Mainos

F1-ketju

  • 663 962
  • 5 069
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä kannattaa Heikin todellakin jäädä Renaultille, jos Alonso sinne tulee. Vaikka nyt joutuisikin toiminaan vähän apurina kauden edetessä. Mutta uskon Flavion antavan molemmille tasaväkisen auton kauden alussa, joten siinä voisi Heikki näyttää kykynsä ja varmasti saisi enemmän menestystä Alonson tukenakin, kuin vaikkapa Toyotan ykköskuskina. Tai mistä sitä sitten ikinä tietää minkälaisen auton Toyota väsää ensi kaudelle. Mutta Renault ainakin on ensi kaudella paljon parempi, kuin tänä vuonna tuli sinne sitten Alonso tai kuka vain.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Kyllä kannattaa Heikin todellakin jäädä Renaultille, jos Alonso sinne tulee. Vaikka nyt joutuisikin toiminaan vähän apurina kauden edetessä. Mutta uskon Flavion antavan molemmille tasaväkisen auton kauden alussa, joten siinä voisi Heikki näyttää kykynsä ja varmasti saisi enemmän menestystä Alonson tukenakin, kuin vaikkapa Toyotan ykköskuskina.

En usko, että Renaultilla olisi aikomuksena tarjota kuskeilleen erilaista kalustoa tai kohtelua vaan kyse taitaa olla siitä, ettei Alonso halua talliin kuljettajaa joka pystyisi hänet haastamaan. Ei Fisichellakaan tietääkseni Alonson kanssa ajaessaan joutunut rengin asemaan ennen kuin oli menettänyt mahdollisuutensa mestaruuteen.

Eli uskoakseni Kovalaisen tilanne on se, että jos Alonso palaa Renaultille joutuu Kovalainen lähtemään, muussa tapauksessa Kovalainen jatkaa. Toivottavasti jatkaa, sillä Renaultilla on kaikki ainekset nousta nopeastikin takaisin huipulle ja Fisichellan jalkoihin jättäminen viittaa siihen, että myös Kovalaisessa voi olla potentiaalia voittaa kisoja kunhan auto sen mahdollistaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Nyt heitti maikkari semmoisen pommin, ettei paremmasta väliä. Kanava meinaan rupeaa näyttämään, tämän kauden loppumisen jälkeen klassikko kisoja joka viikko, aina ensi kauden alkuun asti.
Nyt kun vielä osaavat valkata kisat oikein, niin pääsee nauttimaan tosissaan, entisaikojen kunnon kisoista. Toiveissa siis olisi, ettei mennä pelkästään suomalaismuistojen perässä, vaan näytetään semmoisiakin klassikko kisoja, joissa ei ole ajanut yhtään suomalaista (niitä on varmasti enemmän, kuin semmoisia, joissa joku suomalainen on ajanut).
Tässä vielä linkki uutiseen.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
1982 lähtien noita kisoja näytetään ja hirveästi siitä eteenpäin ei ole sellaisia kisoja joissa ei olisi suomalaisia ollut.

1982 Imola (boikotti), 1987 ja 1988 kokonaan, 1989 paria kisaa lukuunottamatta, 1990 suurelta osin (JJ karsiutui muutamaan otteseen, lopulta talli vetäytyi) ja 1994 Unkari.

Toki toivon, että näytetään sellaisiakin kisoja jossa suomalaismenestystä ei juurikaan tullut, vaikka suomalaisia olisikin kisoissa.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Kyllä Heikille voiton soisi, vaikka se tulisikin tällaisella tavalla. Ja jos nyt nyt niin kävisi että Hamilton hylättäisiin kokonaan kisasta niin saataisiin takaisin jännitys mestaruustaistelussakin. Mutta en kyllä usko että hylkäystä ainakaan tulee tapahtumaan, mutta aikasakkoa voi hyvinkin tulla. Ja jos taas näin käy, niin mielenkiinto kohdistuu siihen kuinka suuri aikasakko olisi. 10s rangaistus pudottaisi kolmanneksi, 30s neljänneksi ja 1min seitsemänneksi... No tulipahan taas spekuloitua turhaan. Kyllä herrat kertoo jos tuomioita tulee tai ei tule.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kyllä siellä taitaa rangaistus tulla aika helposti, kun vielä McLarenin vakoilijupakkakin on hyvässä muistissa ja Montezemolokin ehti laittamaan Hamiltonin käytännössä varman mestaruuden osin ferrarin ansioksi. Toivottavasti tulee jonkinlainen rangaistus niin jatkuu tämä melko värikäs kausi värikkäänä loppuun asti.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim

Tuosta tilanteesta, on paha mennä Hamiltonia syyttämään. Mutta jos tutkinnassa on koko turva-auton takana ajaminen, niin tilanne voi olla toinen.
Mutta jos tuon perusteella tulee penaltia, niin pitäisi sitä todella paskana päätöksenä, vaikka se Kimiä todennäköisesti auttaisikin, epätoivoisessa tittelin tavoittelu taistelussa.

EDITTIÄ: Maikkarin uutisessa on puhuttu, Webberin pakosta jarruttaa voimakkaasti, ettei mene Hamiltonin edelle. Tuossa tilanteessa olisi ainakin voinut ihan helposti vetää hetkeksi aikaa edelle, ja sitten päästää Hamiltonin taas menemään. Ei olisi tullut penaltia, eikä sitä olisi kukaan pahalla katsonut.
Ja mitään väkipakkoa Webberillä ei ollut jarruttaa, sillä Hamilton ei ollut suoraan edessä.
Toisaalta, jos tuomaristo katsoo eron turva-autoon kasvaneen liian isoksi, niin siinä tapauksessa penalti tuosta lienee ok, vaikken tuota tapausta Hamiltonin piikkiin laittaisikaan.
 
Viimeksi muokattu:

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
Kyllähän tuo on Hamiltonilta käsittämätön temppu. Turva-auto ei ole lähelläkään ja äijä ajelee ihan omia reitejään. En silti usko, että saa penalttia. Kultapojusta ei välttämättä tulisikaan mestaria...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika kaksijakoiset fiilikset, jos pr-tumma tästä jotain penaltia saa. Toisaalta olisi mahtavaa saada mm- taisteluun vielä jotain säpinää. Toisaalta, niin paljon kun Hamiltonin ylimielistä meininkiä vihaankin, niin onhan hän rattimiehiä, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Eniten pisteitä kerännyt on kauden lopussa mestari olkoonkin sitten miten mulkku tahansa. Kabinettipäätökset jälkikäteen jättävät poikkeuksetta ikävän maun suuhun. Vakoilujupakka on toki eri asia, koska sillä ei mielestäni varsinaisen ajamisen kanssa ole mitään tekemistä.

Onhan siellä turva-auton perässä ennenkin tultu holtittomasti ja jarruteltu ihme paikoissa. Ainakin Schumi harrasti tätä sekä Monzassa vuonna 2000 ja Monacossa 2004. En nyt ole vuosista aivan varma, enkä kyllä muista sitäkään että ottiko joku osumaa sen seurauksena tai että tuliko rangaistusta.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Tietääkö kukaan niin paljoa säännöistä, että onko kirjattu ylös jotkut kiinteät rangaistukset vai voiko näissä tapauksissa politikoida? Nythän olisi loogista, että LH:n saadessa rangaistuksen se vaikuttaisi seuraavan kisan lähtöruudukkoon, jolla ei olisi oikeastaan mestaruuden kannalta mitään merkitystä.

Paljonko muuten DC sai silloin Spassa (jos sai mitään) penaltia Schumin kolkkaamisesta jarruttamalla?
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuosta tilanteesta, on paha mennä Hamiltonia syyttämään.
Mun mielestä tosta on hyvin helppo syyttää Hamiltonia. Hamilton aiheutti tempoilullaan Webberin ja Vettelin ulosajon, eihän tästä ole mitään epäselvää. Jos joku ajaisi Manskulla tolla tavalla, menisin liikennevaloissa nyrkillä opettamaan ajotaitoja.

Mutta sitten jos mietitään, saako suosikkipoju jonkun rangaistuksen, on hyvin helppo vastata: Ei tietenkään.

Mielenkiintoista muuten, että tällä hetkellä Heikkiä pidetään Nicon ohella vahvimpana ehdokkaana Mäkille ensi kaudeksi.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Aika hyvät tilastot muuten kahdella keltanokalla keskeytysten suhteen. Heikki ja Kultapoju yhteensä 0 keskeytystä.

Tulipahan mieleen.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuosta tilanteesta, on paha mennä Hamiltonia syyttämään. .
.
EDITTIÄ: Maikkarin uutisessa on puhuttu, Webberin pakosta jarruttaa voimakkaasti, ettei mene Hamiltonin edelle.

Siis tuosta tilanteestahan juuri näkyy Hamiltonin sääntörike harvinaisen selvästi. Vain onko siinä mielestäsi 5 autonmittaa väliä turva-autoon?

Ja ei siihen mitään MTV3:n uutista tarvita, Erkkikin (jopa Mustakari) näkee videosta, että Webber joutuu jarruttamaan voimakkaasti (mikä on kieltämättä typerää). Eli turha pelkästään Vetteliä syttää, kun vikaa on myös Hamiltonissa ja Webberissä. Toki Vetteliltä todella aloitelijamaista alkaa seuraamaan Hamiltonin tekemisiä, mutta tämän uuden aineiston perusteella pistäisin Hamiltonille päävastuun tästä, 10 lähtöruudun pudotus olisi mielestäni liian lievä tuomio.

Mitä tulee F1-asiantuntija Eki Mustakariin, niin voi jumalauta äijä on kyllä pihalla, vaikka onkin katsonut livenä viimeiset 7264 F1-osakilpailua:
http://www.mtv3.fi/urheilu/f12007/artikkelit.shtml
"Samaa voi sanoa Räikkösen tallikaverista Felipe Massasta, jonka tuskin tarvitsee enää tukea Räikköstä Fujin kilpailussa nähdyllä tavalla (ylimääräinen varikkokäynti kisan loppuvaiheessa)."
Ylimääräinen varikkokäynti jo ajatuksena täysin älytön, ja Eki uskoo tähän vieläkin.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mun mielestä rangaistusta voisi harkita, jos Hamiltonin temppuilu olisi haitannut Alonson tai Räikkösen kisaa.

Hamiltonin rankaiseminen nyt tarkoittaisi vain sitä, että mestaruustaistelu avataan väkipakolla sen jälkeen, kun se on jo kerran ajamalla ratkaistu.

Järkevintä olisi mun mielestä nyt unohtaa Vettelin saama rangaistus. Sitten kaikki nielisivät kiukkunsa ja mahdolliset muut tunteensa ja lähdettäisiin Kiinaan ajamaan autokilpailua.

Toki ymmärrän enemmän kuin hyvin, että Bernie-sedälle tämä ei ole yhtään kiva tilanne, että mestaruus todennäköisesti voidaan jakaa ennen viimeistä osakilpailua. Näin ollen Brasiliaan ei jää ehkä mitään muuta panosta kuin sen yhden GP:n voitto. Voi katsojaluvut notkahtaa.

Mutta on se mestaruus joskus ratkennut Unkarissakin. Minulta ehdoton "ei" sarjan keinotekoiselle tasoittamiselle kabineteissa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Siis tuosta tilanteestahan juuri näkyy Hamiltonin sääntörike harvinaisen selvästi. Vain onko siinä mielestäsi 5 autonmittaa väliä turva-autoon?

Jos tuo 5 auton mittaa olisi joku oikea sääntö, eikä vain "sääntö", niin rangaistuksia moisesta jaettaisiin, joka kerta kun turva-auto poistuu radalta.

Kyllä eroa on turva-autoon, ja se onkin ainoa minkä takia rangaistusta Hamiltonille voi edes harkita. Antaisinko itse? No en helvetissä, kun vastaavaa vempuilua on joka hemmetin kerta, kun turva-auto radalle tulee.
Aiheutuiko Webberin ja Vettelin kolari tuosta? No ei minun mielestäni, silä mitään varsinaista syytä jarruttaa Webberillä ei ollut, ja toisaalta Vettel voisi pitää silmänsä auki.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Mun mielestä rangaistusta voisi harkita, jos Hamiltonin temppuilu olisi haitannut Alonson tai Räikkösen kisaa.

Mutta on se mestaruus joskus ratkennut Unkarissakin. Minulta ehdoton "ei" sarjan keinotekoiselle tasoittamiselle kabineteissa.

Mitä vittua.. Siis sillä on jotain merkitystä, kuka kärsii kun joku tekee virheen? Sitten puhut vielä keinotekoisuudesta tuollaisten heittojen jälkeen.

Mitä keinotekoista siinä on, että virheestä rangaistaan?

syvä uuh.
 

puumaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Sport liigaan kaudelle 14-15
Mitä tulee F1-asiantuntija Eki Mustakariin, niin voi jumalauta äijä on kyllä pihalla, vaikka onkin katsonut livenä viimeiset 7264 F1-osakilpailua:
http://www.mtv3.fi/urheilu/f12007/artikkelit.shtml
"Samaa voi sanoa Räikkösen tallikaverista Felipe Massasta, jonka tuskin tarvitsee enää tukea Räikköstä Fujin kilpailussa nähdyllä tavalla (ylimääräinen varikkokäynti kisan loppuvaiheessa)."
Ylimääräinen varikkokäynti jo ajatuksena täysin älytön, ja Eki uskoo tähän vieläkin.

Ei näin. Näinhän Erkki itse kisassakin suureen ääneen huusi. Sitä en ihmettele, että Kyllönen tuon heti uskoi, mutta Järvilehtokin aivan yhtä pihalla näiden kahden puupään kanssa. Eikö sitä nyt pysty muistamaan sitä kisaa taaksepäin yli viimeistä kahta kierrosta. Tuo nyt on jo vähän säälittävää, että Eki kirjoittaa vieläkin näin tapahtuneen. Herätys nyt siellä!
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä rangaistusta voisi harkita, jos Hamiltonin temppuilu olisi haitannut Alonson tai Räikkösen kisaa.

Hamiltonin rankaiseminen nyt tarkoittaisi vain sitä, että mestaruustaistelu avataan väkipakolla sen jälkeen, kun se on jo kerran ajamalla ratkaistu.
Eihän tässä nyt mestaruustaisteluun vaikuttamisesta ole kyse vaan yksinkertaisesti siitä, onko vaarallisen ajotavan seurauksena virheen tehnyttä kuljettajaa syytä rangaista.

Eihän sillä voi olla mitään merkitystä, kenen ajoon se on vaikuttanut. Sehän on ajatuksena jo täysin absurdi.

Ja väkipakolla avataan mestaruustaistelu? Herätys nyt siellä.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No tuosta voidaan tulkita kolme virhettä:

1. Hamiltonin oudohko ajaminen.
2. Webberin äkkijarrutus.
3. Vettelin ajaminen edellisen päälle.

Jokainen näkee tuossa tapahtuvan, mitä haluaa nähdä.

Mielestäni niin kiistatonta virhettä tuossa ei ole, että pitäisi Alonso ja Räikkönen nostaa mestaruustaisteluun.

--

Koska viestini näköjään herättää hämmennystä, niin koitan selvittää näkemystäni. Mielestäni F1:ssä maailmanmestaruustaistelu on tietyssä mielessä ensisijainen tapahtuma. Käytännössä tämän pitäisi ilmetä siten, että aivan mestaruustaistelun kiivaimmissa vaiheissa muut kuskit kuin mestaruudesta ajavat eivät tarpeettomasti "osallistuisi" taisteluun esimerkiksi tönimällä mestaruuskandidaatteja ulos radalta.

On totta, että kussakin autokilpailussa samalla kierroksella olevat autot ovat oikeutettuja taistelemaan sijoituksista tasavertaisesti. Kuitenkin on aika kyseenalaista, jos nyt vaikkapa Kubica tai Yamamoto tai Liuzzi ratkaisisi mestaruuden kolaroimalla jonkun toisen eduksi.

Esimerkki: Kauden viimeinen kilpailu. Hamiltonilla yhdeksän pisteen johto Alonsoon ja enemmän voittoja. Kahdeksas sija riittää mestaruuteen. Alonso ajaa kärjessä, Hamilton kahdeksantena. Ajetaan kisan viimeisiä kierroksia, jarrutellaan, ettei moottori enää hajoaisi. Jenson Button on sijalla yhdeksän. Hänellä on 2 MM-pistettä ja hän on sijalla 16 MM-pisteissä. Hänen edelleen MM-pisteissä on Takuma Sato 4 pisteellä, jota Button EI saavuta, vaikka sijan nousisikin. Myöskään Hondan asema ei autonvalmistajien sarjassa muutu yhdestä pisteestä.

Tässä tilanteessa Buttonin pitäisi mielestäni kunnioittaa mestaruustaistelua sen verran, ettei ainakaan hillittömällä riskillä tuhoa omaa ja Hamiltonin kilpailua. Vähän siten, että antaa MM-kandidaattien ratkaista kisa keskenään. Tämä ei tarkoita tietystikään sitä, että on laskettava MM-kandidaatit vapaasti ohi.

Mielestäni tilanteessa on jotakin samaa kuin siinä, että kierroksella ohitettavan tulee laskea nopeampi siististi ohi, vaikka oma kisa kärsisikin. Mielellään niin, että ohitettava menee itselle likaiselle puolelle ja antaa nopeamman säilyttää optimiajolinjan. Jotkut tekevät sitä, että jarruttavat ajolinjalla ja ohittava joutuu kiertämään likaiselta puolelta.

Sanoisin kyllä, että joissakin tilanteissa F1-autot ovat eriarvoisessa asemassa. Niitä ovat yllä mainitsemani tilanteet.

--

Miksi tein vertauksen siihen, että Hamilton olisi häirinnyt Alonson tai Räikkösen kisaa, johtuu siitä, että he ovat mukana MM-taistossa. Sitä on nähty useasti, että MM-johtaja ajaa MM-kakkosen päälle ja tilanne johtaa molempien keskeytykseen ja MM-ykkösen maailmanmestaruuteen. Tällöin voitaisiin katsoa, että MM-ykkönen teki tempun todennäköisesti tahallaan ja hyötymistarkoituksessa.

Nyt Hamiltonilla ei ollut mitään tarvetta häiritä Webberin ja Vettelin ajamista.

Sekin on nimittäin nähty, että turva-auton takana Monacossa Montoya oli kärkiautona, venkuroi ja takana ajanut Schumacher ajoi seinään. Rangaistusta ei tullut.

Räikkönen keksi ensimmäisenä sen, että kun turva-auto oli tulossa radalle (kaikki säntäsivät varikolle siihen maailmanaikaan) ja Montoya johti ja Räikkönen oli kakkosena, niin Räikkönen hidasti normaalia enemmän varikkosuoran alussa. Montoyalle ehdittiin tehdä varikkopysähdys, Kimin ei tarvinnut odotella ja kaikki muut olivat hänen takanaan jumissa. Kätevää, mutta tämä menettely kiellettiin sittemmin.

Tämän Hamiltonin tapauksen ennakkotapauksena voi pitää tuota Montoya-Schumacher -tapausta.
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tässä tilanteessa Buttonin pitäisi mielestäni kunnioittaa mestaruustaistelua sen verran, ettei ainakaan hillittömällä riskillä tuhoa omaa ja Hamiltonin kilpailua. Vähän siten, että antaa MM-kandidaattien ratkaista kisa keskenään.
Siis oletko oikeasti sitä mieltä ettei Button tässä tapauksessa yrittää ohitusta? Siis Hamiltonin pitää saada ajaa "suojassa" sen tarvittavan yhden pisteen? Onko tämmöinen sopu-ajelu muka parempi kun kabinettipäätökset, siis yleisellä tasolla? Nyt ei sun ajatusmaailma avaudu minulle... Puhumattakaan siitä että Button saisi varmasti parannettua omia osakkeitaan kuskimarkkinoilla yrittämällä/tekemällä ohituksen huippukuskista!

Itse Hamilton-casesta olen sitä mieltä, että jos sääntöjä on rikottu, siitä pitää rangaista. Kuljettajien (sekä hyvien että huonojen) turvallisuuden takia näitä sääntöjä laaditaan!
 
Viimeksi muokattu:

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siis oletko oikeasti sitä mieltä ettei Button tässä tapauksessa yrittää ohitusta? Siis Hamiltonin pitää saada ajaa "suojassa" sen tarvittavan yhden pisteen?

Ohitusta saa yrittää, mutta jos se päättyy siihen, että Button ja Hamilton ovat hiekalla, niin mun mielestä se on katastrofi.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ohitusta saa yrittää, mutta jos se päättyy siihen, että Button ja Hamilton ovat hiekalla, niin mun mielestä se on katastrofi.

Sekin riippuu ihan tasan siitä miten sinne hiekalle on päädytty. Jos kyseessä olisi Hamiltonin epätoivoinen myöhästynyt paikkausyritys jonka seurauksena sinne on päädytty niin eihän se nyt jumalauta muille katastrofi olisi. Sinulle, Ron Denisille ja Hamiltonille vain. Ja varsinkin jos Hamilton moiseen tilanteeseen olisi päätynyt varmistelun ja moottorin säästelyn seurauksena niin olisihan se katastrofaalista tyhmyyttä. Onneksi tämä esimerkkisi on niin kaukaa todelliseen maailmaan verrattuna haettu ettei tarvi tästä kauden päätteeksi vääntää. Ohi vaan jos rahkeet riittää pisteille olisi mun mielipide.

Ai niin, unohdin ettei kultapoju itse tee ikinä virheitä.

EDIT. Tulipahan katsottua tuo viime viikonloppuinen videopätkä mikä on tuomariston syynissä. Ihan oikeasti voiko joku väittää ettei Hamilton tuossa hölmöile ja riko sääntöjä? Eihän tässä nyt ole kyse siitä etteikö siellä turva-auton takana aina tempoiltasi vaan siitä etäisyydestä siihen turva-autoon. Jos en tietäisi ettei PR-Tumma ikinä tee virheitä niin väittäisin että teki suuremman luokan arviointivirheen ja tuo touhu oli kaikkea muuta kuin hallittua. Väittäisin jopa että noissa olosuhteissa Hamilton ansaitsee rajuimman mahdollisen rangaistuksen joka Bernien "Lex-British PR Black:in"mukaan voidaan langettaa. Eli hyvin huomaamaton ja varovainen sormenheristely, julkisuudelta piilossa tietenkin. Ei kai sitä nyt kovemminkaan uskalla kun sponsorit suuttuvat...

Ja sitten. Mitähän tämä nyt oikein on -> http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1442419

Onko Flavio antanut jo etukäteismaksun Alonsosta lupaamalla että PR-Poika saa ajella ilman haastetta kun turva-auto poistuu. Aivan naurettavaksi menee koko touhuilu. Ihan kun se Renault olisi tykin suusta Mäkin ohi päässyt muutenkaan...
 
Viimeksi muokattu:

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Räikkönen molempien harjoitusten nopein Shanghaissa, jos se nyt ketään kiinnostaa näiden kabinettipelien jyllätessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös