F1-ketju

  • 662 552
  • 5 069

HemmoP

Jäsen
Sikäli tuolla FIA:n päätöksellä ei ole mitään merkitystä, sillä metsään tuo riski olisi mennyt kuitenkin. Asiasta ilmoittaminen 7 minuuttia startin jälkeen, on kuitenkin jotain semmoista, mitä ei saa tapahtua tuolla tasolla.

Sikäli tuolla ilmoituksen ajoissa perille menolla on merkitystä, että Ferrari olisi lähtenyt, toisin kuin suunnitteli, sadekelin renkailla liikenteeseen eikä ensimmäistä stoppia jossa pudottiin viimeiseksi olisi tehty.

Missään säännöissä ei tosin mainita, että kilpailunjohdolla on oikeus päättää tallien renkaista. Päinvastoin erikseen mainitaan, että voi käyttää haluamiaan renkaita kunhan kilpailu on julistettu "wet"-kisaksi.

Jos e-mailin kellonaika pitää paikkansa on Ferrarilla protestin paikka ehdottomasti, mielestäni täysin oikeutetusti.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Sikäli tuolla ilmoituksen ajoissa perille menolla on merkitystä, että Ferrari olisi lähtenyt, toisin kuin suunnitteli, sadekelin renkailla liikenteeseen eikä ensimmäistä stoppia jossa pudottiin viimeiseksi olisi tehty.

Itse siis lähinnä pyörittelin sitä, että jos mitään ilmoitusta ei olisi tullutkaan, niin homma olisi kussut jokatapauksessa.

Nythän tuo FIA:n tätä kisaa varten kirjoitettu uusi sääntö, saattoi jopa pelastaa Ferrarin kisan osittain. Tosin tasapuolistahan olisi ollut, että tuo sääntö olisi ollut tiedossa kisaan lähdettäessä. Mutta ei toisaalta ole mitenkään ennen kuulumatonta, että kisan maalissa on eri säännöt, kuin kisaan lähdettäessä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Jos e-mailin kellonaika pitää paikkansa on Ferrarilla protestin paikka ehdottomasti, mielestäni täysin oikeutetusti.

Sähköposti sinänsä on aika kyseenalainen kommunikaatioväline, eikä ainakaan sellaisenaan luotettava. Palvelimet saattavat hidastella, postit ohjautua roskaposteihin ym. mukavaa. Ihmettelen, jos FIA oikeasti käyttää tavallista sähköpostia, eikä edes tarkista tiedon perillemenoa millään tavalla.
 

Outsider

Jäsen
Taas loistavaa toimintaa FIA:lta, että tommonen "pikku" virhe tossa rengas asiassa kuitataan vaan anteeksi pyydöllä, jos MTV3 tekstikanavan juttu pitää paikkansa. Ei tietysti mitenkään yllättävää toimintaa formula sirkuksessa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Turun sanomissa, oli juttu tuosta FIA:n sähköposti hässäkästä.

Kovasti on tänä vuonna sähköposteja lähetelty F1:ssä, ja jutun juurtakin niistä on riittänyt. Mitähän lie ensi kaudella?
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Outoa kun ei ollut bensaletkua tankkauksessa.

Kuinka kahvilla voikaan olla? Saaren + Salon sekoilu oli ihan käsittämätöntä, Salolla menee täysin Ferrari-historiansa piikkkiin, Oskari Saari tosin on niin toivoton tapaus, että se ei tule saavuttamaan ikinä edes Eki Mustakarin "asiantuntemusta", vaikka mitä tekisi. Mutta sitten useampi penkkiurheilija väittää "faktana", ettei Massan bensaletku ollut kiinni. Jepjep, ehdotan okuläärien ostoa taikka 14" TV:n päivittämistä vähän isompaan, jos ei kykene edes bensaletkua erottamaan.

Muutenkin aivan käsittämätön ajatuskuvio: ihan kuin ainoa tapa päästää ykköskuski "kilpailutilanteessa" ohi olisi lähettää kakkoskuski varikolle. Mitä jos Hamilton olisi spinnannut ja tippunut Räikkösen taakse? Olisiko näiden "asiantuntijoiden" mielestä edelleen ihan sama, onko Massa 3. vai 6.?

Muutenkin tuttuun tapaan niin pihalla kuin joku voi olla: mm. Kubicahan törmäsi Alonsoon, ja tästä tuli reikä Alonson kylkeen.

Kisahan oli loistavaa viihdettä, tosin japanilainen (?) ohjaaja oli aivan luokaton. Näytetään mieluummin Hamiltonin kurvailua kuin Räikkösen ja Kovalaisen taistelua viimeisellä kierroksella, ja hädin tuskin ehtivät Massan ja Kubican taisteluun mukaan. Kovalaisen saapumista park fermee:seen ei voitu näyttää, kun piti kuvata sateista rataa etc. Ja oli kyllä kameramieskin unessa, kun Alonson törmäystä ei saatu kuvattua.

IS:ssa osuva huomio Ferrarin sähköpostista. Jos muut saivat sen klo 12:37, ja Ferrari 13:37, eiköhän vika ollut Ferrarin kellossa, joku vain unohti tsekata inboxinsa. Todella amatöörimaista.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Muutenkin tuttuun tapaan niin pihalla kuin joku voi olla: mm. Kubicahan törmäsi Alonsoon, ja tästä tuli reikä Alonson kylkeen.

Mun mielestä nuo Mclarenien poisto yritykset meni niin, että Kubica yritti ottaa Hamiltonin pois kisasta, ja Alonsoa yritti poistaa Vettel.
Mutta ehkä minäkin olin koko kisan pihalla kuin lintulauta.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Toivoisin paluuta Rellulle jolloin olisi kolme tallia mukana MM-taistossa.

Meinaatko, että Alonso olisi esim. tämän kauden autolla ollut reilun sekunnin Kovalaista nopeampi ja olisi näin pystynyt mm-taistoon? Kyllä se Kovalainenkin pystyy taistelemaan voitoista siinä missä Alonsokin, jos vaan auto on sellainen, että sillä pysyy Mäccien ja Ferrareiden vauhdissa. Eihän se Alonso alistanut Fisichellaa sen kummemmin kuin Kovalainen nyt (alkukauden jälkeen).
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä nuo Mclarenien poisto yritykset meni niin, että Kubica yritti ottaa Hamiltonin pois kisasta, ja Alonsoa yritti poistaa Vettel.
Mutta ehkä minäkin olin koko kisan pihalla kuin lintulauta.

Ei, näinhän se juuri meni, mutta joku olisi voinut kertoa tämän myös Oskari Saarelle.
 

Petski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Avalanche
Mikä on tallipäälliköiden kuten Dennisin, Briatoren, Todtin jne. tehtävä kisojen aikana? Onko jotain päätöksentekoja vai muuten vain mukana? Voi olla että eri tiimeillä on erinlaiset tavat. Kysymys heräsi siitä, kun luin Hesarista, että Renaultin Briatore ei nähnyt Kovalaisen taistelua kakkospaikasta, koska hän lähti radalta kesken kisan Bernie Ecclestonen kanssa. Siis tiimin johtaja lähtee kesken kisan paikalta, samoin koko sirkuksen herra.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ralf Schumacher lähtee pois Toyotalta koska haluaa kilpailukykyisempään talliin. Mutta sen suuntaisia puheita on kuulunut koko kauden että taitaa olla ennemminkin niin päin että Toyota haluaa kilpailukykyisemmän kuljettajan... Tuntuisi että Ralfilla saattaa olla tämän kauden näytöillä vaihtoehdot aika vähissä, ottaneeko Frankie W. takaisin?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ralf Schumacher lähtee pois Toyotalta koska haluaa kilpailukykyisempään talliin. Mutta sen suuntaisia puheita on kuulunut koko kauden että taitaa olla ennemminkin niin päin että Toyota haluaa kilpailukykyisemmän kuljettajan... Tuntuisi että Ralfilla saattaa olla tämän kauden näytöillä vaihtoehdot aika vähissä, ottaneeko Frankie W. takaisin?
Niin joskushan oli huhuja, että Ralf menisi Spykerille. Mutta kyllä se, niin on että Toyotaa parempaan talliin tuskin on mitään asiaa enää. Ralf Schumacherin aika on jo mennyt...En itse ole koskaan oikein pitänyt hepusta. Tuntunut aina vain valittavan autonsa iskukyvystä ja vaikuttanut ratsastavansa veljensä avulla urallaan. Mtv3.fi osaa kertoa, että Briatore olisi luvannut Alonsolle ykköskuskin paikan, jos tämä palaisi Renaultille ja Heikkihän on sanonut ettei rupea kakkoskuskiksi vaan vaatii saman aseman kuskin kuin kuskin rinnalla. Eli kun Ralf lähti Toyotalta ja Kovalaista on sinne huhuiltukin, niin jospa Heikin tie sinne veisi...
On hyvin paha sanoa kumpi on Heikille parempi vaihtoehto. Jäädä "hidalgon" apuriksi vai olla vaikkapa ykköskuski Toyotalla. Luottaisin enemmän Renaultiin...
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mikä on tallipäälliköiden kuten Dennisin, Briatoren, Todtin jne. tehtävä kisojen aikana? Onko jotain päätöksentekoja vai muuten vain mukana? Voi olla että eri tiimeillä on erinlaiset tavat.
Kyllä talleissa on työnjako tehty ihan viimeistä piirua myöten tarkasti. Jokaiselle osa-alueelle löytyy oma päällikkönsä, joten varsinaisen tallipäällikön toimenkuvaan kuuluu vain yleisen linjan vetäminen, ja medialle vastaaminen.

Tämä Kovalaisen taistelu Kimiä vastaan toisesata sijasta käytiin aivan kisan lopussa, joten siinä kohtaa ei varikolla kauheasti ole muutenkaan vaikutusmahdollisuuksia tapahtumiin, vaan on toivottava vain oman kuljettajan parasta. Kisan alkupuolella varmasti kaikki ovat enemmänkin ajanhermolla, ja kisan seuraaminen on jokaisella tiiviimpää toimintaa.
Ralf Schumacher lähtee pois Toyotalta koska haluaa kilpailukykyisempään talliin.
Jos Ralf saa jostain paremman paikan, kuin suurimmalla budjetilla huseeravan Toyotan pestin, niin maailmankirjat ovat siltäosin sekaisin. Se on vaan niin, että jos velipoika on kova kuski, nuoremmasta ei sitä aina välttämättä tule. Ei vaikka auto olisi kuinka hyvä. Ralfilla on ollut nytkin suurin vastuu auton kehitystyöstä, ja työnnäyte on kaikkien tiedossa. Markkina-arvokin on niin pieni, ettei silläkään mies pysty pullistelemaan.

Ralf sanoi tässä jokunen aika sitten, että jos hänellä olisi allaan vastaavanlainen auto, mitä Räikkösellä tai Alonsolla, hän olisi mestari. Vähän samantasoista soopaa, mitä Jussi Välimäki sanoi, kun mainitsi, että voittaisi rallin maailmanmestaruuden, jos saisi alleen saman auton, millä Marcus Grönholm tällä kaudella kilpailee. Molempiin lausuntoihin saa uskoa kuka haluaa, minä en usko kumpaankaan.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli kun Ralf lähti Toyotalta ja Kovalaista on sinne huhuiltukin, niin jospa Heikin tie sinne veisi...
Se tässä valitettavasti tulee mieleen. En kuitenkaan jaksa uskoa, että Toyota kykynee jatkossakaan taistelemaan kärkisijoista.

Eiköhän Toyota ole ilmoittanut Ralfille, että käyttöä ei enää ole. Onhan se periaatteessa mahdollista, että Ralf pääsisi kilpaulukykyisempään talliin, jolloin kyseeseen voisi tulla oikeastaan vain Williams.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Formuloissa on tällä hetkellä paljon kuljettajia, joiden ura on laskussa, vaakalaudalla tai käytännössä ohi. Tähän porukkaan kuuluvat ainakin: R. Schumacher, Barrichello, Coulthard, Webber, Button, Fisichella, Liuzzi ja ehkäpä hiljalleen jo Trullikin. Iso luuta lakaisee lähiaikoina.

Ralf ei ole päässyt kuin yhdellä kaudella (2003) taistelemaan mestaruudesta, mutta silloinkin taistelu jäi melko vaatimattomaksi. Miehen heikkouksia ovat ailahtelevat otteet ja ennen kaikkea suuri kolariherkkyys.

Barrichello köröttelee jo kohti eläkepäiviä. Miksi ajaa enää nytkään, ei kukaan tiedä.

Coulthard on vielä joskus onnistunut napsimaan kokemuksellaan hyviä sijoja. On hyvä kuski silloin, kun paineet eivät ole kovat kuten MM-tittelin tavoittelussa. Tällöin Davidin eväät eivät koskaan riittäneet.

Webberistä ei ole oikein koskaan tullut mitään F1:ssä, vaikka ajoittain jotakin onkin odotettu. Ajoi yhden GP:n hyvin Australiassa vuonna miekka ja kilpi.

Button osallistui yhtenä vuonna palkintopallijuhliin vähän säännöllisemmin, kun BAR-Honda kulki. Muuten ura mennyt aina juuri siinä väärässä tallissa väärään aikaan. Lisäksi saanut nimen "Soft Compound", koska on sarjan helpoin ohitettava.

Fisico on loppupeleissä aivan riittämätön F1-kuski. Ajaa hyvin korkeintaan erittäin kevyissä paineissa. Uran pahin virhe Japanissa 2005, kun yritti pidätellä Räikköstä, mutta jarrutti väärässä paikassa ja suomalainen kiitti.

Trulli tunnettiin joskus yhden nopean kierroksen miehenä. Myöhemmin hänet tunnettiin veturinkuljettajana, joka veti aina 5-8 "vaunua" perässään. Oli siis radan vaikein ohitettava, tulppa ja liikkuva shikaani. Nyt on kyseenalaista, muistaako kukaan tuonkaan vertaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pascalin kanssa aika lailla samaa mieltä. Buttonin ja Webberin kohdalla voi olla ehkä vielä jotain toivoa, tai he tuskin nyt ihan hetkeen vielä poistuvat. Uskon näin. Barrichello, Fisichella ja Coulthard, sekä tietysti nuorempi Schumi saisivat kadota kuvioista kokonaan.

Tulevaisuutta lienee eniten näillä herroilla: Hamilton, Alonso, Räikkönen, Massa, Kubica, Rosberg, Kovalainen ja Heidfeld. Kaikki tietysti ajavat varsin hyvissä talleissakin tällä hetkellä, että sekin osin voi hämätä, mutta uskon, että ovat kaikki lahjakkaita kavereita ja löytyy paljon annettavaa lajille.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Myös Sebastian Vettel kannattaa muistaa potentiaalisena tulevaisuuden nimenä. Mies tosin tunaroi täysin Japanin kisansa, josta olisi saattanut tulla jopa podium sijoitus. Näitä kuitenkin kokemattomille kuskeille sattuu.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ilta-Sanomat nosti tässä suunnilleen viikko sitten Robert Kubican nimen esiin suurena tulevaisuuden nimenä. Suoraan sanottuna minä en juurikaan mieheen usko. Hänkin on tätä ailahtelevaa kuljettajatyyppiä (kuskit yleensä ovat ailahtelevia tai tasaisen nopeita, äärityypit Senna ja Prost), mutta mielestäni hyviä kisoja on liian vähän suhteessa huonoihin.

Kubica on muutamassa kisassa väläyttänyt todellista ihmenopeutta, mutta sähläämistä on myös nähty paljon. En siis usko, että on mm-ainesta (sillä varauksella, että saa alleen täysin ylivertaisen auton ja huonon tallikaverin).

Heidfeld taas on esimerkki tasaisesta kuljettajasta. Hänelläkin pitäisi olla vuoden 1993 Williams-Renault allaan ennen kuin taistelisi mestaruudesta, näin uskon [siis suhteessa. ei sellaisenaan.]. Nyt kuitenkin Heidfeld näyttää taas kilpakuskilta, mitä ei havainnut moniin vuosiin.

Massa on joskus ollut nopea ja lähes otti Ferrarin haltuunsa, mutta silti tuntuu, ettei hänestäkään mestaria tule. Epäilen, että hänen itseluottamuksensa ei riitä mestaruuteen. Massa on varmaan henkilönä mukavampi kuin F1-kuskit yleensä ja on pidetty mies varikolla, mutta ehkä sittenkin liian isoissa ympyröissä. Ei oikein Ferrarin ykköskuskiainesta, ei Schumacherin Maailman-omistajan asennetta.

Räikkösellä puolestaan rajoittava tekijä on kenties se, ettei häntä kiinnosta riittävästi. Jos auto oli hidas tai petti, oli Schumacher ensimmäinen ja viimeinen mies, joka pyrki ongelman selvittämään. Räikkösen työpäivä on tasan siinä, kun auto on lauennut.

Räikkösen ajotyyli on joskus tuntunut autojasärkevän rajulta, vaikka tietysti tätä on vaikea todistaa. Kimin perusnopeus riittää mestaruuteen, mutta auton kehittämisessä hänellä sanotaan olevan puutteita. On siinä rajoilla, tuleeko Räikkösestä maailmanmestaria. Hänen puolestaan puhuvia seikkoja on, mutta on myös tiettyjä rajoituksia. Jonkinlaista paneutumista pitäisi olla ehkä vielä enemmän. Tai sarjan paras auto ja itseä huonompi tallikaveri (Massa?).
 

Petski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Avalanche
Tämä Kovalaisen taistelu Kimiä vastaan toisesata sijasta käytiin aivan kisan lopussa, joten siinä kohtaa ei varikolla kauheasti ole muutenkaan vaikutusmahdollisuuksia tapahtumiin, vaan on toivottava vain oman kuljettajan parasta. Kisan alkupuolella varmasti kaikki ovat enemmänkin ajanhermolla, ja kisan seuraaminen on jokaisella tiiviimpää toimintaa.
No se nyt kyllä on tiedossa että varikolta ei Heikin eikä kenenkään muunkaan autoa ohjata kun toinen hiillostaa takana. Herätti vain ihmetystä että herra johtaja lähtee kesken kisan pois. Eikö kiinnosta niin paljoa vaikka kuljettaja on ajamassa tallille kauden parasta sijoitusta? Tai jos Briatore lähti Bernien kanssa keskustelemaan QPR:n ostosta olut-lasin äärelle.
 

Tomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Räikkösellä puolestaan rajoittava tekijä on kenties se, ettei häntä kiinnosta riittävästi. Jos auto oli hidas tai petti, oli Schumacher ensimmäinen ja viimeinen mies, joka pyrki ongelman selvittämään. Räikkösen työpäivä on tasan siinä, kun auto on lauennut.

Hyvin sanottu. Schumi oli tosiaan myös ahkera testaaja. Siellä se kiersi rataa Fioranossa tai muualla samalla kun monet muut kilpakuljettajat rentoutuivat odottaen seuraavaa kisaviikonloppua. Täytyy kuitenkin muistaa, että tilannetta ei voi verrata tähän päivään, sillä nykyään testipäivien määrää on tarkasti rajoitettu tallien yhteisellä sopimuksella.

Räikkönen olisi ansainnut mestaruuden kaudelta 2005. Seitsemän voittoa ja taistelu Alonsoa vastaan niin epäluotettavalla sen aikaisella McLaren-autolla oli hyvää työtä. Moottorit poksahtelivat, kuinkahan monta niitä lähtöruuturangaistuksiakin sen takia tuli... Ne epätoivoiset taistelut jonon hänniltä kohti keulaa panivat oikeasti harmittamaan näin katsojanakin.

Mitä noihin uransa laskusuunnassa ja loppumetreillä oleviin tulee, laskisin heihin lähinnä Ralfin ja Barrichellon. Varauksin myös seuraavina jonossa olevat Fisichella ja Coulthard. Webber ja varsinkaan Button eivät ole lähelläkään tätä statusta.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Räikkösellä puolestaan rajoittava tekijä on kenties se, ettei häntä kiinnosta riittävästi. Jos auto oli hidas tai petti, oli Schumacher ensimmäinen ja viimeinen mies, joka pyrki ongelman selvittämään. Räikkösen työpäivä on tasan siinä, kun auto on lauennut.
Lähde?

Itse uskon aika vakaasti, että Räikkönen voittaa mestaruuden ensi kaudella. Olosuhteet ainakin ovat ihanteelliset. Pääsee rauhassa rakentamaan autoa tutun tallin kanssa, eikä tarvitse antaa tasoitusta alkukaudesta kun totutteleen tallin toimintapoihin. Lisäksi on kaikkien todennäköisyyksien vastaista, että McLarenin tunarit saisivat kahtena vuonna peräkkäin rakennettua tuollaisen kestävyysihmeen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse uskon aika vakaasti, että Räikkönen voittaa mestaruuden ensi kaudella. Olosuhteet ainakin ovat ihanteelliset. Pääsee rauhassa rakentamaan autoa tutun tallin kanssa, eikä tarvitse antaa tasoitusta alkukaudesta kun totutteleen tallin toimintapoihin.
Pidän itsekin sitä paljon todennäköisempänä, mitä tähän kauteen lähtiessä.

Lisäksi jos Alonso vaihtaa tallia, voi hänellä olla oma totuttelunsa ja jos se talli on Renault, niin tämän kauden jäljiltä työtä voi olla edessä, en usko, että Renaultti ykskaks pomppaisi taas kärkeen Alonson tultua mukaan remmiin.

Lisäksi jos ja kun Hamilton voittaa mestaruuden nyt, niin ensikaudella odotukset on hänen kohdallaan paljon suurempia ja hänen suhteellinen kokemattomuutensa ja autonkehittäjän taidot pistetään todella koetukseen. Nythän taisi olla niin, että Alonson tietämyksestä oli paljon apua miehelle.

Ei sillä, kaikki nuo tulevat varmasti olemaan kovia luita ensikaudellakin. Tarkasti nyt ei voi vielä tietää, miten voimasuhteet tulee heittämään.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Pidän itsekin sitä paljon todennäköisempänä, mitä tähän kauteen lähtiessä.

Lisäksi jos Alonso vaihtaa tallia, voi hänellä olla oma totuttelunsa ja jos se talli on Renault, niin tämän kauden jäljiltä työtä voi olla edessä, en usko, että Renaultti ykskaks pomppaisi taas kärkeen Alonson tultua mukaan remmiin.

Lisäksi jos ja kun Hamilton voittaa mestaruuden nyt, niin ensikaudella odotukset on hänen kohdallaan paljon suurempia ja hänen suhteellinen kokemattomuutensa ja autonkehittäjän taidot pistetään todella koetukseen. Nythän taisi olla niin, että Alonson tietämyksestä oli paljon apua miehelle.

Ei sillä, kaikki nuo tulevat varmasti olemaan kovia luita ensikaudellakin. Tarkasti nyt ei voi vielä tietää, miten voimasuhteet tulee heittämään.
Nimenomaan näin. Olisi Lonsolta todellinen ihmetemppu nostaa Renault yhdessä talvessa Mäcin ja Ferkun tasolle. Hamilton taas on, juuri kuten sanoit, erittäin kokematon, ja tämän kauden menestyksestä menee iso osa Fernandon tilille. Hamiltonhan kopsasi säädöt Alonsolta yli puolet kaudesta!
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tuo tämän vuoden (ensi kauden kuskipaikkojen) ruletti on hyvin samanlainen kuin viime vuonna, jolloin kaikki odotti Schumin päätöstä, nyt Alonson. Iso kivi kun irtoaa padosta niin puro alkaa valumaan kovaa tahtia. Nyt myös pelataan ja huhutaan ahkerasti jo paikkoja kaudelle 2009, kun monen kuljettajan pahvi menee umpeen vuoden 2008 lopussa (mm. Massan tilanne ja osittain Alonso, Nico? etc.).

Aiemmin kun mainittiin Kimin heikko onni ja hurja taistelu vuonna 2005 niin lähes vastaavaa vitutusta aiheuttaa kausi 2003 kun hävisi Schumille 2 pistettä (Nurburgringille terveisiä).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös