F1-ketju

  • 658 114
  • 5 119

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Itsekkin ihmettelin Renaultin taktiikkaa. Olisi ollut ihan ok, jos varikolle kestäisi pidempään, mutta kyseessä taitaa olla MM-sarjan lyhin varikkosuora (tai ainakin yksi lyhimmistä), niin tuon taktiikan tiesi tuhoon tuomituksi jo alkuunsa. Väittäisin, että jopa 3 stoppia olisi ollut tuota taktiikkaa huomattavasti nopeampi.

Itse taas väittäisin että kaksi edellistä merkkimestaruutta ja kuljettajien mestaruutta voittanut Renault F1 Team osaa paremmin taktikoinnin kuin nimimerkki repe_joke Jatkoaika.comin keskustelupalstalla.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Pistetäämpä nyt pari sanaa Kimin ohuesta mestaruus mahdollisuudesta.
3 seuraavaa kisaa on Ferrarille ja Kimille elintärkeitä. Turkki, Monza ja Spa on kaikki ratoja, joilla Ferrarilla pitäisi olla selvä etulyöntiasema Mclareniin nähden, ja kaikki on myös ratoja joilla Kimi viihtyy todella hyvin.

Mielenkiintoiset 3 seuraavaa kisaa tulossa, ja itse kyllä odotan Ferrarin vievän ne kaikki, ja Kimin juhlivan vähintään 2 voittoa.
Muita näkemyksiä kolmen seuraavan kisan kulusta?

Tämmöistä tuli höpöteltyä, ennen kuin paketti Turkki, Monza, Spa alkoi. Turkissa homma meni ennakkoarvailujen mukaan, Monzassa Mclaren taikoi yllätyksen, ja Spa mentiin taas ennakkojen mukaan.
Monzan ennakkoarvailuissa, olisi ehkä pitänyt ottaa paremmin huomioon, Kimin hyvä vauhti siellä viime vuonna. Ajoi kuitenkin paalulle, ja kisassa kakkoseksi, autolla jolla ei muilla radoilla juurikaan pystynyt Schumin&Alonso tandemin vauhtiin.
Ja nyt kun Mclaren on ollut nopea koko kauden, niin Monzan kisan suvereeni esitys, oli tavallaan luonnollinen jatkumo, viime vuoden esitykselle samalla radalla.

TOP 4 kesken pisteet näissä kisoissa menivät seuraavasti (suluissa sijoitukset kisoista):

Räikkönen 24 (2, 3, 1)
Alonso 22 (3, 2, 3)
Massa 18 (1, K, 2)
Hamilton 17 (5, 2, 4)

Pisteiden valossa siis ihan onnistunut rykäys Kimiltä, vaikka Monzan viikonlopusta jäikin vähän karvasmaku. Tosin sitä todennäköisesti edes auttoi, omat ylisuuret odotukset tuon kisan suhteen (Kimin murskavoitto).

Tulevista kisoista itselläni ei ole tästä Fujin radasta mitään käsitystä. Jos siellä joutuu kovin vetämään kanttareiden yli, niin Mclarenin heiniähän se on. Pitänee ensi viikon aikana, tutustua rataan edes autopeli näkökulmasta, että saa jotain hajua millainen rata on kyseessä.
Kiina ja Brasilia, onkin sitten odotusarvoisesti Ferrarin ratoja. Molemmissa on paljon ajettavia mutkia, joissa Ferrari on koko MM-sarjan tällä hetkellä. Ja täytyy myös muistaa viime vuotinen Brasilian kisa, ja molempien Ferrari kuskien huikea esitys (Schumin toki huikeampi).

Mestaruuskamppailu näyttää Kimin kannalta huonolta, vaikka kisoja on vielä tarpeeksi jäljellä homman kääntämiseksi. Alonsoon on eroa nyt 11 pistettä (pidän siis Alonsoa pahimpana uhkaajana), ja sen kiinni saamiseksi, Kimin pitäisi voittaa kaikki kisat, ja Alonso ei saisi sijoittua kolmatta sijaa paremmin yhdessäkään kisassa. Kiinassa ja Brasiliassa, uskon Ferrarien pystyvän kaksoisvoittoon, mutta Fujin rata on sitten se kysymysmerkki. Jos Mclaren, ja etenkin Alonso, pystyy siellä voittamaan edes toisen Ferrarin, niin mestaruuskamppailu on menetetty.
Tokihan sillä Hamiltonillakin on sanansa sanottavana, mutta kyllähän miehen trendi on ollut laskeva sen jälkeen, kun Alonso katkaisi säätöavun miehelle.
Plus, sitten on vielä tallikaveri Massa, joka voi minä tahansa päivänä voittaa Kimin, ja yksikin sijoitus tallikaverin taakse lopuissa kisoissa = kokeillaan ensi vuonna uudestaan.

Tilanne on siis näennäisesti jännä, mutta käytännössä aika mahdoton. Aika näyttää mitenkä käy, ja tokihan Kimille peukkuja pidetään, vaikka välillä on meinannut usko loppua.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Itse taas väittäisin että kaksi edellistä merkkimestaruutta ja kuljettajien mestaruutta voittanut Renault F1 Team osaa paremmin taktikoinnin kuin nimimerkki repe_joke Jatkoaika.comin keskustelupalstalla.

Kumma, kun Heikki itse sanoi, että olisivat olleet toisella taktiikalla nopeampia. Ehkeivät he siellä sittenkään osanneet laskea hommaa oikein?
Ja toisaalta, eipä Renault parina viime vuotena ole tainnut tehdä noita varikkokämmejä juurikaan. Spa:ssa nyt kämmi, ja se on fakta.
 

Konnari19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mahdottomalta tuntuu molempien ferrari-kuskien onnistumis putki, koska auto ei ole saavuttanut täyttä luotettavuutta.

Kyllä tosta maailman mestaruudesta, taistelisi Kimi ja Massa, jos pelit ja vehkeet olisivat kestäneet samalla maalilla, kun McLarenilla. Toki molemmat kuskit ovat vielä sössineet itsekkin vielä kaupan päälle, (Massan hylkäys & Kimin ajo reunavalliin monacossa)

On muuten todella ihmeellistä, että varsinkin Massa on edes noin lähellä kimiä, koska äijä on lähtenyt kisaan parikertaa viimesestä lähtörivistä, kerran varikolta ja sitten vielä unkarissa ruudusta 14.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
On muuten todella ihmeellistä, että varsinkin Massa on edes noin lähellä kimiä, koska äijä on lähtenyt kisaan parikertaa viimesestä lähtörivistä, kerran varikolta ja sitten vielä unkarissa ruudusta 14.

Tuo on itseasiassa ihan mielenkiintoinen asia. Massalla on kisa mennyt 4 kertaa pieleen/normaalia huonommin tallin/tekniikan toiminnan/toimimattomuuden takia. Näistä yksi on keskeytys, ja 3 kertaa on mennyt aika-ajo harakoille, milloin minkäkin syyn takia.
Kimillä vastaava lukema on 2, joista molemmat on keskeytyksiä.

Noista nyt on vaikea laskea, minkä verran mistäkin kisasta olisi tullut pisteitä, jos Massa olisi siellä mukana ollut, tai jos Kimin auto olisi kestänyt maaliin. Mutta jos haluaa, molemmilla vaikka laskea sen 4 sijan, joka sieltä olisi todennäköisesti ainakin tullut, niin pisteet olisivat seuraavat.

Räikkönen 94
Massa 91

Kimille siis 10 pistettä lisää, ja Massalle 14. Kimin plus pisteet Nüburgring + 5 ja Espanja + 5. Massan, Australia + 2, Silverstone + 2, Unkari + 5, Monza + 5.

Mukavan tiukka MM-sarja olisi, jos noin olisi mennyt. Harmi, ettei Ferrari ole kuitenkaan ollut tällä kaudella yhtä luotettava kuin aikaisemmin.

EDIT: Varikolta Massa ei muuten ole lähtenyt kisaan kertaakaan tällä kaudella. Tai sitten toinen noista 22 ruuduista, on varikolta lähteminen, joka taas poistaa 22 ruudusta lähtemisen tavallaan pois pöytäkirjasta.
 
Viimeksi muokattu:

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mene ihan jakeluun esim. HS:n näkemys siitä, että Räikkösen mestaruus edellyttäisi käytännössä sekä Hamiltonin, että Alonson keskeyttämistä yhdessä kisassa. Ihmettelen taas millä matematiikalla tämä on saatu aikaan.

Jos Alonso jatkaa Hamiltonia nopeampana, kuten olettaa sopii viime kisojen perusteella (johtuen ilmeisesti aika pitkälti Alonson datatietojen pimittämisestä), niin eipä Räikkösen mestaruuteen tarvita "kuin" Ferrarin kaksoisvoitot Span malliin.
 

scholl

Jäsen
Mestaruuskamppailu näyttää Kimin kannalta huonolta, vaikka kisoja on vielä tarpeeksi jäljellä homman kääntämiseksi. Alonsoon on eroa nyt 11 pistettä (pidän siis Alonsoa pahimpana uhkaajana), ja sen kiinni saamiseksi, Kimin pitäisi voittaa kaikki kisat, ja Alonso ei saisi sijoittua kolmatta sijaa paremmin yhdessäkään kisassa.

Siis Alonsoko Räkättimen uhkaaja? Eiköhän se ole uhkaaja, joka on alempana pistetilastossa. Eiköhän nyt ole nähty, että Hamiltonin lento on loppunut kuin sillä kuuluisalla kanalla ja Alonso menee maailmanmestaruuteen. Joku voi ajatella, että Räkä on Alonson uhkaaja, muttei toistepäin. Minä en usko edes siihen juuri tällä hetkellä, koska Alonsollakin on kauden aikana ollut jonkin verran epäonnea ja McLaren on nyt kuitenkin kohtuullisen luotettava, joten ottaa loppukaudesta tarvittavat pinnat pois.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Siis Alonsoko Räkättimen uhkaaja? Eiköhän se ole uhkaaja, joka on alempana pistetilastossa. Eiköhän nyt ole nähty, että Hamiltonin lento on loppunut kuin sillä kuuluisalla kanalla ja Alonso menee maailmanmestaruuteen. Joku voi ajatella, että Räkä on Alonson uhkaaja, muttei toistepäin. Minä en usko edes siihen juuri tällä hetkellä, koska Alonsollakin on kauden aikana ollut jonkin verran epäonnea ja McLaren on nyt kuitenkin kohtuullisen luotettava, joten ottaa loppukaudesta tarvittavat pinnat pois.

No voi anteeksi, suuri scholl, että menin ajatuksissani kirjoittamaan väärin. Toki täytyyhän sinulle tuo pilkun nussiminen suoda, kun ei sinulle sitä oikeaa lohkea.
Kaikkein vittumaisinta on kuitenkin se, että ollaan samaa mieltä siitä, että Alonso vie mestaruuden.
 

Konnari19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaivetaas ketju taas päivän valoon.

Aikasta huimaa uutista tarjoilee Iltasanomat: http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1439298

Olisi aika dream team ja siinä olisi räkälläkin jo tallikaverista jotain vastusta

Vähän liiankin kanssa vastusta, jos häviää vielä suht kokemattomalle brassille kaikissa aika-ajoissa ja johtaa pisteissä vaan siitä syystä, että toisella on ollut 2x enemmän teknisiä ongelmia. Aika-ajo tilastot ja nopeimmat kierrokset menevät Massalle. Ja tämä seuraava juttu tyrmää kyllä kokohuhun "Brittilehdet ovat huhuilleet, että Massa olisi allekirjoittanut 40 miljoonan dollarin sopimuksen Toyotan kanssa. Brasilialainen tekisi näin Ferrarilla tilaa Fernando Alonsolle."

Aika kova on Massan markkina-arvo tulisi isompiliksa kuin jäämiehelle, toki Toyotalisää on varmaan se parikolme milliä, jos toi tapahtuisi :)
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja tämä seuraava juttu tyrmää kyllä kokohuhun "Brittilehdet ovat huhuilleet, että Massa olisi allekirjoittanut 40 miljoonan dollarin sopimuksen Toyotan kanssa. Brasilialainen tekisi näin Ferrarilla tilaa Fernando Alonsolle."

Aika kova on Massan markkina-arvo tulisi isompiliksa kuin jäämiehelle, toki Toyotalisää on varmaan se parikolme milliä, jos toi tapahtuisi :)
Ei kai tuo 40 miljoonaa taalaa vuosiliksa välttämättä sentään olisi, kai Toyota hieman pidempää sopimusta Massalle olisi tarjoamassa kuin yksivuotista pestiä?

Ja mitä tulee tuohon Massan ja Kimin paremmuuteen, mielenkiinnolla odotan miesten mahdollista tallitoveruutta myös ensi kaudella. Kimi kun löytää tutussa autossa alusta asti vauhtinsa eikä tarvitse alkukautta totutella uuteen ympäristöön ja kalustoon, veikkaan että kaudella 2008 Massa jää entistä pahemmin suomalaisen varjoon.

Mikään ei miesten uralla toistaiseksi ole antanut olettaa mitään muuta kuin sen että Kimin pitäisi Ferrarilla "viedä" Massaa, ja niinhän siinä on nyt käymässä jo tällä kaudella ja entistä vahvemmin uskoakseni tulevaisuudessa, jos tallikavereina jatkavat.

No, aikahan sen näyttää, mutta itse en hetkeäkään usko enkä missään vaiheessa ole uskonut Felipe Massan olevan Kimiä parempi noissa hommissa.
 

puumaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Sport liigaan kaudelle 14-15
Vähän liiankin kanssa vastusta, jos häviää vielä suht kokemattomalle brassille kaikissa aika-ajoissa ja johtaa pisteissä vaan siitä syystä, että toisella on ollut 2x enemmän teknisiä ongelmia. Aika-ajo tilastot ja nopeimmat kierrokset menevät Massalle. Ja tämä seuraava juttu tyrmää kyllä kokohuhun "Brittilehdet ovat huhuilleet, että Massa olisi allekirjoittanut 40 miljoonan dollarin sopimuksen Toyotan kanssa. Brasilialainen tekisi näin Ferrarilla tilaa Fernando Alonsolle."

Niin no, itse en ainakaan odottanut, että Kimi veisi Massaa kuin litran mittaa. Massa kuitenkin kyykytti itse Schumiakin muutamaan otteeseen ja vielä selvästä kakkoskuskin asemasta. Mutta on se kuitenkin ollut nähtävissä, että mitä paremmin Kimi on Ferrarille sisälle päässyt, sitä selvemmin on Massakin ollut ongelmissa Kimin kanssa.

Ja mitä tuohon Alonson mahdolliseen siirtoon Ferrarille tulee, niin voisi luulla, että vaikeampaa siitä Alonsolle tulisi. Herra kun ei pysty millään ymmärtämään, että kuskeja voidaan tallissa kohdella myös tasavertaisina.
 

Konnari19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kai tuo 40 miljoonaa taalaa vuosiliksa välttämättä sentään olisi, kai Toyota hieman pidempää sopimusta Massalle olisi tarjoamassa kuin yksivuotista pestiä?

Ja mitä tulee tuohon Massan ja Kimin paremmuuteen, mielenkiinnolla odotan miesten mahdollista tallitoveruutta myös ensi kaudella. Kimi kun löytää tutussa autossa alusta asti vauhtinsa eikä tarvitse alkukautta totutella uuteen ympäristöön ja kalustoon, veikkaan että kaudella 2008 Massa jää entistä pahemmin suomalaisen varjoon.

Mikään ei miesten uralla toistaiseksi ole antanut olettaa mitään muuta kuin sen että Kimin pitäisi Ferrarilla "viedä" Massaa, ja niinhän siinä on nyt käymässä jo tällä kaudella ja entistä vahvemmin uskoakseni tulevaisuudessa, jos tallikavereina jatkavat.

No, aikahan sen näyttää, mutta itse en hetkeäkään usko enkä missään vaiheessa ole uskonut Felipe Massan olevan Kimiä parempi noissa hommissa.


Onko se Massa niin pahasti varjossa, hiukan enemmän ollut epäonnea kuin räikkösellä ja siksi toi pistetilanne on räikkösen hyväksi, jos olet seurannut kisoja ja et katso sinivalkoisinlasein tiedät sen.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Onko se Massa niin pahasti varjossa, hiukan enemmän ollut epäonnea kuin räikkösellä ja siksi toi pistetilanne on räikkösen hyväksi, jos olet seurannut kisoja ja et katso sinivalkoisinlasein tiedät sen.

Tässä logiikkaketjussa on vain se ongelma että epäonnea ei lasketa pistetaulukkoon. Kimi lukeutuu aiempien kausien osalta siihen joukkoon joka sen varmasti tietää. Massa on mielestäni ollut heikko ennakko-odotuksiin nähden. Kyllä minä ainakin odotin että tallissa jo valmiina majaillut kuljettaja joka vieläpä on tallipäällikön "otto-lapsi" pesee Kimin heti alkukaudesta 90 asteessa ja linkoaa vielä 1000rpm kaupanpäälle. No eipä pessyt eikä lingonnut. Tuskinpa tekee sitä tulevaisuudessakaan.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Täytyy tunnustaa, että en tiedä tilastoista mitään, mutta eikä nuo kisan nopeimmat vedot mene yleensä Räkälle?

Alkukaudesta ainakin Räikkönen ajoi aika-ajot aina painavammalla autolla, joten siksikin hävisi Massalle usein. Viime kisassa oli toisinpäin ja Räikkönen oli nopeampi, vaikka teki kuulemma virheen. Aika-ajot on tallikavereiden kesken aina vähän niin ja näin, kun toisella täytyy olla painavampi auto.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sky Newsillä Hamilton uhosi, että tällä kertaa tilaa ei anneta Alonsolle, kuten Spassa tapahtui. Muutenkin tuntui olevan lataus kohdallaan, miten sitten radalla? Ja oli muuten todella surrealistinen pr-tilaisuus kun Alonso ja Hamilton vaan jäpitti paikoillaan isot aurinkilasit naamalla eikä minkäänlaista elettä, ilmettä tai katsetta suunnattu toiselle. Puhumattakaan sanoja.

Ihmettelin vähän "Kimin dissaaja" Aittoniemen juttua Veikkaajassa. Lähinnä se jutustelu auton jousituksen säädöstä tuntui oudolta. Hänen mukaan McLaren toimii aina kun käytetään pehmeää jousitusta, mikä varmaan on ihan totta mutta erityisesti pisti silmään, kun hän mainitsi Monzan eräänä näistä pehmeiden säätöjen ratana. Eikös Monzan kaltaisilla kovavauhtisilla radoilla alusta säädetä selkeästi kovemmaksi kuin normaaleilla keskivauhtisilla radoilla tai puhumattakaan esim Monacosta? Kesällä FIA GT-sarjan yhteydessä oli Eurosportilla juttu juuri Monzan säädöistä ja aika paljon kuului "hard as possible" -tyylistä juttua. Kova alusta mahdollistaa mahd. pienen maavaran (alusta ei painu kasaan niin paljoa kovissa vauhdeissa downforcen takia), joka taas mahdollistaa paremman aerodynamiikan ja kovemman suoranopeuden.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Räikkösellä on ollut enempi teknisiä murheita. 2 keskeytystä Massan yhtä vastaan. Toki Massa menetti sitten pisteitä Australiassa, kun auto hajosi aika-ajoissa. Unkarin aika-ajosekoilu meni osin Ferrarin piikkiin, mutta Massa saa kyllä syyttää myös itseään että joutui ylipäätään tekemään toisen yrityksen.

Molemmat ovat tehneet yhden pahan mokan (Kimi Monacon aika-ajoissa ja Massa Kanadan kisassa).
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös Monzan kaltaisilla kovavauhtisilla radoilla alusta säädetä selkeästi kovemmaksi kuin normaaleilla keskivauhtisilla radoilla tai puhumattakaan esim Monacosta? Kesällä FIA GT-sarjan yhteydessä oli Eurosportilla juttu juuri Monzan säädöistä ja aika paljon kuului "hard as possible" -tyylistä juttua. Kova alusta mahdollistaa mahd. pienen maavaran (alusta ei painu kasaan niin paljoa kovissa vauhdeissa downforcen takia), joka taas mahdollistaa paremman aerodynamiikan ja kovemman suoranopeuden.

Monzassahan on paljon tiukkoja kanttareiden ylityksiä, jolla on varmasti oma (merkittävä) osuutensa alustan säätöön / maavaraan. Eli mutu-pohjalta uskoisin, että Monza nimenomaan on niitä ratoja, joissa on pehmeämpi jousitus / isompi maavara / vähemmän downforcea.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Hänen mukaan McLaren toimii aina kun käytetään pehmeää jousitusta, mikä varmaan on ihan totta mutta erityisesti pisti silmään, kun hän mainitsi Monzan eräänä näistä pehmeiden säätöjen ratana. Eikös Monzan kaltaisilla kovavauhtisilla radoilla alusta säädetä selkeästi kovemmaksi kuin normaaleilla keskivauhtisilla radoilla tai puhumattakaan esim Monacosta? Kesällä FIA GT-sarjan yhteydessä oli Eurosportilla juttu juuri Monzan säädöistä ja aika paljon kuului "hard as possible" -tyylistä juttua. Kova alusta mahdollistaa mahd. pienen maavaran (alusta ei painu kasaan niin paljoa kovissa vauhdeissa downforcen takia), joka taas mahdollistaa paremman aerodynamiikan ja kovemman suoranopeuden.
Kyllä Monzassa käytetään F1:ssä aika pehmeitä alustasäätöjä nimenomaan kanttikivien ylitysten sekä shikaaneista kiihdytysten takia. Jarrutus- ja kiihdytyspaikat ovat lisäksi aika epätasaisia. Tuo maavarongelma ratkaistaan siten, että alustassa käytetään kumeja (bump rubber englanniksi, miten tuon nyt suomentaa), joiden päällä auto lepää kovemmissa vauhdeissa, eikä maavara katoa olemattomiin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Vähän liiankin kanssa vastusta, jos häviää vielä suht kokemattomalle brassille kaikissa aika-ajoissa ja johtaa pisteissä vaan siitä syystä, että toisella on ollut 2x enemmän teknisiä ongelmia. Aika-ajo tilastot ja nopeimmat kierrokset menevät Massalle.

Meinaatko, että 85 starttia ottanut Massa, on 119 starttia ottaneen Räikkösen rinnalle jotenkin kokematon?
Ja kuitenkin lopulta, ainoa mikä vaikuttaa, on viivan alla oleva tulos. Ei se millä tavalla tulos on tullut.
Ja tässä tapauksessa, tuo Räikkösen etulyönti asema Massaan nähden pisteissä, on kuitenkin ihan ansaittu.
 

Konnari19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Räikkösellä on ollut enempi teknisiä murheita. 2 keskeytystä Massan yhtä vastaan. Toki Massa menetti sitten pisteitä Australiassa, kun auto hajosi aika-ajoissa. Unkarin aika-ajosekoilu meni osin Ferrarin piikkiin, mutta Massa saa kyllä syyttää myös itseään että joutui ylipäätään tekemään toisen yrityksen.

Molemmat ovat tehneet yhden pahan mokan (Kimi Monacon aika-ajoissa ja Massa Kanadan kisassa).

Auton sammuminen lähtöruutuun voidaan myöskin laittaa kastiin tekniset murheet.
 

scholl

Jäsen
Ecclestonekin on kommentoinut Alonso-casea. Hänen mielestään tulee tapahtumaan niin, että Alonso allekirjoittaa diilin Ferrarin kanssa, muttei aja kilpaa 2008, vaan Massa on silloin vielä kehissä. Rosberg menisi ensi kaudeksi McLarenille.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ecclestonekin on kommentoinut Alonso-casea. Hänen mielestään tulee tapahtumaan niin, että Alonso allekirjoittaa diilin Ferrarin kanssa, muttei aja kilpaa 2008, vaan Massa on silloin vielä kehissä. Rosberg menisi ensi kaudeksi McLarenille.
Aika erikoista, jos noin tosiaan tapahtuu, mutta tiedä näistä sitten. F1-maailmassa lähes kaikki variaatiot ovat kyllä mahdollisia.

Ecclestone puhuu muutakin, mitä ainakin meikäläinen hiemän ihmettelee. Niinkuin tämä MTV3:lla ollut pätkä maailmanmestaruuden ratkaisusta, jossa viimeisellä kierroksella tapahtuu kolari mestaruuden tavoittelijoiden kesken, ja kaikki keskeyttäisivät:

Se toisi sadan miljoonan dollarin sakon tapaan paljon julkisuutta, Ecclestone rinnasti mahdollisen kolarin McLarenin ympärillä tietovuotojupakan takia pyörineeseen julkisuusmylläkkään.

Raha-ahne, kun tällaistakin asiaa toivoo. Sitten kuitenkin mieheltä lagooninen lausahdus perään:

Sellainen olisi kiistanalainen päätös MM-sarjalle, Ecclestone sanoi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös