Viestin lähetti Carlos
Kai se sitten on tuurissaan. Eräällä työkaverillani on vain uudehkot Z3 ja 530, ja kaveri ainakin on valitellut että sähkövikoja riittää. Mutta hänen mukaansa niin on nykyään kaikissa autoissa, joten ei se haittaa (hän on aina ajanut bemarilla). Itselläni kun ei ole taas ollut ikinä sähkövikaa autossa, niin tämä hiuka kummittelee takaraivossa.
Ei itsellänikään nykyään enää mitään sähkövikoja ole ollut. Eri asia oli 80/90luvun taitteessa, jolloin nmt-asentajat saivat vielä auton elektroniikan sekaisin. Nyrkkisääntönä voi sanoa sen, että jos ottaa kaiken tehdasasennettuna Bemarilta niin silloin homma pitäisi toimia. Se paikallinen merkkiliikkeen asentaja on aina se heikoin lenkki ja silloin sähkövikoja todellakin on.
Viestin lähetti Carlos
Onko tuossa 2,5 l -mallissa muuten jotain vikoja, vai onko "heikkous" 2.7 l:ään vain se n. 20 lisäkonia pellin alla?
Olin itse aikoinani katsomassa maahantuojalla myynnissä ollutta -98 mallista Boxsteria. Maahantuojan edustaja totesi minulle, että rehellisesti sanottuna siinä on juuri se kone huono. Hänellä oli itsellään ollut pari vuotta sellainen auto aikoinaan ajossa. 2,7 litraisella koneella oleva Boxster on autona reilusti parempi ja 2,5 litrainen kone ei ole hyvä.
Sitä en osaa sanoa, onko mitään erityisiä vikoja olemassa. Porschehan yleensä vain paranee vanhetessaan suhteessa muihin merkkeihin. Siis siinä voi olla vikoja jonkin verran uutena, mutta iän myötä viat eivät lisäänny samaan tahtiin kuin monissa muissa merkeissä.
Viestin lähetti Carlos
Sen sijaan täytyy sanoa että se uusi A4-cabrio on kyllä ihan tyylikkään näköinen, ja se olisi käytännöllisempikin...
Niinpä, mutta suhteellisen hinnakas kuitenkin. Vanhan korin Cabriot niitä, joilla turkkilaiset ajaa. Mielummin itse kuitenkin ostaisin tylsän tavallisen 325 ci cabrion (E46) vaikkapä sähkönsinisenä kuin Audi A4 cabrion.
Cabriohan voi olla lelu (avoauto on aina vetelämpi kuin koppiauto, joten tosiajoon ei sellaista osta), joten merkki ei ole niin tärkeä, mutta jos ajajan auton ostaa, joka on todella hyvä ajaa, eikä pajalla tarvi pitää niin silloin vaihtoehtoja on vain kaksi, BMW tai Porsche. Sivistyneempään ajoon joku 911 Turbo tai M3 ja jos radallakin haluaa leipoa niin GT3 tai M3 CSL. Maasturiksi Cayenne S tai Turbo tai X5 4,6 iS(kohta 4,8iS). Mersut ovat huonoja ajaa, Ferrareita taas pitää olla useampi, koska vähintään yksi on aina pajalla.