Totesin myös itse viestini alkuun, että olen sitä mieltä, että toimintaa voi kehittää ja varmasti toimistolla ollaan samaa mieltä. Miten tämä käytännössä tapahtuu? Sitä en tiedä, eikä minulla ole tällä hetkellä heittää tähän oikein mitään ratkaisuvaihtoehtoa, joten tältä osalta minun antini tälle keskustelulle jää hieman heikoksi. Yksi vaihtoehto voi tosiaan olla, että lainataan pelaajia muihin liigaseuroihin tai vastaavasti, että annetaan rohkeammin peliaikaa ja pelipaikkoja edustuksessa. Tiedä sitten. Aika sen näyttää, mihin tulokseen Kärppien toimistolla tullaan. Mutta siitä sen sijaan olen suhteellisen varma, että Kärppien toimistolla ei lepäillä laakereilla tämä asian suhteen.
Kirjoitan pikaisesti sulle kun en pysynytkään pois vaan vastasin Porvoon Kärpälle. Pitää uskoa, että toimistolla pohditaan avoimesti ja rohkeasti uusiakin malleja. Oma kokemukseni on kuitenkin sellainen, että hämmästyttävän usein hommia painetaan laput silmillä vanhoihin toimintamalleihin nojautuen. Varmasti hommia tehdään tosissaan ja kunnolla, mutta joskus tarvittaisiin joku ulkopuolinen korostamaan sitä, että ajat muuttuu ja rinnalle tarvitaan mahdollisia uusia visioita.
Urheilussakin on nähty monen monta kertaa tilanne, jossa yhden seuran tai vaikka formulatiimin menestys loppuu siihen kun jatketaan kyllä niiden asioiden tekemistä jotka nostivat seuran/tiimin huipulle, mutta samaan aikaan toiset oppivat tekemään tuota samaa ja ottavat uusia innovatiisia askeleita, joilla repivät eroa nyt ja etenkin lähitulevaisuudessa.
Kärppien toiminnassa on paljon hyvää tai oikeastaan superhyvää. Ihan valtakunnan ykköshuipulla on ollut ainakin rahan kerääminen ja bisnespuolen kehittäminen, juniorityö, todella hyvien vahvistusten hankinta rahalla ja omien liigatason supertähtien kiinnittäminen pitkäksi aikaa. Mielestäni pari jonkinasteista kehityspaikkaa on ollut juurikin tuo kovimpien junnujen karkaaminen muualle ja ehkä myös vähän pienemmän rahan vahvistusten löytäminen/kehittäminen huippuvahvistuksiksi. Eli paljon tehdään loistavasti, mutta en näe pakettia niin täydelliseksi etteikö siitä voisi puristaa vieläkin enemmän irti.