha syyttää.

Kun Massa tuli varikolta, ajoi Estoril-mutkan läpi ja kuva seurasi häntä takasuoralle niin ennen Adelaide-hiusneulaa on 4 autoa edellä. Taisi olla se Barrichellon vetämä letka. Massa oli about suoran loivassa oikeassa kun hitaat körötteli hiusneulaa läpi. Ajallisesti muutamia sekunteja oli väliä. Uskoisin, että tulevilla parilla kierroksella Massa ohitti ne.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Joo Schumi tulee kuulemma tilalle. Tämä siis vielä vahvistamaton, mutta kuitenkin täysin varma tieto. Kimin sopimuksessa oli pykälä, jonka mukaan hänet voidaan potkia pois ellei kahdeksan ensimmäisen kisan jälkeen ole kahdeksaa voittoa. Kaiken lisäksi Kimi joutuu maksamaan tallille korvauksina tienaamansa rahat takaisin.

Itse kuulin luotettavalta Four Horsemen tietotoimistolta, että Mika Salo olisi tulossa Räikkösen tilalle, viiden vuoden sopimus ilman irtisanomisen mahdollisuutta tallin puolesta. Keke Ruusperi oli toinen vaihtoehto, ohjaamoa olisi pitänyt suurentaa siinä tapauksessa.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Jep Hieno voitto Kimiltä. Vaikka Massa on ollut alkukaudesta nopeampi niin ero vaivaiset 4p hänen hyväksi. Mielestäni vaaka kallistuu koko ajan tasaisemmaksi ja olen edelleen suht varma, että Kimi ottaa tallissa komennon. Massan etsikkoaika alkaa olla jo ohi. Hänen olisi pitänyt murskata Kimi alkukaudesta. Kimin vauhti ja ote paranee kokoajan.

Itsekin myös uskon, että valta siirtyi nyt tälle kaudelle lopullisesti Ferrarille. Hamiltonilla tekee tiukkaa puolustaa johtoaan. Kimillä on edelleen hyvät saumat, mikäli siis ottaa tallissa komennon, muuten mestaruus mennee Massalle. Alonso on mielestäni ainoa varma tästä nelikosta, joka mestaruutta ei ota niin pahasti hän on jäänyt tallikaverin jalkoihin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Alonso on mielestäni ainoa varma tästä nelikosta, joka mestaruutta ei ota niin pahasti hän on jäänyt tallikaverin jalkoihin.

Itse en noin radikaaleja johtopäätöksiä vetäisi vielä tässä vaiheessa. Hamilton ei ole kuitenkaan kohdannut vielä ensimmäistäkään vaikeutta tällä kaudella. Alonsolle niitä on tullut Kanadan penaltin muodossa, ja nyt viimemmäksi Magnyssa vaihteisto petti aika-ajoissa (Bahrainissa en muista mitä tapahtui, kun Alonso jäi viidenneksi). Ja näistä on tullut se suurin ero pisteissä miesten välille.
Ja mistään selvästä jalkoihin jäämisestä ei voi myöskään puhua, kun Alonsolla ei ole ollut vauhdillisesti juurikaan mitään hätää Hamiltonia vastaan.

Että kyllä itse pitäisi Alonsoa vielä vahvempana mestari-kanditaattina, kuin kumpaakaan Ferrari kuskia. Toki jos Ferrari on jatkossakin yhtä ylivoimainen kuin tänään, niin mestaruus ratkaistaan Ferrari kuskien jäsentenvälisessä (olettaen, että auto myös kestää).
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itselläni on pieni kutina että tästä Hamiltonista tulee uusi M. Schumacher. Siis siinä mielessä että myös Schumia toivoin alku-urallaan voittoihin koska media hehkutti niitä kovempia ajajia. Kuitenkin lopulta vaaka kallistui niin että Schumista tulikin se kovin kuski ja hänen päihittämisestään vaikeaa muille.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Kimi teki tänään "schumit" ja rykäisi pari nopeaa kierrosta juuri silloin kun tarvittiin. Tämä ja Massan eteen sopivasti sattuneet kierroksella ohitettavat antoivat voiton avaimet Kimille, joka ei niitä hukannut.

Mäkiltä näköjään tänään sitä "normaalia Mclaren-taktiikkaa", Hamilton kolmesti varikolle ja yli 30 sek takkiin punaisille. Nyt puuttuu sitten enää parit konerikot ja muut tekniset hyytymiset ja pyörän muttereiden kiinnitykset varikolla ns. sinne päin.

Aikoinaan Kimiltä meinaattiin ennen F1-uran alkua evätä ajamiseen oikeuttava "superlisenssi"? Jarno Trullin otteita katsellessa tulee mieleen, että eikö sitä lisenssiä saa otettua pois/mitätöityä? Montrealissa tämä "liikkuva shikaani" aiheutti Kubican ilmalennon ja tänään tämä spagetti tuhosi Kovalaisen kisan, kun Jarno ei osannut jarruttaa ajoissa mutkaan. Toyotalla taitaa olla melkoisen "hiemattomat timantit" kuljettajakaksikkona.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Tulos alkaa taas näyttää paremmalta, kun Ferrari on saanut starttijärjestelmän kuntoon ja aerodynamiikallekin voidaan taas tehdä jotain. Yllättävän selvästi se kääntyi punaisten hyväksi. Kimi otti pitkästä aikaa hyvän startin kun autokin toimii taas kunnolla, ja ohitti Massan paremman taktiikkansa ansiosta. Ansaittu voitto. Ja näyttää se ottavan yllättävän koville, vaikka kyseessä oli vain yksi osakilpailu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös