Mainos

F1-kausi 2006

  • 20 493
  • 499

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Routainen Sydän kirjoitti:
Kimi lähdössä siis McLarenilta.

Ferrari kutsuu?

Kaikki vievät Kimiä ferrarille ,mutta itse uskon/toivon että Kimi valitsisi uudeksi tallikseen Toyotan. Japanilais tallilla on rahaa on potentiaalia on huippu työntekijät eli tallissa on melkeen kaikki mitkä antavat mahdollisuuden taistella mestaruuksista. Tokihan Ferrarilla on myös kaikki vaadittava ja vähän enemmänki ,mutta oma unelmani on että Kimi ajaisi Toyotaa :).
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Bloogi kirjoitti:
,mutta oma unelmani on että Kimi ajaisi Toyotaa :).

Tämä olisi varmasti suomalaisnäkökulmasta match made in heaven. Kimi tuo kaikkien retaleiden suosikki ja Toyota tuo kaikkien retaleiden auto. 1+1=1000.
 

Dipsz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muovikuoriin pakattu HK'n sininen
Dennisin puheet

Jepjep, vielä jokunen kuukausi sitten kaksikko Montoya-Räksä olivat sarjan parhaat kuljettajat yms. Jo on toinen ääni kellossa kun tietänee että Kimmyä saattaa lähteä.

McLaren-tallin päällikkö Ron Dennis on kritisoinut Kimi Räikkösen ja Juan Pablo Montoyan paineensietokykyä kauden 2005 alussa.

McLarenilla oli vaikea alku kauteen, kun auton renkaista ei saatu kaikkea suorituskykyä irti. Tilanne näytti vielä todellisuutta huonommalla Räikkösen ja Montoyan rikottua autojaan Australian GP:ssä. Renault'n Fernando Alonso pystyi sen sijaan alkukaudesta virheettömiin suorituksiin.

- Fernando ja Renault-talli tekivät mahtavaa työtä kaudella 2005. He toivat hyvän paketin, joka oli luotettava ensimmäisestä kisasta lähtien, ja tekivät työnsä, kun taas meidän kuljettajamme ylireagoivat psykologisesti ensimmäisen kisan ongelmiimme eivätkä pystyneet vastaamaan painetilanteeseen, Dennis sanoi The Guardian -lehdelle.

Montoya rikkoi kauden avauskisassa autostaan ilmanohjaimen ulosajossa. Myös Räikkönen rikkoi autonsa ilmanohjaimen ja sammutti kilpurinsa lähtöruutuun.

Varmasti apua ensi kauden mestaruustaistoon noista puheista.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Ron Dennis kirjoitti:
Fernando ja Renault-talli tekivät mahtavaa työtä kaudella 2005. He toivat hyvän paketin, joka oli luotettava ensimmäisestä kisasta lähtien, ja tekivät työnsä, kun taas meidän kuljettajamme ylireagoivat psykologisesti ensimmäisen kisan ongelmiimme eivätkä pystyneet vastaamaan painetilanteeseen.

Vaikka tässä Denniksellä epäilemättä on tarkoituksenaan kehua Alonsoa ja Renaultia, tulee hän samalla epäsuorasti syyttäneeksi Kimiä ja Montoyaa siitä, ettei McLaren kumpaakaan mestaruutta saavuttanut. Montoyaa voi kyllä osoitella merkkimestaruuden lipeämisestä, mutta kyllä McLaren kuljettajien tittelin hävisi ihan muista syistä kuin kuljettajien paineensietokyvyn puutteesta.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Renault luopumassa F1-tallistaan?

Sportti.comin mukaan Renault aikoo luopua F1-tallista ja myydä talli osana yhtiön saneerausohjelmaa. Renaultin uuden pääjohtajan, aiemmin Nissanin "puikoissa" menestyksekkäästi toimineen Carlos Ghosnin odotetaan tiedottavan asiasta helmikuun aikana.

Linkki

EDIT: Tästä olikin spekuloitu näemmä jo aiemmin
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Schumi saattaakin jatkaa vielä 2007 ->

Tälläistä löytyy elisa.net osoitteesta:

Michael Schumacher kertoi torstaina Ferrarin Madonnia di Campigliossa järjestetyssä talvitapahtumassa lehdistölle, ettei hänen jatkonsa Ferrarilla 2007 edellytä tallilta mestaruuutta. Schumacher painottaa tekevänsä päätöksensä auton kilpailukykyisyyden perusteella. Oma painoarvonsa jatkopäätöksen tekemisessä on Schumacherin Corinna-vaimolla, jonka neuvoja Schumacher pitää hyvin tärkeinä.
Mikäli Schumacher jatkaa uraansa, jatkaa hän Ferrarilla 99 prosentin todennäköisyydellä. Yhden prosentin hän varaa muille vaihtoehdoille.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Memorablia

Rovaniemen ympäristössä ajellaan Arctic rallia. Leksa ja Keke eivät ole mukana eikä Kimikään.

Sensijaan Arska (J.J.) on 17., Mika Salo 25. ja Mika Häkkinen 31. ekan legin jälkeen.

EDIT: lopputuloksissa vain Häkä pääsi maaliin asti ja oli 36.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
er_bai_wu kirjoitti:
Kimi Ferrarille.
Varmaahan tuo ei vielä ole, mutta ilmeisen todennäköistä.
Jaa-a. On hyvä, että mies pääsee talliin, jonka mekaanikot osaavat mm. kiristää ruuvit oikealle tiukkuudelle, mutta silti - Ferrari. Tarunhohtoisesta tallista on enää muisto jäljellä, ja tilalle on tullut FIA:n erityissuojelua nauttiva ylimielinen kiukuttelija. Sinne sitten vaan. No, taatusti on rahakas sopimus eikä menestyskään ole yhtään mahdotonta. Vähän valju maku siitä kyllä jää, jos se ensimmäinen mestaruus tulee Ferrarin kuskina.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Designer kirjoitti:
Varmaahan tuo ei vielä ole, mutta ilmeisen todennäköistä.
Jaa-a. On hyvä, että mies pääsee talliin, jonka mekaanikot osaavat mm. kiristää ruuvit oikealle tiukkuudelle, mutta silti - Ferrari. Tarunhohtoisesta tallista on enää muisto jäljellä, ja tilalle on tullut FIA:n erityissuojelua nauttiva ylimielinen kiukuttelija. Sinne sitten vaan. No, taatusti on rahakas sopimus eikä menestyskään ole yhtään mahdotonta. Vähän valju maku siitä kyllä jää, jos se ensimmäinen mestaruus tulee Ferrarin kuskina.

Turhaan menee Räikkönen Ferrarille. Tuo siirto nimittäin tarkoittaisi sitä, että Schumi lähtee tallista ja luultavasti vie mukanaan Ross Brawnin ja muutaman muunkin merkittävän henkilön. Tällöin Ferrarille jää ns. luu käteen, samoin Räikköselle. Kimi kun ei ole auton kehittäjänä vielä mikään mestari. Rahaa Ferrarilta varmasti saa, mutta Kimi ei tule koskaan pääsemään Schumin haamusta eroon. Schumi on paras ja tulee aina olemaankin.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
No niin, nyt ovat Schumacherilla nimissään käytännöllisesti katsoen kaikki merkittävät F1-ennätykset. Ympyrä sulkeutui myös siinä mielessä, että paalupaikkaennätys syntyi radalla, jossa edellisen ennätyksen (65 paalua) omistanut legenda menehtyi.

Nyt rikotusta ennätyksestä huolimatta Schumilla on voittoja melkein 20 enemmän kuin paalupaikkoja, käsittämättömät 84. "Kaikkien aikojen paras" lienee sittenkin ikuisesti katsojan silmissä.



Ranger
 
Viimeksi muokattu:

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Speedye kirjoitti:
Turhaan menee Räikkönen Ferrarille. Tuo siirto nimittäin tarkoittaisi sitä, että Schumi lähtee tallista ja luultavasti vie mukanaan Ross Brawnin ja muutaman muunkin merkittävän henkilön. Tällöin Ferrarille jää ns. luu käteen, samoin Räikköselle. Kimi kun ei ole auton kehittäjänä vielä mikään mestari. Rahaa Ferrarilta varmasti saa, mutta Kimi ei tule koskaan pääsemään Schumin haamusta eroon. Schumi on paras ja tulee aina olemaankin.

Miten niin Schumacher lopettaisi jos (tai kun) Räkä menee ensi kaudella Ferrarille? Miksi Schumin pitäisi lopettaa? Ferrarilla olisi silloin todellinen kuljettajakaksikko. Michael Scmacher-Kimi Räikkönen parivaljakko vastaisi Ayrton Senna-Alain Prost parivaljakkoa. Täysin lyömätön kaksikko.
Muistamme varmaankin että Ferrarin viimekauden konttaaminen johtui 95 % Bridgestonen p*skoista renkaista.
Auto toimiessa kuin Sveitsiläinen kello / VR:n sinisten junanvaunujen vessa Ferrari veisi jälleen merkkimestaruuden mennen tullen ja palatessa.

Heitetään ilmaan kysymys: Miksi Kimin pitäisi tehdä jatkosopimus McLarenin kanssa? Siis tallin, jossa hän on auton takia menettänyt jo KAKSI maailmanmestaruutta. Kyllähän McLareniltakin rahaa saa, mutta vastineeksi joutuu ajamaan p*skalla autolla?

Lisäksi Ferrarilla saisi ihan varmasti bilettää ihan niin paljon kuin vain tahtoo. Toista on Brittitallissa, jossa vedetään herne nenään kun käydään vähän heiluttamassa piliä jossain stribbiklubilla...
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eikös ensi vuonna kaikki aja Bridgestonella, eli Ferrarilla tulee olemaan huima etumatka muihin vakavasti otettaviin toimijoihin. Kimi ja Schumi olisi kyllä FIATin pääkonttorin kannalta todellinen dream team. Kaksi itsenäistä soturia ja nuorempi mukana geimeissä vielä pitkään tulevaisuuteen. Toisaalta ei varmaan Kimin siirto Rellullekaan ole mikään mahdottomuus. Sielläkin tiimissä varmaan meininki on lordien maan touhuja innovatiivisempaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
nedomansky kirjoitti:
Eikös ensi vuonna kaikki aja Bridgestonella, eli Ferrarilla tulee olemaan huima etumatka muihin vakavasti otettaviin toimijoihin. Kimi ja Schumi olisi kyllä FIATin pääkonttorin kannalta todellinen dream team. Kaksi itsenäistä soturia ja nuorempi mukana geimeissä vielä pitkään tulevaisuuteen. Toisaalta ei varmaan Kimin siirto Rellullekaan ole mikään mahdottomuus. Sielläkin tiimissä varmaan meininki on lordien maan touhuja innovatiivisempaa.

Juu kaikki ajavat ensi kaudella Ritkestoneilla.
Niin ensi kaudellahan pitäisi Rellulla olla sellaisen kuljettaja kuin Heikki Kovalainen. Eikös toi Formuloiden pleipoi Briatore ole ilmoittanut että Kovalaisen pitäisi olla kisakuski kaudella 2007? Olisihan siinä kyllä sitten aika mielenkiintoinen kaksikko. Räkä-Heikki
Itse kyllä edelleenkin olen sitä mieltä että Räkä menee Ferrarille...
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Eiköhän siinä tullut viimeinen näyte FIA'lle, että nämä kaiken maailman Idet voi harjoitella ihan jossain muualla kuin formula ykkösissä! Perkele pitääkö jonkun kuolla ennen kuin tohon saadaan jotain järkeä? Ide - olet heikoin lenkki, hyvästi.

EDIT = Ja eiköhän nyt taas jonkun aikaa mennä ilman Kimin rajusti yli menevää hypetystä, Montoya koulutti Räkää koko viikonlopun ajan. Parempi vapaissa, parempi aika-ajossa ja parempi kilpailussa. Kimi Räikkönen - maailman yliarvostetuin F1-kuljettaja.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
HCM kirjoitti:
EDIT = Ja eiköhän nyt taas jonkun aikaa mennä ilman Kimin rajusti yli menevää hypetystä, Montoya koulutti Räkää koko viikonlopun ajan. Parempi vapaissa, parempi aika-ajossa ja parempi kilpailussa. Kimi Räikkönen - maailman yliarvostetuin F1-kuljettaja.

Aijaa. No ainakin vapaissa harkoitta Räkä oli Montya nopeampi, jos sillä on mitään merkitystä.
Kuten Räikkönen oli myös Montoyaa nopeampi aika-ajoissa silloin, kun ajettiin oikeasti kovaa. Se viimeinen osio on ainakin minun mielestäni lähinnä arpapeliä, jossa ei kyllä ratkaista lähtöruutuja nopeuden perusteella.
Tosin sama juttu se on ollut jo jonkun aikaa, kun pitää kisabensoilla huristella aika-ajot. Siinä ei ole mitään järkeä minun mielestäni.

Kisassa Montoya yllättäen taas hyytyi loppua kohden. Räkä oli jo pitkälti yli 10 sekkaa tallikaveriaan perässä, kun mentin viimeisillä stopeilla, mutta niin vain maalissa ero oli vain vajaa 2 sekkaa.
Ja jos tuolla Imolassa ohittaminen olisi mahdollista, niin Räkä olisi todennäköisesti Montyn voittanut. Nyt Räkän kisa kusi huonoon ekaan kierrokseen.

Yliarvostetuin F1 kuski on joko Montoya tai Webber. Kumpikin on kisakuskeina lähinnä vitsejä.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kylläpä oli tylsä kisa. Toivottavasti joku poraisi Imolan radan täyteen reikiä, ettei tartte enään tuolla harjoitella startteja, aika-ajoja ja varikkokäyntejä. Kilpaahan tuolla ei ajeta.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Totahan se on aina Räikkösen kohdalla - jos, jos, jos... Alonso, nuorempi kuin Räkä ja huomattavasti vähemmän kilpailukokemusta, silti kovaa vauhtia matkalla jo kaksinkertaiseksi mestariksi. Ehkä tämä ärsytys Kimiä kohtaan johtuu siitä, että tulee seurattua kisoja Maikkarilta, jolle Kimi on jumala ja Montoya juustoja vetävä pelle. Viime kaudella Montoya sähläsi yksityiselämän puolella ja se heijastui ajamiseen. Oliko se muistaakseni Silverstonen kisa, jonka JPM voitti ja sen jälkeen mies oli lähes jokaisessa kilpailussa nopeampi kuin Räkä. Nyt tuo herääminen tapahtui kauden neljännessä kilpailussa, mitä onkaan luvassa loppukaudesta? Montoyan tämän päivän suoritus ei ollut sattumaa. Siinä missä Kimi ajoi testejä ennen Imolaa yhden päivän ajan ja noin 100 kierrosta, JPM tahkosi kolmen päivän ajan ja lähes 300 kierrosta.

Uskokaa pois - JP Montoya tulee olemaan tällä kaudella kova tekijä.

Hauskinta tossa lähetyksessä oli tänään se tilanne, kun Saari, Mustakari ja Salo hokasivat, että hei meidän Räkähän on samalla taktiikalla liikkeellä kuin mm. Ferrarit vaikka kaksi päivää oli rummutettu, että Räikkönen hoitaa kisan kotiin McLarenin ylivoimaisella varikkotaktiikalla. Eipä ollutkaan Räkän auto painavempi kuin muiden, itse asiassa kevyempi kuin mm. Alonsolla. Imolan radan voisi poistaa kyllä kokonaan kalenterista, tänään ei yhden yhtä ohitusta vaikka mm. Alonso oli yhdessä vaiheessa lähes kaksi sekuntia / kierros nopeammalla autolla radalla mitä Schumi.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kyllä McLaren pitäisi ruveta miettimään kisataktiikat uusiksi, ei ne ole niin nopeita että voisi joka kerta lähteä raskaammalla autolla kun muut, tai ainakaan luulla että oltaisiin raskaammalla liikkessä. Nyt pitää vain todeta faktat: auto ei ole niin hyvä. Täänään uskon että tulos olisi ollut parempi jos taktiikka olisi ollut toinen (kevyempi auto aika-ajoissa).

Hatunnosto (jälleen kerran) Ferrarin taktiikalle. Aina vain optimi-tulos sen hetken kilpailu-kyvyn mukaan.
 

Klassikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssikerho
fastasashark kirjoitti:
Hatunnosto (jälleen kerran) Ferrarin taktiikalle. Aina vain optimi-tulos sen hetken kilpailu-kyvyn mukaan.

Kyllä Renu/Kulmakarva pilasivat itse kisansa, kun tekivät toisen stopin niin aikaisin, vaikka olisi voinut jatkaa vielä radalla Schumin jälkeen, ainakin ruudun bensamäärien mukaan. Toki Montetse-Molon tiimiltä nappisuoritus Massan uhrauksineen.
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
repe_joke kirjoitti:
Kisassa Montoya yllättäen taas hyytyi loppua kohden. Räkä oli jo pitkälti yli 10 sekkaa tallikaveriaan perässä, kun mentin viimeisillä stopeilla, mutta niin vain maalissa ero oli vain vajaa 2 sekkaa.
Pakko vähän kommentoida.
Kuten Montoya sanoi niin hän keskittyi lopussa vain tuomaan auto maaliin, Alonso meni sen verran kovaa että ei sitä McLarenilla sitä tällä hetkellä kiinni saa.
repe_joke kirjoitti:
Ja jos tuolla Imolassa ohittaminen olisi mahdollista, niin Räkä olisi todennäköisesti Montyn voittanut. Nyt Räkän kisa kusi huonoon ekaan kierrokseen.
Ja jos hiirellä olisi siivet niin se voisi lentää.

repe_joke kirjoitti:
Yliarvostetuin F1 kuski on joko Montoya tai Webber. Kumpikin on kisakuskeina lähinnä vitsejä.
Loistava "comeback" HCM Kimin kommentoimiseen.

Ide näytti jälleen mitä nämä jämätallit voivat aiheuttaa, seuraavassa GPssä sitten seuraava japanilainen.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös