Mainos

Euroviisut 2014

• 136 196
  • 1 018

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tuskin. Silloin ratkaistiin vielä kaikki yleisöäänillä, ja Euroviisukatsojista mantereenlaajuisesti ehkä kuudesosa ymmärtää englantia sen verran että sanoituksilla olisi oikeaa merkitystä. Eikä tekstitystä ole muualla kuin Suomessa.
Se että Pakarisen sanoitus oli teknisesti heikko ja hieman töksähtelevä oli paljon merkittävämpi asia.
Voi olla noinkin, mutta olihan Pakarinen parempi mitä lopputulokset kertoi. Tai ehkä se on vain oma mielipide, lähinnä mietin nyt miten tuo Israel onnistui tippumaan. Minun silmissä oli ehkä suurin ennakkosuosikki, mutta tuossa tosiaan aika "rajut sanat" viisusanoituksiksi. Skin out on ilmeisesti nylkemistä? Englanti saattaa pettää mut, mutta silti.

Northern King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ovat aika rajustikin nämä omat listani suosikeista muuttuneet tässä kisan edetessä. On se nyt vain pakko nostaa Itävalta melko korkealle rankingissä. Esitys oli ehkäpä koko kierroksen selkeästi paras.

Itävallan lisäksi omaan kärkikolmikkooni nostan Hollannin sekä Norjan, jonka kappale nyt vain on todella hieno. Kai se jotain kertoo jos iho menee kananlihalle.

Lisäksi pisteet Sveitsiin hyvästä ja rennosta kappaleesta. Etukäteen Armenia oli omassa listauksessa varsin kärjessä, mutta tuo ensimmäisen semifinaalin heikko liveveto mielestäni varmisti sen ettei voitto Armeniaan voi mennä.

Luultavasti tässä unohtuu jotain.

Noh, Suomen pojat vetivät aivan kelvollisesti ja erottuvat kyllä massasta musiikkityylillään. Kappale on varsin laadukas, mutta pelkään, että esitys jää finaalissa hieman harmaaseen massaan karisman puutteen takia.

Tämä on kyllä muuten aina jännä, että vaikka itsekin kritisoin aina näitä kisoja joka vuosi niin aina nämä tulee katsottua.

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Koska muuten esiintymisjärjestys finaalissa päätetään tai arvotaan? Vai onko tuo jo tiedossa? Vaikuttaa sen verran, ettei uskalla vielä mitään voittajavetoja mennä heittämään. En kuitenkaan yhtään yllättyisi, jos kisat pysyvät pohjoismaissa. Norjalla ja Ruotsilla on omaan korvaan kisojen parhaat balladit. Itävalta ja Ukraina saavat varmaan sympatiaääniä kivasti, mutten kummankaan voittoon jaksa uskoa. Kreikka löytynee taas kymmenen joukosta ja Sveitsi voi yllättää. Venäjä, Azerbaidzan, Armenia -kolmikosta on paha mennä sanomaan. Kaikki mahdollisuudet TOP-4 sijoituksiin, mutta toisaalta jääminen keskivaiheillekaan ei suurempi yllätys olisi. Voi olla, että unohtui joku, mutta tuosta porukasta uskon voittajan löytyvän. Hollantiin en jaksa uskoa, vaikka biisistä itse tykkäänkin.

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Lauantain finaalin esiintymisjärjestys:

01. Ukraina - Saa sympatian avulla ääniä, joskin esiintymispaikka on mielenkiintoinen, saa nähdä paljonko vaikuttaa sympatiapisteiden määrään. Biisi kelvollinen.
02. Valko-Venäjä - Ihan ok, ei mitenkään erityisen hyvä, mutta ei huonokaan.
03. Azerbaidžan - En edes muista.
04. Islanti - Frööpelin palikat olivat livenä ihan ok, povaisin silti sijoitusta loppupäähän.
05. Norja - Hyvä veto, mutta jonkun aikaa kestää ennen kuin pääsee vauhtiin. Vaarana, että ihmiset käyvät jääkaapilla hitaan alun takia.
06. Romania - Perus eurodance jumputusta, ei minun makuuni, mutta sijoittunee keskivaiheille.
07. Armenia - Potentiaalia on. Semeissä jäi vähän vajaaksi.
08. Montenegro - Ansaitusti finaalissa, kelpo viisu.
09. Puola - Vaikka tisseistä tykkäänkin, niin finaalipaikka suuri vääryys. Niille tissien näyttämiselle on ihan omat sivustot ja fooruminsa.
10. Kreikka - Ainakin erottui joukosta. Tulee sitä tekemään myös finaaleissa. Keskivaiheille lienee mahdollisuudet, kenties jopa kympin joukkoon.
11. Itävalta - Oma voittajasuosikki. Osaa myös oikeasti laulaa, ja tietoisuus siitä mitä tuleman pitää helpottaa sillä itsekin semeissä diggasin, vaikka esikatselussa järkytyin.
12. Saksa - Aika mitäänsanomaton, joskin livenä voi kuulostaa paljon paremmalta, tai sitten huonommalta.
13. Ruotsi - Itävallan jälkeen papereissani kakkosena. Hyvä biisi, taattua ruotsalaista laatua.
14. Ranska - Ei tuo Ranska nyt hirveän kaksisesti ole esiintynyt viime vuosina eikä biisi nyttenkään mikään erikoinen ole.
15. Venäjä - Itse en oikein syttynyt. Mutta lopettakaa nyt se buuaminen, nämä likat ovat lapsia vielä, c'moon Ukrainan kriisi ei ole heidän vikansa.
16. Italia - Ei mitään käryä miten pitäisi suhtautua, esikuuntelussa vaikutti aika HMV-tavaralta.
17. Slovenia - Ihan hyvä biisi, ei hyvä, ei huono.
18. Suomi - En kommentoi.
19. Espanja - Ei se Espanjakaan ole timantteja tuottanut viime vuosina, eikä tämäkään tee poikkeusta.
20. Sveitsi - Vähän yllätyin finaalipaikasta, ihan ok, mutta eikö tälläisiä biisejä ole 13 yhdessä tusinassa
21. Unkari - Itse pidän tästä nopeasta ja synkähköstä biisistä kaiken teennäisen hymyilyn seassa.
22. Malta - Livenä ei oikein sytyttänyt.
23. Tanska - En ole kuullut livenä.
24. Alankomaat - Erottuu ja positiivisesti. Countrylla ei voita euroviisuja, mutta pärjätä kyllä voi.
25. San Marino - Yksi finaalin huonoimmista kappaleista.
26. Iso-Britannia - Imelä ja suhteellisen huono kappale, näillä pärjättiin ehkä silloin 80-luvulla.

Hajanaisia ajatuksia:

Irlannin jääminen semeihin yllätti. Paskempiakin kappaleita jatkoon pääsi.

Hirveän moni jatkislainen ei syttynyt tälle Liettuan attentionille, vaikka itse en ainakaan olisi laittanut pahakseni, jos olisi mennyt jatkoon. Arvelin, että Israel tai Liettua jompikumpi olisi päässyt jatkoon ja oma vaakakuppini kääntyi Liettuaan. Noh nyt ei mennyt kumpikaan jatkoon.

Kaikki Pohjoismaat finaalissa, samaan aikaan kaikki Baltian maat ulkona.

2000-luvulla on oma voittajaveto mennyt vihkoon kahdesti, mutta nyt tuntuu, että pakka olisi enemmän levällään kuin viime vuosina. Tanskankin pystyi aika helposti poimimaan viime vuonna. Oma veikkaus on, että seuraavat viisut järjestetään Itävallassa, todennäköisesti Wienissä. Omissa papereissani kakkosena on Ruotsi. Ennen on ollut sellainen varmuus, että on pystynyt nimeämään voittajan suoralta kädeltä, mutta nyt ei ole sellaista tunnetta joten veikkaukset voi mennä aivan vihkoonkin.

P.S. Jos kuuntelet oikein tarkkaan Montenegron viisua saatat kuulla, kun laulaja aloittaa kertosäkeensä suomeksi sanoilla: "Kun pois meet, suukon saat". Kuunnelkaapa finaalissa.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ai teil oli oikein kisastudio täällä, harmi et missasin sen. Mä en tykännyt oikein mistään. Kreikalla aina samanlaista, miehiä paidan napit auki, Norjan falsetti mulle liian erikoinen, Romania ihan paskaa. Suomi oli kyllä ihan hyvä ja sopivassa kohtaa pääsivät laulamaan ja piristimään tunnelmaa.

Kai tää partanainen voiton vie, erittäin häiritsevän näköinen kyllä. Upeet silmät sillä oli. Irlanti oli vähän niinku halpa kopio. Heh, tykkäsin Puolan biisistä, mut oli pakko lukea tekstitv:n uutiset samalla kun myötähävetti vähän se pyykkimuija.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Koen olevani suvaitsevainen ihminen, mutta toi Itävallan hassuttelu menee kyllä yli kaiken inhimillisen. Toivottavasti ei pärjää, vaikka katsojakunta onkin hänelle otollista.

No eipä toi kovin suvaitsevaiselta kuulosta. Kai näissä kisoissa ennenkin on drag queeneja nähty. Tällä vain on parta. Hienoa vaan jos vähän rassaa vanhanaikaisimpia vastakarvaan, ei onneksi eletä Venäjällä, jossa ihmiset eivät saa olla mitä ovat.

Itävalta oli eilisen ylivoimaisesti paras ja meni ansaitusti jatkoon.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No eipä toi kovin suvaitsevaiselta kuulosta. Kai näissä kisoissa ennenkin on drag queeneja nähty. Tällä vain on parta. Hienoa vaan jos vähän rassaa vanhanaikaisimpia vastakarvaan, ei onneksi eletä Venäjällä, jossa ihmiset eivät saa olla mitä ovat.

Höpöhöpö. Olihan se nyt ihan ristuksen toopen näkönen tyyppi. Sillä oo suvaitsevaisuuden tai syrjinnän kanssa mitään tekemistä jos sen ääneen sanoo.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Nimimerkki Juhaht on oikeassa, oli kyllä hieno veto Itävallalta.

Henk.koht pidin myös erittäin paljon Norjasta. En muuten ihan osta tuota muutamien nimimerkkien esittämää kritiikkiä siitä, että Norjan laulajalla olisi liian heikko ääni kyseisen biisin esittäjäksi: mielestäni kyse on ihan tarkoituksellisesta tempusta - siitä että esittäjän ääni on alkuun tuollainen "kaino" ja himmeä.

Norjan biisistä on pakko tykätä myös siksi, että vähän sitä alkuperäistä Euroviisujen ideaa on tuossa kuultavissa. Eli biisissä on sitä tiettyä klangia, joka vie kohti maan omaa musiikkikulttuuria. Jos Alex Rybakin esitys viuluineen oli menevää, modernisoitua pohjoismaista kansanmusiikkia, niin nyt kyseessä on slovari-versio samalla teemalla.

julkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasalaiset urheiluseurat
Norjan biisistä on pakko tykätä myös siksi, että vähän sitä alkuperäistä Euroviisujen ideaa on tuossa kuultavissa. Eli biisissä on sitä tiettyä klangia, joka vie kohti maan omaa musiikkikulttuuria. Jos Alex Rybakin esitys viuluineen oli menevää, modernisoitua pohjoismaista kansanmusiikkia, niin nyt kyseessä on slovari-versio samalla teemalla.

Norjan biisi ei muuten sytyttäisi yhtään, mutta tuostakin löytyy se jonkunlainen Norjalainen "tunnelma", minkä takia rankkaan korkealle tuon biisin. Itsekin haluaisin nähdä vielä joskus viisuissa sellaisen soft-Amorphiksen soittamassa Kalevala-tunnelman omaavia biisejä, mutta Suomesta ei vaan taida hirveästi tälläisiä vastaavia soittotaitoisia bändejä löytyä.

Täällä päin taas kuulutaan vahvasti siihen kategoriaan, joille ei tuo Itävalta sytytä sitten yhtään. Kappaleenahan tuo on mielestäni abouttirallaa keskivertotasoa, mutta kun muijalla (tai siis...) on muutama karva naamassa, niin johan on käsittämättömän lahjakas ja rohkea nainen (tai siis...). Jos joku karvapersemies lyö itselleen silikoonit rintoihin, niin ei se nyt tee siitä siltikään musikaallisesti taitavaa.

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sen verran on viime vuosina seurannut, että osaa jo sanoa millaiset esitykset näissä pärjää. Niinpä nostan Ruotsin ja Itävallan hieman muiden edelle, eli oma TOP10-arvio on tässä.

Ruotsi - Hieno esitys ja tarttuva kertsi
Itävalta - Upea ääni ja saa pisteitä erilaisuudesta
-----------------------------------------------------------------
Norja - Kisojen paras melodia, mutta laulaja ei ole kappaleen tasoa
Kreikka - Takuuvarma kesähitti latinomaissa, näillä ei voiteta, mutta ollaan korkealla
Hollanti - Loistava kappale, mutta tällä genrellä ei voiteta
----------------------------------------------------------------
Sveitsi - Iloinen biisi ja tarttuva vihellysosuus
Azerbaitzan - Hyvä esitys, mutta jotain puuttuu
Venäjä - Naapurinmaan äänillä ja hyvällä lavashowlla pitkällä
Armenia - Kertsiosuus on hyvä, mutta muuten aika vaisua
Espanja - Kuulosti parhaalta näistä mitä ei ole nähty livenä

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Kyllä minäkin Itävallan voiton puolesta vetoa löisin. On vaan jotenkin erinomaisen biisin lisäksi hieno esitys saatu aikaiseksi, ja kyllähän laulajalla ainakin...noh, karismaa on.

Muitakin näköjään harmitti Israelin kohtalo. Minustakin olisi ehdottomasti kuulunut finalistien joukkoon, mutta eipä tuo ensimmäinen kerta ollut kun jäivät erinomaisesta biisistä huolimatta karsintaan. Viime tai toissa vuonna kävi ihan sama juttu.

Hienoa että Softenginen pojat pääsivät finaaliin. Veikkaisin kuitenkin, että sijoitus tulee olemaan se Suomelle tyypillinen eli ei kahdenkympin joukkoon mahduta. Biisihän on ihan hyvä ja muista erottuvakin, mutta esityksenä ja "showna" jää aika kylmäksi ja valjuksi.

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Hyvään kohtaan pääsee Suomi viisunsa veisaamaan, tuossa loppupäässä esiintyvät ovat ihan tilastollisesti keskimäärin aina paremmin sijoittuneet, kuin alkupäässä esiintyvät, koska niiden biisit on yksinkertaisesti tuoreemmassa muistissa äänestävillä ihmisillä.

Suosikkijoukkue
KK
Hyvään kohtaan pääsee Suomi viisunsa veisaamaan, tuossa loppupäässä esiintyvät ovat ihan tilastollisesti keskimäärin aina paremmin sijoittuneet, kuin alkupäässä esiintyvät, koska niiden biisit on yksinkertaisesti tuoreemmassa muistissa äänestävillä ihmisillä.

Juuri olin tulossa kommentoimaan samaa. En kyllä silti usko, että Suomen viisulla on mitään saumoja voittaa kisaa.
En tiedä, onko jo kysytty, mutta tuliko semifinaalien tulokset paremmuusjärjestyksessä?

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suomi on suuri voittaja esiintymisjärjestyksessä. Kaikki paremmat biisit on ennen Suomea. Irtopinnoja luulisi tulevan sen vuoksi ja sijoitus varmaan parempi kuin vuosi sitten. Tuskin top kymppiä kolkutellaan. Nyt kaikki suosikit esiintyy kovin aikaisin, mikä voi tuoda yllätyselementtejä. Etenkin Ukraina on suuri häviäjä. Noista asetelmista pelikassaa hakataan Itävalta 70%, Ukraina 20% ja Italia 10%. En ole tarkkaan tietoinen, mitä vedonvälitystoimistot ennen semejä tarjosi, mutta eilisen jälkeen taisi Itävallan kertoimet romahtaa..

Tapaus Israeliin on pakko ottaa kantaa. Koko bileiden toiseksi paras tai paras veto, mutta maantieteellinen sijainti lienee vienyt sen toivon paikasta finaaliin. Joka vuosihan nämä toistaa samaa kaavaa, sulle, mulle, sulle, mulle. Joskin Suomella ei ole enää tämän mukaan edes naapurimaita *hymiö*

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mua ainakin väsyttää nää kaikki transut sun muut. Eikä iske Itävallan kappalekaan, helvetin tylsä. Lisäksi laulajan ääni ei miellytä, joskin laulutaitoa tuntuu olevan. En edes yritä väittää olevani maailman suvaitsevaisin, mutta silloin kun aidosti mennään musiikki edellä, ei sillä minullekaan väliä ole millainen friikki sitä musiikkia esittää.

Ja vaikka mies olenkin, niin kyllä muo vituttaa myös tuollaiset Puolan tyyppiset tissiesitykset, vaikkei mulla toki mitään ole kauniita naisia tai niiden tissejä vastaan. Mutta musiikki edellä, kiitos. Sen verran tosikko olen.

Suomen kappaleesta innostuin vasta eilen, mun mielestä se kuulosti oikeasti hyvältä. Eikä se minusta erityisen falskisti laulettua ollut kuten moni väittää.

Coldplayhyn voi toki verrata, onhan nuo "oo-oo":t puoliksi samat kuin Viva La Vidassa. Samoin kertosäkeen jatkuvat falsettinostot ovat kenties velkaa Chris Martinille. Muuten tässä on sellaista kivaa intensiteettiä mitä ei dinosaurukseksi kasvaneessa Colplayssa ole ollut sitten esikoislevyn. KoRostan, että tämä on vain mun mielipide.

Noin muuten olen seurannut niin puolivillaisesti, ettei oikein mikään ole iskenyt. Tai sitten ne vaan ovat huonoja kaikki. Tai no, korjataan nyt sen verran, että Espanjasta tykkäsin, hieman itselleni yllättäen. Samoin Sveitsi on ihan hauska, kunhan ei kuuntele tarkkaan vokalistin englannin ääntämistä.

Mikä ihme tuossa Israelin biisissä muka oli hyvää, kun sitä täällä niin surkutellaan? Mielestäni tuolla laulajalla oli todella ärsyttävä ääni, enkä esityksestäkään pitänyt. Hienoa nähdä, että myös suurin osa äänestäjistä oli samaa mieltä eikä korvia tarvitse enää finaalissa kiduttaa. Itävalta kai tuon sitten voittaa tuolla "erikoislaatuisuudellaan", koska laulukaan ei mitenkään huonoa ollut. Itse en kyllä äänestäisi (en kyllä koskaan ketään ole äänestänytkään..), mutta mikäpä minä olen tuomitsemaan. Typerältähän tuo näyttää, mutta näyttäköön. Puolaa veikkaan edelleen top-5 sakkiin, koska paljon ääniä Venäjältä, Ukrainasta, Serbiasta, Sloveniasta, Slovakiasta, Tsekistä jne.

Ilmeisesti tuo biisi oli suurimmaksi osaksi huumorilla tehty, mutta silti hauska lukea noita satoja slavic pride-kommentteja kyseiseen biisiin liittyen. Mietin vain minkälainen paskamyrsky olisi noussut jos vaikka Ruotsi olisi tehnyt vastaavanlaisen biisin "We are germanic" blondityttöjen keikistellessä ja laulaessa erinomaisuudestaan...

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No nyt on tullut kuunneltua/katseltua useampaan kertaan ja tullut seuraavaan loppupäätelmään:
Softengine esiintyi yllättävän hyvin. Toki lavaliikehdintää olisin toivonut vähän enemmän, mutta kaikkea ei kai voi pohojanmaan pojilta vaatia. Kieltämättä Coldplayhan tuossa välillä pisti korvaan selkeästi, mutta positiivisesti, eikä niin paljon, että voitaisiin plagioinnistakaan syyttää. Uskon kympin joukkoon menevän keveästi, mutta ei nyt kuitenkaan kärkikolmikkoon, vaikka tulee pisteitä saamaan. Biisi on kuitenkin eurooppalaiseen makuun.

Ruotsin ennakkosuosikkiasemaa jaksan ihmetellä. Oksettavaa kertsiniekutusta, jota en voi sietää. Hyi helvetti!

Israel putosi ja aiheesta. Surkea kokonaisuus!

Tanskan biisiä en muista kuulleenikaan, mitähän sekin merkkaa..

Irlannin biisissä oli kiva irkkusoundi, josta diggasin, muutoin ei kummoinen.

Itävallan drag queen taitaa viedä jo ulkoisilla jutuilla pisteitä itselleen, kun kaikki on olevinaan niin suvaitsevaista vaikkei olisikaan. Ihan hyvin laulaa, mutta jätti kylmäksi. Säikähdin eka kerralla nähdessäni, mutta vaikuttaa symppiskaverilta. Mut musan pitäisi ratkaista, ei muut avut.

Norjalla miehekäs biisi, mutta ehkä vaatisi vielä muutaman kuuntelukerran. Laulaja keskitasoa.

Puola. Miehinä loukkaantuisin noin halvasta kosiskelusta, musa oli tyttöjen peräsuolesta.

Maat, joista tykkäsin eniten, paremmuusjärjestykseen en osaa laittaa :

Kreikan biisi on korvamato

Unkari ehkä paras kuitenkin. Video kosketti kovasti, mutta vaarana lavalla ylikorostunut paatoksellisuus.

Sveitsi ei kummoinen, mutta hyvä fiilishän tuosta jäi. Tarviikohan viisuissa enempää:)

Suomen biisi varmaan paranee kerta kerralta, kun poikien jäykkyys ja jännitys karisee harjoitus harjoitukselta. Enää ei olla pupuja ajovaloissa, vaan osataan jo vastailla muidenkin tahoilta kysymyksiin kuin nämä pari jätkää. Nyt liottakaa se tönkkösuolattu muikku ja vähän notkeutta, niin a vot!

Muut eivät saaneet sormiani syyhyämään kirjoittamisen suhteen.

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tapaus Israeliin on pakko ottaa kantaa. Koko bileiden toiseksi paras tai paras veto, mutta maantieteellinen sijainti lienee vienyt sen toivon paikasta finaaliin. Joka vuosihan nämä toistaa samaa kaavaa, sulle, mulle, sulle, mulle. Joskin Suomella ei ole enää tämän mukaan edes naapurimaita *hymiö*

Kyllä Suomikin on aika mukavasti päässyt semi-finaaleista jatkoon. Lordin voittomerkkipaalun (2006) jälkeen ainoastaan kaksi kertaa ollaan jääty finaalin ulkopuolelle (kuunkuiskaajat 2010 ja Pernilla Karlson 2012). Jälkimmäinen oli muuten Yle femman puolella kovasanaisesti haukkumassa viisuartisteja. Sinänsä huvittavaa, että likka itse koppasi Suomen toistaiseksi huonoimman viisusijoituksen nimiinsä.

Israelista sen verran, että itse tykkäsin biisistä kovastikin, mutta mun viisumakuni onkin oma lukunsa. En esimerkiksi välittänyt Ruotsin biisistä. Ei sitä inhotakaan voi, mutta vähän ylituotetun ja laskelmoidun kuuloinen mun makuuni.

Carlos

Jäsen
Suomen kappaleesta innostuin vasta eilen, mun mielestä se kuulosti oikeasti hyvältä. Eikä se minusta erityisen falskisti laulettua ollut kuten moni väittää.

Suomen BIISI on hyvä, siinä olisi ainesta vaikka voittajaksi jos;

- Laulaja olisi vähän voimakasäänisempi
- Laulua miksattaisiin vähän selvemmin kuuluvaksi
- Valoshowhun saataisiin enemmän räväkkyyttä, nyt bändi oli suurimman osan aikaa harmaassa hämärän-harmaudessa.

Noin muuten itse tykkäsin Slovenian laulusta, puolalaisista tisseistä, ja sen verran pitää tietty "kotiinpäin" vetää että Sveitsi oli kerrankin oikein kiva. Itävallan biisi oli ehkä ihan ok, en vaan saanut oikein kuunneltua sitä kun sen hemmetin transun oli pakko tunkea sitä transu-naamaansa koko ajan ruudun täydeltä. Mikä hemmetin pakko sille omalle epänormaaliudelleen on hakea hyväksyntää näin räikeasti?

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Yleisöäänien antaminen suosii edelleen sellaisia patrioottisia osanottajamaita, joiden kansalaisia asuu paljon oman maansa ulkopuolella (tänä vuonna mm. venäläiset, puolalaiset, romanialaiset). He pääsevät äänestämään kotimaansa edustajaa, jos puhelinliittymä on paikallinen. Mitä patrioottisempi maa, sitä parempi.

Tosin tämä etu on nykyään pienempi, kun "asiantuntijaraati" antaa puolet pisteistä.

Suosikkijoukkue
Paikalliset
Yleisöäänien antaminen suosii edelleen sellaisia patrioottisia osanottajamaita, joiden kansalaisia asuu paljon oman maansa ulkopuolella (tänä vuonna mm. venäläiset, puolalaiset, romanialaiset). He pääsevät äänestämään kotimaansa edustajaa, jos puhelinliittymä on paikallinen. Mitä patrioottisempi maa, sitä parempi.

Tosin tämä etu on nykyään pienempi, kun "asiantuntijaraati" antaa puolet pisteistä.

Eli Venäjä tulee saamaan suurimmat tai ainakin lähes suurimmat pisteet Ukrainasta, Valko-Venäjältä ja Baltian maista. Näinhän se on tosin aiemminkin ollut. Nykyisessä poliittisessa tilanteessa vielä selvemmin. Oksettaa jo valmiiksi. Aikamoinen vihellyskonsertti varmaan edessä kun Ukrainan äänestystulokseksi ilmoitetaan: Russai 12 points!

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy