Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

F1-ketju

  • 664 173
  • 5 069

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Master Chief kirjoitti:
Edit: Räikkönen veti pohjat heti ekalla, Massa neljänneksi. Ja Kovalainen 8. ekalla vedollaan.

Ja Räikkösellä meni pari vikaa mutkaa vähän käteen kaiken lisäksi. Hyvältähän tuo näyttää...

Hondalla taas ei kauhean hyvin näyttänyt kulkevan. Barrichello 17, eli ei pääse toiselle jaksolle enää ajamaan, ja kierroksia kertyi kuitenkin koko joukosta eniten, eli 9. Kun ei kulje niin ei kulje...

Edit: Ja Massan Ferrari hyytyi toiselle aika-ajo jaksolle, ja Massa ei kerennyt edes saada aikaa itselleen. Selostajat epäilivät vaihdelaatikko ongelmaa.
 
Viimeksi muokattu:

HemmoP

Jäsen
Räkän Ferrari tyylikkäästi paalulle 0.421sek marginaalilla. Harmi, että Massalle tuli teknistä häikkää. ilmeisesti vaihdelaatikkoon epäili selostaja.

Hyvä kisa odotettavissa.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Kimi sitten tuli, näki ja hoiti paalun tyylikkäästi ja samalla pyyhki vastustajilla asfalttia. Olisi tietty ollut mukava nähdä Massan vauhti aina viimeiseen rutistukseen asti, mutta jos Kimin Ferrarin vauhtia vertaa kilpailijoihin, niin paketti (auto+mies) on hyvin kasassa. Hattua täytyy nostaa kyllä McLarenin suuntaan, siellä on tehty näköjään oikeita asioita talvi ja kyllä Alonsokin osaa ajaa, täytyy myöntää. Tähän hymiö.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Kauden ensimmäiseen osakilpailuun lähdetään suomalaisittain parhaista mahdollisista asemista. Räikkösen mukaan auto ei ollut paras mahdollinen aika-ajoissa ja hän uskoi, että auto on parempi kisassa. Tämä lupaa hyvää, vaikka aika-ajonkaan iskussa ei näyttänyt ollenkaan pahalta. Itselläni on varsin luottavainen tunnelma kisaa ajatellen. Kaikkein tärkeintä olisi ottaa hyvä lähtö ja kärkipaikka alusta lähtien, jolloin Räikkösellä ei pitäisi olla suuria vaikeuksia ottaa voittoa.

Renaultilla aika-ajot eivät olleet parhaat mahdolliset. Kovalainen tippui kärkikymmeniköstä ja oli varsin vaisu. Kovalaisen mukaan hänellä ei ollut teknisiä ongelmia, vauhtia ei vain löytynyt. Mikä vaikutus sitten harjoituksissa olleilla ongelmilla oli aika-ajon tulokseen, on arvoitus. Myöskään Fisichellan suorituksessa ei ollut paljon kehuttavaa, vaikka ruuhka vaikeuttikin Fisichellan menoa. Ilman toisten epäonnea Renaultin palkintopallipaikka näyttää epätodennäköiseltä.

Suurimmat suitsutukset lauantailta ansaitsee Super Aguri, joka otti sensaatiomaiset sijat 10 ja 11. Toyota paransi perjantaista ja pelasti itsensä katastrofilta ainakin toistaiseksi. Hondalla sen sijaan on kaikki paniikin ainekset kasassa. Sijat 14 ja 17 ovat surkeat, eikä tätä voi selittää millään. Pitäisiköhän Hondan emotallin mennä opintomatkalle "pikkuveli" Super Agurille, vaikka nimenomaan Super Aguria on syytetty Hondan auton kopioinnista.

Päivän plussat:
+++ Super Aguri - perjantainen esitys ei tainnut olla pelkkää PR:ää
++ Räikkönen - ensimmäisessä tosipaikassa suomalainen näytti tasonsa
+ Webber - pystyi hienosti venymään toisin kuin kokenut tallitoverinsa

Päivän miinukset:
--- Honda - Hondan tehdastalli kyntää suossa, kun samaan aikaan "pikkuveli" Super Aguri suorastaan loistaa
-- Renault - edellisen kauden mestaritallille odotettiin enemmän; kisassa kuitenkin mahdollisuus paikata tilannetta
- Coulthard - hävisi todella selvästi tuoreelle tallitoverilleen
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hyvä Kimi! Massalla kävi tuuri. Hänen ei vielä tarvinnut vielä ottaa Kimiltä turpaan julkisesti. Olisi ollut kyllä mukava nähdä Massankin parhaat vedot. Kimi voittanee huomenna helposti ilman teknisiä ongelmia.

Kovalainen ottikin sitten puolestaan 100-0 turpaan Fisicolta. Olivatko paineet liian suuret vai mikä, mutta ei vaan kulkenut Heikillä vielä tänään. Onneksi kisa on se mikä ratkaisee ja kyllä tuosta vielä noustaan hyvällä ajolla ja taktiikalla ihan kärjen tuntumaan.

Rubens ja Coulthard: Lopettakaa jo :)
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kimi oli aika-ajoissa sitten tutun kova, mutta tämä Heikin jääminen sijalle 13 ei ollut kyllä mistään kotoisin, koska tallikaveri nokitti oikein kunnolla. Haastattelussa ei kertonut mitään mikä olisi viitannut teknisiin ongelmiin. Asiahan on toki voitu kieltää tallin toimesta, mutta jos niitä teknisiä ongelmia ei ollut, niin kyllä saa peiliin katsoa vaikka ensimmäinen aika-ajo olikin kyseessä. Hamiltonkin veti Mc-Larenilla kuin aikamies, ja osoitti heti ajajan lahjojaan vetäen lähes saman ajan Alonson kanssa.
Tämä Massan epäonni antaa tavallaan nyt kaverille sen mahdollisuuden, että nyt pystyy ajamalla näyttämään, kuinka kova kuski oikein onkaan. Sijalta 16, kun nostaa itsensä palkintopallille, niin se kertoo kyllä ajotaidoista jotain. Auto on kuitenkin hyvä ja riittävän nopea tämän tempun tekemiseen.

Pienenä sivuhuomautuksena sanoisin, että Räikkösestä tuli Juan Manuel Fangion ja vuoden 1956 jälkeen ensimmäinen Ferrari-kuljettaja, joka saavutti paalupaikan tallin riveissä heti ensimmäisellä yrittämällään, eikä ilmeisesti tarvinnut edes pistää parastaan. Tällä nyt ei vielä yhtään MM-pistettä saa, mutta tulipahan Kimille yksi pieni sulka hattuun lisää.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aeroman kirjoitti:
Pienenä sivuhuomautuksena sanoisin, että Räikkösestä tuli Juan Manuel Fangion ja vuoden 1956 jälkeen ensimmäinen Ferrari-kuljettaja, joka saavutti paalupaikan tallin riveissä heti ensimmäisellä yrittämällään, eikä ilmeisesti tarvinnut edes pistää parastaan.
Niin, onpahan Kimillä nyt ainakin yksi meriitti Ferrarilla ajaessaan, mitä Schumacherilla ei ole. =)

Niitä Schumin meriittejä taas ei sitten taidetakaan ihan noin vaan viedä...
 
No ei Kovalainen alkanut ainakaan selittelemään vaisua esitystään, vaan myönsi että oma vika oli. Tosin mistä sen taas tietää oliko autokaan parhaimmillaan. Huomisessa kisassa toivottavasti onnistuu ja yltää pisteille. Ei miulle mikään yllätys, että Räikkönen otti paalupaikan. Harmi kun Massa hyytyi radan varteen, olisi ollut kiva nähdä miten olisi pärjännyt Räikköstä vastaan. Vaatii edelleen totuttelua nähdä Räikkönen ferrarilla. Aika-ajon alussa näytettiin ferraria ja ensimmäisenä tuli mieleen että Schumacherhan se siinä. Sama kun näytettiin McLarenia tuli ajateltua että Räikkönenhän se siinä. No jos sitä pikkuhiljaa tottuu noihin uusiin talleihin ja uusiin kuskeihinkin. Huomiseen kisaan laitoin roponi likoon Räikkösen puolesta.
 

Harkins#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ville Peltonen, Rem Murray, DEFC #18
Itseäni myös alussa hieman hämäsi, kun näytettiin Ferraria ja ruudussa luki, että Räikkönen :D

No, mutta tähän tottuu ja huomenna otetaan se debyyttivoitto ja näytetään, että mihin Kimi pystyy, kun on kunnon auto alla.

Alta pois Alonsot ja kumppanit!! ;)
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
pikkukatti kirjoitti:
Harmi kun Massa hyytyi radan varteen, olisi ollut kiva nähdä miten olisi pärjännyt Räikköstä vastaan.

Se nähtiin aamuyön viimeisessä harjoituksessa jossa Kimi oli nopein. Tuo harjoitus ei ole enää "testausta" vaan todellista valmistautumista aika-ajoon.
Felipe Massa taisi olla neljäs tai viides.
Tämän kisan nokittelu meni Kimille, siitä ei ole epäilystäkään. Felipe toki oli masentunut, sen näki ilmeestä, mutta niin olisi ollut Kimikin jos epäonni olisi kohdannut häntä.

Minulle iski ihmeellinen omantunnon kolaus aika-ajoja seuratessani.

Jumalauta, olenko todellakin itseäni hallitsematon takinkääntäjä. Minä joka aina olen inhonnut Ferraria koko sydämestäni,- sorruinkin nyt sen vahvaan kannattamiseen. Ajattelin jopa Alonson/Hamiltonin nopeaa katsellessani; -että mitähän filunkia tuossa autossa on,,

No, ei auta. Kuljettaja näin kansallisessa mielessä lienee ratkaiseva, eikä auton nimi.
Myös Jean Todt näytti silmissäni erittäin sympaattiselta ja vastaavasti McLarenin pomo kyyniseltä.
Voi ihme ihmisen mieltä.

No, nyt on niin että nuo nettikeskustelut jotka vetivät satoja kirjoittajia Räikkösen epäonnistumisen suhteen,- ovat täysin hiljaisia.

Voi ihme ihmisen mieltä.

Edit: Parin sanan paikkaa vaan vaihdoin.
 
Viimeksi muokattu:

HemmoP

Jäsen
kritiikki kirjoitti:
Minä joka aina olen inhonnut Ferraria koko sydämestäni,- sorruinkin nyt sen vahvaan kannattamiseen. Ajattelin jopa Alonson/Hamiltonin nopeaa katsellessani; -että mitähän filunkia tuossa autossa on,,Voi ihme ihmisen mieltä.

Edit: Parin sanan paikkaa vaan vaihdoin.


Hymyilyttä nämä Ferrarin morkkajat jotka nyt kiskovat kilvan punaista päälle.


nimimerkki
FORZA FERRARI -70 luvulta lähtien
 

HemmoP

Jäsen
Aeroman kirjoitti:
Pienenä sivuhuomautuksena sanoisin, että Räikkösestä tuli Juan Manuel Fangion ja vuoden 1956 jälkeen ensimmäinen Ferrari-kuljettaja, joka saavutti paalupaikan tallin riveissä heti ensimmäisellä yrittämällään, eikä ilmeisesti tarvinnut edes pistää parastaan. Tällä nyt ei vielä yhtään MM-pistettä saa, mutta tulipahan Kimille yksi pieni sulka hattuun lisää.

Toisen sivuhuomautuksena, niin nyt olisi paikka laittaa uusiksi toinenkin ennätys, eli voitto ja paalupaikka ensimmäisessä kisassa Ferrarilla.

Fangiolla on paalu ja Mansellilla voitto, mutta että kumpikin.

Tai onhan Fangiollakin voitto ja paalu, mutta se voitto on jaettu Luigi Musson kanssa http://en.wikipedia.org/wiki/1956_Argentine_Grand_Prix , säännöt taisivat olla hieman joustavammat silloin.....
 

crossari

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC TPS
Itseltäni oli mennyt täysin ohi kaiken Max-hömpän keskellä, että Matti Kyllönen palasi selostajaksi. No siinä sitten aamulla katselin normimaikkarin puolelta koostetta aika-ajoista eikä mennyt kuin kaksi minuuttia kun toivoin, että Matti kannettaisiin selostamosta ulos.

Koomisinta oli kun Matti ehti selostaa Kovalaisen sisääntulokierrosta nopeana kierroksena:

Matti: "mutta miksi Heikki tulee varikolle?"
JJ: "joo se ajoi jo sen nopean ja oli tulossa sisään"
Matti: "ja täällä Melbournessa paistaa aurinko tms"

Itselläni menee tämä kausi vahvasti streaminä.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Tietääkös kukaan NHL-matseja netistä katsellut miten nämä F1-lähetykset tulevat netistä? Hyvin todennäköisesti jostakin, kun formuloita televisioidaan varmaan kymmenille eri kanavilla. Paha kuitenkaan näin lonkalta sanoa että mistä.
Selostuskin voisi olla asiallista ja neutraalilla tavalla suhtautuvaa. Tosin varmaan lontoon kielistä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
tomageeni kirjoitti:
Tietääkös kukaan NHL-matseja netistä katsellut miten nämä F1-lähetykset tulevat netistä? Hyvin todennäköisesti jostakin, kun formuloita televisioidaan varmaan kymmenille eri kanavilla. Paha kuitenkaan näin lonkalta sanoa että mistä.
Selostuskin voisi olla asiallista ja neutraalilla tavalla suhtautuvaa. Tosin varmaan lontoon kielistä.
Selaappa ketjua hieman taaksepäin, sieltä löytyy ainakin Master Chiefin laittama linkki, mistä ajoja voi seurata.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ilta-Sanomat kirjoitti:
Toyota-talli sai 2000 euron sakot hölmöiltyään Australian GP:n aika-ajoissa Jarno Trullin auton tunkin kanssa.

Televisiokatsojien oli vaikea pidätellä nauruaan, kun Trulli lähti aika-ajojen aikana varikolta tunkki mukanaan. Kun italialaiskuljettaja lisäsi vauhtia siirryttyään varikon portilta radalle, auton taakse juuttunut tunki putosi radan viereen.
Hauskanen tapaus tämäkin takatunkki homma, joutuu varmaan huoltomies maksamaan omistaan, kun 400M€ budjetilla huseerava Toyota ei pysty laskua maksamaan. Suhde on sama, jos meikäläinen tekisi jonkun virheen työssään, ja saisin 1 sentin sakot siitä rikkeestä.
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minusta tuo laite ei ole tunkki, vaikka sitä siihen tarkoitukseen käytetäänkin. Enemmänkin se muistuttaa nokkakärryä, vaikka ei ole sekään.

Sanotaanko että se on örmylä ykkösen perseennostovipu.
Monikäyttöisenä sillä voi kohottaa etumustakin.

Muuten: Minun pitäisi nuohota mökin suutin, ettei tule nokipaloa.
 
Viimeksi muokattu:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Iceman rules!

Massa jäi juuri kierroksen Kimille, nyt näyttää hyvältä... Räkä on täysin ylivoimainen Australiassa ja voittaa jos jänne ja tekniikka kestää. Sopcastilta ilmainen striimi, btw.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pressiboxi kirjoitti:
Massa jäi juuri kierroksen Kimille, nyt näyttää hyvältä... Räkä on täysin ylivoimainen Australiassa ja voittaa jos jänne ja tekniikka kestää. Sopcastilta ilmainen striimi, btw.
No eri taktiikoillahan Massa ja Kimi ovat. Massa yhdellä pysähdyksellä ja Kimi kahdella. Joutui Massa säästelemään varmaan renkaitaan tuolla ekalla vedolla aika paljon, sillä jos ymmärsin oikein, niin käytti alkuun nuo pehmeämmät renkaat.
Mutta onhan tuo Räikkösen meno ollut todella vakuuttavaa. Ei virheen virhettä, ja nopeuskin on kohdallaan.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
spertti kirjoitti:
Mutta onhan tuo Räikkösen meno ollut todella vakuuttavaa. Ei virheen virhettä, ja nopeuskin on kohdallaan.

Johdossa koko ajan jos ja kun varikkokäyntien jälkeisiä tilanteita ei lasketa. Melko häijy aloitus, toivottavasti kone kestää loppuun. Kovalainen tulossa pisteille myös?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös