F1-ketju

  • 661 035
  • 5 107

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
niin nyt alkaa näyttämään siltä, että tallikaveri alkaa jäämään jalkoihin

Nyt mulla on mennyt jotain ohi sillä eikös Massa ollut kolmas (myös aika-ajoissa nopeampi) ja Kimi neljäs? Räikkönen ehti jo arvostelemaan autonsa starttijärjestelmää, entä jos Massalla oli autossa jotain ongelmia? Oliko mahdollisesti pressissä jotain, jäi näkemättä / kuulematta?

Koska omat ajatukseni mr. Räikkösestä ovat tulleet aikaisempien vuosien saatossa jo aika selväksi, jätetään taas avautuminen vähemmälle. Mutta yhden kysymyksen heitän palstan kirjoittajille: näyttäkää vuosien varrelta formula ykkösistä joku toinen huipputallin kuski, joka useaan otteeseen on haastatteluissa toivonut muille kärjessä ajaville epäonnea tuleviin kisoihin sen sijaan, että olisi vaatinut omiltaan lisää työtä ja testiä, jotta ero kärkeen saataisiin ajamalla kurottua? Enpä muista erään saksalaisenkaan vaikealla hetkellä koskaan puhuneen muiden epäonnen mahdollisuudesta, vaan kyllä nousu takaisin voittajaksi on aina lähtenyt oman kaluston kehityksestä ja sitä kautta paineen lisäämisestä vastustajia kohtaan. Työtä, työtä, työtä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Nyt mulla on mennyt jotain ohi sillä eikös Massa ollut kolmas (myös aika-ajoissa nopeampi) ja Kimi neljäs? Räikkönen ehti jo arvostelemaan autonsa starttijärjestelmää, entä jos Massalla oli autossa jotain ongelmia? Oliko mahdollisesti pressissä jotain, jäi näkemättä / kuulematta?

Massa oli kisassa selvästi hitaampi, vaikka tulikin ennen Kimiä maaliin. Näillä nyky mopoilla kun ei ohi pääse, niin ei pääse. Turha siinä on kierrellä ja kaarella, kun paskat on housussa, ja tällä tarkoitin aivan päin vittua tehtyjä sääntömuutoksia.
Ja tuon Räikkösen vinettämisen starttijärjestelämästä voi jättää ihan omaan arvoonsa, ihan hyvin se tallikaveri näkyy sillä pääsevän liikkelle, joten syytä voi etsiä vain ja ainoastaan ratin ja penkin välistä.
Ja mitä tulee aika-ajoihin, niin taas vaihteeksi Kimin piti ajaa jostain syystä isommalla bensalastilla, ja sitä eroa kun oli aika-ajoissa vain vähän reilun kymmenyksen, niin sen vielä selittää helposti tuolla bensamäärän erolla. Olisipa kiva nähdä joskus Massa Kimiä painavammalla autolla aika-ajoissa, saisi vähän oikeampaa vertailua äijien tasosta.

Elikkä kyllä, Massa tuli ennen Kimiä maaliin, mutta oli MINUSTA kisassa selvästi Kimiä hampaattomampi.

EDIT: On se muuten helvetin hienoa, että jotkut poimivat noista viesteistä vain muutaman sanan, ja sitten kommentoivat sitä. Ihan kuin kokonaisen lauseen, tai ehkä jopa useamman lauseen sisäistäminen olisi liian vaikeaa. Puhumattakaan siitä, että koko aiempi viesti pitäisi ymmärtää, ja nähdä jopa yhteys sen, ja näiden muutamien sanojen kanssa, jotka on siihen omaan lainaukseen poimittu.
Mutta kukin toki runkkaa tyylillään.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Räikkösellä ei tosiaan nyt mestaruuteen taida olla asiaa tällä kaudella, mutta tallikaveri on silti pisteissä pestävissä varmasti vielä. Siihen myös uskon. Se olisi jo saavutus kuitenkin, koska Massalla on useamman vuoden kokemus Ferrarilta, Räikkönen taas on tulokas tallissa. Se pitää muistaa.

Jos miehen annetaan rauhassa kehittyä tallissa, niin parin seuraavan kauden aikana voi olla toinen ääni kellossa. Taitaa vaan formulamaailmassa olla vähän sellainen nyt heti ja kaikki tänne meininki nykyisin.

Ei se Schumikaan mestaruuksia Ferrarilla samantien taikonut, joskin nousu taisi samantien tulla.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Bravo Kimi! Loistava startti jälleen.. Sinne meni viimeisetkin haaveet mestaruudesta.

Kovalaiselta paras kisa tällä kaudella. Loistavaa, virheetöntä ajoa. Jos kaveria ollaan vielä Williamsille tunkemassa, niin ihmetyttää. Fisico jäi myös hienosti taakseen, kaiken lisäksi teki ajovirheen. Hyvältä näyttää Heikin kannalta.

Hamiltonista puhuessa adjektiivit loppuvat kesken. Onko se nyt ihan varmaa, että kaveri ajaa vasta tulokaskauttaan?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hamiltonista puhuessa adjektiivit loppuvat kesken. Onko se nyt ihan varmaa, että kaveri ajaa vasta tulokaskauttaan?

Eniten minä ainakin ihastelen kaverin varmuutta. Ei virheitä kisoissa paineen alaisena, starteissa pitää asemat tai nousee, tasaisia kierrosaikoja jne jne. Lisäksi on nopeampi kuin Alonso, joka on sortunut myös muutamiin ajovirheisiin kisoissa.

Mahtaa Lewisistä tuntua upealta kun älähti, että olisi alussa ollut hieman kakkosmies tallissa. Nyt tasavertaisessa kohtelussa (taktiikat ym) hän on noussut nopeimmaksi kuljettajaksi.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Oli todella hieno kisaviikonloppu Kovalaiselta, ensin hyvät aika-ajot sitten kisassa viides ja kaupan päälle vielä räkän ohitus ja kisan johto.

Toivotaan nyt ettei Heikkiä kaupata mihinkään Williamsille. Tosin tuskin kukaan näiden näyttöjen jälkeen enää haluaakaan kapitella.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Mestaruusmahdollisuudet ovat Kimiltä menneet, eikä Ferrari tallinakaan ole tallimestaruustaistelussa kovin vahvoilla. USA:n GP oli kuitenkin lupauksia antava loppukautta ajatellen, nopeus olisi pitkästä aikaa löytymässä. Vielä etenkin startissa on paljon tekemistä ja varmasti siihen kiinnitetään huomiota tämän viikon testeissä. Ferrarilla kannattaa varmasti myös taktiikoita kokonaisuudessaan, sillä tuo Kimin muita raskaammalla kisaan -taktiikka ei selvästikään toimi. Kevyemmällä autolla starttikin varmasti helpottuisi ainakin jonkin verran.

Loppukautta ajatellen Kimin kannattaa nyt keskittyä yksittäisiin kisoihin. Veikkaisin, että muutama voitto on mahdollista vielä nähdä Kimin ajamana tällä kaudella, jos USA:n GP:n tapahtumista jotain johtopäätöksiä voisi vetää. Starttia lukuun ottamatta USA:n GP oli ihan hyvä suoritus Kimiltä. Startti tosin maksoi kolmannen sijan.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ferrarilla kannattaa varmasti myös taktiikoita kokonaisuudessaan, sillä tuo Kimin muita raskaammalla kisaan -taktiikka ei selvästikään toimi. Kevyemmällä autolla starttikin varmasti helpottuisi ainakin jonkin verran.

Samaa mieltä. Kannattaisi varmaankin kokeilla kevyempää autoa ja hakea niitä eturivin paikkoja. Kuitenkin nyt Indyssä vauhti riitti kärjen vauhtiin kun autoissa (Ferrar&McLaren) oli suunnilleen samat bensat ja renkaat. Lisäksi nykyään ei taida hirveästi olla eroa siinäkään meneekö myöhemmin varikolle kuin toinen ja sitä kautta pyrkisi ohi kevyemmällä autolla ajamalla pari nopeaa kierrosta ennen stoppia ja tehdä ns. schumit. Etenkin pehmeimmillä seoksilla (soft ja super soft) pääsee heti jo todella hyvää kyytiä pari ensimmäistä kierrosta vaikka olisi tankannut juuri.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kimin taistelu tämän vuoden mestaruudesta alkaa olla vääjäämättä ohi. Ero Hamiltoniin kasvoi jo 26 pisteeseen, kun enää 10 kilpailua on jäljellä. Nykyisellä pistelaskulla, joka painottaa aivan liikaa luotettavuutta ja liian vähän voittoja, tuota eroa ei enää ajamalla saa kiinni vaan siihen vaaditaan keskeytyksiä. Hamiltonin pitäisi keskeyttää pari kertaa loppukauden aikana ennen kuin Kimi pääsisi edes varsinaisesti mestaruustaistoon mukaan. Eikä sekään vielä riitä, nimittäin Alonsonkin 16 pisteen etumatkan kiinnikurominen melkein vaatii apua keskeytyksien muodossa.

Toisaalta ovathan McLarenit ennenkin hajonneet, joskin valitettavan usein juuri suomalaisten alla. Tällä hetkellä McLaren on erittäin luotettava ja vieläpä nopeampi kuin Ferrari, joten todellisia ihmeitä saa tapahtua, mikäli Kimi vielä nousee tällä kaudella mestariksi.

Ferrari häviää edelleen nopeudessa McLarenille, joskin Ferrari on saanut kurottua jonkin verran eroa kiinni parissa viime kisassa siitä mitä se oli esimerkiksi vielä Monacossa. Toisaalta aika paljon näiden kahden tallin voimasuhteet vaihtelevat myös radan profiilin mukaan. McLaren on selvästi edellä hitaissa mutkissa ja olivat esimerkiksi USA:ssa syheröisellä keskisektorilla Ferraria nopeampia. McLaren onkin ottanut USA:n lisäksi voitot tällä kaudella Malesiasta, Monacosta, Kanadasta eli radoilta, joissa on paljon hitaita mutkia. Ferrari taas on ollut vahva nopeissa mutkissa ja ottanut voitot Australiasta, Bahrainista ja Espanjasta, joissa ei montaa hidasta mutkaa esiinny.

Ferrarin ongelmat starteissa eivät ole tätä taustaa vasten mitenkään ihmeellisiä. Ferrari ei yksinkertaisesti kiihdy starteissa ja hitaista mutkista ulos tultaessa samaan malliin kuin McLaren, ongelmia lienee siis luistoneston sekä vaihteiston kanssa.

On myös mielenkiintoista, että Kimillä on ollut huomattavasti enemmän ongelmia starteissa kuin Massalla. Kimi jäi myös USA:ssa syheröisellä keskiosuudella ratkaisevasti eikä päässyt pitkälle pääsuoralle imuun. Luultavasti McLarenilla ja Ferrarilla on tältä osin sen verran erilaiset vehkeet käytössä ettei Kimi saa kaikkea Ferrarista irti. Lähtöjärjestelmään Kimi toivoi parannusta, joten eiköhän ongelmaan ole odotettavissa parannusta lähiaikoina ja varmasti pikkuhiljaa saadaan auto paremmin Kimin käteen sopivaksi.


Taas nähtiin mitä itseluottamus tekee, Heikki sai Kanadasta rutkasti itseluottamusta ja oli aivan uusi mies. Kauden mittaan Heikki varmasti nöyryyttää Fisicoa monet kerrat ja uskoisin, että nousee vielä palkintopallille, eikä voittokaan ole täysin poissuljettua jos Rellu saa kehitystyön kunnolla käyntiin.

On muuten aivan uskomatonta, miten Suomesta voi tulla huippukuskeja toisensa perään. Tällä hetkellä F1 kymmenen parhaan kuljettajan joukossa on peräti kolme suomalaista! Mikä on se suomalaisten kuljettajien salaisuus? Pieni kansa eikä moottoriurheilun harrastajiakaan nyt loppupeleissä taida kovin paljon olla, mutta silti huippukuskeja löytyy. Tietenkin perinteitä löytyy ja suomalaiset ovat tottuneet menestymään. Jopa siinä määrin, ettei näille suomalaisille huippukuskeille osata antaa sitä arvostusta, minkä he ansaitsevat. Jonain päivänä suomalaiset heräävät todellisuuteen, kun huipulla ei olekaan enää suomalaista väriä. Toivotaan, ettei tuo hetki ole vielä kovin lähellä.

Joku paremmin pikkuluokkia seuraava voisi kertoa, onko näköpiirissä uusi suomalainen huippukuski? Tie kuninkuusluokkaan on aina pitkä ja kivinen, mutta toisaalta Kimi, Heikki ja Nico pysyvät huipulla varmasti vielä vuosia eli sikäli uudella suomalaisella ei ole vielä kiire.

Nicon kansallisuudesta näytti olevan keskeustelua tuossa aiemmin. Itse en osaa oikein pitää Nicoa suomalaisena, hän on minulle puoliksi suomalainen. Toki hänelle menestystä toivoo, muttei kuitenkaan samaan tapaan kuin Heikille tai Kimille. Esimerkiksi Nicon joutuessa keskeyttämään USA:ssa 5 kierrosta ennen maalia, harmitti että hieno kisa päättyi hänen kohdaltaan sillä tavalla. Mutta jos kyseessä olisi ollut Kimi tai Heikki olisi kirosanoja lennellyt oikein huolella. Yhtä kaikki erinomainen kuski kyseessä ja mahdollisuudet on pitkälle, pitäisi kuitenkin päästä Williamsilta johonkin suurempaan talliin.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Joku paremmin pikkuluokkia seuraava voisi kertoa, onko näköpiirissä uusi suomalainen huippukuski?

Tässä yksi erinomainen ehdokas...

Juho Annala

Ensi kaudeksi GP2 luokkaan ja sitten ykkösiin 2009 tai 2010? Pari vuotta sitten Annala hallitsi Pohjoismaiden Formula Fordeja Reima Södermannin tallissa, 2005-2006 Brittien F3:ssa (se sama sarja jota Mikat Salo ja Häkkinen hallitsivat kaudella 1990) loppupisteissä sijat kuusi ja kolme. Tämän kauden Annala ajaa uutta Formula Masters sarjaa, jota pidetään ns. "kolmosluokkana" heti F1 ja GP2 sarjojen jälkeen. Masters sarjan autot ovat tekniikalta samanlaisia mitä F3:set. Kisat ajetaan WTCC:n (vakioautojen MM) osakilpailujen yhteydessä ja Eurosport televisioi kaikki kisat suorina lähetyksinä joten ei kun kaikki katsomaan Annalan otteita : )

Kolmen osakilpailun (kuusi lähtöä) jälkeen Annala on pisteissä seitsemäntenä, parhaana saavutuksena toinen sija Paun katuradalta.

Mielenkiintoinen artikkeli muutaman vuoden takaa...
http://www.talouselama.fi/doc.te?f_id=703309

Heh, tämä osui silmään viisi sekuntia sen jälkeen kun olin yllä olevan tekstin kirjoittanut...
http://plaza.fi/stadion/moottoriurheilu/f1/f1-ekstrat/juho-annalasta-seuraava-suomalainen-f1-kuski
 
Viimeksi muokattu:

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Joku paremmin pikkuluokkia seuraava voisi kertoa, onko näköpiirissä uusi suomalainen huippukuski?

Markus Niemelä saa ainakin syksyllä testata Super Agurin F1-autoa. Niemelä ajaa Formula Renaultilla Euroopan ja Aasian sarjoja, eikä mitenkään dominoi, mutta ei kai F1-testiä ihan turistille anneta? Itselläni ei ole kauhean hyvää näppituntumaa Niemelän mahdollisuuksiin ponkaista vielä ylöspäin, ja jotenkin tuntuu kovin absurdilta ajatus raumalaisesta F1-kuskista...
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Markus Niemelä saa ainakin syksyllä testata Super Agurin F1-autoa. Niemelä ajaa Formula Renaultilla Euroopan ja Aasian sarjoja, eikä mitenkään dominoi, mutta ei kai F1-testiä ihan turistille anneta? Itselläni ei ole kauhean hyvää näppituntumaa Niemelän mahdollisuuksiin ponkaista vielä ylöspäin, ja jotenkin tuntuu kovin absurdilta ajatus raumalaisesta F1-kuskista...
Valitettavasti pikkutalleissa testaavat nimenomaan lähinnä turistit, eikä Niemelänkään testimahdollisuus ihan yksin ajotaidoilla tullut. Niemelän taustalla häärii Ilkka Kivimäki (Markku Alenin entinen kartturi, jos nimi ei ole tuttu), joka tuntee Agurin johtohahmoihin kuuluvan Daniele Audetton ralliajoiltaan. Audetto oli Luca di Montezemolon ja Sandro Munarin kartanlukija.

Niemelän sijaan odottaisin itse jotain Atte Mustosesta, joka ajaa Kimi Räikkösen tiimissä (Double R Racing) Brittein F3 -sarjaa. Uudessa International Formula Master -sarjassa kisaava Juho Annalakin lienee tosiaan ihan lupaava, mutta HCM on kyllä mennyt helppoon; Annala ajoi Brittein F3:sten National-luokkaa, joka kisataan vanhemmilla autoilla, eikä ole tasoltaan lainkaan verrattavissa "pääluokkaan". Lisäksi IFM hakee vielä jalansijaa ja vaikka autot ovatkin F3:sia nopeampia, kiertävät parhaat lupaukset sarjan ainakin toistaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Niemelän sijaan odottaisin itse jotain Atte Mustosesta, joka ajaa Kimi Räikkösen tiimissä (Double R Racing) Brittein F3 -sarjaa. Uudessa International Formula Master -sarjassa kisaava Juho Annalakin lienee tosiaan ihan lupaava, mutta HCM on kyllä mennyt helppoon; Annala ajoi Brittein F3:sten National-luokkaa, joka kisataan vanhemmilla autoilla, eikä ole tasoltaan lainkaan verrattavissa "pääluokkaan". Lisäksi IFM hakee vielä jalansijaa ja vaikka autot ovatkin F3:sia nopeampia, kiertävät parhaat lupaukset sarjan ainakin toistaiseksi.

Nyt täytyy pää pystyssä (nolona) myöntää moka, oikeassa olet tuossa Annalan F3-luokasta Brittien saarella. Tästä Formula Masters sarjasta ainakin itselläni on toisenlainen kuva; lähinnä juuri tuo erinomainen tv-näkyvyys on antanut uudelle luokalle erinomaisen alun ja uskaltaisin lyödä vaikka mitä vetoa, että ensimmäisen kauden mitalikolmikosta vähintään yksi mies tullaan näkemään ykkösissä 2-3 vuoden sisällä. Atte Mustosesta kirjoitin tähän ketjuun joskus viime vuoden puolella. Mitä Atte on tämän vuoden puolella saanut aikaan, siitä ei ole minulla tietoa, mutta silti pysyn tiukasti aikaisemmassa linjassani - Atte ei F1:ssa koskaan tule ajamaan.

Hei yksi nimi lisää keskusteluun... Emma Kimiläinen ; )
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Valitettavasti pikkutalleissa testaavat nimenomaan lähinnä turistit, eikä Niemelänkään testimahdollisuus ihan yksin ajotaidoilla tullut. Niemelän taustalla häärii Ilkka Kivimäki (Markku Alenin entinen kartturi, jos nimi ei ole tuttu), joka tuntee Agurin johtohahmoihin kuuluvan Daniele Audetton ralliajoiltaan. Audetto oli Luca di Montezemolon ja Sandro Munarin kartanlukija.

Toki Kivimäen nimi on hyvin tuttu, ja samoin hänen roolinsa testin järjestämisessä. Se mihin ei ole perspektiiviä on Niemelän mahdolliset kyvyt ajaa tuon tasoista autoa. Eli onko käytännössä mitään mahdollisuutta, että Super Aguri kiinnittäisi kaverin esimerkiksi testikuskiksi ensi talveksi.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Nyt täytyy pää pystyssä (nolona) myöntää moka, oikeassa olet tuossa Annalan F3-luokasta Brittien saarella. Tästä Formula Masters sarjasta ainakin itselläni on toisenlainen kuva; lähinnä juuri tuo erinomainen tv-näkyvyys on antanut uudelle luokalle erinomaisen alun ja uskaltaisin lyödä vaikka mitä vetoa, että ensimmäisen kauden mitalikolmikosta vähintään yksi mies tullaan näkemään ykkösissä 2-3 vuoden sisällä. Atte Mustosesta kirjoitin tähän ketjuun joskus viime vuoden puolella. Mitä Atte on tämän vuoden puolella saanut aikaan, siitä ei ole minulla tietoa, mutta silti pysyn tiukasti aikaisemmassa linjassani - Atte ei F1:ssa koskaan tule ajamaan.

Hei yksi nimi lisää keskusteluun... Emma Kimiläinen ; )
Näkyvyys IFM:llä on tosiaan kunnossa, mutta sarjan ajaminen varmistui sen verran myöhään, ettei kukaan kuuma nimi sinne täksi kaudeksi lähtenyt. Tulevaisuudessa voi hyvin nousta "GP3:ksi", mutta tämän vuoden tason suhteen olen kyllä skeptinen. Voittajat toki muistetaan aina etenkin tuolla näkyvyydellä, ettei povauksesi tietenkään mahdoton ole.

Mustonen oli edellisessä kilpailussa Snettertonissa kärkivauhdissa, mutta ensimmäinen lähtö meni paalupaikalta piloille kytkinvian vuoksi ja toisessa oli tyytyminen kahdeksanteen sijaan, kun liika yritys kostautui. Alku on minusta kuitenkin ollut ihan lupaava, kun vauhti riittää kokeneempien kisaajien joukossa kärkeen.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Toki Kivimäen nimi on hyvin tuttu, ja samoin hänen roolinsa testin järjestämisessä. Se mihin ei ole perspektiiviä on Niemelän mahdolliset kyvyt ajaa tuon tasoista autoa. Eli onko käytännössä mitään mahdollisuutta, että Super Aguri kiinnittäisi kaverin esimerkiksi testikuskiksi ensi talveksi.
OK, noh, toivottavasti oli sentään jollekulle tarpeellista tietoa :P Agurin testikuskin täytynee omata joko suhteet Hondaan (Rossiter) tai tuoda rahaa tiimiin (niin kuin van der Garde olisi tehnyt ennen kuin päätti haluta ennemmin Spykerille). Vaikeahan Niemelästä on mitään vielä sanoa, kun ajelee kuitenkin vasta Renaulteilla - tosin se, että ura on vielä tuossa vaiheessa ja ikää tulee tänä vuonna mittariin 23 ei nyt ainakaan erityisen hyvää kerro.
 
Entäs Valle Mäkelä? Onko jo täysin hukattu lupaus? Nopean googletuksen mukaan ajaa tällä kaudella brittien Formula Renault -sarjassa. Tarkemmin en jaksanut asioita kaivaa, mutta jos joku tietää enemmän, niin kertokoon. Onhan Mäkelää ihan lupaavana kuskina pidetty eikä nyt iän puolesta vielä mitenkään menetetty tapaus.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Entäs Valle Mäkelä? Onko jo täysin hukattu lupaus? Nopean googletuksen mukaan ajaa tällä kaudella brittien Formula Renault -sarjassa. Tarkemmin en jaksanut asioita kaivaa, mutta jos joku tietää enemmän, niin kertokoon. Onhan Mäkelää ihan lupaavana kuskina pidetty eikä nyt iän puolesta vielä mitenkään menetetty tapaus.
Sellainen kutina on, että ajaa englannin Formula BMW-sarjaa, mutta Valle on joka tapauksessa vielä niin kevyt kuski, että lisää kovaa kansainvälistä näyttöä tarvitaan.

Itse näkisin myös, että Annala tai Niemelä on se kaksikko, joka taistelee siitä seuraavasta potentiaalisesta F1- kuskin tittelistä Suomesta. Tosin pojat ovat molemmat jo 23-vuotiaita, joten aikapommi tikittää jo todella tiuhaan. Aikaa ei yksinkertaisesti ole paljon, koska uusia nuoria kasvaa joka vuosi sisään eri luokkiin.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Mäkelän uralle tuli aimo annos takapakkia pari vuotta sitten, kun "manageri" ei suurista puheista huolimatta ollutkaan tehnyt minkäänlaista työtä Vallen uran eteen. Kun tämä kuvio selvisi, oli jo liian myöhäistä saada mitään kunnollista aikaan. Harmi sinänsä, FFord-mestaruuden tuoma etu neuvotteluissa käytännössä menetettiin samalla. Vallen piti myös testata Jaguarin F1-autoa palkintona mestaruudesta, mutta tämäkin kuivui kokoon tallin lopetettua toimintansa.
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Syy Ferrarin heikkoon suorituskykyyn?

Yksi syy minkä takia Ferrarin suorituskyky on heikentynyt alkukaudesta voi olla, että heidän pää tuulitunnelinsa on hajonnut noin kuukausi sitten. Asiasta voi tarkemmin lukea grandprix.com nettisivuilta: http://www.grandprix.com/ns/ns19298.html

Tämä voisi oikeasti olla hyvinkin se syy, koska tällä kaudella aerodynamiikka on ratkaisevassa osassa ja jos tuulitunnelia ei pysty käyttämään, niin ei kyllä pysty aerodynamiikkaakaan parantamaan. Ja tällä osa-alueellahan McLaren on mennyt Ferrarista ohi.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Yksi syy minkä takia Ferrarin suorituskyky on heikentynyt alkukaudesta voi olla, että heidän pää tuulitunnelinsa on hajonnut noin kuukausi sitten.

Perhana sitä Räikköstä. Pakkoko sen oli sekin mennä hajoittamaan!

Aerodynamiikan kehityksen tyssääminen yhdistettynä huonosti toimivaan starttijärjestelmään voivat hyvinkin selittää sen, miksi Ferrari ei pysy McLarenin kyydissä. Mutta, Räikköseltä on puuttunut mielestäni se samanlainen agressiivisuus otteistaan mitä hänellä vielä viime kaudellakin oli. Tuntuu, että hän vain yrittää varmistaa senhetkisen sijoituksensa eikä ota pienintäkään riskiä, ja tästä syystä ei lähde edes haastamaan.

USA:n kilpailun startissa toteutui se tavoite, että pysyi kaukana Massasta. Nyt vaan joutui väistämään Heidfeldia aika voimakkaastikin, joten optimaalinen ajolinja ensimmäiseen mutkaan meni siinä. Lopputuloksen tästä tiedämmekin jo.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Nyt on Schumacher tulossa Räikkösen korvaajaksi ja Ferrarin pelastajaksi. En jaksa kaivaa linkkiä, mutta löytyy ainakin maikkarin netistä.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös