Euroviisut 2014

• 136 031
  • 1 018

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivottavasti ensivuonna olisi ihan laulullisetkin perusteet kärkeen.
Aijaa, minä kun olin näkevinäni, että Itävallan esiintyjä seisoi koko esityksen ajan keskellä lavaa ja lauloi. Saattoi välillä jopa liikutella käsiään tai kohdistaa suorastaan himokkaita katseita yleisöön. Muista esiintyjistä sen sijaan löytyi kaikennäköistä haitariorkesteria ja tanssiesitystä.

Hassua huomata, että osalla suomalaisistakin on nyt vahva yhtymäkohta Putinin harjoittamaan politiikkaan. Homosaatio on levinnyt jo euroviisuihinkin!

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kyllähän se paras euroviisubiisi voitti ja tuohan menisi tosiaan nimeltäkin aivan suoraan seuraavaan Bond-leffaan. Sveitsistä taisin eniten tuossa tykätä (viheltelyä voisi tuoda taas biiseihin. Tai no olihan tuolla se tansakalainen köyhänmiehenbrunomars, mutta siinä biisissä ei ollut kyllä yhtään mitään), toi jonkun suomipossen (Kuningasidea?) biisin mieleen. Hyvänmielenmusiikkia sopivasti kesän alle.

Mua häiritsi ainakin hitosti se ruotsalaisten "undo my sad". Toki oishan se ollu paskan kuuloista "Undo my sadness, jotainjotain badness":kin :D Ja kyllähän siinä oli jo liian täydellinen euroviisuvoittobiisi rakennettu, pitää niissä jotain tunnelmaakin olla.

Puolalaisten veisu olisi pitäny tiputtaa jo esikarsinnoissa, siellä oli aika paljon parempia biisejä jotka jäi rannalle. Niin ja olihan se sof enzin ihan bueno.

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Itävallan kappale oli mahtava ja ansaitsi voittonsa, mutten todellakaan ymmärrä tuon parran ideaa, vaikka drag queen onkin. Se vaan näyttää niin häpeilemättömältä julkisuustempulta ja huomion kalastelulta, jolla varmaan saatiin jonkin verran ääniä.

Suurempi ongelma minulla olisi, jos kappale olisi ollut täyttä tuubaa ja voitto olisi tullut ulkomusiikillisista syistä. Nyt niin ei todellakaan käynyt.

Saas nähdä mitä tulkintoja tästä voitosta sitten tehdään. Muistan kuinka YLE:n kommentaattori iloitsi ettei Ukraina voittanut vuonna 2007 kisoja sillä drag queenillään, joka oli pukeutunut diskopalloksi (taustatanssijat myös) ja lauloi neljää eri kieltä ja liirunlaarumia. Olisi kuulemma tehnyt Euroviisuista vitsishown liiaksi, minkä kyllä ymmärrän, sillä vaikka Serduchkan kappale oli hyvä, niin ei se ollut mitenkään erityisen hieno tai "taiteellinen" kappale. Melkoista kitschiä, jolle olisi naurettu surullista naurua vuosien päästä.

Toivottavasti ei nyt nähdä jotain erikoisten vähemmistöjen esiinmarssia, jossa ulkomusiikilliset syyt menevät musiikin edelle ja lähetetään sokeita kääpiöitä, joilla on puujalka laulamaan. Ei loukkauksena sokeita puujalkaisia kääpiöitä kohtaan, pelkkä esimerkki kyseessä.

Suomen biisi oli hyvä, mutta ongelma oli esiintyminen. Ei ollut tarpeeksi energistä vaan melko ponnetonta, mitä kisakatsomossani porukalla valiteltiin. Jos olisi ollut esiintyminen huippuluokkaa, niin Suomi olisi kyllä Top5-sijoilla ollut. Voittoa ei kyllä olisi tullut, mutta hyvä sijoitus kuitenkin.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Läppä viesti. Hyvä tietää, että sikaniskainen junttius elää ja voi hyvin vielä jossain perähikiällä, saadaan sitten muutaman vuoden päästä uusi friikkityyppi kehiin kun pistetään persuäijä patsastelemaan lavalle!
Kiitos tästä tuli oikein lämmin olo. Ei siinä en edes arvostellut ko. laulajan ulkoasua tai esittämää agendaa, niin johan oli väärin sanottu. Mielestäni vaan ko. laulaja ja biisi eivät kohdanneet. Tuli enemmän mieleen eräs kiekkoilija vetämässä queenia muuan tositv ohjelmassa. Eikä siinä mitään että vetikin ihan hyvin mutta kun ei ääniala riitä Freddien (muuten homo mies ja silti mulla ihan kaikki levyt ja fani ollut pikkupojasta) äänialaan niin sitten ei vaan riitä ja kappaleesta jää valju fiilis.

Mulle on oikeasti ihan kakin hailee millanen jamppa tuolla esiintyy ja millasessa asussa tai vaikka olisi munaton mies alasti, minä kuuntelen kappaleita, enkä mitään agendaa ja arvotan sen mukaan ne kappaleet. Itävallan biisi oli oikeasti hyvä, top 5 kyllä, mutta laulaja ei mielestäni pystynyt tekemään siitä voiton arvoista, vaan ääniala loppui kesken, joku parempi laulaja ja toi biisi olisi vienyt heittämällä noi kisat.

Mutta ei siinä väärin kritisoitu, koska mies naisen vaatteissa ja sillä maalattu parta niin täytyy olla hyvä ja kritisoida ei saa, muuten on juntti perähikiältä.

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Myös fasistinen itänaapurimme on ilmaissut kantansa väärästä viisuvoittajasta:

Venäjä kiivastui viisuvoittajasta: Raivollamme ei ole rajoja | Ulkomaan uutiset | Iltalehti.fi

Voisi mennä "loistavia otsikoita"-ketjuun.

Näinhän se kuitenkin menee. Venäjä kiivastui kun Zhirinovski laukoi totuuksia. Onneksi mies ei kuitenkaan ihan koko Venäjää edusta, koska jos näin olisi niin me oltaisiin oltu Suomessa jo 90-luvulla enemmän kusessa kuin mitä ukrainalaiset nyt v.2014.

Tykkäsin Suomen esityksestä. Mukava että saivat hyvän sijoituksen, vaikka vielä ennen viimeistä maata olivat sijalla 9. Kaiman esityksestä en juuri välittänyt, mutta sehän johtuu vain omasta suvaitsemattomuudesta. Enhän äänestänyt Haavistoakaan.

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Ylipäätään asiantuntijaraatien rooli pisteytyksessä (50%) on parantanut musiikillisilla avuilla kilpalevien mahdollisuuksia menestyä. Alankomaat oli tästä hyvä esimerkki.

Täytyy tätä sen verran korjata, että pikaisesti kun kävin läpi tuomariston ja yleisöäänien eroja, niin yllättävän moni maa joka antoi Hollannille huippupisteet, arvosti kappaleen korkeammalle nimenomaan yleisöäänissä. Eli ei voi sanoa, etteikö Hollanti olisi "vanhallakin" systeemillä voinut pärjätä.

Tosin tietysti on huomioitava sekin, että joiltain mailta olisi tullut pelkillä yleisöäänillä vähemmän pisteitä johtuen siitä, että Hollannin kappale upposi melko hyvin niihinkin tuomaristoihin, jotka eivät arvostaneet kappaletta yhtä korkealle kuin yleisö. Eli keskiarvon mukainen sijoitus nousi paremmaksi kuin mihin pelkät yleisöäänet olisivat oikeuttaneet. (Vrt. esim. Puola voitti UK:n yleisöäänestyksen, mutta jäi kokonaan pisteittä yhteistuloksissa, koska tuomaristo jätti heidät sijalle 25).

Paremmin tuo tuomaristojen vaikutus näkyi vaikkapa Suomen pisteissä: Unkari taisi olla ainoa maa joka arvosti kappaleen selkeästi korkeammalle yleisömäärissä ja muutamia yksittäistapauksia lukuun ottamatta oli enemmän sääntö kuin poikkeus, että tuomaristot arvostivat kappaleen lähemmäs kymmenen sijaa korkeammalle kuin yleisö.

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aijaa, minä kun olin näkevinäni, että Itävallan esiintyjä seisoi koko esityksen ajan keskellä lavaa ja lauloi. Saattoi välillä jopa liikutella käsiään tai kohdistaa suorastaan himokkaita katseita yleisöön. Muista esiintyjistä sen sijaan löytyi kaikennäköistä haitariorkesteria ja tanssiesitystä.

Hassua huomata, että osalla suomalaisistakin on nyt vahva yhtymäkohta Putinin harjoittamaan politiikkaan. Homosaatio on levinnyt jo euroviisuihinkin!

Eihän se tarvinnut muuta lavalle kuin itsensä. Homma oli vedetty niin rajusti yli, että se riitti.Makuasioistako pitäisi teidän toista mieltä olevien kanssa kiistellä? Pidän kuitenkin oman makuni, kiitos, ja sanon edelleen, että Ruotsi ja Itävalta olivat huonoja MUN MAKUUN. Anna jo olla, mielipiteeni ei muutu.

Mikäli tuo toinen kappale oli mullekin tarkoitettu, niin voin sanoa, että läheisistäni osa on seksuaalivähemmistöä ja silti ystäviäni ja rakkaitani, joten yleistyksesi ei Putineineen todellakaan toimi.

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Öö, eikös Unkarin biisissä siis lauleta perheväkivallasta ja korosteta tätä vielä show'ssa, jossa esitetään tanssin muodossa tappelua?

Joo-o, kyl lauletaan, mutta sen lisäksi tanssiesitys oli kyllä laimea ja mitäänmsanomaton verrattuna Itävaltaan.Kyllähän parratar ylitti kirkkaasti muut tietyllä tavalla, ei laulullisesti. Biisi oli täyspaska MUN MAKUUNI ja se tästä. Ei aihetta enempään vaan toivon et ensivuonna musiikillinen puoli on ykkösprioriteetti tuolla.

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Ei aihetta enempään vaan toivon et ensivuonna musiikillinen puoli on ykkösprioriteetti tuolla.

Katsoitko viisuja ensimmäisen kerran?

Eihän musiikillinen puoli ole ollut enää vuosiin ykkösprioriteetti, vaan se koko show kaikkine outouksineen ja tanssijoineen.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Voisi mennä "loistavia otsikoita"-ketjuun.

Näinhän se kuitenkin menee. Venäjä kiivastui kun Zhirinovski laukoi totuuksia. Onneksi mies ei kuitenkaan ihan koko Venäjää edusta, koska jos näin olisi niin me oltaisiin oltu Suomessa jo 90-luvulla enemmän kusessa kuin mitä ukrainalaiset nyt v.2014...

Ei oltu oikein hereillä, ja kaveri lainasi vähän laatujournalismia.

Venäjällä kyllä useat muutkin poliitikot, kuin vain Zhirinovski ovat ottaneet kantaa viisuvoittajaan.

Jopa tuossa sinällään huonossa lehtijutussa mainitaan mm. Venäjän varapääministeri ja hänen twiittinsä Euroopan moraalisesta rappiosta.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Katsoitko viisuja ensimmäisen kerran?

Eihän musiikillinen puoli ole ollut enää vuosiin ykkösprioriteetti, vaan se koko show kaikkine outouksineen ja tanssijoineen.

Tässä on listaa voittajista http://yle.fi/musiikki/euroviisut/historia/euroviisuvoittajat-kautta-aikain

Ei siellä nyt niin montaa outousta voittajana ole ollut. Mä tykkäsin Saksan Lenasta ja Norjan viulupojasta viimevuosien voittajista. Myös Hard rock Lordilta oli oikeesti hyvä biisi. Nykyään se tuntuu vähän lapselliselta, mut ihan ansaittu voitto.

julle-jr

Jäsen
Eikö tämä nyt ole taas vähän väsynyttä? Jos ei toivonut Itävallan voittoa, se johtuu vain siitä, että ei pidä seksuaalivähemmistöistä? Ei voi olla mitään muuta syytä kannattaa jotakin toista esitystä?

Alkaa vaikuttaa vähän samalta kuin presidentinvaaleissa: Niinistön kannattajat kannattivat häntä siksi, koska vihaavat homoja.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
...
Alkaa vaikuttaa vähän samalta kuin presidentinvaaleissa: Niinistön kannattajat kannattivat häntä siksi, koska vihaavat homoja.

Niinistö-Haavisto-kamppalun aikana kovaan loanheittoon syyllistyivät lähinnä Haaviston tukijat.

Olin katsomassa tuon Presidentintekijät-dokkarin, siinä Kokoomuksen puoluetoimistossa ollaan tyytyväisiä siitä, että Haaviston kannattajat sortuivat toistuviin ylilyönteihin, tämän katsottiin vain nostavan Niinistön kannatusta.

kovalev

Jäsen
Venäjällä kyllä useat muutkin poliitikot, kuin vain Zhirinovski ovat ottaneet kantaa viisuvoittajaan.

Jopa tuossa sinällään huonossa lehtijutussa mainitaan mm. Venäjän varapääministeri ja hänen twiittinsä Euroopan moraalisesta rappiosta.
En ota kantaa poliitikkojen arvovaltaan sinänsä, mutta tuskin olen kauhean väärässä jos väitän, että suomalaisiltakin poliitikoilta saataisiin koottua kaikenlaisia hauskoja lausuntoja tämän asian tiimoilta - jos vain käytäisiin kysymässä oikeilta ihmisiltä.

Esim. Zhirinovskihan on sikäläinen Tony Halme sekä retoriikan tasolla että väkilukuun suhteutetulla kansansuosiolla mitattuna, ilmeisesti myös monilta elintavoiltaan.

Mutta tämä ei missään nimessä ollut kehoitus hellittää hysteerisestä russofobiasta. Sitä tarvitaan jatkossakin, Iltalehdestä nyt puhumattakaan.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
En ota kantaa poliitikkojen arvovaltaan sinänsä, mutta tuskin olen kauhean väärässä jos väitän, että suomalaisiltakin poliitikoilta saataisiin koottua kaikenlaisia hauskoja lausuntoja tämän asian tiimoilta - jos vain käytäisiin kysymässä oikeilta ihmisiltä.

Mutta tämä ei missään nimessä ollut kehoitus hellittää hysteerisestä russofobiasta. Sitä tarvitaan jatkossakin, Iltalehdestä nyt puhumattakaan.

Olen ekasta kappaleesta ihan samaa mieltä.

Tuosta alemmasta lainaamastani kappaleesta en ole samaa mieltä, Venäjä on fasistinen ja totalitaristinen valtio ja tämä tulee tehdä kaikille selväksi.

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo-o, kyl lauletaan, mutta sen lisäksi tanssiesitys oli kyllä laimea ja mitäänmsanomaton verrattuna Itävaltaan.Kyllähän parratar ylitti kirkkaasti muut tietyllä tavalla, ei laulullisesti. Biisi oli täyspaska MUN MAKUUNI ja se tästä. Ei aihetta enempään vaan toivon et ensivuonna musiikillinen puoli on ykkösprioriteetti tuolla.

Joo saat pitää makusi ihan vapaasti, mut aikaa köyhää keskustelua kun lopettaa se vaan siihen, että tää on mun mielipide.
Miten Unkarin tanssiesitys voi olla laimea ja mitäänsanomaton verrattuna Itävaltaan?? Sehän vaan seisoi ja lauloi siinä. En nyt ymmärrä tätä.

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Tässä on listaa voittajista http://yle.fi/musiikki/euroviisut/historia/euroviisuvoittajat-kautta-aikain

Ei siellä nyt niin montaa outousta voittajana ole ollut. Mä tykkäsin Saksan Lenasta ja Norjan viulupojasta viimevuosien voittajista. Myös Hard rock Lordilta oli oikeesti hyvä biisi. Nykyään se tuntuu vähän lapselliselta, mut ihan ansaittu voitto.

No lukaseppa sen mun viesti uudelleen puhuinko pelkästään outouksista, hienosti tartuttu. Vai oletko sitä mieltä, että esim Rybakilla ei ollut SHOWta ollenkaan?

Ainoastaan Molitva on noista sellainen esitys, joka oli showna pliisu, mutta siinä oli sitten muita "apuja" mukana.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No lukaseppa sen mun viesti uudelleen puhuinko pelkästään outouksista, hienosti tartuttu. Vai oletko sitä mieltä, että esim Rybakilla ei ollut SHOWta ollenkaan?

Ainoastaan Molitva on noista sellainen esitys, joka oli showna pliisu, mutta siinä oli sitten muita "apuja" mukana.

Show outouksineen ja tanssijoineen sä kirjotit. Ja mä vastasin et voittajat viimevuosina on ollut ihan hyviä biisejä ilman sen suurempia outoksia. Rybakilla oli ihan tavallinen tähän kisaan- ja asiaankuuluva esitys, taustatanssijat- ja laulajat, ja viulu tietty mikä oli pääasia.

Mut ilmeisesti tässä nyt oli jotain mitä en ymmärrä.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
...Rybakilla oli ihan tavallinen tähän kisaan- ja asiaankuuluva esitys, taustatanssijat- ja laulajat, ja viulu tietty mikä oli pääasia.

.

Jep.

Rybakin kohdalla pitää myös muistaa, että harvoin on niin selvästi jo ennakkoon tiedetty/pystytty arvaamaan kisan voittaja.

Hän oli kisan ylivoimainen ennakkosuosikki ja voitto tuli helposti.

En usko, että lavalla olisi tarvittu edes sitä vähää taustatanssijoita sun muita, hän olisi voittanut joka tapauksessa.

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Show outouksineen ja tanssijoineen sä kirjotit. Ja mä vastasin et voittajat viimevuosina on ollut ihan hyviä biisejä ilman sen suurempia outoksia. Rybakilla oli ihan tavallinen tähän kisaan- ja asiaankuuluva esitys, taustatanssijat- ja laulajat, ja viulu tietty mikä oli pääasia.

Mut ilmeisesti tässä nyt oli jotain mitä en ymmärrä.

Ei vaan kirjoitin KOKO show KAIKKINE outouksineen ja tanssijoineen. Ja sä tartuit tohon outouksineen, koska?

Niin, Rybakilla oli myös hyvä show, biisin lisäksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy