Yön Kärppä
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät
Ja tämä onkin viisujen suurin ongelma. Politiikassa jokaisella saa olla yhtä tärkeä ääni, mutta musiikin kuuntelussa näemmä ei. Minä haluaisin, että jokaisen ääni olisi yhtä tärkeä ja arvokas.Toki voi olla osunut se oma seuraaminen sopivaan väliin, mutta viisuissahan vain 6/67 kisoista (2003-2008) on ollut puhtaasti yleisöäänestyksiä.
Sveitsiä äänestettiin urakalla, se on selvää. Sekin on myös selvää, ettei se ollut yleisön suurin suosikki. Ukrainaa ja Israelia äänestettiin "muista syistä", mutta Kroatiaa ei. Mun oikeustajuun ei mahdu millään se, että muutama sata levymiestä haluaa toisen voittajan kuin miljoonat ihmiset.Itselle ainakin eniten upposi nimenomaan voittajabiisi. Ja voin sanoa että kyllä myös Sveitsiä äänestettiin urakalla.
Mitäs jos Israel olisi saanut 15 pistettä enemmän telestä, mutta Sveitsi olisi silti voittanut koko kisan? Olisiko silloinkin voitto "ryöstetty" Kroatialta?
Jos herättää noin negatiivisa tunteita, niin ehkä ei sitten ensi vuonna kannata seurata.
Aina ei oma suosikki voita ja se täytyy hyväksyä.
edit. Ja lisätään vielä tähän tuo Hollanti case. Mitä jos ei oltaisi diskattu niin miten olisi sekoittanut pakkaa.
Mä haluan vain yleisöäänet viisuihin. Tässä tapahtumassa jokaisen ääni on yhtä tärkeä riippumatta asemasta, sukupuolesta, iästä, seksuaalisuudesta tai muusta. Tästä en suostu joustamaan.