Viestin lähetti Eddie
Kuulut ilmeisesti näihin suomalaisiin räkän totaaliisiin dissaajiin, mutta annappa kunnia sille kenelle se kuuluu eli mersulle/mclarenille. Eihän räkä voinut yksinkertaisesti tehdä mitään. Eli siis mitkä suoritukset räkältä saivat suun virneeseen?
En minäkään pidä räkää mitenkään valovoimaisena ihmisenä, mutta luulisi sitä sympatiaa kuitenkin kotimaiselle kuskille löytyvän ihan niinkun leijonille jääkiekossa.
Riippuu miten määritellä kotimaa. Onko se vaakuna, joka on pasaporten kannessa vai käytetäänkö asuinpaikkaa kriteerinä. Ja pitääkö silloin kannattaa kuskin kotimaan mukaan vai tallin.
Vai kannatetaanko EU-kuljettajia ja dissataan esim. etelä-amerikkalaisia.
Siis mielestäni formuloilla ja nationalismilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Valitsen kuljettajan, jota kannatan sen mukaan, miten miellyttävältä hän tuntuu. Siis ajotaidot, sanavalmius, älyllisyys, kunnianhimo jne. ovat näitä seikkoja, minkä mukaan kunnioitan ja sympatiseeraan (vuodesta 91 alkaen olen kannattanut MS:ää, sitä ennen prostia sennaa vastaan). Lisäksi aina sympatiseeraa jotain nuorta nousevaa kykyä (a la Alonso tällä hetkellä) tai temperamentillista tyyppiä, joka vetää sata lasissa, vaikkei menestystä tulisikaan (siis tyyliin Keke Rosberg, Jean Alesi, Gilles Villeneuve, Didier Pironi, Markku Alen, Henri Toivonen).
Suomalaisista kuljettajista olen formuloissa kannattanut Kekeä ja Nicoa tulen aikanaan todennäköisesti kannattamaan. Siinä on fiksu ammattilainen, toivottavasti tarpeeksi nopea. Ihmisenä Mika Salo on mukava jannu ja olen alkanut häntä nyt tavallaan kannattaa uran ehtoopuolella. Samoin Häkästä on kasvanut hieman unelias, mutta ihan lähtökohtiinsa nähden asiallinen eläkeläinen. Kuljettajana en toki häntä kovin korkealle arvostanut.
En myöskään kannattanut Matti Kyllöstä tai Tomi Tuomista. Oskari Saari on hieman parempi, Eki Mustakari näistä ehkä asiallisin. Timo Pulkkinen sen sijaan aivan limbo. Ja F1 studio on kammottavan heikko ohjelma. Eli valitsen mielummin digipäätteestä RTL:n ja nautin heidän asiantuntevista formulalähetyksistään mielenkiintoisine haastatteluineen, vaikkei olekaan ns. kotimainen kanava.