Virallisilla F1 sivuilla on ihan kunnon live seuranta josta näkee sektori ajat, varikkopysähdykset jne. Sieltä itse seurailin kisaa kun töissä tällä hetkellä olen.
Vaatii rekisteröitymisen, mutta se on kyllä nopeasti tehty ja täysin ilmainen:
http://www.formula1.com/services/live_timing/live_timing.html
Jos Räikkösen Ferrari kestää niin kuulukohan kakkosen suunnalta taas väninää ruuhkasta? Mä luulen että kuuluu vaikka mies vaihtuu.
Harmi että voittojen merkitys on näin minimaalinen, Kimillähän tosiaan on eniten voittoja tältä kaudelta.
Massa pilasi kisansa ja sammutti auton lähtöruutuun.
Sieltähän se tuli pressitilaisuudessa. Myös samalla toki tunnusti Ferrarin olleen kovempi.
Alonso sanoi loppupeleissä, että koko kisan mitassa nuo ruuhkista hyötymiset ja kärsimiset menee lopulta aika tasan
Kohta alkaa Massan sipuli todennäköisesti pehmenemään, sitten jännityksellä odotellaan ja katsellaan, onko mies parin vuoden päästä samassa asemassa kuin Montoya, jonka F1-uran Kimi käytännössä tuhosi polkemalla tappioita sietämättömän kuumaverisen tallikaverinsa maanrakoon kerta toisensa jälkeen.Räikkönen on tosi paska tallikaveri. Ensin voittaa edellisen kisan tuurilla ja nyt vielä sammuttaa Massan auton lähtöruudukkoon. Muuten Massa olisi voittanut kilpailun vähintään kolmen minuutin erolla seuraavaan...
Että silleen...
Alonso sanoi loppupeleissä, että koko kisan mitassa nuo ruuhkista hyötymiset ja kärsimiset menee lopulta aika tasan, joten tulokseen ne eivät vaikuttaneet.
Ja vaikeahan sitä on ruuhkasta olla "valittamatta", kun suoraan kysytään vaikuttiko ruuhka kisaan, ja sehän vaikuttaa aina.
Ihan fiksuja se Alonso ainakin tällä kertaa puhui pressitilaisuudessa.
"Quotetaan" koko viesti, sillä sen verran samaa mieltä olen kaikesta. Toki tuossa varmaan ihan tarkoituksella vedit vähän yli, mutta siitä olen täysin samaa mieltä, että Massan sipuli ei tule kestämään. En usko että Felipe, kuten häntä on trendikästä kutsua, tulee ikinä voittamaan maailmanmestaruutta. Tosin voi olla ettei Kimikään sitä tule voittamaan, mutta selkeästi paremmat saumat hänellä siihen on kuin Massalla.Kohta alkaa Massan sipuli todennäköisesti pehmenemään, sitten jännityksellä odotellaan ja katsellaan, onko mies parin vuoden päästä samassa asemassa kuin Montoya, jonka F1-uran Kimi käytännössä tuhosi polkemalla tappioita sietämättömän kuumaverisen tallikaverinsa maanrakoon kerta toisensa jälkeen.
En sano, että näin välttämättä käy koska Massalla saattaa kasetti kestää paremmin, mutta toistaiseksi pari faktaa on mielestäni entistäkin paremmin tiedossa: 1) Kimi on odotetusti luokkaa tai paria Massaa kovempi kuski, ei tarvinnut kuin odotella että Ferrari alkaa taittumaan suomalaisen käsiin ja 2) Massa ei tunnu kovin ansiokkaasti kestävän tappioita etenkään tallitoveriltaan.
Edellisten pointtien 1) ja 2) valossa uskaltaisin ennustaa, että Massa alkaa puristaa rattia entistä enemmän, Kimi löylyttää brassia loppukaudesta jatkuvasti entistä selvemmin ja lopulta selitykset ja valitukset vievät Massan keskittymisen ja suorituksen laskevat vieläkin entisestään. Lisäksi mies tekee itsestään pellen aukomalla päätään selittelemällä tappioitaan ja Kimin jatkuvaa suosimista tallin sisällä ja lähtee parin vuoden päästä Nascariin Montoyan seuraksi. Miehet tunnistaa ovaaliradoilla siitä, että heillä on Kimin ajotossun muotoinen jalanjälki hanurissaan.
Tai sitten käy niin, että Massa juhlii parin vuoden sisällä maailmanmestaruutta, mutta siihen tuskin uskoo brassikuski itsekään muuta kuin joskus vahingossa unissaan.
Ja koska jokunen Kimi-antipatioista kärsivä luonne kuitenkin tulee näppis sauhuten kimppuun, kerrottakoon että ainakaan minä en aio vetää tuulipukua, Karjala-lippistä enkä FerrariMcLarenHäkkispaitaa ylleni ja nostaa Suomen lippua salkoon, vaan olen tyytyväinen että nimenomaan Kimi vei voiton ja on päässyt iskuun, koska olen aina digannut kaverin tyylistä hoitaa hommansa radalla. Harvinaisen lahjakas kuski, sellaiselle suo menestystä.
Vertailun vuoksi Ferrari taisi tänään yllättää aika monet ottamalla Kimin ennakoitua kierrosmäärää aikaisemmin varikolle. Omasta näkökulmasta Kimi veti sen yhden nopean siihen alle ja eteen ilmestyi kaksi kierroksella ohitettavaa perä edellä, jotka olisi pitänyt kuitata seuraavalla kierroksella. Näytti siltä kuin Ferrari olisi tähän reagoinut ja kutsunut Kimin 1-2 kierrosta aikaisemmin varikolle, jottei aikaa tuhraannu näiden "liikkuvien shikaanien" ohittelemiseen. Osaltaan tämä selittäisi Kimin "pitkän" pysymisen radalla Alonson toisen varikkostopin aikana ja useat nopeat kierrokset, joihin saatiin mahdollisuus pitkällä ekalla stopilla ja sillä, että siellä tankissa oli sitä menovettä hieman .suunniteltua enemmän Kimin tullessa ekalle stopille. Ferrarilla tuntuu kirjaimellisesti olevan virta päällä koko kilpailun ajan, kun taas Mclaren jo Häkkisen ajoilta tutusti hoitaa homman välillä onnistuen ja välillä loppui insinööriltä matikkapää.
En kyllä yhtään ihmettelisi, vaikka Hamiltonilta tulisi vielä joku paha ajovirhe jossain kisassa, joka johtaisi keskeytykseen. Näinköhän tämän kieltämättä lupaavan kuski pää kestää painetta? Tänään oli jo lievää tärinää havaittavissa.Nyt on vaan niin, että Hamilton pitää saada kolkattua jossakin racessa, tai miehen muuten keskeyttää. muuten mestaruus on "Piece of cake" hänelle.
Missä HCM on?
Nyt on vaan niin, että Hamilton pitää saada kolkattua jossakin racessa, tai miehen muuten keskeyttää. muuten mestaruus on "Piece of cake" hänelle.
Missä HCM on?
........
Minä muuten kannatan Kimiä juuri suomalaisuuden vuoksi erityisesti, vaikka se tätäkin keskustelua seuratessani tuntuu olevan se väärä tapa kannattaa.
Et ole ainoa. Minäkin kannatan Kimiä ensisijaisesti juuri sen takia, koska hän on suomalainen/QUOTE]
No onhan se nyt joidenkin mielestä äärimmäisen noloa kannattaa F1:ssa suomalaista kuskia. Sehän puhuukin jotenkin erilailla. Oh my..!
En tiedä oikein mitä väärää siinä nähdään että maanmiehen puolia pidetään kun taistellaan maailmanmestaruuksista.
Tuskin sitä jääkiekossakaan mennään Suomi-Ruotsi -ottelussa Ruotsia kannattamaan kun Suomen puolustuksessa pelaa Pekka Saravo.