EU:n ja euron tulevaisuus?

  • 592 713
  • 4 708

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Nykyinen malli on sinänsä vähän ongelmallinen, koska se ei ole tarpeeksi integroitu jolloin jäsenmaat voivat sooloilla EUn sisäisiä veroparatiiseja, mutta kuitenkin sen verran integroitu, että kansa kokee liiton liian tiukkana.

Integraatiossa pitäsi ottaa jo seuraava vaihe ja harmonisoida myös sosiaaliturva ja koulutusjärjestelmät.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Tänäkin päivänä se kauppa toimii ja kannattaa myös niiden maiden välillä joilla ei turhaa byrokratiaa ole, surullisimpina esimerkkeinä ne liian käyrät kurkut.
Tuo kurkkukeissihän oli nimenomaan esimerkki siitä, kun EU onnistui toimimaan yhteisen edun puolesta yksittäisen maan kukkoiluja vastaan. Muistaakseni Ranska oli tekemässä jotain omaa lainsäädäntöä siitä miten kurkku on oikeasti kurkku ainoastaan jos se puhuu ranskaa, tai ainakin sitä le concombrea saa surutta suosia kotimarkkinoilla. Tähän EU reagoi tekemällä säädöksen kurkun syvimmästä olemuksesta, ja näin estettiin yhden jäsenmaan yritys suosia omaa tuotantoaan EU:n vapaakaupan sääntöjen vastaisesti. Suomessa tietysti luetaan kaikkia direktiivejä kuin piru Raamattua ja keskitytään pykälistä niihin olennaisimpiin, kuten vaikka tässä tapauksessa käyryysasteeseen.
 
Suomessa tietysti luetaan kaikkia direktiivejä kuin piru Raamattua ja keskitytään pykälistä niihin olennaisimpiin, kuten vaikka tässä tapauksessa käyryysasteeseen.

Tästä tulikin mieleen että Suomi taitaa olla EU:n ainoa maa missä ei saa polttaa baarissa? Röökiä ja useammassa maassa tullut vastaan myös kannabis.

Ei sillä että, en siitä itsekään edes tupakkamiehenä pidä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä tulikin mieleen että Suomi taitaa olla EU:n ainoa maa missä ei saa polttaa baarissa?
Miltähän aikakaudelta kokemuksesi ovat? Ei taida olla enää montaa EU maata jossa saisi polttaa.. Tanska ja Tsekki tulevat vain mieleen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katkera! Se on totta, että Myllylä ja kumpp. käyttivät, mutta niin käyttivät kaikki muutkin.
Siitä voikin vetää johtopäätöksen että EU:n tulisi kieltää hiihtäminen koko alueellaan koska se laji pakottaa kaikki harrastajansa käyttämään vaarallisia dopingaineita.
 
Miltähän aikakaudelta kokemuksesi ovat? Ei taida olla enää montaa EU maata jossa saisi polttaa.. Tanska ja Tsekki tulevat vain mieleen.

Kolmen neljän viime vuoden sisään olen polttanut Irlannissa, Espanjassa, Virossa, Ranskassa, Tsekeissä, Italiassa, Saksassa ja Bulgariassa. Tämä empiirisenä kokemuksena, muissa EU-maissa en ole muistaakseni käynyt lähivuosina. Tai Ruotsissa mutta en tainnut käydä baarissa jos lentokentän ei lasketa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kolmen neljän viime vuoden sisään olen polttanut Irlannissa, Espanjassa, Virossa, Ranskassa, Tsekeissä, Italiassa, Saksassa ja Bulgariassa. Tämä empiirisenä kokemuksena, muissa EU-maissa en ole muistaakseni käynyt lähivuosina. Tai Ruotsissa mutta en tainnut käydä baarissa jos lentokentän ei lasketa.
Noista suurimmassa osassa taitaa olla ihan yhtä kiellettyä kuin Suomessakin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomasitko mitä lainasin, "Suomessa tietysti luetaan kaikkia direktiivejä kuin piru Raamattua" ?
Eli pointtisi on että Suomessa et ole polttanut baarissa koska se on kiellettyä mutta Irlannissa sun ei tarvitse välittää siitä samasta kiellosta?
 
Siitä voikin vetää johtopäätöksen että EU:n tulisi kieltää hiihtäminen koko alueellaan koska se laji pakottaa kaikki harrastajansa käyttämään vaarallisia dopingaineita.

Doping ei ole mitenkään suurempi ongelma maastohiihdossa kuin missään muussakaan urheilussa. Yksikään maastohiihtäjä ei ole kuollut mystisiin terveysongelmiin tyyliin sydän- ja verisuonitauteihin tai ennen aikaisiin syöpiin. Päinvastoin maastohiihto on todettu kaikista urheilulajeista kaikkein terveimmäksi lajiksi. Ruotsalaistutkimus: Maratonhiihto suojaa sydänkohtauksilta ja monilta syöviltä - Kestävyysurheilu.fi

Sen sijaan tiedän monia esim. jalkaplloilijoita jotka ovat kuolleet jopa kesken pelin sydänkohtauksiin.
Sydänkohtaus kentällä: 26-vuotias maajoukkuefutari kuoli - Jalkapallo - Jalkapallo - Sport - MTV.fi

Samoin moni suomalainen jääkiekkoilija on kokenut syövän nuorella iällä, kuten Olli Määttä tai Saku Koivu. Muitakin on.
 
Eli pointtisi on että Suomessa et ole polttanut baarissa koska se on kiellettyä mutta Irlannissa sun ei tarvitse välittää siitä samasta kiellosta?

Olen mennyt ihan kyllä maassa maan tavalla. Vai oisko mun pitänyt lähteä yksin pihalle ja jättää muut polttamaan sisälle koska tämähän nyt on EU:n kieltämää?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen mennyt ihan kyllä maassa maan tavalla. Vai oisko mun pitänyt lähteä yksin pihalle ja jättää muut polttamaan sisälle koska tämähän nyt on EU:n kieltämää?
OK, olet kiertänyt vallan erikoisia paikkoja sitten. Itse en ole ikinä esim tuolla Irlannissa, jossa taisi astua ensimmäisenä tupakointikielto voimaan EU:ssa, nähnyt kenenkään polttaneen pubissa sisällä. Ja usko pois, paljon olen eri pubeja kiertänyt siellä.
 
OK, olet kiertänyt vallan erikoisia paikkoja sitten. Itse en ole ikinä esim tuolla Irlannissa, jossa taisi astua ensimmäisenä tupakointikielto voimaan EU:ssa, nähnyt kenenkään polttaneen pubissa sisällä. Ja usko pois, paljon olen eri pubeja kiertänyt siellä.

Sikäli varmaan totta että en pahemmin välitä keskustan paikoista vaan usein haen aidompaa tunnelmaa laitamilta. Ei 10 baaria riitä missä olen tänä vuonna Irlannissa polttanut. Kahdessa kannabista joskin ei omasta toimestani. Ja siis selvennyksenä, on toki baareja missä ei ole poltettu vaikka kuinka ja paljon.

Itse asuin -07 - -10 Dublinissa enkä muista että baarissa olisi tarjoilutiloissa körssi palanut kertaakaan vaikka kapakkeja tuli kierreltyä välillä hyvinkin ahkerasti (myös pääkaupungin ulkopuolella).

Dublinissa ei tainnut olla kuin kaksi paikkaa missä sai e. tai itseasiassa kolmas tuli mieleen, Pohjois puolella. Keskustassa ei tosiaankaan missään.
 
Viimeksi muokattu:

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
OK, olet kiertänyt vallan erikoisia paikkoja sitten. Itse en ole ikinä esim tuolla Irlannissa, jossa taisi astua ensimmäisenä tupakointikielto voimaan EU:ssa, nähnyt kenenkään polttaneen pubissa sisällä. Ja usko pois, paljon olen eri pubeja kiertänyt siellä.
Itse asuin -07 - -10 Dublinissa enkä muista että baarissa olisi tarjoilutiloissa körssi palanut kertaakaan vaikka kapakkeja tuli kierreltyä välillä hyvinkin ahkerasti (myös pääkaupungin ulkopuolella).
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
"EU:n perustajajäsenten Saksan, Ranskan, Italian, Belgian, Hollannin ja Luxemburgin ulkoministerit kokoontuvat lauantaina Berliiniin pohtimaan mitä johtopäätöksiä Britannian äänestyksestä pitäisi vetää."

http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/EU-perustajat_Berliini-52192

Pistää pohtimaan, voiko tästä kokoonpanosta vetää johtopäätöksiä liittyen siihen, ketkä ovat päätöksenteon ytimessä ja ketkä maksumiehiä ja hyödyllisiä idiootteja.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Itse asuin -07 - -10 Dublinissa enkä muista että baarissa olisi tarjoilutiloissa körssi palanut kertaakaan vaikka kapakkeja tuli kierreltyä välillä hyvinkin ahkerasti (myös pääkaupungin ulkopuolella).
Sama. Irlannissa hetken asuneena en koskaan törmännyt baarissa polttamiseen. Toista se oli aikanaan, kun Skotlannissa tuli opiskelua. Silloin sai polttaa mm. bussissa ja leffateatterissa. Kyllä tuntui suomalaisnuoresta pollealta pistää tupakiksi kesken elokuvan. Nyt tylsistyneenä keski-ikäisenä olen kiitollinen tupakkalain kiristyksistä.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Pitää nyt saivarrella väliin, mutta ei ikävä kyllä toimi näin. Saattaa tulla läpi, mutta yhtä hyvin voit joutua silti maksamaan tullin..
Kyllä se toimii, jos kyseessä on oikeasti lahja. Siellä tullissakin on ihan normaaleja ihmisiä töissä, niiden kanssa kyllä voi aivan normaalisti jutella. Tässä suoraan tullin sivuilta:
Lahjat EU:n ulkopuolelta
EU:n ulkopuolisista maista yksityishenkilöltä EU-maassa olevalle yksityishenkilölle saapuva lähetys on tulliton, arvonlisäveroton ja valmisteveroton, jos lähetys katsotaan muuksi kuin kaupalliseksi lähetykseksi eli se täyttää samanaikaisesti seuraavat kolme ehtoa

  • Lähetykset osoitetaan lähettäjältä vastaanottajalle ilman minkäänlaista maksua.
  • Lähetykset ovat satunnaisia.
  • Lähetykset sisältävät yksinomaan sellaisia tavaroita, jotka on tarkoitettu vastaanottajien henkilökohtaiseen tai heidän perheittensä käyttöön. Tavarat eivät saa ilmentää luonteeltaan tai määrältään mitään kaupallista tarkoitusta.
 

Tuamas

Jäsen
Ja taas vitun relevantti pointti, kun alunperin puhe oli verkkokaupasta tilatun tuotteen tilaamisesta EU:n ulkopuolelta.

Koijari vain lähti taas vaihteeksi siirtelemään maalitolppia, kun alkoi näyttää heikolta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No niin, nyt kun britit ovat googlanneet mitä EU tarkoittaa, niin voidaan pitää uusintaäänestys!
 
Huvittavaa on näiden asiantuntijoiden lausunnot, joiden mukaan talous tulee kasvamaan nyt Britannisa muutamia prosentteja hitaamminen, koska EU.

Mistä nämä asiantuntijat tietävät mitä Brianniassa tulee tapahtumaan? Nämä asiantuntijat ovat yhtä luotettavia kuin hiihtoasiantuntija Jari Isometsä, jonka mukaan ampumahiihtäjä Kaisa Mäkäräinen ei pärjää maastohiihtäjille ja kappas mitä tapahtuikaan! Mäkäräinen tykitti kovimman ajan.
Kaisa Mäkäräinen lähelle mitalia SM-hiihdoissa! Niskanen voitti
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
No niin, nyt kun britit ovat googlanneet mitä EU tarkoittaa, niin voidaan pitää uusintaäänestys!

Mahtaakohan tulos muuttua? Googlettajienhan on pakko olla äänestyksessä tappiolle jäänyttä nuorta koulutettua älymystöä. Ei kai kukaan nyt kuvittele, että landen juntit ja seniilit vanhukset osaisivat sellaista ihmettä kuin internettiä käyttää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös