F1-ketju

  • 658 315
  • 5 119

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti scholl
p.s. Miksi mulkut Suomessa kuten Turun rintajouppi kirjoittava Boxster sanan Boxter vaikka sanahan taipuu Box-ster. Sellaiset mulkut kirveen eteen eikä joku viaton matkaaja Kuliksessa

Eikö se nyt ole aivan yks paskanhailee miten jonkun auton nimen kirjoittaa. Boxter, Bokster, Boxstster - sama nelipyöräinen kulkuväline se vain on.

Muttajottaettä saataisiin jotain sidosta ketjun aiheeseen, niin todettakoon, että Wokingissa revittäneen hiuksia taas tänään. Ei mene Macilla hyvin. Toivottavasti kisassa saataisiin vaihtelua elämää tylsemmälle Schumin voittokululle.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti M@rko77
Niinhän sitä luulisi, mutta ei. En kannusta edes leijonia lätkässä, tuskin se minua epä-isänmaalliseksi tekee..

Tuskinpa tekee, vaan perinteiseksi selkäänpuukottajaksi, ota ihan huumorilla.

Suomalaisilla on vahva perinne dissata menestyneitä suomalaisia, kateudeksi jotkut kutsuvat, jos siitä on muodostunut tapa.

Enpä voi ihmetellä Mäkin huonoa menestystä, mersuhan sanoi sopimuksen irti Ilmorin kanssa, laiha lohtu tähän kauteen.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Tatzka
Suomalaisilla on vahva perinne dissata menestyneitä suomalaisia, kateudeksi jotkut kutsuvat, jos siitä on muodostunut tapa.

Näinhän tämä on, sitä Räikkönen itsekin on muutamaan otteeseen todennut.

Minä ainakin voin tunnustaa että kannustan häntä ihan täysillä, sarjan ehdottomasti potentiaalisin kuljettaja. Ja omalla kohdallani on tavallaan vähän enemmän pakko, sillä minulla ei ole hänen kanssaan vain samanmaalaista passia, mutta myös sama postinumero.

McLaden ei ole kyllä muuta kuin helvetin suuri vitsi. Vuodesta toiseen on tehty enemmän tai vähemmän munauksia, mutta nyt sitten lopultakin oikein kunnolla.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Carlos
Näinhän tämä on, sitä Räikkönen itsekin on muutamaan otteeseen todennut.

Minä ainakin voin tunnustaa että kannustan häntä ihan täysillä, sarjan ehdottomasti potentiaalisin kuljettaja. Ja omalla kohdallani on tavallaan vähän enemmän pakko, sillä minulla ei ole hänen kanssaan vain samanmaalaista passia, mutta myös sama postinumero.

.

Aian, mutta harva suomalainen tätä myöntää. Räikkönen on potenttiaallisin kuljettaja Schumin jälkeen, sen myöntävät moni suomen ulkopuoleltakin. Räikkönen olisi the kujettaja asiallisella pelillä. Nythän räkikkönen tappelee vanhalla disukka mersullla kärkeä vastaan, ainoastaan mese ei kestä kuten disukka.


Miten on muuten Carloksen auton hankinnan laita?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kyllähän se nyt vaan on niin, että jos joku suomalainen jossain menestyy, niin se johtuu vaan siitä, että sillä on hyvä säkä tai että muilla on huono säkä tai että muita ei kiinnosta yrittää tai että koko laji on turha josta kukaan ei ole kiinnostunut tai että muun maalaiset tekevät sen menestymisen mahdolliseksi tai että ei se oikeasti menestykään! Mutta muun maalaiset kyllä menestyvät ihan oikeasti! Kimi on ihan surkee kuski, kun se aina hajottaa autonsa!

Khröm... niin.
 

Tesla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tshekki, Tre Kronor, Frölunda sekä sympatiaa Luleå
Nähdäänköhän tänään jälleen tuliperse-Räikkönen, kun Mersu taas ottaa leviää? Vai joudummeko tyytymään pelkkään savuun? ; )

"Niinhän sitä luulisi, mutta ei. En kannusta edes leijonia lätkässä, tuskin se minua epä-isänmaalliseksi tekee.. "

Jonkun mielestä varmasti tekee, mutta kyllähän sen isänmaallisuuden pitäisi olla kiinni ihan muista asioista, eikä siitä että tykkääkö Formuloista(Kimistä) ja kiekkoleijonista. Itse en formuloista ole Benettonin kulta-aikojen jälkeen seurannut ja leijonia en muista erityisesti koskaan kannustaneeni. Riippuu kai sekin vähän, että kuka on vastassa.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Tesla
Nähdäänköhän tänään jälleen tuliperse-Räikkönen, kun Mersu taas ottaa leviää? Vai joudummeko tyytymään pelkkään savuun? ; )

Ainoa mahdollisuus nähdä Räikkönen lienee juuri tämä tuliperse-sellainen. Häntäpään autoistahan näytetään yleensä vain keskeytykset.

Ihmettelen vaan että Ron Dennis saa istua tallin johdossa vuosi toisensa jälkeen, vaikka jo useampaan kertaan on todettu että hänestä ei homman kertakaikkiaan ole.
 

Tesla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tshekki, Tre Kronor, Frölunda sekä sympatiaa Luleå
"Ihmettelen vaan että Ron Dennis saa istua tallin johdossa vuosi toisensa jälkeen, vaikka jo useampaan kertaan on todettu että hänestä ei homman kertakaikkiaan ole."

Joo, Ron Dennis saattaa olla ihan mukava mies ja niin edelleen, mutta silti melkoisen norsunluutornin keveri on saanut itselleen rakennuttua suhteessa kykyihinsä. Muutenkin mitä olen F-1:stä kuullut, niin McLaren taitaa olla pahimpiin kilpakumppaneihinsa(lue Ferrari, ehkä jopa Williams) nähden niin kovin sinisilmäinen ja brittiläisen rehellinen. Puuttuu häikäilemättömyys ja todellinen VOITON tahto. Tämä taas kiteytyy herrassa nimellä Michael Schumacher, joka on aina yhtä motivoitunut niin itse ajoon, kuin auton kehitykseen.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Käsittääkseni Ron Dennis omistaa McLarenista aika ison siivun (ettei olisi ihan pääomistaja?) niin onko tuo mikään ihme, että paikka on ja pysyy? Itse kyllä pidän Dennisiä sangen pätevänä henkilönä, joten minun puolestani voisi vaikka pysyä jatkossakin nykyisellä paikallaan. Tosin taitaa olla jäämässä sivuun, kunhan McLaren lähtee taas nousuun. Tämän suuntaisesti mies siis itse sanoi jossain haastattelussa. Toivottavasti ei joudu odottelemaan ensi kautta pitempään...
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Eilen meni aika-ajot kokonaan ohitse, mutta kun katselin tuloksia tänä aamuna niin en ollut uskoa silmiäni. Räkä ei taaskaan saanut aikaa. En kuulu Räkän (vai pitääkö se taivuttaa Rään) dissaajiin, päinvastoin, mutta kuitenkin tuo Mäkin taapertaminen alkaa olla jo surkuhupaisaa. Montakohan kierrosta kestää ennenkuin kone leviää? Itse veikkaan 15 kierrosta.

Buttonin paalu oli kyllä hieno asia. Toivottavasti mies pystyy venyttämään maalin asti voittajana.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Kisa alkoi erittäin mielenkiintoisesti. Ensimmäinen kierros näytti siltä, että tällä kertaa voisi tulla kovia taistelupareja, mutta yllätys ei ollut suuri, kun Schumi ohitti Buttonin varikolla. Hohhoijaa.. Kisasta on vielä vaikka kuinka paljon jäljellä, mutta olen aika varma, että Schumi menee menojaan ja tuskin keskeyttää.. Kolme vuotta sitten on tainnut Schumi viimeksi keskeyttää teknisen vian vuoksi.
 

Tesla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tshekki, Tre Kronor, Frölunda sekä sympatiaa Luleå
Kyllä on aika kuningas tuo Schumacher. Kyykytti Montoyaa komeasti alussa.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Eddie
Kuulut ilmeisesti näihin suomalaisiin räkän totaaliisiin dissaajiin, mutta annappa kunnia sille kenelle se kuuluu eli mersulle/mclarenille. Eihän räkä voinut yksinkertaisesti tehdä mitään. Eli siis mitkä suoritukset räkältä saivat suun virneeseen?

En minäkään pidä räkää mitenkään valovoimaisena ihmisenä, mutta luulisi sitä sympatiaa kuitenkin kotimaiselle kuskille löytyvän ihan niinkun leijonille jääkiekossa.

Riippuu miten määritellä kotimaa. Onko se vaakuna, joka on pasaporten kannessa vai käytetäänkö asuinpaikkaa kriteerinä. Ja pitääkö silloin kannattaa kuskin kotimaan mukaan vai tallin.
Vai kannatetaanko EU-kuljettajia ja dissataan esim. etelä-amerikkalaisia.
Siis mielestäni formuloilla ja nationalismilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Valitsen kuljettajan, jota kannatan sen mukaan, miten miellyttävältä hän tuntuu. Siis ajotaidot, sanavalmius, älyllisyys, kunnianhimo jne. ovat näitä seikkoja, minkä mukaan kunnioitan ja sympatiseeraan (vuodesta 91 alkaen olen kannattanut MS:ää, sitä ennen prostia sennaa vastaan). Lisäksi aina sympatiseeraa jotain nuorta nousevaa kykyä (a la Alonso tällä hetkellä) tai temperamentillista tyyppiä, joka vetää sata lasissa, vaikkei menestystä tulisikaan (siis tyyliin Keke Rosberg, Jean Alesi, Gilles Villeneuve, Didier Pironi, Markku Alen, Henri Toivonen).
Suomalaisista kuljettajista olen formuloissa kannattanut Kekeä ja Nicoa tulen aikanaan todennäköisesti kannattamaan. Siinä on fiksu ammattilainen, toivottavasti tarpeeksi nopea. Ihmisenä Mika Salo on mukava jannu ja olen alkanut häntä nyt tavallaan kannattaa uran ehtoopuolella. Samoin Häkästä on kasvanut hieman unelias, mutta ihan lähtökohtiinsa nähden asiallinen eläkeläinen. Kuljettajana en toki häntä kovin korkealle arvostanut.

En myöskään kannattanut Matti Kyllöstä tai Tomi Tuomista. Oskari Saari on hieman parempi, Eki Mustakari näistä ehkä asiallisin. Timo Pulkkinen sen sijaan aivan limbo. Ja F1 studio on kammottavan heikko ohjelma. Eli valitsen mielummin digipäätteestä RTL:n ja nautin heidän asiantuntevista formulalähetyksistään mielenkiintoisine haastatteluineen, vaikkei olekaan ns. kotimainen kanava.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Carlos
Ihmettelen vaan että Ron Dennis saa istua tallin johdossa vuosi toisensa jälkeen, vaikka jo useampaan kertaan on todettu että hänestä ei homman kertakaikkiaan ole.

Katsos kun Ron Dennis on McLarenin Urpo Helkovaara.

Koskahan F1 muuttuisi taas kiinostavaksi? Tämän hetkinen kiinnostavuus ei paljoa Kauniillle ja rohkeille häpeä.

Voi kenkäntekijä, jää jo perkele eläkkeelle.

K
 

JanJ

Jäsen
Kauden jymypaukku on valmis.
Kimi sai pisteen.

Vika vaan ei ole Kimin.
Eipä varmaan lämmitä paljoakaan.
Mestaruuskin on jo (jos hieman liiotellaan) ratkennut.
Ja mikä mahtaa olla motivaatio ajaa moisella ladalla nyt?
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Noniin, samanlaista soopaa tämäkin kisa, mitä edelliset tämän kauden kisat ovat olleet. Schumi ajaa ylhäisessä yksinäisyydessä ja voittaa kisan ilman mitään vaikeuksia. Mikäs siinä kun auto kulkee. On vain helvetin tylsää katsojien kannalta, kun ei kärjessä tapahdu yhtään mitään. Ei taaskaan ohituksia (nytkin Schumi meni vasta varikolla Buttonin ohitse, eikö pystynyt, uskaltanut tai osanut kisan aikana?).

Ihme että Kimi pääsi maaliin, nyt voikin McLaren taas keskeyttää seuraavat 3-4 kisaa, onhan se maine jo palautettu.

Ottaisivat ensikaudeksi sääntöpykälän, varikolla ollessa ei saa ohittaa, ts. sijoitukset säilyvät myös tuon jälkeen (normipysähdykset siis, renkaanvaihdot ja tankkaus, jos jotain isompaa vaihdetaan niin sitten sijoitus tietenkin mahdollisesti huononisi).
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti timppa


Ottaisivat ensikaudeksi sääntöpykälän, varikolla ollessa ei saa ohittaa, ts. sijoitukset säilyvät myös tuon jälkeen (normipysähdykset siis, renkaanvaihdot ja tankkaus, jos jotain isompaa vaihdetaan niin sitten sijoitus tietenkin mahdollisesti huononisi).

Tietääkseni varikkosuoralla ei saa tehdä ohituksia. Sen sijaan, jos jonkun auto vie esim. enemmän gasoa kuin toisen tai toisella on paremmat renkaanvaihtajat niin vaikka autot menisivät peräkkäin vaihtamaan renkaita niin se, joka tekee sen nopeammin niin saa lähteä ensin.
Kysehän on siitä, että esimerkiksi Ferrari ja Schumacher harjoittelevat kaikkia noita tekijöitä jatkuvasti, jotta varikkokäynnit ovat nopeita. Samoin koska MS on muita parempi kuljettaja niin kannattaa vetää lähes limiitillä muutama kierros sen jälkeen, kun muut ovat menneet varikolle, jotta saa sen verran eroa, että on sitä polsteria tullakseen varikolta ensimmäiselle sijalle, vaikka ei tekisikään huippupysähdystä. Summa summarum, varikkokäynnit ovat älykästä taktikointia. Sekä niiden ajoittaminen, että niissä suoriutuminen. Ne ovat formula ykkösissä mielenkiintoisia tilanteita seurata ja ne todellakin erottavat jyvät akanoista.

p.s. mahtavaa katsoa kuinka kisassa, joka ajetaan Italiassa, varmaan vähintään 10000 ihmistä huutaa Nikin nimeä, vaikka Lauda ajoi Ferrarilla niinkin kauan sitten kuin 70-luvulla. Siellä kunnioitetaan entisiäkin Ferrari-mestareita.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti Tesla
Kyllä on aika kuningas tuo Schumacher. Kyykytti Montoyaa komeasti alussa.

Ja Montoya on jälleen huono häviäjä inisemällä normaalista kisatilanteesta, kun itse teki heti perään vielä törkeämmän tempun Ralfille. Hyvä kisa.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti scholl
Suomalaisista kuljettajista olen formuloissa kannattanut Kekeä ja Nicoa tulen aikanaan todennäköisesti kannattamaan. Siinä on fiksu ammattilainen, toivottavasti tarpeeksi nopea.

No jos pilkkua aletaan oikein viilata niin Nico ei käsittääkseni kovin suomalainen ole. Mies ainakin äsken RTL:llä selitti, kuinka aikoo ajaa Saksan lipun alla. Hän ei puhu sanaakaan suomea ja tuntee itsensä täysin saksalaiseksi.

Itse kyllä pidän Nicosta - erinomainen ulosanti haastatteluissa ja vaikuttaa loistavalta kuljettajalta, mutta ei hän suomalainen mielestäni ole.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Nico kait ajaa saksalaisella lisenssillä tällä kaudella sen vuoksi, että siinä hänen nykyisessä sarjassaan ajetaan jonkinlaista Nations Cupia, jossa lasketaan eri kansallisuuksien pisteet yhteen. En ole varma, mutta siinä saattaa hyötyä taloudellisesti, jos ajaa menestyvälle kansakunnalle. Tämän vuoksi Saksan edustaminen on siis aika järkevää. Nico pitää ilmeisesti kuitenkin itseään sekä saksalaisena että suomalaisena, mutta saattaahan toki olla, että jatkossa hänen kannattaa 'olla saksalainen' koska sillä on väliä sponsoreiden haalimisessa sekä mahdollisessa formula 1-tallipaikan saamisessa.

Mutta kyllä mielestäni me suomalaiset voidaan omia Nico ainakin puoliksi itsellemme, sillä eihän hänestä kilpa-autoilijaa olisi tullut ilman suomalaista isäänsä ja tämän suhteita.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olipa taas helkutin tylsä kisa. Ei tarvitse ainakaan miettiä kahdesti seuraavien kisojen katsomista... Voihan sitä töllöä taustalla pitää päällä kuten tänäänkin, samalla kun tekee jotain mielenkiintoisempaa, mutta kyllä noista kisoista on kaikki jännitys kateissaan.

Ferrarin ylivoima vie mielenkiinnon koko lajista. Schumacherin onkin siinä helppo sitten keräillä näitä mestaruuksia kun vastassa on vasta paikkaansa Formuloissa hakevia, Räikkösen kaltaisia, keltanokkia. Honestly.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti scholl
Lisäksi aina sympatiseeraa jotain nuorta nousevaa kykyä (a la Alonso tällä hetkellä) tai temperamentillista tyyppiä, joka vetää sata lasissa, vaikkei menestystä tulisikaan (siis tyyliin Keke Rosberg, Jean Alesi, Gilles Villeneuve, Didier Pironi, Markku Alen, Henri Toivonen).

No sitten on helppo ymmärtää että dissaat Räikköstä. Kaverihan on jo lähes eläkeiässä, ja osoittanut ettei hänestä ole muutenkaan mihinkään.

Viestin lähetti scholl
Ihmisenä Mika Salo on mukava jannu ja olen alkanut häntä nyt tavallaan kannattaa uran ehtoopuolella.
Tämäkin on ihan järkeenkäypää. Äijän formula-uran saavutuksina voidaan mainita ainakin ainainen kitinä ja valitus joka hemmetin asiassa, ikinä mikään ei ole hyvin. Itse asiassa kaikki muu on paskaa paitsi hän itse. Hulluhan se on joka ei tämmöisestä jätkästä diggaa. Ainiin, ja tärkein vielä, ikinä ei ole voittanut mitään, ei tarvitse edes kadehtia! Mahtava tyyppi.

Viestin lähetti scholl

Samoin Häkästä on kasvanut hieman unelias, mutta ihan lähtökohtiinsa nähden asiallinen eläkeläinen. Kuljettajana en toki häntä kovin korkealle arvostanut.

No et tietenkään, tätä nyt ei olisi edes tarvinnut sanoa. Jätkä on voittanut vain kaksi maailmanmestaruutta, ihan umpipaskahan se on, ei ymmärrä mitään kilpa-ajosta tai auton kehittämisestä. Toista se on vaikka Olivier Panis, upea kuski, ei tarvitse kadehtia.

Viestin lähetti scholl

En myöskään kannattanut Matti Kyllöstä tai Tomi Tuomista.

Se nyt vielä puuttuisikin että diggaisit Kyllösen Masaa.
 

Tesla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tshekki, Tre Kronor, Frölunda sekä sympatiaa Luleå
Kuningas siis voitti jälleen ja katkerat suomiKimi=F1 ihmiset taas huutavat kaikkien aikojen kuskia eläkkeelle jne. Herätkää, miehellä on rahaa kuin roskaa ja ikääkin on mutta ajotaidot, sekä ennen kaikkea MOTIVAATIO ovat edelleen aivan huippua. Siis mieshän todellinen, suuri urheilija. Oli suuri suosikkini jo B:lla ajaessaan. Kehui jopa kannattajia(tifosi) radan varressa, kun kisa oli. Ja vaikka jotkut näköjään muuta väittävätkin, niin Formua 1 ei ole mitään maaottelua, ellei siitä sitten väkisin halua sellaista itselleen vääntää.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Tesla
Kuningas siis voitti jälleen ja katkerat suomiKimi=F1 ihmiset taas huutavat kaikkien aikojen kuskia eläkkeelle jne. Herätkää, miehellä on rahaa kuin roskaa ja ikääkin on mutta ajotaidot, sekä ennen kaikkea MOTIVAATIO ovat edelleen aivan huippua. Siis mieshän todellinen, suuri urheilija. Oli suuri suosikkini jo B:lla ajaessaan. Kehui jopa kannattajia(tifosi) radan varressa, kun kisa oli. Ja vaikka jotkut näköjään muuta väittävätkin, niin Formua 1 ei ole mitään maaottelua, ellei siitä sitten väkisin halua sellaista itselleen vääntää.

Jos näin, niin miksei mies mene vaikkapa Minardillle rahoineen hakemaan haasteita? Sarjan paras kuski kieltämättä, mutta myös paras kalusto alla.
Tällä hetkellä Schumi yksin tappaa lajin kiinnostavuuden, ainakin niiden osalta jotka eivät hänen puolestaan liputa.

Eläkkeelle mies jo, sanon minä.

K
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös