Mainos

F1-ketju

  • 664 116
  • 5 069

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ferrarin rämpiminen on hauskaa

Mutta tuttuun tyyliin McLaren ja Kimi Räikkönen ei näytä pystyvän realisoimaan selkeää etuaan radalla Ferrariin nähden näkymään erona myös pisteiden muodossa.

Ensiksi kämmää Räikkönen itse ja nyt tällä kertaa McLaren tallin rengasmies ei osaa käyttää venttiiliä ja päästää Räikkösen auton radalle vaikka venttiili on jumittunut. Ei hyvää päivää mitä penailua McLarenilla.

No eiköhän tuo Ferrarinkin palaa mukaan kärkitaistoon kun se uusi tän kauden auto tulee radoille. Renaultin ylivoima on aika vakuuttavaa, saa nähdä leivotaanko Alonsosta tai Fisichellasta tän kauden mestaria, vai pääseekö Räkä, Montoya tai se parempi Schumacher mukaan taistoon sotkemaan Renaultin pasmoja.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
No kyllähän kimi olisi ollut molemmissa kisoissa todnäk palkintopallilla ilman näitä sekoiluja, joten eipä tässä suurempaa hätää ole. Montoyakin on sittenkin osoittautunut Räkää hitaammaksi. Mitä se Montoya muuten hölmöili, kun jäi Räikkösen taakse, vaikka tämä ajoi yhden kiekan kolmella renkaalla? En nyt muista... Ei Renault tule tätä kautta hallitsemaan yksinvaltiaan tavoin vaan Ferrari(valitettavasti) ja McLaren tulevat vielä voittotaistoon, kuten ehkä myös Williams ja Toyota. Toyota oli ainakin Malesiassa yllättävän kova.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Eddie
Mitä se Montoya muuten hölmöili, kun jäi Räikkösen taakse, vaikka tämä ajoi yhden kiekan kolmella renkaalla? En nyt muista...

Ehkä en ymmärrä kysymystä, mutta kyllähän Montoya meni heittäen Kimin ohi tämän taapertaessa kolmella renkaalla loputtoman pitkää kierrostaan. Montoya ajoi vielä vittuillessaan niin läheltä Kimiä, että Kansan Uutisetkaan ei olisi mahtunut väliin.

Lopputuloksissahan Montoya oli 4. ja Kimi siis 9. Siitä olen kuitenkin samaa mieltä, että Kimi on ollut selvästi Montoyaa nopeampi aina kun tekniikka on pelannut. Eilenkin taisi Kimin nimiin jäädä kisan nopein kierros.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Viestin lähetti Vakio
Ehkä en ymmärrä kysymystä, mutta kyllähän Montoya meni heittäen Kimin ohi tämän taapertaessa kolmella renkaalla loputtoman pitkää kierrostaan. Montoya ajoi vielä vittuillessaan niin läheltä Kimiä, että Kansan Uutisetkaan ei olisi mahtunut väliin.

Lopputuloksissahan Montoya oli 4. ja Kimi siis 9. Siitä olen kuitenkin samaa mieltä, että Kimi on ollut selvästi Montoyaa nopeampi aina kun tekniikka on pelannut. Eilenkin taisi Kimin nimiin jäädä kisan nopein kierros.

Paha lipsahdus minulta. Katsoin väärää listaa. Nyt saa vittuilla ja ilkkua:)
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Viestin lähetti Eddie
No kyllähän kimi olisi ollut molemmissa kisoissa todnäk palkintopallilla ilman näitä sekoiluja, joten eipä tässä suurempaa hätää ole. Montoyakin on sittenkin osoittautunut Räkää hitaammaksi. Mitä se Montoya muuten hölmöili, kun jäi Räikkösen taakse, vaikka tämä ajoi yhden kiekan kolmella renkaalla? En nyt muista... Ei Renault tule tätä kautta hallitsemaan yksinvaltiaan tavoin vaan Ferrari(valitettavasti) ja McLaren tulevat vielä voittotaistoon, kuten ehkä myös Williams ja Toyota. Toyota oli ainakin Malesiassa yllättävän kova.

Vaihteluksi oikein mukavaa että muutkin tallit alkaa kilvoittelemaan tasapäin voitosta, ettei vaan ne kaksi punaista autoa kierros edellä muita. Red Bull hyvästä alusta huolimatta vähän arveluttaa. Toivotaan toki että pelit ja vehkeet kestää eikä ole ollut pelkkää onnenkantamoista tähän asti, potkua näyttää koneessa olevan ihan riittämiin. Vielä kun olisi tiukempaa kisailua, tyyliin Williamsin kuskit pääsuoran ajan Malesian kisassa. Ei ollut ihan mahdottoman kaukana että olisi kolauttanut toisensa ulos radalta.

Tässä kisan alla kuskien kokouksessa käsiteltiin tätä Schumi-Heidfeld kolaria. Äänin 19-1 kuskit oli sitä mieltä että Schumin pitää pyytää anteeksi kolaria, niin lienikö Barrichello ainoa joka äänesti vastaan, Schumi itsekin olisi ollut anteeksi pyynnön kannalla :) Meinasin vaan kun brassi on niin uskollinen aseenkantaja ollut kaikki nämä vuodet, ettei tässäkään tilanteessa käänny "johtajaa" vastaan.
 

Klassikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssikerho
Viestin lähetti faaip de oiad
Tässä kisan alla kuskien kokouksessa käsiteltiin tätä Schumi-Heidfeld kolaria. Äänin 19-1 kuskit oli sitä mieltä että Schumin pitää pyytää anteeksi kolaria, niin lienikö Barrichello ainoa joka äänesti vastaan, Schumi itsekin olisi ollut anteeksi pyynnön kannalla :) Meinasin vaan kun brassi on niin uskollinen aseenkantaja ollut kaikki nämä vuodet, ettei tässäkään tilanteessa käänny "johtajaa" vastaan.

Heh, itse mietin aivan samaa!

Jatkossa on mielenkiintoista nähdä, yritetäänkö tuota moottorinvaihtoihin liittynyttä porsaanreikää, joka sittemmin tukittiin, avata uudelleen. Ainakin itse pistäisin tallipäällikkönä autoihin jonkinlaisen pienen ja kevyen patenttiratkaisun, joka päästää savut auton takaosan suuttimista ja lisäksi niiden vierestäkin moottoririkkoa jäljitellen. Tai jos FIA:n agentit tutkivat nuo moottorit kovin tarkkaan, pitäisi kai pistää itsetuhonappi ohjaamoon ja joku musta laatikko voimanpesän kylkeen hajottamaan se oikeasti.

Onnistuisikohan sellainen kikka, että em. keinoilla kisaa johtavan auton mylly "paukahtaisi" sopivasti pääsuoralla viimeisellä kierroksella niin, että auto rullaisi vielä yli malliviivan?

Terv. nimim. Kieroilija
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Löytyykö joltain käytännön selitystä sille että mitä se venttiilin jumiutuminen käytännössä tarkoitti?

Jotenkin vaisut kisat on nämä olleet, ehkä tunnelmiin on myös vaikuttanut se että ne on pitänyt katsella epäinhimilliseen aikaan aamuyöstä. Red bullilla menee lujaa, varmasti vauhti jatkuu samana kauden mittaan, kysymys lienee vaan siinä että muut tallit parantanevat vauhtiaan ja menevät ohi. Silti täytyy hattua nostaa että ovat löytäneet hyvän perusvauhdin jo heti alusta lähtien.
 
Kun on vauhtia, töpeksitään sitten muulla tavoin. Kieltämättä ketuttaa, kun Ferrarit ja Bablo olleet selvästi hitaampi. Rellut vaikuttaa vahvoilta, Toyotakin menny selvästi eteenpäin. Jotenkin kummallinen olo voimasuhteiden perusteellisesta muuttumisesta.

Tuntuu olevan uusien sääntöjen johdosta kisat enemmän moottorin ja renkaiden säästelyä kuin täysillä ajoa, ja samalla pitäisi taktikoida miten seuraavassa kisassa ajetaan. Voi voi.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Hamraan
Red bullilla menee lujaa, varmasti vauhti jatkuu samana kauden mittaan, kysymys lienee vaan siinä että muut tallit parantanevat vauhtiaan ja menevät ohi. Silti täytyy hattua nostaa että ovat löytäneet hyvän perusvauhdin jo heti alusta lähtien.
Red Bull on ollut erittäin positiivinen yllätys alkukaudesta. Jaguar-talli rämpi koko elinkaarensa ajan, mutta sen raunioille rakennettu Red Bull on yllättäen onnistunut talven aikana löytämään vauhdin sekä luotettavuuden.

Jaguarin saldo viime kaudella oli vaatimattomat 10 MM-pistettä, Red Bullilla on nyt kahden osakilpailun jälkeen kasassa 11 pongoa. Kokeneen David Coulthardin palkkaaminen oli ilmeisen onnistunut valinta, myös nuori Christian Klien on osoittanut olevansa mainio ratinkääntäjä.

Mutta entäs Renault? Lupaava rankalaistalli alkoi Benetton-kausiensa jälkeen osoittaa nousemisen merkkejä Flavio Briatoren siirryttyä tiimin johtoon, mutta silti italialaisherran puheet tulevasta voittaja-autosta sekä maailmanmestaritallista tuntuivat täysin epärealistisilta.

Mutta niin vain ovat kausi kaudelta parantaneet otteitaan, ja uskomatonta kyllä, täydellisyyteen pyrkivä Briatore on sittenkin lunastanut puheensa. Renault'lla on nyt käsissään sarjan paras auto, joka on ehdottomasti maailmanmestariainesta. Toki ainakin Ferrarilla saattaa olla painava sanansa sanottavana, mutta alkukaudesta Renault on ollut lähes ylivoimainen.

Entisen Benettonin ensimmäisellä Renault-kaudella vuonna 2002 saldona oli 23 MM-pistettä ilman voittoja, sijoitus valmistajien MM-pisteissä neljäs, kaukana kärkikolmikon takana.

Seuraavalla kaudella harppaus oli suuri, pisteitä kertyi Fernando Alonson avausvoiton myötä jo 88 kappaletta. Pistelaskukin toki muuttui, mutta vielä enemmän muuttui tallin vauhti. Renault sijoittui valmistajien MM-pisteissä jälleen neljänneksi.

Kaudella 2004 ranskalaistalli keräsikin jo 105 pistettä, sijoittuen valmistajien pistetaulukossa kolmanneksi. Edellä olivat ylivoimainen Ferrari sekä kauden yllättäjä BAR. Voittoja Renault'lle kertyi jälleen yksi, tällä kertaa Jarno Trullin ajamana.

Tällä kaudella tahti on toistaiseksi ollut hurjaa. Kahden osakilpailun jälkeen voittoja on kaksi, pisteitä hulppeat 26. Loistavaa työtä tallilta, ainakin itse pidän suorastaan hämmästyttävän hienona tällaista tasaista kehitystä keskikastista kirkkaimpaan kärkeen.

Saas nährä, miten laittaa käyren. Viime kaudella Renault hiipui hieman loppukautta kohden, nyt on varmaan niistäkin virheistä opittu. Kauden jälkeen Flavio toivoo saavansa Heidi Klumilta, Naomi Campbellilta ja muilta perusemänniltään mojovan onnitteluvarvin maailmanmestaruuden kunniaksi.
 
Viimeksi muokattu:

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Salo kertoili taas eilen meille tyhmille suomalaisille, miten hommat F1 maailmassa menevàt. Olen pitànyt Saloa aina mukavana lausuntoautomaattina, jolta irtoaa kommentti asiaan, kuin asiaan. Ei nyt ihan Eddien tasoa, mutta ihan hauskoja kommentteja.

No kuitenkin Salo valisti miten Montoya saa yliotteen Ràikkòsestà, kun J-P tuo tallin mekaanikoille bonusrahoja. Tàmàn takia kuulemma vaakakuppi tulee kààntymààn Montoyalle. Morjens, vaikken pidàkààn Kimistà, niin onhan tuo jo niin paksua, ettà ei mitààn jàrkeà. Salo jaksaa lietsoa Ràikkòsen asioista, milloin on minkàkinlaista kriisià. Jos Ràikkòseltà menee rengas ja sen takia pisteet, niin tuskin ne siellà tallissa mitààn puolia valitsevat.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Viestin lähetti KPL
Salo kertoili taas eilen meille tyhmille suomalaisille, miten hommat F1 maailmassa menevàt. Olen pitànyt Saloa aina mukavana lausuntoautomaattina, jolta irtoaa kommentti asiaan, kuin asiaan. Ei nyt ihan Eddien tasoa, mutta ihan hauskoja kommentteja.

No kuitenkin Salo valisti miten Montoya saa yliotteen Ràikkòsestà, kun J-P tuo tallin mekaanikoille bonusrahoja. Tàmàn takia kuulemma vaakakuppi tulee kààntymààn Montoyalle. Morjens, vaikken pidàkààn Kimistà, niin onhan tuo jo niin paksua, ettà ei mitààn jàrkeà. Salo jaksaa lietsoa Ràikkòsen asioista, milloin on minkàkinlaista kriisià. Jos Ràikkòseltà menee rengas ja sen takia pisteet, niin tuskin ne siellà tallissa mitààn puolia valitsevat.

Salo on ikuisesti katkera ja kateellinen kaikille suomalaiskuskeille, koska hän ei ikinä päässyt niihin saavutuksiin, joihin hänen kykynsä olisivat hänen omasta mielestään riittäneet. Muistaakseni sanoi jossain haastattelussa tyyliin: mä tiedän olevani nopeampi kuin M.S, en vain ole päässyt näyttämään sitä. En muista, olisiko hän päässyt Ferrarin kakkosmieheksi, mutta valitsi toisin ja loppu on historiaa. Varmaan vieläkin kuvittelee, että hän on nopeampi kuin nykyiset TOYOTA-kuljettajat.

Ihan omakohtaista kokemusta on näiden molempien Mikojen auttamisesta, kun ovat tarvinneet apua autojensa kanssa tulleessaan duunipaikalleni. Salo ei edes kiittänyt, vaikka yleinen maailmallakin tunnettu tapa on heittää Valet Parkingin yhteydessä "auton hakeneelle univormukaverille" kahisevaa.

No Häkkinen oli rento, kyseli kuulumiset, kertoili omat jutut(se Australian kolari vissiin vähän jätti sinne kuuppaan jotain ylimääräistä..) heitti rahat ja ajeli sitten matkoihinsa. Oli tosi rennon ja vähän sellaisen höpsön oloinen, mutta kaasutteli aika iloisesti pois paikalta. Häkkiselle kyllä pikku miikka siitä, että se meni naimisiin sen Marilyn Mansonin kanssa.

No eipä se Salonkaan muija nyt mikään huippupakkaus ole, jos verrataan vaikkapa Kimin "varikkoruusuun"

Onkos muuten joku muu samaa mieltä mun kanssa siitä, että sen Fisico-Webber kolarin yksi ja ainut syypää oli FISICO. En mitenkään ymmärrä sitä, että ulkokaarteessa ollut Webber olisi millään tavalla syyllinen tuohon kolariin. Molemmat jarruttivat myöhään, mutta Fisico jarrutti liian myöhään ja liukui Webberin päälle.
 
Viimeksi muokattu:

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti Analyytikko_
Muistaakseni sanoi jossain haastattelussa tyyliin: mä tiedän olevani nopeampi kuin M.S, en vain ole päässyt näyttämään sitä.

Salo ei edes kiittänyt, vaikka yleinen maailmallakin tunnettu tapa on heittää Valet Parkingin yhteydessä "auton hakeneelle univormukaverille" kahisevaa.


Häkkiselle kyllä pikku miikka siitä, että se meni naimisiin sen Marilyn Mansonin kanssa.


Salo on sanonut joskus, ettà "sun tàytyy pitàà itseàsi maailman nopeimpana kuskina, tai susta ei tule mitààn." Tuo kommentti ulkomuistista.

Salohan oli meinannut ajaa Hartwall Areenalla joittenkin jàrkkàreitten yli, kun olivat yrittàneet pysàyttàà hànet.

Niin ja se Manson alkaa kohta nostamaan kansanelàkettà, eikòs se ole aika vanha. Joko kohta 60 mittarissa.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Analyytikko_

Onkos muuten joku muu samaa mieltä mun kanssa siitä, että sen Fisico-Webber kolarin yksi ja ainut syypää oli FISICO. En mitenkään ymmärrä sitä, että ulkokaarteessa ollut Webber olisi millään tavalla syyllinen tuohon kolariin. Molemmat jarruttivat myöhään, mutta Fisico jarrutti liian myöhään ja liukui Webberin päälle.

Minä olen täsmälleen samaa mieltä. Juuri noin se meni. Selostajat höpisivät moneen kertaan kuinka ulkokaarteessa oleva on heikoilla tällaisissa tilanteissa. Minulle ei auennut, mitä sillä tarkoittivat. Sitäkö, että ei mahda mitään, jos sisältä joku ajaa päälle vai sitä, että ulkopuolella oleva on heikoilla syyllisyyttä arvioitaessa.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Viestin lähetti Vakio
Minä olen täsmälleen samaa mieltä. Juuri noin se meni. Selostajat höpisivät moneen kertaan kuinka ulkokaarteessa oleva on heikoilla tällaisissa tilanteissa. Minulle ei auennut, mitä sillä tarkoittivat. Sitäkö, että ei mahda mitään, jos sisältä joku ajaa päälle vai sitä, että ulkopuolella oleva on heikoilla syyllisyyttä arvioitaessa.

Niin sehän näkyi siitä hidaskuvasta kaikkein parhaiten, oli vissiin siellä katsoman katossa kyseinen kamera. Siitä mielestäni näki selvästi, että Fisicon pyörä meni hieman jarrutuksessa lukkoon ja sitten oli jo liian myöhäistä väistää törmäystä.

Webberin autohan kärsi ihan kohtalaiset vahingot, joten kyllä siinä tuli selkeä virhe nimenomaan jarrutuksen suhteen tälle Italiaanolle. Törmäys oli huomattavasti voimakkaampi kuin esim. R.S vs Webber hieman aikaisemmin.

KPL-> Salohan potki myös erään helsinkiläistaksin ovea hieman kauniimmaksi ja maksoi sitten kuskin antamaan lehdistölle "sanansa mittainen mies"-kommentin. No tuota "maailman nopein mies"-kommenttia en muistanut, kiitos selvennyksestä.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Viestin lähetti Analyytikko_

No eipä se Salonkaan muija nyt mikään huippupakkaus ole, jos verrataan vaikkapa Kimin "varikkoruusuun"

Montoyan emäntä puolestaan pesee Jennin 100-0... pesee.. saunan jälkeen kaksi hieman hikistä naisvartaloa kietoutuneina toisiinsa, saippuan liukastamina... powerful image isn't it, mmm.
 

Aksu

Jäsen
De La Rosa oli päivän sankari. Sijoitus ei tietenkään ollut veretseisauttava, mutta hän oli se, joka teki kilpailusta kilpailun. Ai kun jokainen kuski yrittäisi ohittaa yhtä intensiivisesti... perusjampat laskelmoi siellä itselleen kohtuullisia pistemääriä ja varoo keskeyttämistä tappiin asti, mutta samalla tappaa lajista väriä helvetin paljon.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Aksu
perusjampat laskelmoi siellä itselleen kohtuullisia pistemääriä ja varoo keskeyttämistä tappiin asti, mutta samalla tappaa lajista väriä helvetin paljon.
Niin, ehkä pitäisi määrittää Formuloihin sääntö, että jokainen ajaja ajaisi kisakohtaisesti. Jos kisailussa ei ole munaa, niin joudut penkille seuraamaan ja joku varakuski saa näytönpaikan. Tulisi vaihtelua kuskeihinkin ja varmasti moni pistäisi parastaan jos haluaisi ajaa enemmänkin.

Kuskit vilttiin vaan!
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Viestin lähetti Aksu
De La Rosa oli päivän sankari. Sijoitus ei tietenkään ollut veretseisauttava, mutta hän oli se, joka teki kilpailusta kilpailun. Ai kun jokainen kuski yrittäisi ohittaa yhtä intensiivisesti... perusjampat laskelmoi siellä itselleen kohtuullisia pistemääriä ja varoo keskeyttämistä tappiin asti, mutta samalla tappaa lajista väriä helvetin paljon.

Aye, aye, sir! Samaa mieltä. Räikkösen kolmatta sijaa jaksettiin hehkuttaa kovastikin ja loistavaa suoritusta. Taisi se jonkun ohittaa jossain vaiheessa tai sitten ei, lähdössä ainakin. Kaikki kunnia Räikköselle mutta kyllä sieltä toisten epäonnen avulla noustiin, kuuluu lajiin mutta kuitenkin, ei se mykistävä suoritus ollut. De La Rosa sentään kämmensi ainakin kahdesti pääsuoran jarrutuksen pitkäksi ja kohta oli taas kannassa kiinni. Webberin kanssa semmoista kisaa mitä halutaan nähdäkin, minä ainakin.

Red Bull kolahti takaisin radan pinnalle kahden onnistumisen jälkeen. BAR:lla menee ihan päin ahteria, Button varmaan laskee päiviä milloin pääsee pois tallista
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Hieno ja tapahtumarikas kilpailu ja kisan hahmo oli eittämättä Pedro De La Rosa.
Ei muuta kuin mies Sauberille ja vässykkä Villeneuve ulos. Parasta kisassa oli kuitenkin se ettei ferrari saanut pisteen pistettä! Kiitos David Coulthard ja mahtoi maistua Davidillekkin tuo Rubinhon ohitus viimeisillä kierroksilla. Red Bull sai taas pisteen ja ei olisi ihme vaikka hyvät esitykset jatkuisivat läpi kauden.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Pitkästä aikaa minäkin jaksoin katsoa koko kilapilun, kiitoksia De La Rosan. Ensimmäinen kerta pitkään aikaan kun joku tasitelee oikein tosissaan. Yleensä muutaman hyökkäyksen jälkeen jäädään säästelermään autoa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti TBK
Pitkästä aikaa minäkin jaksoin katsoa koko kilapilun, kiitoksia De La Rosan. Ensimmäinen kerta pitkään aikaan kun joku tasitelee oikein tosissaan. Yleensä muutaman hyökkäyksen jälkeen jäädään säästelermään autoa.
Allekirjoitan. Syyn Pedron hyökkäykseen Tuominen taisi kertoakin, eli hänellä ei ollut mitään hävittävää tuossa tilanteessa. Seuraavassa kisassa kun todennäköisesti on taas Montoya puikoissa.

Ja sekin on hyvä, että Kimi pääsi palkintopallille. Ei varmasti jäänyt viimeiseksi kerraksi tällä kaudella.
 

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No tämähän kilpailu täytti jo ne vaatimukset, mitä ainakin allekirjoittanut on formulakisalle asettanut.
Pedro hoiti showmiehen osuuden, ja olisi enemmän kuin mielenkiintoista nähdä tämä tyyppi Montoyan tai Kimin tilalla tulevissakin kisoissa. Tosin tuskin Dennis kultapojistaan luopuu ja Sauberilla taas samanlaista showta on varmaan reilusti vaikeampi saada aikaiseksi.

Ja Räkän saavutukset tänään? Niin kai niitäkin sitten oli, mutta aika mulkun tuurilla nousi noinkin korkealle. Heti lähdössä Klien jättäytyi pois Kimin tieltä ja tuskin siitä Schumin keskeytyksestäkään mitään haittaa oli. Muuten näin vaihtelun vuoksi täytyy myöntää, että oli kiva nähdä kun Ferraria ohitettiin kierroksella, tälläistä lisää!

Päivän plussat:

-Ferrari 0 pistettä, mahtava saldo kun ottaa huomioon Ferrarin menestyksen uudella autolla aiemmin.

-Schumi, out. Tarvitseeko edes perustella?

-Suomalaisen palkintopallisijoitus. Ihmeitä tapahtuu näemmä.

-Mikä tahansa muu kuin punainen auto tuli taas ensimmäisenä maaliin, Renautille menestys vihdoin sallittakoon. Samat sanat Toyotasta.


Kaiken kaikkiaan, espanjalaiskannattajilla oli varmaan suht mukava päivä.
 

scholl

Jäsen
Aika legendaarinen kisa. Saa nähdä miten Bernie reagoi, kun Italiassa rikottiin sopimusta ja jätettiin kisa televisioimatta suorana. Trulli ja Ferrari kunnioittivat Paavin muistoa, Alonso taas ilmoitti ettei ole uskontoon sillä tavalla kosketuksissa.

Kisa oli kohtalaisen mielenkiintoinen. Kuumat oltavat johtivat useisiin keskeytyksiin ja muutenkin esiintyi jonkinverran tapahtumia. Fernando Alonso on paras nuorisokaartilaisista ja nyt kun on alla hyvä auto niin tie maailmanmestaruuteen alkaa olla selvä. Jos Ferrari ei saa pakettia nopeasti kasaan niin valtikka siirtyy Alonsolle. Kilpailun todellinen positiivinen yllättäjä oli Pedro Martínez de la Rosa. Yhden virheen mies teki, mutta sen jälkeen ohitteli kuljettajia ja oli selkeästi nopea. Ja mikä hienointa jätti Räkän varjoonsa. Kun Johannes Paavali toipuu olkapäävammastaan niin saisikohan Räkä sitten hieman densoilulomaa, jolloin Pedro ajaisi JP:n parina.

Oli muuten mielenkiintoista lukea tässä sairaslomalla Häkkisen kirja. Mies näkee ratatapahtumissa sellaisia asioita, joita normaalikatsoja ei huomaa kuten esimerkiksi Räikkösen huonon fyysisen kunnon. Mies ei kuulemma jaksa ajaa kisaa täysillä loppuun saakka, vaan fyysisen kunnon loputtua kisan loppuvaiheilla pää ei enää pysy pystyssä, vaan nojaa ohjaamon reunoihin. Häkä suositteli lihaskuntotreeniä. Outoa on se, että miksi Räkä ei halua kohottaa fysiikkaansa, vaan mielummin dokailee. Häkän kirjasta vielä sen verran hänen lääkärinsä muistutus siitä, että silloin kun ottaa enemmän kuin yhden viinilasillisen niin sen jälkeen jokainen lasillinen vastaa yhtä hyvää treeniä. Ja jos perehtyy esim. yhden kiertueen kovakuntoisimman kuljettajan Nick Heidfeldin kunto-ohjelmaan niin havaitsee, että mies treenaa kovaa fysiikkaansa 3,5 tuntia joka päivä. Vaikka Räällä on lahjakkuutta niin miksi antaa tasoitusta fysiikan puolella. Se on kuitenkin asia, joka tollaisella ammattiurheilijalla on helposti kuntoonlaitettavissa, kun talli voi palkata parhaat mahdolliset treenarit ja aikataulukin mahdollistaa treenin.

Ja se Ron Dennisin vittuilu suomalaisille tv-ruudussa saa viimeisenkin sympatian brittitallia kohtaan katoamaan. Vaikka Häkkinen oli amiskoulutuksen saanut jamppa ja vaikka häntä siitä on kritisoitu ja vaikka hän oli hitaanoloinen haastatteluissa ja englanninkieli oli melko hazardikuunneltavaa niin silti Häkä oli sympaattisen oloinen herrasmies, jonka menestymisen suurin osa varmasti hänelle soi. Räkä on sen sijaan fullkullberi, joka ällöttää täysin. Ron Dennis, dokatkoon Räkä vaikka 24 horas. Ei kiinnosta meitä, jätä suomalaiset rauhaan. Ei ole suomalaisten vika, että Räällä on Suomen passi. Paremmalla onnella mies olisi ollut vaikka virolainen.
 

NHL

Jäsen
Räkällä vaihteeksi hyvää tuuria, se hänelle suotakoon. Näyttöjä pitää pikkuhiljaa ruvetakin antamaan, siis muitakin kuin yökerhoissa. Tässä vaiheessa ei vielä saisi nousta kusi lakkiin. Kaikkeen paskaan iltapäivälehdissä ei kuitenkaan kannata luottaa. Sinänsä outoa, että jos kerrankin suomalaisella on hyvä tuuri niin sijoitus "ei ole ansaittu". Ihme valitusta.

Alonso on ilman muuta tämän hetken paras, millä tahansa mittarilla mitattuna. Nopein aika-ajoissa, paras kisoissa. Räikkönen on ajanut hyvin, mutta hyvin ajaminen ei riitä silloin kun tarvittaisiin huippu-suorituksia. Nyt pitäisi napsia mahdollisimman paljon pisteitä niiden ollessa tarjolla. Renault tulee luultavasti olemaan koko kauden ajan top3 talli. Ferrari taistelee varmasti voitoista viimeistään parin kilpailun päästä. Montoya on ollut jotenkin lepsu alkukaudella, vaikka onkin saavuttanu kohtuulliset 8pistettä kahdesta kilpailusta. McLarenin täytyy tehdä kovasti töitä, jos meinataan nousta jälleen ykköseksi. Mersun moottori taitaa olla liian huono voittajaksi - jälleen?

Toyotasta: Huippukuskit saavat ihmeitä aikaan. Ralfia olen aina pitänyt melko keskinkertaisena, mutta Trulli on ilman muuta formulasirkuksen yksi parhaista. Toyotan kehitys viime kaudesta on uskomaton(rahalla saa). Terveisiä siis Mika Salolle!

Williams on rakentanut tälle kaudelle hyvän auton, mutta kuskit eivät vakuuta. Webber on halutessaan nopea, mutta suoritukset ovat liian epätasaisia. Jalat kestäis, mutta ei pää?

Vaikka M. Schumacherin uskomaton onni viime vuosina onkin ottanut päähän, niin en toivoisi hänen häviävän teknisten vikojen takia. Bahrainisssa Schumi oli jälleen pelottavan nopea, mutta rikkoi luultavasti itse autonsa ajamalla liian pitkään Alonson perässä.

Red Bull on ollut alkukaudella erittäin hyvä. DC on hyvä kuski vieläkin. Pettymyksiä ovat olleet BAR ja Sauber. Jordanilta ja Minardilta ei kukaan ole odottanutkaan mitään. Mitä nämä miehet tekevät formuloissa: - Sato? - Villeneuve?
Molemmat ulos ellei tulosta ala syntyä. Sato oli viime kaudellakin 10x huonompi kuin tallitoverinsa. Villeneuve saattaa olla nopea viiden kilpailun jälkeen, mutta onko Peter Sauberilla aikaa odotella niin pitkään? Tuntuu erittäin hyvältä, ettei Häkkinen tullut formuloihin takaisin. Luultavasti myös hänellä olisi ollut vaikeuksia.

Kuluvan kauden mestari tullee olemaan Alonso/Räikkönen/M. Schumacher. En usko tänä vuonna Ferrarin voittavan valmistajien mestaruutta.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Analyytikko_

Häkkiselle kyllä pikku miikka siitä, että se meni naimisiin sen Marilyn Mansonin kanssa.

No eipä se Salonkaan muija nyt mikään huippupakkaus ole, jos verrataan vaikkapa Kimin "varikkoruusuun"

Pidin aiemmin Häkkisen muijaa täydellisenä pyrkyrinä, mutta mieli on muuttunut. Erjalla on omat osaamisensa. Pystyisi varmasti toimimaan ihan täysin jossakin urheilumanageritoimistossa. Häkä ja Erja täydentävät varmaan toisiaan. Se, että maailman mestaruusvuosina Häkä toi aika ison palkkapussin kotiin ja nosti perheen elintasoa reilusti, ei laske toisen osapuolen arvoa.

Kimillähän ei ole varikkoruusua. Dennis on varmaankin palannut aikaan ennen Erja Häkkistä, eikä oikein halua katsella mitään bimboa varikolla, vaan kyseinen otus majailee kisaviikonloput Helsingissä.

Mitä tulee sitten parhaimmannäköiseen formulaykkösmuijaan niin olen monien äänestysten kanssa samaa mieltä, että se on Ralfin muija Cora Schumacher. Corahan muuten ajaa nykyään itse Minillä ratasarjaa, joten menevyyttä löytyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös