Mainos

F1-ketju

  • 664 103
  • 5 069

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mäkki

Mäkki näytti jälleen todellisen vahvuutensa. Näin se taitaa olla, jotta jos aika-ajoihin viritetään pelit äärimmilleen paalupaikan saavuttamiseksi, niin eihän ne sitten kisassa kestä.

Paska peli se on vuodesta toiseen! Ei siitä mihinkään pääse.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos ei tykätty Jutista KiekkoYö -kommentaattorina, niin ei tuota JJ Lehtoakaan jaksaisi kovin kauaa kuunnella: Maikkeli, Vepperi, Pattoni, Parikello, Pritsestounin renkaat.. Tule JJ pois jo sieltä selostamosta!
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Eipä meinannut Oskari Saari pysyä housuissaan kun Schumin nousu alkoi. Kaveri ampuu lievästi sanottuna yli tuon "Kerpenin rehtorin" ylistämisen. Oikein hersyi Oskarin hyvänolontunne äänestä kun Schumi nousi kakkoseksi.

Hienostihan MSC ajoi, komea suoritus, mutta voi tuota vähän rajoittaa. Ostakoon sen hattunsa jota nostelee Schumille, mutta ei sitä tarvitse koko aikaa hokea. Oli kyllä tasainen loppu, mutta tylsäksihän kisa meni Räikkösen keskeyttämisen jälkeen.

Ei taida McLaren onnistua milloinkaan Italian maaperällä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Huh, huh, onneksi Alonso sai sumin pidettyä hienolla ajolla takanaan. Pelottavan nopealta rupeaa taas ferrari kyllä tuntumaan. Räikköseltä ilmeisesti hajosi vetoakseli ollessaan kärkipaikalla. Paljon on larenin miehillä tehtävää, jos meinaavat autosta luotettavan saada. Alonso sen kuin vahvistaa MM-sarjan johtoaan ja hyvä näin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Toistaiseksi kauden paras kisa ajettiin tänään.
Viimeiset kierrokset oli tosi hienoa katsottavaa ja todellisesta trilleristä puuttui vain se, että Alonso ja Schumi olisivat ohitelleet toinen toisiaan lopussa.

Parasta koko viikonlopussa oli barin vahva paluu ja mclarenin parantuneet otteet.
Yllättäen Räikköseltä sitten meni taas semmoinen osa rikki joka harvemmin autosta hajoaa. Että sitä taustaa vasten en olisi huolissani mclarenin luotettavuudesta. Jospa sitten seuraavassa kisassa räkä tulisi voittajana maaliin asti.
Parannuksia on ainakin autoon luvassa.
 
Viestin lähetti Bauer
tylsäksihän kisa meni Räikkösen keskeyttämisen jälkeen

Tä?

Ekä F1 kisa piiiiiiiiiiiiiiiitkään aikaan, jonka minäkin jaksoin seurata finaaliin saakka. Vain saksalaisen Übermenschin ohitus Alonsosta jäi puuttumaan. Nyt ajettiin kuitenkin ihan oikeasti kilpaa ihan niinkuin joskus Keken aikoina.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Harmi, ettei McLarenin kilpuri taaskaan kestänyt lähellekään ruutulippua. Räikkönen oli kuitenkin viikonlopun nopein kuski, joten voitto olisi ollut hyvin mahdollinen - jopa todennäköinen. Alonsolle ansaittu voitto, hienosti pystyi pitämään Schumin takanaan lopussa. Schumin kisa meni mönkään jo aika-ajoissa, ja taisi olla ihan oma moka. Renkaat lukkoon ja seuraava mutka pitkäksi, se siitä.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Viestin lähetti scholl
Itse olen ollut pikkasen siinä käsityksessä, että Räkä on käyttänyt jo Jennin kanssa sarjalippunsa.

Montako kertaa muuten olet nähnyt Räkän liikenteessä? Jenni näkyy baarissa melkein joka viikonloppu, mutta Räkä menee vain joihinkin räkälöihin, eikä kuulu ilmeisesti Jennin porukoihin missään mielessä. Niillä on jonkinlainen keskinäinen diili, eikä se tavallaan meille ulkopuolisille edes kuulukaan, mutta toi vaikuttaa niinkuin monella muullakin olevan pelkkää matematiikkaa.

Niin, kyllähän tuosta Jennin "tenniksen peluusta kahdella mailalla" on ollut juttua ilmassa jo pidemmän aikaa, tokihan kultivoitunut "ratsastuskaveri" on varmaan Kimiin verrattuna aikamoinen vastakohta. Mutta ihmiset ovat yhdessä mitä ihmeellisimmistä syistä ja tuskin Kimin vaimona oleminen ainakaan Jennin osakkeita hirveästi laskee. Tai mistä sitä tietäää, vaikka ne oikeasti rakastaisivatkin toisiaan.

No itse kisasta sitten sen verran, että harvoin vituttaa tämän lajin seuraaminen, tänään oli sitten taas näitä hetkiä. Kimi oli helvetin nopea ja sitten ei laitteet kestä. Ei helvetti sentään, Minardin ja Jordanin voi jättää pois laskuista, mutta muuten Kimi saattaisi saada pisteitä joka kisasta, ajaessaan missä tahansa muussa tallissa, paitsi Mclarenilla.

Haugin ja Dennisin puheet Kimin "seikkailujen" jälkeen alkavat jo vaikuttaa surkuhupaisilta, jos niitä vertaa siihen, että näköjään vuodesta toiseen Mäkki ei vain pysty resursseistaan huolimatta antamaan Kimille vastapalveluksia tämän taitoihin nähden. Mutta on toki hyvä, että julkisuuskuva pysyy tahrattomana.

HIFK:n kevään toilailut eivät ole mitään verrattuna tämän perkeleen konservatiisuuden linnakkeen sekoiluja katsellessa, Pena Trophyn voisi huoletta luovuttaa Dennisin joukoille.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Analyytikko_
Ei helvetti sentään, Minardin ja Jordanin voi jättää pois laskuista, mutta muuten Kimi saattaisi saada pisteitä joka kisasta, ajaessaan missä tahansa muussa tallissa, paitsi Mclarenilla.
Näin on.

Tänään olin ensimmäisen ajetun kierroksen jälkeen aivan varma, että tekniikan kestäessä Kimi tulisi voittajana maaliin. Auto kulki kuin unelma, ja Kimihän ei näissä tilanteissa pahemmin omiin virheisiin sorru.

Mutta minkäs teet jos auto ei kestä. Todella harmi, sillä pikku hiljaa moiset keskeytykset alkavat vääjäämättä syömään loppukauden motivaatiota, Alonson huidellessa MM-pisteissä mojovan 30 pisteen päässä. Kimin kaltainen vain maailmanmestaruuteen tyytyvä kuljettaja ei varmaan löydä loppukaudesta parasta tsemppiään, kun mestaruus alkaa karata jo kauden alkupuoliskolla.

Tämänhetkistä eroa Alonsoon alkaa nimittäin olla jo helvetin vaikea ottaa kiinni, oli McLaren sitten kuinka nopea ja luotettava hyvänsä.

Hämmentävää ja häiritsevää on mielestäni tämä Oskari Saaren jatkuva hämmästely Ferrarin varikkotaktiikan toimivuudesta. Tänään samoin kuin viime kaudellakin Saari oli aivan poissa tolaltaan Kerpenin rehtorinsa noususta. "Millä ihmeen tavalla tämä jälleen onnistui? Aivan uskomatonta. Jollain ihmeen ja kumman tavalla Schumi on taas noussut..."

Oskariii... Se onnistuu ajamalla nopeammin kuin muut ja lopulta tankkaamalla se Fiiaatti suhteellisen ripeästi. Itseäni ei ole enää vuosiin jaksanut yllättää, vaikka Schumi nousisi viimeiseltä sijalta kärkeen ensimmäisten pysähdysten jälkeen. Onhan se Ferrarin taktiikka muutamaan kertaan nähty ja toimivaksi havaittu.
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Kyllähän kisa lässähti Kimin keskeytyksen myötä, mutta Schumin hurja taistelu auttoi jaksamaan kisan katselun loppuun asti.
Itse inhoan Schumia, mutta lopussa oikein toivoin ohitusta Alonsosta.
Tästäkin kaudesta uhkaa tulla yhtä tylsä kuin edellisestäkin vain lajin valtias on eri talli.
Toivottavasti nuo McLarenin päivitykset on sitä luokkaa, että jatkossa luotettavuuskin on kohdallaan ja Ferrari jatkaa nousuaan kohti kärkeä.
Olisi meinaan pitkästä aikaa kiva seurata kisoja joissa useamman kuin yhden tallin kuskilla on mahkut voittoon.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun luki Schumin haastattelua, niin mies alkaa vetämään kyllä viimeisiä kausia Formula ykkösissä. Hyvin hän hiillosti Alonsoa, mutta jotain vikaa tälläisessä lauseessa on: "Olen sanonut monta kertaa ennenkin, ettei kisaa tarvitse välttämättä voittaa nauttiakseen siitä ja todistin tämän nyt".
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Viestin lähetti Nännimäinen
Tä?

Ekä F1 kisa piiiiiiiiiiiiiiiitkään aikaan, jonka minäkin jaksoin seurata finaaliin saakka. Vain saksalaisen Übermenschin ohitus Alonsosta jäi puuttumaan. Nyt ajettiin kuitenkin ihan oikeasti kilpaa ihan niinkuin joskus Keken aikoina.

Tylsä on ehkä väärä sana, olihan se loppu ihan mielenkiintoinen, mutta jotenkin siitä puuttuu jotain kun suomalainen on pois pelistä. Minulle on ainakin yksi ja sama voittaako Alonso vai Schumacher tuollaisessa tilanteessa. Ehkä en ole tarpeeksi kiinnostunut formuloista kun en löydä todellista mielenkiintoa kuin vain silloin kun suomalaiskuski on pelissä mukana.

Kyllä sitä katselee, mutta kun ei ole kumpaa kannustaa niin se jokin puuttuu.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Bauer
Tylsä on ehkä väärä sana, olihan se loppu ihan mielenkiintoinen, mutta jotenkin siitä puuttuu jotain kun suomalainen on pois pelistä. Minulle on ainakin yksi ja sama voittaako Alonso vai Schumacher tuollaisessa tilanteessa. Ehkä en ole tarpeeksi kiinnostunut formuloista kun en löydä todellista mielenkiintoa kuin vain silloin kun suomalaiskuski on pelissä mukana.

Kyllä sitä katselee, mutta kun ei ole kumpaa kannustaa niin se jokin puuttuu.

Tämä samahan pätee lajiin kuin lajiin. Kyllähän sitä jääkiekon mm-kisojen loppuotteluakin katsoo vaikka suomi ei ole mukana, mutta se jokin vain puuttuu.
Silloin kun omasuosikki on mukana kamppailemassa voitosta, niin ymmärrettävästi se kiinnostaa huomattavasti enemmän.
Kisa/peli voi olla mitenkä hyvätasoinen vain, mutta jos sitä ei itse seuraa edes jollain tasolla tunteella, niin vähän tylsähän se on.
 

Fanduli

Jäsen
Suosikkijoukkue
pohojoosen poijjaat
No joo, mielestäni kisa osoitti taas kerran F1:sten suurimman ongelman: ohittamisen vaikeuden. Jos Schumin nopein kierros oli kerran 1.3 sekuntia (!!) Alonson vastaavaa rivakampi, niin on se nyt kumma, jos ei ohi päässy. Siinä lopussa Alonso ei edes pystynyt haastaamaan niitä kierroksella ohitettavia, mutta siltikään Schumi ei päässyt ohi.. Saahan kisaa toki hehkuttaa super-tasaisena, mutta mielestäni tämänkaltaisen moottoriurheilun suola on nimenomaan ohitukset ja jos niitä ei tuollaisillakaan suorituskykyeroilla tapahdu, niin jo on kumma. Kyllä P-Amerikan sarjoissa vielä sentään autolla toisesta ohi pääsee..
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Fanduli
No joo, mielestäni kisa osoitti taas kerran F1:sten suurimman ongelman: ohittamisen vaikeuden. Jos Schumin nopein kierros oli kerran 1.3 sekuntia (!!) Alonson vastaavaa rivakampi, niin on se nyt kumma, jos ei ohi päässy. Siinä lopussa Alonso ei edes pystynyt haastaamaan niitä kierroksella ohitettavia, mutta siltikään Schumi ei päässyt ohi.. Saahan kisaa toki hehkuttaa super-tasaisena, mutta mielestäni tämänkaltaisen moottoriurheilun suola on nimenomaan ohitukset ja jos niitä ei tuollaisillakaan suorituskykyeroilla tapahdu, niin jo on kumma. Kyllä P-Amerikan sarjoissa vielä sentään autolla toisesta ohi pääsee..

Ongelma ei ole niinkään paljoa autoissa, kun itse radassa. Tuolla radalla ohittaminen on vain käytännössä lähes mahdotonta, jos edellä ajava pitää linjat ja auto kulkee suoralla tarpeeksi.
Tämä kommentti perustuu siihen mitä mieltä asiantuntijat on radasta ja pariin tuhanteen kierrokseen, jotka on kerennyt pc:n formulapelillä radalla ajaa (ei tietetenkää vastaa täysin todellisuutta).
 
Viestin lähetti Fanduli
No joo, mielestäni kisa osoitti taas kerran F1:sten suurimman ongelman: ohittamisen vaikeuden. Jos Schumin nopein kierros oli kerran 1.3 sekuntia (!!) Alonson vastaavaa rivakampi, niin on se nyt kumma, jos ei ohi päässy. Siinä lopussa Alonso ei edes pystynyt haastaamaan niitä kierroksella ohitettavia, mutta siltikään Schumi ei päässyt ohi.. Saahan kisaa toki hehkuttaa super-tasaisena, mutta mielestäni tämänkaltaisen moottoriurheilun suola on nimenomaan ohitukset ja jos niitä ei tuollaisillakaan suorituskykyeroilla tapahdu, niin jo on kumma. Kyllä P-Amerikan sarjoissa vielä sentään autolla toisesta ohi pääsee..

Sennan kuoleman jälkeen Imolaan on tehty paljon muutoksia, vauhtia on otettu pois useilla shikaaneilla, nykyisessä muodossa radalla ei selviä ohituspaikkoja ole. Alonso pyrki juuri siihen, ettei saisi kiinni kierroksella ohitettavia, ettei Schumille avautuisi ohituspaikkaa.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Grome
"Olen sanonut monta kertaa ennenkin, ettei kisaa tarvitse välttämättä voittaa nauttiakseen siitä ja todistin tämän nyt".

Lähtöruutu oli niin huono, joten siihen nähden nousu voi tuottaa nautintoa. Jos olisit toinen toisesta ruudusta se tuntuisi varmasti pliisummalta ja kisassa olisi vähemmän tapahtumaa ko. kuskin kannalta kuin mitä nyt oli.

Viestin lähetti kuutti

Sennan kuoleman jälkeen Imolaan on tehty paljon muutoksia, vauhtia on otettu pois useilla shikaaneilla, nykyisessä muodossa radalla ei selviä ohituspaikkoja ole. Alonso pyrki juuri siihen, ettei saisi kiinni kierroksella ohitettavia, ettei Schumille avautuisi ohituspaikkaa.

Niin Sennan kuolemapaikka Tamburello-kurvihan oli yksi formulaykkösen nautinnollisimmista mutkista, jotka tositekijät vetivät hana todella tiskissä. Imola ei valitettavasti ole enää entisellään.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Viestin lähetti scholl
Niin Sennan kuolemapaikka Tamburello-kurvihan oli yksi formulaykkösen nautinnollisimmista mutkista, jotka tositekijät vetivät hana todella tiskissä. Imola ei valitettavasti ole enää entisellään.

Varmasti sen lähes kaikki muistavat, mutta Sennan kohtalonkolarihan ei johtunut ajovirheestä vaan teknisestä viasta; ohjausakseli tai joku sellainen katkesi.
 

lakimies

Jäsen
Mikä tässä on jujuna?

"Saksalainen Auto, Motor und Sport-lehti epäilee tuoreessa numerossaan, että BAR olisi rakentanut autoihinsa salaisen lisäpolttoainetankin, jonka takia Jenson Buttonin auto osoittautui kisan jälkeen alipainoiseksi. Lehden mukaan BAR:n tekninen johtaja Geoff Willis olisi valehdellut kisan jälkeen toimitsijoille, ettei autossa ollut ylimääräistä tankkia, kun nämä sellaisesta utelivat. FIA on ilmeisesti saanut selville kuitenkin lisätankin olemassaolon ja päättänyt selvittää asian välimiesoikeudessa.
Imolan kisan tuomaristo ei hylännyt kolmanneksi sijoittuneen Jenson Buttonin suoritusta, vaikka hänen BAR-autonsa oli alipainoinen, mutta FIA:n vetoomuksen myötä tapaus-Buttonia käsitellään uudelleen välimiesoikeudessa 4. toukokuuta.

Toimitus / Sportti.com"


Siis mitä hyötyä on salaisesta lisäpolttoainetankista ?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Re: Mikä tässä on jujuna?

Viestin lähetti lakimies

Siis mitä hyötyä on salaisesta lisäpolttoainetankista ?

Varmaan vähän sama kun williamsilla aikanaan olleesta lisävesitankista. Alkukisan voi siis siis ajaa alipainoisella autolla ja vimosella stopilla pistää löpöö vähän ylimäärästä ja valuttaa se jotenkin sinne ylimääräseen tankkiin.
Sitten auto on normaalipainoinen ja menee tarkastuksesta läpi vaikka normaalitankki tyhjennetään.

Näin saadaan ajettua suurin osa kisasta laittomalla autolla ja todennäköisesti saadaan parempi sijoitus, kun mitä ilman tätä viritelmää.

Tosin tarviaa nyt odottaa päätös, että saa tietää varmaksi onko autossa ollut mitään vilunkia vai ei.
 
Sunnuntai iltapäivän huumaa parhaat päivänsä nähneille

En tiedä huomasiko kukaan muu F1-kisoja ennen tulleita mainoksia, mutta itselläni oli ainakin niin hauskaa, että meinasin kusta housuihini, vaikken virtsanpidätysvaikeuksista vielä kärsikään. MTV3 on ilmeisesti huomannut kuka moottoriurheilua seuraa, sillä ennen kisalähetyksen alkua mainostettiin mieskuntoa nostattavia "ihmepillereitä" ja heti perään Viagran tyyppistä potenssilääkettä. No, kaikki kunnia keski-ikäisille potenssihäiriöisille, joiden ainoa huvi on F1:n tuijottaminen televisiosta - vanhuus ei tule yksin...
 

JanJ

Jäsen
FIA vaatii Bar-tallin hylkäämistä ja poistamista sarjasta loppukaudeksi. Melko kovat vaatimukset.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti JanJ
FIA vaatii Bar-tallin hylkäämistä ja poistamista sarjasta loppukaudeksi. Melko kovat vaatimukset.

Mikäli Ferrari olisi tehnyt saman rikkeen, niin FIA löytäisi sääntökirjasta taas toleransseja tai muita porsaanreikiä, tai siis keksisivät niitä.

Olisi muuten aivan loistavaa, mikäli Kimi siirtyisi Ferrarille. Siinä varmaan takki kääntyisi monella suomalaisella Kimiä haukkuneella Ferrari -fanilla. Ja naurettavinta, että haukkuminen on ollut suurimmaksi osaksi Kimin persoonaan kohdistuvaa, eikä ajotaitoihin.

Edit: Muokkausta
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Blackie
Ja naurettavinta, että haukkuminen on ollut suurimmaksi osaksi Kimin persoonaan kohdistuvaa, eikä ajotaitoihin.
Mun mielestä se ei ole naurettavaa vaan juuri sitä fanitusta. Persoonasta tykätään tai ei tykätä. Ajotaitojahan ei voi kiistää.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti JanJ
Mun mielestä se ei ole naurettavaa vaan juuri sitä fanitusta. Persoonasta tykätään tai ei tykätä. Ajotaitojahan ei voi kiistää.

Mun mielestä se on naurettavaa haukkua Kimin persoonaa, mikäli itse palvoo Schumia, mutta makuasioitahan nämä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös