Eli ovatko ehdotukset toteuttamiskelvottomia koska ne ovat Soinin ehdotuksia, vai koska sinä ja/tai hallitus pidätte niitä toteuttamiskelvottomina? Nyt kerrot varmaan miksi nämä ovat toteuttamiskelvottomia:
Minulle on ihan sama kuka ehdottaa, on sitten kyseessä Kola-Olli, Timo Soini, Paavo Väyrynen tai Timo T.A Mikkonen. Ehdotus voi olla toteuttamiskelpoinen tai kelvoton riippumatta minun mielipiteestäni. Olen tänäkin vuonna ollut ainakin 3 eri kertaa väärässä ja mennään vasta heinäkuuta.
Mutta minun mielestäni, ja olen tässä mielestäni tosioikeassa.
Ei minua kiinnosta euron rikkominen, vaan Suomen etu. Meidän on selvitettävä vaihtoehdot. Ruotsi, Tanska ja Iso-Britannia tarjoavat malleja, joista voidaan oppia. Eikä Sveitsilläkään huonosti mene.
Iso-Britannian malli ei kyllä tunnu talouden lukujen valossa ollenkaan hyvältä. Ilmeisesti oppi siinä tapauksessa kertoo siitä mitä ei pitäisi tehdä?
Ruotsin ja Suomen talouksien ja viennin tilat vaihtelevat euron kurssin mukaan, ja siinä on Suomen etu se mitä heikompi euro on. Eikä siitä kauaa ole kuin Ruotsissa taas oli puheissa että pitäisiköhän siihen euroon sittenkin liittyä.
Silti, on näissä maissa ihan hyviä juttuja joista voi oppia ottaa, ihan jokaisessa. Eroja on vaan muitakin kuin se valuutta. Islannilla on oma mallinsa, "ei makseta velkoja ulkomaille". Sitäkin on kovin joissakin piireissä kehuttu, saattaa vaan olla että tulee vielä vastaan etenkin jos aikovat euroon joskus siirtyä.
Jos hallitus vastoin perussuomalaisten kantaa osallistuu, osuutemme tulee siis olla suhteessa pankkiemme riskeihin. Se ei olisi paljon. Pankkiemme pääomat ovat kunnossa ja kriisisijoitukset minimaalisia. Suomalaiset pankit eivät myöskään olleet velkamaita rahoittamassa ja niistä viime vuosien aikana miljardien eurojen voittoja takomassa. On kohtuutonta, että meistä tehdään nettomaksamisen maailmanmestareita.
Tietysti tuntuu epäoikeudenmukaiselta rahoittaa muiden virheitä, mutta kuten verotuksessa niin näissäkin asioissa maksajiksi joutuvat ne joilla on siihen varaa. Koska ne tahot eniten hyötyvät vakaudesta. Ylikuumentuneesta taloudesta kun ovat hyötyneet muutkin kuin pankit. Kauppa on käynyt, töitä on ollut.
Tuo Kreikan velan leikkaamiskommentti oli varmaan ennen kuin Suomenkin rahoja oli Kreikkaan tungettu leikattavaksi.
Voi olla, onko mieli siitä sitten Soinilla ja perussuomalaisilla muuttunut?