F1-ketju

  • 661 014
  • 5 107

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Koska tahansa. 100 euroa? Hamiltonin unelmakausi saa jatkoa upean kotivoiton myötä.

Jos Hamilton on kolmen joukossa kisan loppuessa lupaan...No juoda kupin kahvia.
Hamiltonilla on kevyin auto kärkinelikosta (eikä olisi edes ensimmäinen kerta tällä kaudella), ja Kimillä todennäköisesti raskain (eroa tosin Massaan vain kierros tai kaksi).
Stopit tullee siis seuraavalla aikataululla: Hamilton ensimmäisenä, Alonso 2-4 kierrosta myöhemmin, Massa 4 tai 5 kierrosta myöhemmin, ja Kimi 6 tai 7 kierrosta myöhemmin (kaikki vertailut siis Hamiltonin käyntiin).
Näinpä Hamilton on ekojen stoppien jälkeen neljäntenä.

P.S. En muuten pitäisi ihmeenä, jos Hamiltonin moottori poksahtaa, kun Mclaren koittaa väkisin ajattaa Hamiltonia voittoon kotiradallaan.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuusankoskella. Hyvä kun muisti Ranskan voiton jälkeen talliaan kiittää. Kun meidän Kimi voittaa, voittaja on Kimi Räikkönen. Kun jotain muuta tapahtuu, talli on mokannut.
Oletkos pää perseessä seuraillut lajia viime vuosina?

Meinaat ihan tosissasi, että Kimi esim. McLarenin aikanaan räjähdellessä ja osien irtoillessa milloin missäkin syytti kovinkin äänekkäästi tallia? Mielestäni se kaveri ei pahemmin selittele eikä varsinkaan syyttele missään tilanteissa, ja kaikkein vähiten Kimi on tallin kohtaan syytöksiä heitellyt uransa aikana. Pari kertaa olisi nimittäin ollut aihetta, kuten varman kaikilla kuskeilla.

Kiva että jotkut jaksavat Kimiä vihata niin perinpohjaisesti, mutta turha sitä on tuollaista paskaa silti jauhaa.

Ja mitä tulee tuohon "kun voittaa, voittaja on Kimi Räikkönen"- osaan, aika vähän se jätkä mielestäni itseään esille nostaa menestyksenkään hetkellä, vaan laukoo samat diplomaattiset kiitokset koko tallille ja autolle ja keskittyy aina jo seuraavaan kisaan. Sama toistuu, oli Kimi sitten voittanut, ajanut kolmanneksi tai vaikka keskeyttänyt mekaanisiin vikoihin.

Sen verran ihme juttua kirjoitit, että tuntuu ettei nyt puhuta ihan samasta miehestä. Tärkeintä kuitenkin lienee, että pääsee taas haukkumaan Kimiä, koska sehän narisee ja on räkä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jos Hamilton on kolmen joukossa kisan loppuessa lupaan...No juoda kupin kahvia.
Hamiltonilla on kevyin auto kärkinelikosta (eikä olisi edes ensimmäinen kerta tällä kaudella), ja Kimillä todennäköisesti raskain (eroa tosin Massaan vain kierros tai kaksi).
Stopit tullee siis seuraavalla aikataululla: Hamilton ensimmäisenä, Alonso 2-4 kierrosta myöhemmin, Massa 4 tai 5 kierrosta myöhemmin, ja Kimi 6 tai 7 kierrosta myöhemmin (kaikki vertailut siis Hamiltonin käyntiin).
Näinpä Hamilton on ekojen stoppien jälkeen neljäntenä.

P.S. En muuten pitäisi ihmeenä, jos Hamiltonin moottori poksahtaa, kun Mclaren koittaa väkisin ajattaa Hamiltonia voittoon kotiradallaan.

Niin huominen sen näyttää. Kimi on ollut kuitenkin tosi nopea harjoituksissa, joten on päivän selvää että Kimillä on nelikosta raskain auto.
Itse uskon, että Hamilton kukistaa taas Alonson, jolla alkaa polla kohta pettään. Jossain vaiheessa kautta Alonso "määrätään" avittaan Hamiltonia ja se jos mikä alkaa rassaan Alonsoa...
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Minä kirjoitin tästä hetkestä, tästä kaudesta. En jaksa vittu oikeasti vääntää F1-ketjussa koko ajan tätä naurettavaa "kuka on kaikkien aikojen paras kuljettaja" oravanpyörää alkuun ja alkuun, puhumattakaan muiden vanhojen asioiden muistelusta. Tosta Ikerin tekstistä löytyisi lainattavaa vaikka kuinka paljon, mutta antaa olla - turhaa. Minä en kannata ylimielistä yliarvostettua ylipalkattua kuskia siksi, että se on suomalainen.

Ja mikä ihme siinä on, että söör Räikkösen kannattajien keskuudessa toistuu lähes joka vuosi sama asia: kun lyöt tallikaverin, kaikki on hyvin. Taas kerran MM-kärki on suomalaiselta karannut, mutta kun Massan voittaa niin kaikki hyvin? Tälläinen kuva tämän foorumin viesteistä välittyy. Ehkä jossain nyky-Renaultilla, Toyotalla tai Williamsilla (kun ajetaan keskikastissa) paras mittari kuskin osaamisesta on tallikaverin nopeus. Kimi palkattiin Ferrarille voittamaan maailmanmestaruus, ei voittamaan vain tallikaverinsa. Niin kauan kun Ferrarilla & superpalkalla ajava Räikkönen ei mestaruutta voita, kaikki muu on pettymystä.

Ai joo ja Massahan on edelleen Räikköstä pisteissä edellä. Vain pisteet ratkaisee.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä en kannata ylimielistä yliarvostettua ylipalkattua kuskia siksi, että se on suomalainen.

Ai joo ja Massahan on edelleen Räikköstä pisteissä edellä. Vain pisteet ratkaisee.
En itsekään kannata Kimiä koska on suomalainen, vaan sen vuoksi että on jo vuosia sitten osoittanut olevan helvetin kova kuski. En tiedä miten mainitsemasi "kuka on kaikkien aikojen paras" liittyy mihinkään, sellaisiin minä en ainakaan ole koskaan lähtenyt kinastelemaan. Schumi on varmaan aika vahvoilla siinä kisassa.

Noista pisteistä, ne ratkaisevat toki. Mutta eikö se ratkaisevin hetki ole kauden lopussa, eli kenellä on silloin eniten pisteitä, puhutaan sitten tallien kuskien välisestä kisasta, koko MM-sarjan tilanteesta tai vaikka niistä tallipisteistä, joita tuomalla Kimi saattaa hyvinkin avittaa Ferrarin valmistajien maailmanmestaruuteen? Turha liikaa arvostella puolen kauden pisteistä, niillä ei lokakuussa ole paljon virkaa.

Ja mitä jos Kimi vie mestaruuden ensi kaudella, eikö kolmivuotisen sopimuksensa "tavoitteet" ala jo olemaan aika hyvin käsissä? Onko kaveri täysin epäonnistunut, jos on tällä kaudella esim. MM-sarjan kolmonen, mutta viekin mestaruuden 2008 ja 2009? Kuten sanoit, Kimi hankittiin Ferrarille tuomaan mestaruutta, joten ei unohdeta, että kolmen vuoden sopimuksestaan on takana vasta puoli kautta. Siinä ajassa ei Schumi tai edes Jeesus itse voita yhden yhtä mestaruutta.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Mutta eikö se ratkaisevin hetki ole kauden lopussa, eli kenellä on silloin eniten pisteitä, puhutaan sitten tallien kuskien välisestä kisasta, koko MM-sarjan tilanteesta tai vaikka niistä tallipisteistä, joita tuomalla Kimi saattaa hyvinkin avittaa Ferrarin valmistajien maailmanmestaruuteen? Turha liikaa arvostella puolen kauden pisteistä, niillä ei lokakuussa ole paljon virkaa.

Ja pysytäänkö edelleen tässä päivässä? Voi helvetti, on vaikeeta tajuta, että nyt puhutaan nykytilanteesta. Tule sitten jälkiviisaana lokakuussa selittämään, että oikeassa olit. Tai ehkä minä tulen?
 

Kapo

Jäsen
Ja pysytäänkö edelleen tässä päivässä? Voi helvetti, on vaikeeta tajuta, että nyt puhutaan nykytilanteesta. Tule sitten jälkiviisaana lokakuussa selittämään, että oikeassa olit. Tai ehkä minä tulen?

Tässä päivässä? Etkös sinä helvetin räkänokka juuri uhonnut että Räikkönen on epäonnistunut tehtävässään voittaa mestaruus tällä kaudella vaikka kausi on tuskin puolivälissa? Eihän näissä sun jutuissa ole päätä eikä häntää.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Etkös sinä helvetin räkänokka juuri uhonnut että Räikkönen on epäonnistunut tehtävässään voittaa mestaruus tällä kaudella vaikka kausi on tuskin puolivälissa? Eihän näissä sun jutuissa ole päätä eikä häntää.

Helvetin räkänokka? : ) Hitto taso alkaa olla sitä S24 luokkaa... Ota Kimi-lasit pois räkänokaltasi, lue viestini uudestaan ja kiinnitä erityisesti huomiota käyttämiini sanoihini "Niin kauan kun Ferrarilla & superpalkalla ajava Räikkönen ei mestaruutta voita, kaikki muu on pettymystä..." Jos et noiden kahden sanan merkitystä ymmärrä, niin syytä äidinkielen opettaajaasi, älä minua räkänokkaa.
 

Kapo

Jäsen
Helvetin räkänokka? : ) Hitto taso alkaa olla sitä S24 luokkaa....
Lähinnä näitä naurettavia "sata euroa vetoa!!!11!1?" aivopieruja kuulee lähinnä alle kymmenen vanhoilta.


Ota Kimi-lasit pois räkänokaltasi, lue viestini uudestaan ja kiinnitä erityisesti huomiota käyttämiini sanoihini "Niin kauan kun Ferrarilla & superpalkalla ajava Räikkönen ei mestaruutta voita, kaikki muu on pettymystä..." Jos et noiden kahden sanan merkitystä ymmärrä, niin syytä äidinkielen opettaajaasi, älä minua räkänokkaa.

Eli mikäli Räikkönen voittaa mestaruuden tällä kaudella on kausi täysi pettymys siihen asti. Kuten se on täysi pettymys Alonsoltakin? Aika kummaa settiä heität enkä jaksa typeryyksiäsi enää kuunnella, niin heikolla tasolla liikut.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Lähinnä näitä naurettavia "sata euroa vetoa!!!11!1?" aivopieruja kuulee lähinnä alle kymmenen vanhoilta.

Missä kymmenen vuotiaat ehdottaa 100 euron vetoja, Westendissä? : )

Eli mikäli Räikkönen voittaa mestaruuden tällä kaudella on kausi täysi pettymys siihen asti. Kuten se on täysi pettymys Alonsoltakin? Aika kummaa settiä heität enkä jaksa typeryyksiäsi enää kuunnella, niin heikolla tasolla liikut.

Boldatusta lauseesta ei saa erkkikään selvää. Jos joku saa niin kiitän suomennoksesta. Mikäli Alonso ei tänä vuonna voita mestaruutta, varmasti mies on pettynyt ja kausi on pettymys. Mutta sillä erolla, että Alonso on kaksinkertainen mestari ja Kimillä nolla titteliä (mikäli ei siis voita). Ja tässä vaiheessa tarkennus sinulle Kapo, nyt muistelin vanhoja ja mietin tulevaa.

Sun kirjoitustyylilläsi ja historiallasi en kauheasti huutelisi sanoja "jaksa typeryyksiäsi enää kuunnella" ja "niin heikolla tasolla liikut".

Avaa pari nappia Kimi lippiksestäsi niin ei kiristä niin pahasti : )

Seuraava tarkennus only 4 Kapo, muut voi hypätä seuraavaan viestiin...

Niin kauan kun Ferrarilla & superpalkalla ajava Räikkönen ei mestaruutta voita, kaikki muu on pettymystä.

eli = niin kauan kun Räikkönen nauttii sarjan parhainta palkkaa ja ajaa legendaarista Ferraria, moninkertaista mestaritallin autoa, kaikki muut sijat kuin ykkönen loppupisteissä on pettymystä. Hopea, pronssi, neljäs, viides... pettymyksiä kaikki, Räikkönen kun palkattiin talliin voittamaan maailmanmestaruus.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Niin kyllähän se on fakta, että jos Räikkönen on Ferrari sopparin aikana voita mestaruutta, on se pettymys. Siitäkin huolimatta ensimmäinen mittatikku on aina tallikaveri, joka on ainakin toistaiseksi MM-pisteissä edellä.
Sitä minä en taas ymmärrä mitä tekemistä Ferrarin historilla on sen kanssa, mitenkä Räikkösellä on mahdollisuuksia menestyä tallissa sopimuksensa aikana. Entisaikojen mestaruusauto, ei välttämättä ole sitä tänä päivänä, tulevaisuudesta puhumattakaan. Tällä hetkellä Räikkösellä on kuitenkin auto, jolla pitää voittaa kisoja, ja jopa se mestaruus olisi ollut mahdollinen ilman alkukauden ongelmia (espanjan keskeytys, monacon kämmi aika-ajoissa).
Että, kyllä Räikkösen kausi on toistaiseksi miinusmerkkinen, ja mitä todennäköisimmin semmoiseksi myös jää, kun mestaruus ei näytä olevan saavutettavissa.
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En itsekään kannata Kimiä koska on suomalainen, vaan sen vuoksi että on jo vuosia sitten osoittanut olevan helvetin kova kuski. En tiedä miten mainitsemasi "kuka on kaikkien aikojen paras" liittyy mihinkään, sellaisiin minä en ainakaan ole koskaan lähtenyt kinastelemaan. Schumi on varmaan aika vahvoilla siinä kisassa.
Kyllä!

On koko ajan yhtä hauskaa kuulla näitä kommentteja siitä miten hyvä Kimi on mutta mokaili itsensä 10 ruutuun... Näitä selittelyjä ollaan kuultu jo monta vuotta. McLarenissa oli syystäkin se " McLaren petti taas!!111" ja sitten ne Montoya syytökset. Ne olivat varmaan ihan aiheellisia syytöksiä mutta joka vuosi sama asia? Nyt Ferrarilla paineet ovat kovemmat ja syystäkin ihmiset odottavat periaatteessa vain voittoa, ja se on ymmärrettävää. "Ferrari wants Kimi to deliver, he doesnt."

Mutta jatkakaa toki näitä legendaarisia kommentteja : " Kimi oli todella hyvä ja nopea mutta töpeksi vähän ja jäi viidenneksi..."
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Päävastustaja Massa? Ahaa, minä luulin, että päävastustaja Kimille on MM-pisteissä johdossa oleva kuljettaja joka ei todellakaan ole Massa.

Tällä hetkellä näen, että Kimin päävastustaja on Massa. MM-titteli meni alkukauden opettelu jaksoon. Kunhan lyö tallitoverin aika-ajossa, kisassa ja MM-pisteissä, se on loppukauden minimi tavoite. Ja kyllä, kausi on ollut pettymys toistaiseksi.
 

crossari

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC TPS
Hooh. Mitkä olivat muuten perustelut sille säännölle, että aika-ajojen kolmas osio vedetään kisabensoilla? Aivan täyttä paskaa, kun ei oikeasti tiedä, että kuka oli nopein. Taas aivan hirveätä arpomista bensamääristä ja paalulle ajattamisesta. Nykyinen aika-ajomalli olisi mielestäni varsin toimiva, JOS viimeinen osio ajettaisiin kevyillä autoilla.

Muutenkin FIA ampuu itseään sarjatulella jalkoihin, kun säännöt muuttuvat jatkuvasti.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Räkä vihaajat iskevät kyllä kovin sanoin meidän räkäkannattajien tai paremminkin suomalaisten puolella olijoiden kimppuun, mutta eivät huomaa omaa naurettavuutta siinä sivussa. Räikkönen siis puppeloi mutta on silti toinen. On se paska kuski.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Paalu meni Räikkösen virheeseen, mutta siitä huolimatta Räikkönen oli nopea viimeisellä sektorilla, kun Hamiltonin johto Räikköseen kahden sektorin jälkeen oli 0,116 sekuntia ja maalilinjalla 0,102 sekuntia. Valitettava virhe, mutta lähtö ratkaisee paljon. Räikkönen on likaisella puolella, joten välttämättä Ranskan kaltaista lähtöä ei ehkä nähdä, mutta jos Ranskan lähtö oli Ferrarin parantuneen lähtöjärjestelmän ansiota, pitänee Räikkönen lähdössä vähintään paikkansa. Voisin kuvitella, että Hamilton voisi olla liikkeellä pari kierrosta kevyemmällä kuormalla kuin Räikkönen ja Massan varikkokäynti on kaiketi kierros-pari Räikkösen jälkeen. Alonso on varmaankin kärkiryhmästä kaikkein raskaimmalla, eli pysähdys tulee pian Massan jälkeen.

Toivotaan, ettei tuohon virheeseen mennyt taktiikka aivan piloille, sillä viimeisen sektorin mennessä kohdalle olisi syntynyt huippuaika. Räikkönen on muutenkin ollut iskussa viimeisessä sektorissa koko viikonlopun. Jos Räikkönen ei lähdössä pääse kärkeen, mutta pääsee Hamiltonin iholle kierroksen lopussa on ohitusmahdollisuus lähtösuoralla. Ohitusta tosin vaikeuttaa, että sen päässä oleva mutka on nopea ja "suoralta imusta ohi" -ohitukset ovat F1:ssä harvinaisia. Toki ensimmäisellä kierroksella voi ohitus onnistua myös hieman epätodennäköisemmässä ohituspaikassa, jos edellä oleva ei ole saanut renkaita vielä kunnolla toimimaan. Myöhemmin ohittaminen vaikeutuu sitten enemmän.
 

hätrikki ||

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Anaheim Ducks
Tämän kauden yksi helmeistä on Alonson kauhea vineäminen Hamiltonia kohtaan. Kun itellä ei suju, niin sitten alkaa selitykset. "Niillä radoilla, joilla minulla menee paremmin, talli kertoo hänelle kaiken mitä teen ja etu häviää. Piste-eron ottaminen kiinni on vaikeaa, kun vierelläsi on klooni."

Naurettavaa. Alonson imago laskee kuin lehmän häntä. Kaikki propsit Hamiltonille, jotta mies voittaisi koko turneen.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/07/542287
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Tuossakin jutussa Alonso vahvistaa sen, että Hamiltonin auto on kevyt. Britille Briteissä haluttiiin paalu. Tosin veikkaan myös, että Massalla on enemmän bensaa, kuin Kimillä. Saako etua siitä, niin se riippuu Kimin lähdöstä ja siitä pääseekö Hamiltonista riittävän ajoissa ohi. Kimi tulee olemaan Hamiltonia nopeampi, jos bensamäärät on lähellekään toisiaan, joten ohi on päästävä tai Massa hyötyy tilanteesta liikaa.

Lopputulos:

1. Kimi
2. Alonso
3. Massa
4. Hamilton

Edit: Mtv3:n loistava varikkotiimi on saanut vihiä, että Hamiltonilla on 2-3 kierrosta kevyempi auto. Joten nyt Kimin on pidettävä lähdössä edes tuo oma 2. sijansa. Ja järkyttävä toinen huhu kuulunut, Massalla on 2 kierrosta KIMIÄ kevyempi auto!!! Noh, kohta nähdään mitä tapahtuu....
 
Viimeksi muokattu:

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaahas 2 minuuttia lähtöön, joten aika perinteiselle livelinkin pyynnölle. Eli onko kenelläkään heittää linkkiä?
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Jahas, Massan kisa olikin jo siinä.

Toivotaan että Kimi pääsee likaiselta puolelta liikkeelle siten että Alonso jää taakse. Hamiltonilla ei niin väliä, siitä ehtii ohi myöhemminkin.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Massa pilasi kisansa ja sammutti auton lähtöruutuun.

Hyvin näyttää kaverin kuuppa kestävän...
Räikköselle tuo oli tavallaan paskahomma. Nyt kukaan ei ole tunkemassa mäkkien eteen eikä väliin.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Hyvin näyttää Räikkönen pysyvän ekat rundit Hamiltonin kontissa kiinni. Jos nuo bensamäärä arviot jotka väittävät Hamiltonin olevan tämän hetken kärkitriosta köykäisimmällä autolla liikkeellä niin ihan hyvin Räikkösellä pyyhkii.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös