Meninpäs minäkin äänestämään mutta äänestyspaikalla homma ei mennytkään putkeen. Vaimon kanssa mentiin peräkkäin koulun saliin ja äänestystyyppien luo. Vaimo ensin, piipautti henkkarinsa, nimi todettiin, lappu annettiin ja eikun koppiin. Omalla vuorollani henkkarit annoin vaalityypille, joka viivakoodinlukijalla piipautti henkilötunnukseni. Sitten jotain jäi ruudulta tihrustamaan ja paineli läppärin nappeja ja toisti vaimoni nimen, joka juuri ennen minua oli siis mennyt läpi. Hetken tihrusti ruutu, kunnes vieressä ollut lapunantajatäti ilmoitti, että nyt kävi kuten aiemmin toiselle vaalityypille: kone ilmoitti, että olen äänestänyt samalla kellonajalla, kun vaimoni.
Se aiemmin saman ongelman kohdannut vaalitäti tuli ja ilmoitti minulle, että minun täytyy nyt hetkinen odotella, että toisella koneella näkyy jokin raportti. Odotin minuutin ja toisella koneella näkyi, että olen äänestänyt. Sain äänestyslapun kouraani ja luvan mennä koppiin.
Tuli kuitenkin mieleen, että entäpäs jos olisin päättänytkin siinä odotellessa, että en haluakaan äänestää ollenkaan ja poistunut paikalta? Kaksi konetta näytti minun äänestäneen, toisessa koneessa minut oli johonkin raporttiin kirjattu äänestäneeksi, vaikka en edes lappua ollut käteeni saanut. Olisivatko he voineet poistaa minun äänestystietoni jälkikäteen raporteistaan? Voivatko he muokata kaikkia tietoja halutessaan ja äänestellä useita kertoja? Salaliittoja saatana!!! Ukrainan vaalit!!! Skandaali!!! Vaadin vaatimattomasti koko äänestyksen uudelleenjärjestämistä.