Eturistiside napsahti poikki

  • 248 740
  • 612

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Minä alan olla sitä mieltä, että nykylääketieteen ammattilaisten olisi syytä kehitellä pikaisesti joku "super-eturistiside", jos se aito ja alkuperäinen napsahtaa poikki. Tuntuu olevan sen verran yleinen vamma tuo nimenomaisen lerpakkeen poikki meneminen, niin harrastelija tasolla, kuin ammattilaisillakin. Eikös sillä Ajaxin Niklas Moisanderillakin, katkennut eturistiside jo toiseen kertaan, kun liukastui pari kuukautta ensimmäisen leikkauksen jälkeen kaupungilla ja koko liike kohdistui leikattuun polveen...

Itselle tulee kohta 5 kuukautta täyteen toisesta leikkauksesta, ja tässä alkaa pikku hiljaa miettimään, että mitenköhän sitä uskaltaa enää sabakentille lähteä, kun on kahdesti jo se lerpake katkennut. Painoa on leikkauskierteen aika tullut reilu kymmenen kiloa lisää ja sitä tässä nyt aluksi yritetään tuskaisesti saada pois, että uskaltaisi tehdä tulevaisuudessa muutakin kuin lenkkeillä. Kuntoutusmotivaatiota laskee vielä täysin jumissa oleva selkä, joka vittuuntui, kun halusin verestellä vanhoja muistoja menemällä höntsäilemään ulkojäille. Fysioterapeutti on sitä muutaman kerran saanut hieman auottua, mutta koulun penkillä istuminen jumittaa selän taas uudestaan.

Pitäisi vielä kohta puoleen päättää, että mennäkö kertausharjoituksiin vaiko ei. Se maaginen kuusi kk leikkauksesta täyttyy juuri harjoitusten alla ja harjoituksista maksettava korvaus olisi minun opiskelijabudjetilleni ruhtinaallinen, mutta toisaalta ei olisi järkeä lähteä sinne toikkaroimaan hataran polven kanssa, kun niissä valtion hommissa tuppaa sattumaan mitä tahansa...

Milloinkahan vakuutusyhtiöt lopettavat minulle eri urheilulajien lisenssien myymisen kun 21-vuotiaalta kaverilta on leikattu molemmat polvet kahteen kertaan, käsi murtunut pari kertaa ja nivelsiteet paukkuneet kerran + muut pikkuvammat....kävelevä harrastelijaurheilijan sairaskertomus...
 

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Juha Salminen
Viestin lähetti AcesHigh
Noniin.
Saapa nähä milloins kirjoitan tähän threadiin, että: "pitikin mennä keväällä niihin treeneihin."

Kaveri sai houkuteltua mut _jälleen_ aloittamaan futiksen. (Nyt 3:seen) Olen jo 3 kertaa lopettanut. Ja 2 kertaa on mennyt eturistiside poikki. Naps.

Ikävä juttu, näitä ei soisi yhtään. Kolmas kerta vielä, siinä on kinttu kovilla.
Pikaista paranemista!

Noh-noh, eipäs vielä toivotella paranemisia... ;D
 
Viimeksi muokattu:

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Re: Re: Re: Ja taas mennään..

Viestin lähetti fiftyeight
Persetti, olin ihan kytiksellä, mutta kun tuo vasen on melkein terve, klappia vaan 15mm.

Tuo on muuten vittumaista, minulla löyty sama 15-20 mm oikeassa polvessa klappia. Mukava tunne, kun jalat tuolin alle laittaessa polvilumpio putoaa paikaltaan sen sentin viiva kaksi..

Urheilu pitää terveenä. Varsinkin puulaakiurheilu ja siellä tehdyt liukutaklaukset...

K
 

odb

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Tuli sitten itsekin liityttyä tämän viestiketjun jengiin eli eturistiside napsahti poikki salibandyssä reilu viikko takaperin. Päivystyksessä veikkailtiin aluksi sivuside venähdystä mutta totuus paljastui eilen magneettikuvista. Lisänä oli jotain pientä luuvauriota.

Vakuutusyhtiön kanssa on ainakin tähän asti kaikki sujunut ihan kivasti. Ennakkopäätös magneettikuvien maksamisesta tuli parissa päivässä ja nyt on vetämässä hakemus leikkauksen maksamisesta etukäteen koska ei löydy 3000€ taskun pohjalta. Päätös tulee kuulemma ens viikolla joten hyvältä kuulostaa.

Vitutus on kuitenkin kohtuu kova. Ketjun viestit lukeneena pitänee unohtaa urheilu ens kesän osalta. Perinteinen kesäohjelma on perustunut kaikenlaiseen urheiluun ja keiton vetämiseen mistä nyt jää ensiksi mainittu pois. Jotain pitäisi varmaan kuitenkin keksiä keiton ja kuntoutuksen lisäksi..

Noh, toivotaan että leikkaus sujuu hyvin ja jos pääsee valitsemaan niin nukutus on selkee valinta. Hyviä kuntoutuksia vaan muille invalideille :)
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti odb
Perinteinen kesäohjelma on perustunut kaikenlaiseen urheiluun ja keiton vetämiseen mistä nyt jää ensiksi mainittu pois.
Jooh, keiton kiskominen onnistuu, vaikka olisi jätkä miten romuna

Noh, toivotaan että leikkaus sujuu hyvin ja jos pääsee valitsemaan niin nukutus on selkee valinta. [/B]

No can do. Ei nukuteta, mutta kunnon horteen saa. Saa myös katsella töllöstä miten toimenpide edistyy. Katselin sitä viimeks 3 h. Seuravalla kerralla aioin ottaaa tajun pis, niin hyvin kun sen saa.. Herääminen on kuulemma vain paljon vittumaisempaa.

Mietippä siinä kohtaa kun selkäydinpuudutus alkaa vaikuttamaan, että millaista on olla halvaantunut navasta alaspäin. Se varvas ei sitten liiku, eikä edes omia munian enää tunne. Kummasti kaasujalka höllentyy hetkeksi..

K
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Nikke Bäckström

Oli pakko nostaa ylös tämäkinketju.

Nikke Bäckstöm pelasi sitten koko pleijarit eturistiside poikki, saatanan kova jätkä ei voi muuta sanoa.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Juu, kyllä itselläkin suu loksahti auki, kun eilen pelin jälkeen luin, että Bäckstströmin eturistiside oli ollut koko ajan poikki...

Olen kuitenkin lukenut ihmisistä, joilla eturistiside on ollut poikki useamman vuoden ennenkuin se on huomattu. Eli katkenneen eturistisiteen vaikutukset ovat aika pitkälti yksilökohtaisia ja epäilen, että Bäckströmin jalan lihaksisto ja tukirakenteet ovat sitä luokkaa, että pelaaminen on katsottu mahdolliseksi riittävän teippauksen avulla. Salibandyfinaaleissakin taitaa tällä hetkellä pelata yksi kaveri, jonka eturistiside on siinä kunnossa, että tavan tallaaja olisi passitettu jo aikoja sitten leikkaukseen.

Mutta kova juttu tuo silti on ja hattua nostan Nickelle. Itselläni polvi petti alta ~5 kertaa päivässä, kun tuo eturistiside oli ensimmäistä kertaa poikki ja kävelyä nopeampaa liikkumista ei uskaltanut kokeillakkaan.
 

snumi

Jäsen
Erittäin hyödyllinen ketju, kun on sama vaiva omalla kohdalla. Varsinkin tuo Bäckströmin vammaisena pelaaminen. Minulla nimittäin ei ole tehty myöskään mitään korjaustoimenpiteitä.

Alasarjan jalkapallopelissä puoli vuotta sitten tukijalan polvi vääntyi, kun 90kg vastustaja juoksi suoraan minua päin palloa tavoitellessaan. Joukkuekaverit vähättelivät vammaa ja sanoivat, että jatka pelaamista vaan, vaihdot kun oli jo suoritettu ja matsia muutama minuutti jäljellä. Lopetin kyllä pelaamisen siihen, kivut oli valtavat noin 20 minuuttia, sitä luokkaa, että silmissä sumeni. Vähitellen kivut kuitenkin helpottivat, eikä illalla enää tuntunut pahalta, vaikka jalkaa tietysti varoin. Seuraavana aamuna polvi oli paisunut ja liikkuminen hankalaa. Vältin käyttämästä jalkaa ja menin lääkärille. Tämä otti röntgenkuvan ja totesi, että kaikki kunnossa. Tämän listan lukeneena vaikuttaa siltä, että hän ei sitten tainnut tietää asiasta mitään. Eli joku side siellä ei tainnut kuitenkaan ihan kunnossa olla. 3kk myöhemmin polvi toimi taas, olin esim. jäähallilla luistelemassa. Kaverit varasivat hallifutisvuoron, ja päätin mennä kokeilemaan. Pelasin 90min ilman mitään ongelmaa, mutta sitten polvi ikäänkuin taipui väärään suuntaan. Tällä kertaa sattui tajuttomasti noin vartin verran. Parin viikon päästä oli taas hyvä fiilis. Ostin polvituen ja eikun kentälle. Ihan sama tilanne, taas polvi vääntyi ja peli jäi kesken.

Nyt olen liikkunut vain kävelylenkkien muodossa viimeiset 3kk. Kaverit kyselevät, milloin tulen pelaamaan. Minä taas olen kysellyt, että saisko pelaajalisenssistä maksettua magneettikuvauksen, kun kerran loukkaantuminen merkittiin pelipöytäkirjaan. Sanovat, ettei vakuutus enää kata, kulunut liikaa aikaa. Minulla on kyllä toinenkin yksityisvakuutus, eli jos polvi pettää alta pelikentän ulkopuolella, voin ilmeisesti sitäkin kautta mennä kuvauttamaan.

Minulla oli ikää 33 jo tuon vamman syntyessä, eli sinänsä pallopelien lopettaminen ei ole mahdoton ajatus. Varsinkin kun en ole koskaan ollut lahjakas, enemmänkin pelannut pelaamisen ja porukassa mukana olemisen ilosta. Paino kyllä on noussut ikävästi liikunnan vähentyessä, liikaa on tullut 5-6kg.

Tämän ketjun luettuani tiedän ainakin sen, että polven katsovan lääkärin täytyy sitten olla asiaan erikoistunut, yleislääkäriltä en ota kuin lähetteen asiantuntijalle. Tilanne on polven kanssa se, että pystyn sitä koukistamaan ja suoristamaan, mutta tiedän, että fudismatsissa se ei pelitilanteessa tukijalkana olemista kestäisi, vaan taas sattuisi jo kovaa.

snumi
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti snumi
¨Minulla nimittäin ei ole tehty myöskään mitään korjaustoimenpiteitä.

Pikkuvinkkinä sanoisin että mitä nopeampaa saat sen kuntoon, sitä helpompaa on kuntouttaminen. Siinä vaiheessa kun polvessa on klappia pari senttiä, ei homma ole enaa kovin nautittavaa.

Mene lekurille ja nosta meteli. Jos ei usko, niin valehtele ja liioittele, sano ettet pysty mitään harrastamaan ja rappusissakin kävely tuottaa tuskaa. Sano ettet pihalle lähde ennenkuin saat ajan magneettikuvaukseen. Valitettavasti homma toimii suomessa nykyään näin, jos ei mahdollisuuksia yksityiseen tai työterveyslähetteeseen ole. Arvauskeskukseen ei edes kannata mennä, sillä siellä ei pätevää henkilöstöä ole.

Ota myös huomioon kiirehtimällä se, että saatat olla leikkausjonossa 2-3 vuotta, jossa välissä koipi ehtii mennä paljon huonompaan kuntoon.. Huonolla säkällä nivelrikkokin on mahdollista.. se sitten onkin luku sinänsä.

Ps. Vältä TYKSiä..

K
 

eesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osui tämä ketju silmiin ja tuli mieleen, että täällä jollain on varmaankin samantyylisiä kokemuksia.

Homman nimi on se, että joskus tammikuussa polvessa tapahtui jotain mystistä, mutta en todellakaan tiedä mitä. Mitään liikuntaa en harrastanut, enkä mielestäni loukannut polveani mitenkään missään. Mitään vammaa siinä ei ole koskaan ollut. Yhtäkkiä totesin vain, että kävely sattuu polveen aika paljon. Ajattelin, että kai tämä tästä pian ohi menee, mutta ei ole vieläkään mennyt. Polvi ei siis oikein kestä rasitusta, kun kävelee vähän enemmänkin, kipeytyy se välittömästi, juoksemista kokeillessa kipu onkin jo astetta rankempaa.

Varmaan pitäisi mennä lekurille näyttämään. Osaisikohan joku sanoa, että mikä helvetti siihen on voinut tulla?
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti eesa
Varmaan pitäisi mennä lekurille näyttämään. Osaisikohan joku sanoa, että mikä helvetti siihen on voinut tulla?

Kierukka?

Ristisiteen pamahtaessa kuuluu niin kova pamaus, että sen kyllä huomaa.. tai minullla ainakin kuuului, tiedä sitten muista.

K
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Viestin lähetti Kaiser Soze
Kierukka?

Ristisiteen pamahtaessa kuuluu niin kova pamaus, että sen kyllä huomaa.. tai minullla ainakin kuuului, tiedä sitten muista.

K

Ai saatana, äläs Kaiser Soze viitti...
Tosiaan noi eesan vaivat ei viittaa eturistisiteeseen, se tarvii rajuhkon muljauksen vikasuuntaan polvessa hajotakseen. Tai mistä minä tiedän, mutta omista kokemuksista puhelen.
Alkaa oleen muuten vuosi siitä kun Sakari Orava laittoi meikäläisen polven kuntoon, hyvin on kestänyt, höntsäilemässä tosin vaan käyty. Pelottaa tosin toi aiemmin kahdesti rempattu vasuri...
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
painnnnn

Joo..sunnutaina 8.8 napsahti polvesta futispelissä eturistiside poikki ja kierukkakin repesi...Eilen oli leikkaus,joka onnistui hyvin.Sairaalkaan oli pakko jäädä kun kivut olivat aivan helvetinmoiset ja kun kerran vakuutuskin kattaa sen yhden yön niin mikäs siinä ollessa.Kyllä yksityisellä puolella palvelu on erinomaista!!!!!Tarpeeksi vongattuani sain jopa kaksi lasia konjamiinia..Tällä hetkellä kivut ovat taas aikamoiset,mutta pikkasen yritän jo jalkaa suoristaa joka onnistuu onneksi aika hyvin...Pää tässä tosin kyllä hajoaa aivan totaalisesti kun ei pääse liikkumaan..prkl...more painkillers!!!!!!!
Jotain vinkkejä muuten kuntoutukseen liittyen? Käytiin kyllä lääkärin ja hoitajien kanssa paljon läpi ja sain myös lappuja himaan jossa on kaikennäköistä kuviota,mutta olis vielä kiva kuulla joiltain vinkkejä vielä kellä on itellä mennyt samalla tavalla
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Re: painnnnn

Viestin lähetti beerhunter
Jotain vinkkejä muuten kuntoutukseen liittyen? Käytiin kyllä lääkärin ja hoitajien kanssa paljon läpi ja sain myös lappuja himaan jossa on kaikennäköistä kuviota,mutta olis vielä kiva kuulla joiltain vinkkejä vielä kellä on itellä mennyt samalla tavalla

En osaa antaa mitään erityistä vinkkiä, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä voin puhua. Sait varmaan ne ohjeet kuinka alkaa kuntouttamaan jalkaa. Teet kaikki niinkuin käsketään ja kivun sallimissa rajoissa ehkä hieman ylimääräistä, niin kyllä alkaa jalka parantumaan. Se on uskomaton fiilis kun harjoitteen ja venytyksen jälkeen jalka tuntuu heti paljon paremmalta. Se antaa uskoa kuntoutukseen. Aina kylmää vemputtelun jälkeen ja muistaa olla varovainen, niin kyllä se siitä.

Huono esimerkki on yksi entinen luokkakaverini, joka ei viitsinyt tehdä ohjelman mukaisia liikkeitä tarpeeksi. Tuloksena lähes taipumaton polvi, jota ei enää puolen vuoden jälkeen pahemmin notkisteta. Koukistukset ja ojennukset siis pitää hoitaa kunnolla, jotta polven liikerata saadaan lähes ennalleen. Tsemppiä reenaamiseen, nyt on sentään ulkona suht turvallista köpötellä, omat (3) leikkaukset on kaikki tehty lumen ollessa maassa ja se on vittumaista jos mikä liukastella kepeillä.

Muista myös opetella kävelemään heti annettujen ohjeiden mukaan, eli ottaa kyynärsauvoista vain tukea ja koittaa astua muuten normaalisti. Muistaakseni pari ekaa viikkoa piti ottaa kevyesti varaten operoituun jalkaan.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: painnnnn

Viestin lähetti beerhunter
- - -
Tällä hetkellä kivut ovat taas aikamoiset,mutta pikkasen yritän jo jalkaa suoristaa joka onnistuu onneksi aika hyvin...
- - -

Pidäkin huoli, että saat ojennettua jalkasi suoraksi etkä huijaa itseäsi. Vaikka kuinka paljon sattuisi, pääasia on että jalka suoristuu kunnolla etkä jätä polvea koukkuun, ei edes vähän. That´s the point! (konjamiinia prkl...)
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
Re: Re: painnnnn

Viestin lähetti mmuurine
En osaa antaa mitään erityistä vinkkiä, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä voin puhua. Sait varmaan ne ohjeet kuinka alkaa kuntouttamaan jalkaa. Teet kaikki niinkuin käsketään ja kivun sallimissa rajoissa ehkä hieman ylimääräistä, niin kyllä alkaa jalka parantumaan. Se on uskomaton fiilis kun harjoitteen ja venytyksen jälkeen jalka tuntuu heti paljon paremmalta. Se antaa uskoa kuntoutukseen. Aina kylmää vemputtelun jälkeen ja muistaa olla varovainen, niin kyllä se siitä.

Huono esimerkki on yksi entinen luokkakaverini, joka ei viitsinyt tehdä ohjelman mukaisia liikkeitä tarpeeksi. Tuloksena lähes taipumaton polvi, jota ei enää puolen vuoden jälkeen pahemmin notkisteta. Koukistukset ja ojennukset siis pitää hoitaa kunnolla, jotta polven liikerata saadaan lähes ennalleen. Tsemppiä reenaamiseen, nyt on sentään ulkona suht turvallista köpötellä, omat (3) leikkaukset on kaikki tehty lumen ollessa maassa ja se on vittumaista jos mikä liukastella kepeillä.

Muista myös opetella kävelemään heti annettujen ohjeiden mukaan, eli ottaa kyynärsauvoista vain tukea ja koittaa astua muuten normaalisti. Muistaakseni pari ekaa viikkoa piti ottaa kevyesti varaten operoituun jalkaan.

Kiitti vinkeistä pojat....Jalan suoristus onnistuu oikein hyvin,mikä minulla oli ongelmana juuri ennen leikkausta. Nyt vaan olen huiomannut,kun olen makuulla ja yritän tehdä jalannostoliikkeitä,niin perkele ei vaan voimat riitä nostamaan jalkaa+kivut siihen päälle vielä...I guess more pills :)
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
TTU-KELE-TANA!

Kolme kuukautta kerkesin nauttia salibandyn ja jalkapallon iloista, kun eilen sabaharjoituksissa polvi sanoi jälleen kerran riks-raks-poks. Pieni horjahdus leikatun jalan varassa yhdistettynä kiertoliikkeeseen ja hetken päästä olinkin jo pukukopissa hieromassa ice poweria polveen.

Kävely ja muu liikkuminen on suht kivutonta, eikä polvi ole kovin pahasti edes turvonnut, mutta tuon rusahduksen takia mielessä pyörivät kauhuskenaariot kolmannesta eturistisideleikkauksesta...vittu...johan tässä kerkesi 2 peliä pelata 4.divaria tällä kaudella...ja fysioterapeuttikaan ei älyä vastata puhelimeen...hyvä päivä se tuli tästäkin...olisi nyt yhden kerran sen verta tuuria, että se saatanan lerpake olisi säilynyt ehjänä ja kyse olisi säikähdyksestä tai jostain ihan muusta...
 

Dick Slasher

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT ♠
Eturistiside napsahti huhtikuussa, leikattiin toukokuussa. Heti käskettiin aloittaa jalkojen nosto ja taivuttelu. Todellakin voimat oli hävinneet ja jalka ei noussut. Pienellä avustuksella sain jalan ylös. Tunnollisesti nostelin jalkaa varpaat oikealle, vasemalle ja ylös. Kun joka suuntaan alkoi nousta 1000 x niin homma alkoi tuntua turhauttavalta.

Kesäkuussa sain luvan aloittaa kevyen voimaharjoittelun, aluksi ilman vastusta ja pikkuhiljaa vastusta lisäten.

Syyskuun alussa olin eka kertaa jäällä pelaamassa kiekkoa. Pettymys oli suuri, pelasin edelleen yhtä huonosti kuin aikaisemminkin.

Nyt alkaa vähitellen tuntua siltä että voimat jalkaan on palautuneet.

Joten sitkeästi vaan ojentelemaan, koukistelemaan ja nostelemaan jalkaa. On muuten erittäin tärkeää.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Jaahas.. ja taas mennään..

Maanantaiaamuna heilahtaa keklu ja K:n polveen sovitetaan uusi ristiside.. Toivottavasti tällä kertaa operaatio onnistuu.

..Vois kyllä vetää kunnon perseet varuiksi tänään...

K
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tsemppiä Kaizer Sozelle!

Mikäs alex#10:llä on tilanne? Menikö ristari?

Itselläni on tosiaan oikean jalan eturistiside operoitu kolmesti ja vasemmasta jalasta kerran. Eilen sulkapalloa pelatessani oikea polvi nitkahti kerran sillälailla hyvin vähän. Mitään kipua ei todellakaan tuntunut, vaan polvi kävi muutaman millin sijoiltaan. Säikäytti kyllä vähän ja pelasin loppuajan aika varovaisesti. Jos tilanteessa olisi ollut juoksuvauhti tai joku kontakti niin polvi olisi varmaan sanonut taas poks. Ilmeisesti kahdesti operoitu ristiside on hieman löysä. Pitäisi varmaan saada enemmän lihasvoimaa jalkoihin ennenkuin tuota sulkapalloa pelaa, mutta se vaan on niin hauskaa että en malta olla pelaamatta. Toivottavasti en ole kohta täällä kiroamassa, että taas meni polvi. Mitään juoksu- tai kontaktilajeja en kyllä pelaa enää koskaan.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Viestin lähetti V-man
Tsemppiä Kaizer Sozelle!

Mikäs alex#10:llä on tilanne? Menikö ristari?


Selvisin säikähdyksellä. Fysioterapeutti epäili sivusiteen venähdystä ja pienen huilin jälkeen olin jo viikon päästä mukana treeneissä.

Pari viikkoa tästä ja jälleen sattui ikävä muljahdus treeneissä. Pari päivää koipi oli todella kipeä ja turvonnut, mutta 4 päivän päästä muljahduksesta olin jo pelaamassa turnauksessa (olisi ehkä kannattunut jättää turnaus väliin, mutta hinku kentälle oli kova). Polveen tuli tuon jälkimmäisen muljahduksen takia jonkun sortin tulehdus ja söin juuri parin viikon tulehduskipulääkekuurin.

Treenaamaan olen pystynyt melko normaalisti, mutta peliosuuksia olen hieman vähentänyt fysion kehoituksesta, koska laskeskelimme, että muljahdukset ovat aina sattuneet harjoitusten loppuvaiheessa, kun jalan lihakset alkavat olla jo väsyneet. Punttisalilla on nyt tullut käytyä kolmisen kertaa viikkoon vahvistamassa jalkaa tukevia lihaksia. Uuden polvituen ostin viime viikolla. Kalliita ovat perkeleet (135€), mutta kyllä kannatti. Tuki on varustettu erillisellä "lumpiotuella", joka vähentää polvilumpion liikettä ja näin ollen vähentää samalla myös jalan turpoamista rasituksen jälkeen.

Eilen oli jälleen sabaturnaus ja jalka tuntui uuden tuen kera oikein mukavalta, eikä se pelin tiimellyksessä juurikaan ilmoitellut itsestään. Polvi kerää tosin edelleen vähän turhan paljon nestettä, mutta ehkäpä tämä tästä....
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Viestin lähetti alex#10

Treenaamaan olen pystynyt melko normaalisti, mutta peliosuuksia olen hieman vähentänyt fysion kehoituksesta, koska laskeskelimme, että muljahdukset ovat aina sattuneet harjoitusten loppuvaiheessa, kun jalan lihakset alkavat olla jo väsyneet. Punttisalilla on nyt tullut käytyä kolmisen kertaa viikkoon vahvistamassa jalkaa tukevia lihaksia. Uuden polvituen ostin viime viikolla. Kalliita ovat perkeleet (135€), mutta kyllä kannatti. Tuki on varustettu erillisellä "lumpiotuella", joka vähentää polvilumpion liikettä ja näin ollen vähentää samalla myös jalan turpoamista rasituksen jälkeen.

Millainen tämä sinun polvitukesi on? Käsittäkseni tuohon hintaan ei kuitenkaan saa kuin sellaisen "lämmittimen", eli sellaisen, jossa ei varsinaista "rautaa" ole mukana.

Omalla kohdallani odottelen edelleen vakuutusoikeuden päätöstä, koskien valtiokonttorilta vaatimaani ja ortopedin suosittelemaa polvitukea. tämän tuen hinta liikkuu haitarissa n. 1000-3000 €. Nyt on jo tosin koko syksy käyty pelaamassa polvituetta 3 kertaa viikossa, joista yksi on varsinainen peli paikallisessa höntsäsarjassa. Tällä tuntumalla on vielä hivenen turha haikailla mitään divaripelejä. Ihan hyvin on mennyt, tosin 3 eturistisideleikkausta on vaatinut veronsa. Etenkin nopeat käännökset ja suoraan juoksusta tehdyt harhautukset ym. kierrot on syytä jättää vähemmälle. Tosin tänäänkin pelin tuoksinassa vaivat unohtuivat, kun peli vei mukanaan...hyvin pysyi kuitenkin paikat kasassa. Itse kävin kesällä melko paljon raskailla juoksulenkeillä, vahvistamassa heikentyneitä jalkoja. Edelleen pitäisi panostaa tähän lihaspuoleen, mutta kun ei millään viihdy missään salilla.
Mutta toivotaan mahdollisimman tervettä talvea kaikille polvivaivaisille!
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Viestin lähetti mmuurine
Millainen tämä sinun polvitukesi on? Käsittäkseni tuohon hintaan ei kuitenkaan saa kuin sellaisen "lämmittimen", eli sellaisen, jossa ei varsinaista "rautaa" ole mukana.

Joo elikkä tuollainen Rehbandin "lämmitin" on kyseessä. Molemmilla sivuilla on toki jonkinasteiset metalliliuskat estämässä polven ylikiertoja. Tarraa ja remmiä on penteleesti ja kireyttä saa säätää mielin määrin monesta kohtaa. Oman fysioterapeuttini mukaan kuitenkin melko pätevä tuki. Salibandylisenssi ei kata minkäänlaisten apuvälineiden ostoja, joten näillä tuloilla tuollaisesta omien mittojen mukaan tehdystä "oikeasta" tuesta on turha haaveilla. Näillä mennään...
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Mjaah.. sitä ois sitten uusi ristiside paikoillaan. Joku raukka joutui luovuttaman omansa minulle..

Lyhyesti. TYKS SUCKS ja Kirra ROCKS.

Koipi on sikahyvä verrattuna viimekertaisen TYKSin tumpulan operoimaan. Kirran ja TYKSin välissä on 10 vuoden kuilu, Kirran eduksi. Miksiköhän?

Sairaslomaa vielä 7 viikkoa jäljellä, eikä etes keppejä enää tarvitse..

Nauttikkaa töistänne..


K
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Viestin lähetti Kaiser Soze
Mjaah.. sitä ois sitten uusi ristiside paikoillaan. Joku raukka joutui luovuttaman omansa minulle..


K

TÄH? Siis saitko oikeasti jonkun toisen ihmisen ristisiteen? Yleensähän ristiside korvataan reiden takaa otetulla siirteellä... Ihmetyttää kyllä jos joku on sellaisen sinulle luovuttanut
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös