Mainos

F1-ketju

  • 663 981
  • 5 069

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Re: Re: Sitä he muka yrittivätkin

Viestin lähetti flintstone
Missä McLarenilta on kerrottu että Montoya oltiin ottamassa ensiksi sisään? Minä en ole lukenut yhtään sellaista juttua, eli missä näin kerrotaan?

Ja tuolla Buttonilla on sen verran väliä että ilman Buttonin kolaria on hyvin epätodennäköistä että McLaren ja Montoya olisi päästänyt Kimiä voittoon. Normaalissa ajossahan McLarenin varikkorytmitys suosi Montoyaa.

MTV3: Dennis harmissaan Montoyan hylkäyksestä
Julkaistu 13.06.2005 00:28 (päivitetty 00:31)

McLarenin tallipäällikkö Ron Dennisin tunteet olivat kaksijakoiset sunnuntaina ajetun Kanadan GP:n jälkeen. Kimi Räikkösen tärkeä voitto lämmitti mieltä, mutta Juan Pablo Montoyan hylkäys vei McLarenilta lähes varman kaksoisvoiton.

Kun turva-auto tuli radalle, kilpailua johtanut Montoya ei saanut radio-ongelmien vuoksi kutsua tulla varikolle heti. Montoya joutui ajamaan ylimääräisen kierroksen, ja kun kolumbialainen lopulta poistui varikolta, ajoi hän varikon ulostulotiellä punaista valoa päin. Tuomaristo liputti Montoyan ulos radalta mustalla lipulla.

- Tilanteessa oli vähän tehtävissä. Päätöksen kyseenalaistaminen tai pysyminen radalla mustan lipun jälkeen johtaa siihen, että on olemassa riski huomattavasti kovemmasta rangaistuksesta, Dennis selvitti.

Benettonin Michael Schumacher sai kaudella 1994 kahden osakilpailun kilpailukiellon jätettyään noudattamatta mustaa lippua Britannian GP:ssä.

(MTV3-AFP)
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti flintstone
Tallina McLarenille oli fiksunpaa tehdä varikkokäynnit siinä järjestyksessä kuin ne oli alunperinkin suunniteltu.

Miten niin? Ainoa oikea tapa tässä tilanteessa olisi ollut ottaa molemmat sisään samaan aikaan. Räkä olisi joutunut hetken venaamaan siinä, mutta kuitenkin näin sen olisi pitänyt mennä. Nythän kävi niin, että Montoya menetti pelin kokonaan tähän varikkoepisodiin, sillä hänhän olisi tippunut samalla kierroksella olleiden osalta viimeiseksi.(no nyt tippui sitten kokonaan pois kisasta) Eihän tuollaisessa tilanteessa pitäisi olla kuin yksi vaihtoehto, molemmat sisään ja heti. Näin teki esim. Ferrari, vaikka siellä ei tarvinutkaan jonottaa, mutta väitän että niin olisi tehty joka tapauksessa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti KPL
Miten niin? Ainoa oikea tapa tässä tilanteessa olisi ollut ottaa molemmat sisään samaan aikaan. Räkä olisi joutunut hetken venaamaan siinä, mutta kuitenkin näin sen olisi pitänyt mennä.

Mun mielestä fiksuin tapa olisi ollut ottaa Kimi sisään ja jättää Montoya radalle, jos siis Montoyalla vielä oli autossaan polttoainetta. Montoya olisi ollut SC:n poistuttua aivan varmasti kevyellä autollaan selkeästi nopein mies radalla ja Montoya olisi pystynyt varmasti repimään itselleen sen verran eroa että olisi palannut radalle vähintään 3.sijalle. Kimi olisi myös voinut tarvittaessa yrittää pidätellä takaa tulevia ja pedata siinä samalla JPM:lle enemmän aikaa. Kimin olisi ollut risalla autollaan huomattavasti Montoyaa vaikeampi taistella itseänsä uudelleen ylös.

Viestin lähetti KPL
Nythän kävi niin, että Montoya menetti pelin kokonaan tähän varikkoepisodiin, sillä hänhän olisi tippunut samalla kierroksella olleiden osalta viimeiseksi.

Niin menetti, tosin aivan omaa hölmöyttään kun ajeli punaisia päin.
 

tiikeri

Jäsen
Viestin lähetti Ohmi
Kerro minulle tiikeri mitä hyötyä Salolle on ollut rehvakkaista puheista ja helvetillisestä uhoamisesta? Mitä Häkkinen olisi saavuttanut urallaan enemmän, jos olisi ollut Salon tapainen ylimielinen kusipää? Entä Räikkönen?


Itse en kyllä huomannut Salolta mitään helvetillistä uhoamista. En vaikka kuinka yritän muistella. Kerro minulle miten Salo dissasi Räikköstä tai Häkkistä eilen?

Mitä Salon aiemmat rehvastelut tai vastaavat liittyvät siihen, että mies on loistava kommentaattori joka uskaltaa sanoa jotain tavallisuudesta poikeavaa?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Kaikkien aikojen legendaarisin tallimääräys

McLaren ei pahemmin ole tallimääräyksiä käyttänyt, mutta nyt kun eilen kerran käytettiin, niin se tehtiin sitten normaalia näyttävämmin. Jo ennen kisan alkua suunniteltiin, että kun Button ajaa seinään ja SC tulee radalle, niin Montoyan radiossa on yllättävä vika joten Räikkönen kutsutaan ensin sisään, ja sitten Montoya vielä ihan vahingossa ajaa päin punaista.

Tuollainen nerokkuus vetää hiljaiseksi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Re: Kaikkien aikojen legendaarisin tallimääräys

Viestin lähetti Designer
Montoyan radiossa on yllättävä vika joten Räikkönen kutsutaan ensin sisään,

Lainasin tuosta sen osan, joka oli tallimääräystä, muu oli sattumaa (paitsi ehkä Montoyan punaisiin ajo, joka oli tuittu-Montoyan urheilullinen harakiri). Onko se niin vaikea ymmärtää mitä tarkoitan? Ja olihan tuo viesti varmasti tarkoitettu minulle? Olenko täysin yksin tämän varman luuloni kanssa siitä, että McLaren taktikoi Räikkösen JPL:n edelle tahallaan, ja naamioi sen tuohon "radiovikaan".
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Re: Re: Kaikkien aikojen legendaarisin tallimääräys

Viestin lähetti Uleåborgir
Olenko täysin yksin tämän varman luuloni kanssa siitä, että McLaren taktikoi Räikkösen JPL:n edelle tahallaan, ja naamioi sen tuohon "radiovikaan". [/B]

Et ole yksin, mummoni on samaa mieltä kanssasi, hän kertoi siitä heti kilpailun päätyttyä minulle.
 

NHL

Jäsen
Viestin lähetti tiikeri


Mitä Salon aiemmat rehvastelut tai vastaavat liittyvät siihen, että mies on loistava kommentaattori joka uskaltaa sanoa jotain tavallisuudesta poikeavaa?

Ei mitenkään. Salo oli erittäin hyvä eilen ja myös Monacossa. Enkä myöskään ymmärrä Salon F1-uran teilaamista. Ei ihan joka jamppa pääse ajamaan formuloita ja Salo pääsi formuloihin ihan omilla meriiteillään. Salolla on kieltämättä itsetuntoa, mutta mitäs sitten? Ihan hyvän uran Salo teki jokatapauksessa. Rahastakaan ei varmasti ole puutetta.

Mika Häkkiseltä, Keke Rosbergilta puuttuu kuitenkin jotain mitä Mika Salo on saavuttanut: nimittäin hän on päässyt ajamaan Ferraria! Kerran Ferrari, aina Ferrari. Siksi Salo oli eilen ehkä hieman "Ferrarin puolella".

Kimillä (ja miksei jopa Häkkisellä?) on mahdollisuus ajaa vielä joskus Ferraria. Toivottavasti mahdollisimman pian.
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Kaikkien aikojen legendaarisin tallimääräys

Viestin lähetti Uleåborgir
Olenko täysin yksin tämän varman luuloni kanssa siitä, että McLaren taktikoi Räikkösen JPL:n edelle tahallaan, ja naamioi sen tuohon "radiovikaan".
Se minua eniten tässä väitteessä kiinnostaa, että halusiko McLaren todella mieluummin kisasta 10 pistettä (Räikkönen voittaa) vaiko ehkä sittenkin 18 pistettä (Montoya voittaa, Räikkönen toinen)? Vaikka tallissa on sössitty niin usein vuosien varrella, niin en voi muuta uskoa kuin että taktiikkana tuossa yllättävässä SC-tilanteessa olisi ollut ottaa molemmat sisälle samalla kierroksella.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Re: Re: Re: Kaikkien aikojen legendaarisin tallimääräys

Viestin lähetti kymppi
Se minua eniten tässä väitteessä kiinnostaa, että halusiko McLaren todella mieluummin kisasta 10 pistettä (Räikkönen voittaa) vaiko ehkä sittenkin 18 pistettä (Montoya voittaa, Räikkönen toinen)? Vaikka tallissa on sössitty niin usein vuosien varrella, niin en voi muuta uskoa kuin että taktiikkana tuossa yllättävässä SC-tilanteessa olisi ollut ottaa molemmat sisälle samalla kierroksella.

Tuo 18 (tai vähintään 16) pistettä olisi pudonnut mikäli herra Montoya ei olisi ajanut niitä punaisia päin. En ole missään muodossa sitä mieltä, että tuo punaisiin ajo olisi ollut tallimääräys, vaan että se oli JPL:n tuittuilun syytä. Kyllä: paras taktiikka olisi ollut ottaa kummatkin yhtä aikaa varikolle, mutta näin ei käynyt, syynä pidän sitä, että tällöin Montoya olisi todennäköisesti voittanut kisan, ja muunlaisen lopputuloksen aikaansaaminen olisi ollut läpinäkyvää ja rapsuja olisi tullut. Nyt tuo lopputulos onnistui puoleksi (Räkä voitti), mutta loput puolet kusi JPL, joko tahallaan tai tahattomasti. McLaren yrittää selittää, että tässä oli kyseessä tietoliikennekatkos, mutta kuten aikaisemminkin olen sanonut: paskan marjat.
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Salon kommentteja piti itse asiassa tulla kehumaan heti kisan jälkeen. Äijällä kuitenkin ON tietoa asioista ja koska ihmistyyppinä ei niitä hissuttelijoita ole, on myös valmis sanomaan mielipiteensä. Kommentit olivat niin objektiivisia kuin odottaa ylipäänsä edes voi. Mitään Räikkösen dissausta ei ollut havaittavissa - muistanette esimerkiksi tilanteen, jossa Räkän eteen pompahtaneelle Minardille Salon mielestä olisi "kuulunut ennemmin musta lippu".

Mitään Salo-fania musta ette sitten saa tekemälläkään. Kyllä selitykset milloin minkäkin syyn takia ovat hyvässä muistissa. Kommentaattorina kuitenkin parasta mitä formulakisoissa on vähään (tai yksittäisenä kisana pitkään) aikaan kuulunut.
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Re: Kaikkien aikojen legendaarisin tallimääräys

Viestin lähetti Uleåborgir
Tuo 18 (tai vähintään 16) pistettä olisi pudonnut mikäli herra Montoya ei olisi ajanut niitä punaisia päin.
Tässä mennäänkin ilmeisesti asian ytimeen. Nyt täytyy heti alkuun tunnustaa, että tämän asian suhteen en todellakaan ole mikään asiantuntija, mutta...

Kuinka kauan punaiset valot palavat? Minä oletan, että ne (nyt ilmeisesti kyseessä oli varikolta poistuminen tai sitten olen heti täysin väärässä) olisivat palaneet niin kauan, että Montoya ei mitenkään olisi voinut päästä letkaan noin korkealle sijalle, vaan olisi tippunut jonnekin jonon hännille. Sieltä ei takuulla nopeallakaan autolla olisi kärkikahinoihin noustu. Nyttenhän JPM sai paikan heti Räikkösen perästä hirveällä kiihdytyksellä varikon poistumisreitillä.

Eli siis. Oletan, että JPM ei olisi saanut tulla varikolta pois niin nopeasti. Ja koska ei saanut, hän olisi tippunut jonon hännille.

Nyt saa korjata.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Tallimaarays eli ei, taalla jotkut tuntuvat ainakin rivien valissa vihjaavan, etta kysymyksessa on vahan samanlainen meininki kuin jos Barrichello laskee Schumin tallin maarayksesta viimeisen kierroksen maalisuoralla ohitseen ja voittoon.

Kahta kuljettajaa ei voi ottaa yhta aikaa varikolle, joten talli on pakotettu valintatilanteeseen. Kun kuljettajat ajavat perakkain voitosta esim. paatoskierroksella, "pakkoa" valinnalle ei ole, koska mitaan ei periaatteessa tarvitse valitakaan. Sikali, kun McLaren ylipaataan tietoisesti petasi Raikkoselle paremmat mahdollisuudet (mika on siis kaikkea muuta kuin selvaa), pidan sita aivan luonnollisena asiana. Toinen on otettava sisaan, toisen on jaatava ulos. Toinen taistelee maailmanmestaruudesta, toinen ei.


McLarenin selitykset ovat toki koomisia, jos tallimaarays todella otti paikan, mutta eivathan he toisaalta voisi talloin tosiasiaakaan myontaa. McLarenien politiikka tallimaaraysten suhteen tuli kaiketi kirkkaimmin todistettua Belgiassa 1999, kun talli antoi MM-tilanne huomioon ottaen kasittamattomasti Coulthardin voittaa kilpailun toiseksi ajaneen Hakkisen nenan edesta, vaikka Irvine oli puolestaan saanut Salolta lahjavoiton ja ilmaiset nelja extrapistetta aiemmin Hockenheimissa. Jalkikateen ajatellen tama oli toki vain ja ainoastaan hyva asia, koska nain Hakkisen kaksoismestaruudesta ei jaanyt vaihaisimmissakaan maarin paska maku suuhun. Painvastoin.



Ranger
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti flintstone

Niin menetti, tosin aivan omaa hölmöyttään kun ajeli punaisia päin.

Joo, mutta olisi hän pudonnut taaemmaksi, vaikka olisi noudattanut valoja. Tämähän on aivan selvä homma, että SC:n tullessa radalle, varikolle pitää mennä heti tai muuten menetät asemia. Kisaa ei ollut enää jäljellä, kuin noin 20 kierrosta, joten voisi olettaa, että löpöä olisi ollut tankissa, ehkä noin viideksi kierrokseksi, vaikka SC vähentääkin bensankulutusta. Siinä parin kierroksen aikana ei liiemmin revitä eroja, kun vielä muistetaan se, että Räkä oli omien sanojensa mukaan tulossa muutenkin varikolle, joten on perusteltua odottaa, että Montoya olisi tullut parin seuraavan kierroksen aikana sisään. Ja vaikka Montoyalla olisikin ollut sitä bensaa tankissa muutamaa kierrosta varten, niin minkä takia ehdoin tahdoin pudottaa mies johtosijalta jonnekin viidenneksi. Kaksoisvoitto oli tarjolla, nyt sitä ei tullut.

Punaisista valoista, käsittääkseni ne palavat niin kauan, että koko letka on ohittanut varikonulostulon. Eli siis J-P olisi joutunut jonon hännille.

Edelleenkään en voi ymmärtää näitä salaliittoteorioita tallimääräyksistä, kun niitä ei edes käytetty Häkän ja Coulthardin ajaessa ja tuolloin marssijärjestys tallissa oli mielestäni nykyistäkin tilannetta selkeämpi.
 

Illuminatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Taito
Re: Kaikkien aikojen legendaarisin tallimääräys

Viestin lähetti Uleåborgir
Tuo 18 (tai vähintään 16) pistettä olisi pudonnut mikäli herra Montoya ei olisi ajanut niitä punaisia päin

Oletko oikeasti tosissasi? Ja miten niin olisi McLaren saanut vähintään 16 pistettä ilman Montoyan punaisia päin ajoa? Kai ne punaiset valot olivat siellä jostain syystä: SC ja autoletka. Montoyan olisi siis varikkokäyntinsä jälkeen pitänyt jäädä letkan hännille. Nousu jämäpisteille olisi tietysti ollut mahdollista mutta ei varmasti enää kolmannelle sijalle.

Buttonin ulosajo sattui juuri niillä kierroksilla kun Mäkit olivat tulossa toista kertaa sisälle - bensaa tuskin oli enää kummallakaan kovin paljon jäljellä, max. 5 kierrosta. Sekään ei siis ollut vaihtoehto, että Montoya olisi jäänyt radalle odottamaan SC:n poistumista ja ajamaan sitten nopeita kierroksia. AINOA oikea ratkaisu - joka olisi varmistanut McLarenille 18p - olisi ollut ottaa molemmat yhtä aikaa sisälle. Näin ei nyt käynyt ja syyksi ilmoitettiin tuo radioliikenteen toimimattomuus.

Mielestäni on aivan käsittämätön väite, että McLaren olisi muka tietoisesti uhrannut n. 5-8 tallipistettä saadakseen Kimille 2p enemmän. Se, joka niin ajattelee tietää hyvin vähän kuinka paljon tallit arvostavat nimenomaan valmistajien MM-sarjaa.

Tallimääräyksiä ei varmasti tulla muutenkaan näkemään McLarenilla vielä moneen kisaan. Tallille tekisi vaan hyvää, että myös Montoya ottaisi voittoja koska jos niin ei pian käy niin JPM:n motivaatiosta saattaa pudota 10% pois ja tällöin McLaren saa tosissaan taistella valmistajien mestaruudesta. Tästäkään syystä en usko pätkääkään mihinkään tallimääräyksiin tässä tapauksessa - Kimi ja JPM ovat molemmat sen verran jäätäviä ammattilaisia, että tallin sisäinen kilpailu vain kannustaa heitä ajamaan kovemmin. McLarenilla tiedetään tämä ja tiedetään myös se, että olisi aivan järjetöntä tässä vaiheessa kautta syömään toisen kuskin motivaatiota vaivaisen 2 pisteen takia.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti ranger


Kahta kuljettajaa ei voi ottaa yhta aikaa varikolle, joten talli on pakotettu valintatilanteeseen.


Kyllä voi ja monesti otetaankin. Räkä olisi menettänyt muutaman hassun sekunnin ja kun muistetaan, että johto Ferrareihinkin oli luokkaa 30 sekuntia, niin voi perustellusti olettaa, että Räikkönen olisi jatkanut sijalla kaksi.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
KPL:

"Kyllä voi ja monesti otetaankin."


Monesti? Mita saa hourit?

Naissa olosuhteissa ei muutenkaan jarjen haivaa. Schumi tuli varikolle samalla kierroksella. Kuinka ihmeessa Raikkonen olisi ollut sijalla kaksi odotettuaan ensin Montoyan perassa varikolla (mika olisi ylipaataankin ollut jarkyttava riski, seisottaa autoa sekuntitolkulla ilman toimenpiteita)? Siis sikali, kun mitaan taktista muutosta ylipaataan tapahtui.



Ranger
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti ranger
KPL:

"Kyllä voi ja monesti otetaankin."


Monesti? Mita saa hourit?

Naissa olosuhteissa ei kuitenkaan jarjen haivaa, mutta kuinka vaan. Siis sikali, kun mitaan taktista muutosta ylipaataan tapahtui.



Ranger

Ei sitä mikään estä, Räikkönen olisi joutunut odottamaan muutaman sekunnin, että Montoya olisi saanut renkaat vaihdettua ja sitten sama operaatio Räkälle. Mikä tuossa on niin monimutkaista? Edelleen Räkä olisi saanut pidettyä sijoituksensa ja McLaren olisi napannut kaksoisvoiton. Ilmeisesti et ole liiemmin katsonut kisoja, kun se ei todellakaan ole ennennäkemätöntä, että poikkeustilanteessa, kuten nyt saattaa yhden tallin molemmat autot olla varikolla perä jälkeen.

Edit. Siis tankkaus ei renkaidenvaihto.

Edit2. pistetään vielä toisenkin kirjoittajan näkemys.

Viestin lähetti Illuminatus
AINOA oikea ratkaisu - joka olisi varmistanut McLarenille 18p - olisi ollut ottaa molemmat yhtä aikaa sisälle. Näin ei nyt käynyt ja syyksi ilmoitettiin tuo radioliikenteen toimimattomuus.
 

Illuminatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Taito
Viestin lähetti ranger
KPL:

"Kyllä voi ja monesti otetaankin."


Monesti? Mita saa hourit?

Naissa olosuhteissa ei kuitenkaan jarjen haivaa, mutta kuinka vaan. Siis sikali, kun mitaan taktista muutosta ylipaataan tapahtui.



Ranger

Siis nimenomaan juuri eilisissä olosuhteissa olisi pitänyt ottaa molemmat samaan aikaan sisälle. Johto Schumiin oli sen verran iso, etteivät Mäkit olisi siinä menettäneet mitään vaan saaneet rauhassa kaasutella kaksoisvoittoon.

Oli radiossa sitten vikaa tai ei (jos ei ollut niin siinä tapauksessa uskon, että kämmittiin muuten vaan) niin McLaren on kyllä kärkitalleista aina ollut huonoin näissä nopeaa toimintaa vaativissa tilanteissa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Re: Re: Kaikkien aikojen legendaarisin tallimääräys

Viestin lähetti Illuminatus
Oletko oikeasti tosissasi? Ja miten niin olisi McLaren saanut vähintään 16 pistettä ilman Montoyan punaisia päin ajoa? Kai ne punaiset valot olivat siellä jostain syystä: SC ja autoletka. Montoyan olisi siis varikkokäyntinsä jälkeen pitänyt jäädä letkan hännille. Nousu jämäpisteille olisi tietysti ollut mahdollista mutta ei varmasti enää kolmannelle sijalle.


Myönnän tässä tehneeni ajattelumunauksen. Hävettää saatana... En kuitenkaan vedä pois sitä, että kyseessä oli tallimääräys. McLaren halusi Räikkösen ykköseksi. Ehkäpä McLaren sitten sössi tuon homman ajattelemalla yhtä pöljästi kuin minä. Väitän edelleen myös, että punaisiin ajo ja sitä kautta edes niiden jämäpisteiden menetys johtui Juan-Pablon tuittuilusta.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Re: Re: Re: Kaikkien aikojen legendaarisin tallimääräys

Viestin lähetti Uleåborgir
Väitän edelleen myös, että punaisiin ajo ja sitä kautta edes niiden jämäpisteiden menetys johtui Juan-Pablon tuittuilusta.

Toki mahdollista, mutta enemmänkin se Montoyan ulostulo sieltä varikolta näytti siltä, että sieltä oli tulossa nälkäinen ja vittuuntunut kärkisijoituksen menettänyt etelä-amerikkalainen, joka ei yksinkertaisesti tiennyt/tajunnut, että hänen pitäisi odottaa, kunnes letka on ohittanut hänet. Ei se huvikseen rähissyt sen Red Bullin kanssa siitä sijoituksesta jonossa, vaan hän luuli toimineensa oikein ja odotti SC:n poislähtöä, jotta pääsisi yrittämään Räikkösestä ohi.
 

Illuminatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Taito
Re: Re: Re: Kaikkien aikojen legendaarisin tallimääräys

Viestin lähetti Uleåborgir
Ehkäpä McLaren sitten sössi tuon homman ajattelemalla yhtä pöljästi kuin minä. Väitän edelleen myös, että punaisiin ajo ja sitä kautta edes niiden jämäpisteiden menetys johtui Juan-Pablon tuittuilusta.

Ensimmäistä väitettä en todellakaan allekirjoita, toisesta olen melko samaa mieltä. En edelleenkään usko, että McLarenilla olisi silmät kiiluen tuijotettu niiden kahden MM-pisteen perään VARSINKAAN kun ne olivat tulossa omaan talliin muutenkin. Minun mielestäni tuolle sählingille on kaksi mahdollista selitystä: 1) radioliikenne todella oli epäkunnossa, tai 2) McLarenilla sössittiin jälleen kerran tilanteessa jossa olisi vaadittu nopeaa toimintaa.

Tallimääräys-salaliittoteoriassa ei ole mitään järkeä, koska McLaren tiesi, että tuolla tavalla menettelemällä he olisivat menettäneet tuon 5-8 MM-pistettä valmistajien sarjassa. Piste.

Tuosta toisesta väitteestäsi olen kyllä samaa mieltä. Montoyalla varmasti kiehahti yli eikä häntä silloin varmaankaan kiinnostanut katsella punaisia valoja vaan yritti sata lasissa painaa varikon jälkeen takaisin hyviin asemiin. Saattoipa tosiaan ajaa jopa mielenosoituksellisesti tahallaan niitä päin koska jämäpaikka letkan hännillä tuskin hirveästi tuossa vaiheessa kisaa kiinnosti.

Ranger: ero Schumiin oli sen verran suuri, että vaikka Kimi olisi odottanut Montoyan renkaidenvaihdon niin hän olisi siltikin ehtinyt keposesti Michaelin edelle.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
No joo, otetaan sen verran takaisin, etta ero Schumiin olisi saattanut riittaa. MM-sarja huomioon ottaen tyhmaakin tyhmempi riski joka tapauksessa. Muistakaamme, etta Alonso oli poissa pelista. Naissa olosuhteissa Raikkosen mahdollinen kolmas tai huonompi sija Montoyan mahdollisen voiton kustannuksella olisi ollut koko lailla silkkaa typeryytta, jos vaihtoehtona on maaliin ajaessa lahes takuuvarma Raikkosen voitto.

Kylla, silloin talloin naemme tilanteita, joissa molemmat otetaan sisaan yhta aikaa, mutta sana "monesti" ei todellakaan tule ensimmaisena mieleen. Voi toki olla, etta 30 sekunnin kaula huomioon ottaen tahan olisi kuitenkin paadytty, jos olisi oltu tilanteen tasalla seka tekniikassa etta mentaalisesti.


MTV3:n tekstikanavalla Dennis muuten vakuuttaa, etta kuljettajia kohdellaan tasapuolisesti myos jatkossa. Sikali, kun hanta on uskominen, olisi aika kummallista auttaa ensin Raikkosta ja sitten, kun JPM on entista varmemmin ulkona mestaruustaistelusta, muuttaa taktiikka dramaattisesti ennalleen.



Ranger
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Re: Re: Re: Kaikkien aikojen legendaarisin tallimääräys

Viestin lähetti Uleåborgir
En kuitenkaan vedä pois sitä, että kyseessä oli tallimääräys. McLaren halusi Räikkösen ykköseksi.

Eikä kannatakkaan vetää. Itsehän kirjoitin jo ennen tuota episodia, kun Räikkönen otti yhtäkkiä sekka ja kierros Montoyaa kiinni, että varikolla vaihdetaan Mäkkien sijoituksia. Onhan se selvä, kun yhtäkkiä Kimi alkaa vetämään sekunti/kierros kiinni, niin Ron on käskenyt ajaa lähemmäksi, että saadaan nätisti vaihdettua paikkoja varikkokäynneillä. Tällöin ei muuten vielä ollut Alonso keskeyttänyt, mutta Ficiko oli. Selkeää ja järkevää taktikointia, saatoi vaan vähän seota kuviot, kun SC tuli radalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös