F1-ketju

  • 658 268
  • 5 119

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Blackie
Mun mielestä se on naurettavaa haukkua Kimin persoonaa, mikäli itse palvoo Schumia, mutta makuasioitahan nämä.
Noo, haukkuuhan jotkut Levokaria ja kehuu samalla Pentikäistä. Tai fanittaa lukkoa ja pystyy silti haukkumaan muita seuroja.
Mulle on yhdentekevää jokaikinen formulakuski. Häkkistä jaksoin vielä seurata mutta yhtään ei säväytä jos kimi voittaa tai ajaa seinään. Häkkisen suorituksista tuli oikein hiki ja vatsanpohjassa kutisi.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti JanJ
Noo, haukkuuhan jotkut Levokaria ja kehuu samalla Pentikäistä. Tai fanittaa lukkoa ja pystyy silti haukkumaan muita seuroja.
Mulle on yhdentekevää jokaikinen formulakuski. Häkkistä jaksoin vielä seurata mutta yhtään ei säväytä jos kimi voittaa tai ajaa seinään. Häkkisen suorituksista tuli oikein hiki ja vatsanpohjassa kutisi.

No niinpä. Toivon Kimille menestystä, mutta rehellisesti sanottuna ei miehen otteet jännitä lähellekään yhtä paljon kun Häkkisen aikanaan. En tiedä mikä siinä on. Kai se silti jotenkin liittyy siihen, että Häkkinen oli kuitenkin erittäin sympaattinen persoona ja teki radalla välillä sellaisia ihmeitä, joihin Räikkönen ei ole vielä pystynyt. Muistan kun Coulthard tökkäsi kerran Mikan radalta ja Häkkinen tippui viimeiseksi. Sieltä se vaan raivasi itsensä kolmanneksi ja olisi omien sanojensa mukaan saanut vielä kärkikaksikko Irvine - Coulthard kiinni, mutta radion välityksellä häntä käskettiin rauhoittumaan, ettei moottori poksahda. Räikkönen on ehkä vähän kireä julkisuudessa, mutta se on vain julkisuuskuva. Ei ainakaan mua ärsytä yhtään.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
No jopas. Räkä voitti todella reilulla marginaalilla Espanjan GP:n.

Eipä olisi uskonut. Nyt varmaan kauden ykköshetki onkin Kimin osalta jo koettu...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Bauer
No jopas. Räkä voitti todella reilulla marginaalilla Espanjan GP:n.

Eipä olisi uskonut. Nyt varmaan kauden ykköshetki onkin Kimin osalta jo koettu...

Juu hieno kisa Räkältä. Startista maaliin johdossa koko ajan. Ei huonosti.

Ja luulempa, että jos auto kestää, niin voittoja tulee lisää. Imolassa olisi varmaankin tullut jo se voitto, JOS olisi auto kestänyt.

Alkukausi antoi ehkä väärän kuvan mclarenin iskukyvystä.
Melbournessa meni aa vituiks ja sitten piti vielä auto sammuttaa ruutuun.
Malesiassa tai rengas pamahtaa ja Kiinassa ei vielä aa toiminut kunnolla.
Imolassa, kun kaikki natsasi ekan kerran, niin paalulta johtoon ja sitten auto sanoi työsopimuksensa irti.
Hyvä kausi, kuitenkin on luvassa. Ja mukavinta on se, että mclarenin lisäksi, renault, toyota, ferrari, williams ja paluun tehdässään BAR taistelevat samoista sijoituksista.
No ehkä nostin williamsin turhaan tuohon, kun eivät pärjää kisoissa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Räikkönen oli kyllä vakuuttavampi kuin kertaakaan urallaan. Toki autokin pelasi, mutta kyllä sillä inisijällä on kykyjä, ei sitä kukaan voi kiistää.

Eikä ihme, että Ferrari on jäbästä kiinnostunut. Sen verran Schumimaiset otteet oli tänään ajamisessa.

Hieno kisa oli, vaikka mitään huimia ohitteluja ja kaksintaistoja ei ollutkaan. Keskettäjiäkin aika pieni määrä.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Kimi oli kyllä loistavassa vireessä. Ei pelkästään radalla, vaan mun mielestä ulosantikin oli parempaa kuin ennen, englanti taittui lehdistötilaisuuksissa selkeään tapaan ja sanoista sai selvää.
Ilman taka-akselin hajoamista tämä olisi ollut toinen voitto putkeen, mutta turha sitä murehtia, etiäppäin!

Seuraava rata onkin mielenkiintoinen/tylsä miten sen haluaa nähdä, romua tulee, ohituksia ei muualla kuin varikolla.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kilpailu oli Räikkösen suvereenia dominointia. Ihmeteltiin alkukisan aikana, että eikö sillä ole bensaa juuri ollenkaan, mutta olihan sillä. Oli vaan selkeästi muita nopeampi. Hieno juttu, että auton luotettavuus on saatu kuntoon - nopeus ja kuljettajan kyvyt ovat olleet valmiita voittoihin jo pidempään. Toivottavasti sama tahti jatkuu. Kausi on vielä sen verran alkuvaiheessa, että Alonson kiinni ottaminen on mahdollista.
 

scholl

Jäsen
Eilen tapahtui todellinen onnenpotku. Olin sattumoisesti pois kotoa koko kilpailun ajan, eikä tarvinnut kärsiä tuskaa siitä, että kitisijä ei keskeyttänytkään. Tosin hannukarpolle voisi valittaa siitä, että Pöllö-tv kidutti minua suunnattomasti sillä, että kitinää sisältävä akuankka-tuokio tuotiin ruutuihin Tulosruudussa välähdyksellä lehdistötilaisuudesta. No Monacossa on kisa uusi ja Räkäkin keskeyttää jälleen.

Ihmetyttää se Bridgestonen paapominen joka suunnalta. Renkaat ovat jääneet auttamattomasti jälkeen Michelinistä, eikä siinä mikään asian kiertely auta. Näyttää kyllä siltä, että kohta formulaykkösissä Michelin on ainoa rengastoimittaja.

Toyota on melkoinen yllättäjä kyllä. Heistä ei juuri puhuta, vaan mediahuomio kiinnittyy muihin talleihin ja silti pongoja tulee tasaiseen tahtiin. Kukapa olisi uskonut.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielenkiintoinen kysymys on, että nouseeko Scumi vielä? Saattaa olla, että hänen valtakautensa tulee tänä vuonna päätökseen. Riittääkö intoa siinä tapauksessa ajaa enää ensi kaudella? Räikköselle propsit hienosta voitosta.
 

scholl

Jäsen
Euroopan GP:stä alkaen ei ilmeisesti sunnuntain aika-ajoa enää järjestetä. Osa sanoo, että hyvä, että epäonnistuneeksi osoittautunut systeemi muutetaan kesken kauden, mutta silti on uskomatonta tuo penailu, jossa kaikki muutokset menevät järjestelmällisesti pieleen. Millään ei saada toimivaa aika-ajojärjestelmää aikaiseksi. Uskomatonta.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti scholl
Euroopan GP:stä alkaen ei ilmeisesti sunnuntain aika-ajoa enää järjestetä. Osa sanoo, että hyvä, että epäonnistuneeksi osoittautunut systeemi muutetaan kesken kauden, mutta silti on uskomatonta tuo penailu, jossa kaikki muutokset menevät järjestelmällisesti pieleen. Millään ei saada toimivaa aika-ajojärjestelmää aikaiseksi. Uskomatonta.

Ihan perseestähän tuo aika-ajosysteemi nykyään on. Tai ainakin minun mielestäni.
Jos on pakko ajaa kahtena päivänä aika-ajoja, niin sitten vanhaan malliin, että paras aika jää voimaan.
Nämä yhteenlasketut ajat on ihan perseestä. Puhumattakaan siitä, että sunnuntai aamuisin pitää herätä hyvissä ajoin, jos haluaa "jännätä", kuka tällä kertaa on ottanut vähinten polttoainetta tankkiin.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti repe_joke

Nämä yhteenlasketut ajat on ihan perseestä. Puhumattakaan siitä, että sunnuntai aamuisin pitää herätä hyvissä ajoin, jos haluaa "jännätä", kuka tällä kertaa on ottanut vähinten polttoainetta tankkiin.

Se mikä on todella perseestä tuossa systeemissä on se, ettei kuvaruuduissa näytetä sunnuntain aika-ajokierrosten aikoja, vaan seurataan sitä yhteisaikaa. Se on jotenkin järkyttävän urpoa.

Itse olen sitä mieltä, että lähes tulkoon kaikki sääntömuutokset viimeisen kolmen vuoden aikana ovat olleet epäonnistuneita.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti scholl
Se mikä on todella perseestä tuossa systeemissä on se, ettei kuvaruuduissa näytetä sunnuntain aika-ajokierrosten aikoja, vaan seurataan sitä yhteisaikaa. Se on jotenkin järkyttävän urpoa.

Itse olen sitä mieltä, että lähes tulkoon kaikki sääntömuutokset viimeisen kolmen vuoden aikana ovat olleet epäonnistuneita.

Itse kyllä tykkään siitä, että seurataan sitä kokonais aikaa. Ihan, että tietää heti kierroksen jälkeen millekkä sijalle kaveri menee, eikä tarvitse itse sitä kynä ja vihkomenetelmällä laskea. Se on meinaan 100% juttu, että jos sitä kokonaisaikaa ei ruudussa näkyisi, niin nämä kolmosen selostamon virtuoosit, eivät oikeaa sijoitusta kuskeille saisi.
Tosin myös itse sunnuntain kierroksista pitäisi saada ajat nähtäville, yli 5 sekunnin ajaksi.

Sääntömuutokset on tavallaan osittain hyviäkin, mutta ei ne palvele pikkutalleja, vaikka niin kuviteltiin. Juu säästetään kuluissa kauden aikana x-määrä euroja, mutta kehitystyöhön on laitettava x-määrä potenssiin 2 niitä euroja.
Renkaan vaihdot takasin, niin päästään taas jännäämään saako mclarenin tiimi tällä kertaa, kaikkien renkaiden pultit kiinni.
Tai sitten vaihtoehtoisesti poistetaan välitankkauksetkin. Turha sieltä varikolta on pelkkää bensaa hakea.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kumma kun nuita formuloita tulee vieläkin seurattua, vaikka kisat on järjestäen aivan umpitylsiä. Viime aikoina minunkin mielenkiintoni on keskittynyt enemmän GP2 sarjaan, 125cc pyöriin ja MotoGP:hen. MotoGP:tä en ole aikaisempina vuosina seurannut, mutta tällä kaudella kyseinen sarja on palauttanut mieleeni moottoriurheilun hienouden. Myös näkemäni GP2 kilpailu oli huikeita tilanteita täynnä. Kovalainen tuli mutkista ulos upeissa sivuluisuissa ja kipusi vastustamattomasti kohti kärkeä. Ohjaajalla oli täysi työ ehtiä näyttämään kaikki eri kuskien tekemät ohitukset. Koko ajan oli joku kuski vähän nurmikolla ja ohjaamot olivat käsiä täynnä.

Sitten alkoikin F1-kisa: Kimi johtaa...... varikkokäynti..... mainoksia..... Kimi voittaa. Huikeaa!
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Monacossa kisa on toivottavasti taas värikäs. Tuskinpa näemme montaa ihan oikeaa kilpailutilanneohitusta ála Nascar, mutta sen verran on mukana hasardikuskeja, että valleissa kolisee ja niiden myötä tulee yllättäviä tilanteita.

Monaco on hieno kaupunki ja merimaisemat ylellisine jahteineen tekevät kisan seuraamisesta visuaalisestikin mielenkiintoisempaa.
Macilla pitaisi olla harjoitusten valossa hommat hanskassa, kun aletaan ajaa aika-ajoja ja miettimään kisastrategiaa.

Kai se alkaa olla tässäkin lajissa itse happening tärkeämpää kuin varsinainen urheilullisuus, hieman kuten normaaleissa yleisurheilumittelöissä, joissa paras tulos on, Jammun sanoja lainatakseni, 12 tasan, ja sekin on yleisömäärä.

Skotin otteita pitää seurata myös, tällä radalla sillä on mahkut voittaa ajamalla vaikka pintakaasulla, jos muut tötöilee.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti kuutti
Kuningaskierros Kimiltä. Paalu näyttää todennäköiseltä, mikä tietää hyviä asetelmia kisaan.

Paalu tuli ja iltapäivällä päästään seuraamaan, korkkaako Kimi Monacon. Nyt on paalupaikoissa puhdas hat trick, joten mersu ja Kimi tuntuvat olevan ainakin kunnossa. Jos mersu kestää en usko, että Alonson lisäksi muista on uhkaa.
 

X-Hearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Viestin lähetti Olkku
Paalu tuli ja iltapäivällä päästään seuraamaan, korkkaako Kimi Monacon.

Monacossa ohituspaikat ovat todella kortilla, joten voi olla, että aika yksipuoleinen kisa on tulossa.

Saa nähdä, jos Räikkönen saisi pidettyä ruutunsa lähdössä, en näe mitään estettä sille, etteikö Kimi todella voittaisi arvokkaan Monacon GP:n. Jos vaan todellakin Mersun mylly - ja muu tekniikka - kestää.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Onneksi Monacon radalla ei ole yhtään paikkaa ohittaa joten ei ole pakko ottaa täysiä tehoja irti mersusta mikäli Kimi pitää johtopaikan lähdössä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Sen vähän, mitä ehdin lähetyksiä viikonlopunaikana, ennen kisaa seurata pisti itselle korvaan Mika Salo, aivan loistava kommentaattori, ei revittele eikä riehu, vaan rauhallisesti anlysoi eri kuskeja ja talleja. Minulle tuli ainakin olo, että ollaan ammattimiehen armoilla. Ei JJ ainakaan tollasia kommentteja antanut, kun Mika eilen, esim Macin vauhdista. "niin nopeuteen tekee paljon, kun Kimillä näyttää olevan jousitus kunnossa, ei hyppää yhtään, kun ajetaan kanttarin yli".

Toivottavasti Canalilla on liigamatseissa ensikaudella, joku vastaava "mikasalo" kommentoimassa. Minä tykkän tuollaisesta kommentoinnista.
 

Moonchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kraken
Joo, kyllä näyttää ihan hyvältä. Minä olen kyllä hyvin pessimistinen mersun kestämisen suhteen. Nyt on vielä se toinen viikonloppu samalla moottorilla. Tässä on muutaman viime kauden aikana tullut melko epäluottavaiseksi tuon Mclarenin tekniikan suhteen. Yhtään ei osaa luottaa ennenkuin kisa on ohi. Mutta toivottavasti nyt alkaisi vähän kestämään.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Täytyy kyllä sanoa että Red Bull -tallin varikkomiehistöllä on miehekkäät kypärät.
 

trap

Jäsen
Ooh, Kimi vetää melkosta kaulaa kuitenkin vaikka McLarenin varikkomiehistö tumpeloikin.

Toivotaan parasta, pelätään pahinta.

Huikeita kierroksia.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Hyvinhän tuo Kimi vetää. Parikymmentä sekkaa, jo eroa toisiin kärkiautoihin, jännäksi vetää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös