Eturistiside napsahti poikki

  • 248 724
  • 612

Durable

Jäsen
Itseltäni korjattiin eturistisiteen ja kierukan repeämät 14.10. Eli pikkasen alle kuukausi sitten. Yksityisessä sairaalassa. Keppejä käytin n. 2 viikkoa.

Polvi on vieläkin turvonnut eikä ojennu vielä kunnolla. Mitens teillä, miten hyvin polvi on parantunut alkuaikoina?

Fysiolta olen saanut 5 A4:sta. On sen verrran liikkeitä, että tekemistä riittää. Minkälaisia harjoitusohjelmia te ootte saanu? Onko kellään vinkkiä, että miten saisin polven ojentumaan kunnolla, ja polvilumpion liikkumaan? Esim. omakohtaisia kokemuksia.


Armeijaan pitäisi mennä ensi vuoden heinäkuussa. Saa nähdä miten käy.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
En tiedä miten tuo kierukan korjaaminen muuttaa paranemista, mutta ainakin pelkän eturistisiteen uusimisen jälkeen kuukauden päästä leikkauksesta minulla oli polvi ihan rämänä. Lumpio ei liikkunut juuri ollenkaan, mutta ojennus oli ainakin ihan ok. Koukistuminen ei kyllä tainnut olla ihan täydellinen. Portaiden nousu ja varsinkin laskeutuminen oli yhtä tuskaa. Kaikenlaisia taivuttelu- ja jännitysharjoituksiahan niitä piti tehdä.

Nyt, n. 7kk leikkauksesta, polvella pystyy pelailemaan ihan hyvin ainakin salibandyä ja futista. Polvi kyllä kipeytyy ja turpoaa helposti, mutta se on leikanneen lääkärin mukaan ihan normaalia tässä vaiheessa kuntoutumista. Näin siis pelkän eturistisiteen uusimisen jälkeen. Sisemmässä kierukassa olleita vaurioita ei onneksi tarvinnut leikata.
 

suuris

Jäsen
Durable:
Tuota polven ojentumistahan täytyy vaan harjoitella ja harjoitella.. Makaa selälläsi maassa ja laita jokin tyyny tai pullo tuohon takareiden alaosaan, ja sitten nostat jalkaa ylös jännittämällä reisilihasta (mitä siitä nyt sitten onkaan jäljellä) ;) Ja aina missä ikinä istuskeletkin, niin jännittele sitä reisilihasta, niin se vaikuttaa polvilumpioon ja sen liikkuvuuteen. Kyllä se siitä vetryy. Minullakin alkoi polvilumpio ensimmäisen leikkauksen jälkeen näkyä vasta noin parin kuukauden kuluttua.

Äläkä siitä intistä huoli. Jos olet yhtään pelimies, et mainitse niille idiooteille leikkauksesta mitään ennen kuin astut palvelukseen. Sitten vain lääkärin pakeille, ettei sinusta ole A-mieheksi, niin varmasti saat Bemarin paperit, ja kahvinkeittohommat odottaa! Ei sieltä firmasta parempia hommiakaan saa!!! Itsekin olen menossa intiin takaisin jo nyt maaliskuussa, enkä tosiaankaan ole sanomassa tästä uudesta leikkauksesta kenellekään. Eipä tarvitse enää sykkiä! Se on vihoviimeinen paikka, jossa haluan tuhota jääkiekko / muut urheilu-urat! Hyi vittu, että ottaa jo nyt päähän tuo maaliskuu! :(
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Fysiossa leikauksen jälkeen.

Viestin lähetti V-man


Mulle ainakin lääkärit ovat joka leikkauksen jälkeen sanoneet, että kepit saa heittää pois heti kun vaan kivulta pystyy.

No juu. Lähinnä sanoin siksi noin, ettei kukaan urheilisi liikaa tuosta sanomastani johtuen.. Minä, en ole kirurgi..

Kävin torstaina näyttämässä fysiossa polveani kun leikkauksesta on kulunut parisen kuukautta.

Kaikki oli ok ja niin edelleen...
Sanoivat muuten että uusi ristisiside on heikoimmillaan 6 viikon kuluttua leikkauksesta. Se on tavallaan "kuollut" nyt ja alkaa kasvattamaan uusia soluja ja kudosta jne..
Tässä vaiheessa ei todellakaan saa väkisin yrittää taivuttaa jalkaa koukkuun enemmän kuin se itse menee. Muuten saattaa käydä ohraisesti..

Mä olen tuota ojennusta harjoitellut niin, et mulla on duunisssa pöydän alla tulostinpaperin pahvilaatikko. Sen päällä olen kantapäätä pidellyt ja näin saanut jalalle tuota ojennuksen harjoitusta.


Ottakaahan iisisti. Mä en ainakaan haluaisi uudelleen 3 tunnin leikkausta selkäydin puudutuksessa. Ette varmaaan tekään..

Kaiser
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Durable
Itseltäni korjattiin eturistisiteen ja kierukan repeämät 14.10. Eli pikkasen alle kuukausi sitten. Yksityisessä sairaalassa. Keppejä käytin n. 2 viikkoa.

Polvi on vieläkin turvonnut eikä ojennu vielä kunnolla. - - -

Armeijaan pitäisi mennä ensi vuoden heinäkuussa. Saa nähdä miten käy.

Heti kolahtaa korvaan tuo, ettei ojennu kunnolla. Siihen tarvitaan kuntoutusta sekä varmuutta siitä, että kaikki on muuten kunnossa.

Armeijasta tuskin vältyt mutta polvi kannattaa hoitaa ennen sitä.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
itse leikkauksesta...

Joo..kertokaapas minulle tehdäänkä tuo leikkaus puudutuksessa vaiko nukutuksessa?? Nimittäin kun netistä luin juttua vastaavista leikkauksista niin siellä mainittiin nukutus mutta tässä ketjussa joku puhui puudutuksesta.

Multa on leikattu toinen polvi jo kahdesti tuon selkäydinpuudutuksen turvin, eikä ole siitä kovin hyviä kokemuksia: ensimmäisellä kerralla puudutus nousi liian ylös ja minä astmaa sairastavana haukoin jo happea kuin kala kuivalla maalla...lisäksi en tykänny yhtään odotella tunnon palautumista koska tunto palaa viimeisenä pakaroihin ja heh..alapäähän!! tulee hiukka hassu olo kun ei etuveitikkaa tunnu olevan olemassakaan, mutta muu kroppa toimii...no se siitä!!

Itselläni on tuo polvi nyt vielä ennen leikkausta siinä kunnossa että sitä ei suoraksi saa ilman kirosanoja ja hammastenpuristusta ja esim. kyykkyyn menosta ei ole toivoakaan...ja liskäksi polvi pettää alta noin viisi kertaa päivässä...saisi nyt pikkuhiljaa tulla jo vakuutusyhtiön korvauspäätös...leikkausajan saan sovittua vasta sitten kun on korvauspäätös kädessä.....
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: itse leikkauksesta...

Viestin lähetti alex#10
Joo..kertokaapas minulle tehdäänkä tuo leikkaus puudutuksessa vaiko nukutuksessa?? Nimittäin kun netistä luin juttua vastaavista leikkauksista niin siellä mainittiin nukutus mutta tässä ketjussa joku puhui puudutuksesta.

Multa on leikattu toinen polvi jo kahdesti tuon selkäydinpuudutuksen turvin, eikä ole siitä kovin hyviä kokemuksia: - - -

Itselläni on tuo polvi nyt vielä ennen leikkausta siinä kunnossa että sitä ei suoraksi saa ilman kirosanoja ja hammastenpuristusta ja esim. kyykkyyn menosta ei ole toivoakaan...ja liskäksi polvi pettää alta noin viisi kertaa päivässä..... - - -

Selkäydinpuudutus on tavallisin tapa polvioperaatioissa. Onhan siinä se hyvä puoli, että voit seurata leikkauksen etenemistä, ja vaikka keskustella kirurgin kanssa. Kuten tein viimeksi kun kirurgi huomasi, että edellisen operaation jäljiltä oli jäänyt ylimääräinen langan pätkä polven sisälle.

Ainakin Jorvissa voi itse vaikuttaa siihen haluaako täysnukutuksen vai pelkän alavartalopuudutuksen. Itselleni selkäydinpuudutus on toiminut hyvin. Mitä nyt viimeksi meinasi tulla kiire kun vasen jalka jo heilui kun oikeata vielä operoitiin. Ja siinä vaiheessa kun tämmissä on tunto, voi nousta köpöttelemään.
 

suuris

Jäsen
Puudutus vai nukutus?

Kuten tässä on nyt jo ilmi käynyt, tehdään niitä leikkauksia sekä puudutuksessa että nukutuksessa.

En kyllä osaa oikein sanoa, kumpi on parempi. Minut on nyt leikattu molemmilla tavoilla. Kuten "fiftyeight" kertoi, on s.ydinpuudutuksessa on se hyvä, että pystyy jutelemaan kirurgin kanssa. toisaalta en kyllä ole itse täysin samaa mieltä. Onhan se hyvä kertoa tunteistaan siinä samalla, mutta kun sieltä jalkopäästä saattaa kuulua myös kaikkea epämukavaa. Ensimmäisen leikkauksen aikana oma tunarini heitti kaksi kertaa "Oho!". Kyllä siinä alkoi hiki tulemaan, ku nauloja ei enää ammuttukaan jalkaan, vaan revittiin pois! Mieluummin olisin ollut unessa täysin kaikesta tietämättömänä!

Että kannattaa harkita asiaa, jos vain itse saatte valita näiden kahden vaihtoehdon väliltä! Itse ainakin tästä lähtien otan kyllä Nukkumattihoidon!!!
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Oma pitkänhuikea futisura päättyi 14 vuotiaana, kun kulmapotkutilanteessa vastustaja potkaisi tukijalan polvesta siteet ja luut paskaksi. Siinäpä ne tärkeimmät kun koitti sairaalareissu ja jalan operointi Turussa, jonka jälkeen yli puolen vuoden kuntoutus, mutta tilastani taitaa kertoa se että juokseminen on välillä kivuliasta, ja kun potkaisee palloa vasurilla niin ottaa kipeetä niin per****sti. Lääkäri tarkasti polven alkusyksystä ja sanoi että ehjää siitä ei tule koskaan. Portaissa olen treenannu aika helskutisti ja täytyy sanoa, että se on tehnyt polvelle suhteellisen hyvää. Broidilla meni muuten polvi samana kesänä ja nyt me ollaan mietitty että me perustetaan yhdistys nimeltä S.P.V.K.J.O.E.J. eli Suomen PolviVammaiset Kuntoilijat Jotka Ovat Entisiä Jalkapalloilijoita.

Siinäpä tärkeimmät
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Onhan noita kokemuksia rikkoutuneista paikoista kertynyt melkoisesti urheilu-uran varrelta.

Varsinkin noin vuosikymmenen kestänyt salibandyura eri tasoilla aiheutti lukuisia mukavia, tai vähemmän mukavia, vammoja.

Molemmat nilkat ovat muljahdelleet useamman kerran, nyt niistä kuuluu sopivalla tavalla pyörittäessä ja astuessa riemastuttavaa rutinaa. Teippausta kummempaa hoitoa niille ei ole koskaan tehty.

Oikean jalan reisi on kokenut tällien muodossa kovia, takana pari "puujalkaa" jolloin molemmilla kerroilla reisi turposi lonkasta polveen ja kivut olivat melkoiset. Hoitona lepo ja fysikaalinen kuntoutus.

Molemmat polvet ovat myös kärsineet jonkin verran, oikea pääasiassa kovien kolhujen ja iskujen myötä. Niiden tähden on oltu sairaslomalla useampikin päivä - tai viikko. Jokaisella kerralla kuntoutuksena fysikaalista hoitoa, kertaakaan polvea ei ole sen tarkemmin tutkittu.

Vasemmasta polvesta on kerran mennyt takaristiside, salibandyssa missäs muussa. Tunne oli oikein "nautinnollinen", tuntui aivan siltä kuin vasen jalka polvesta alaspäin olisi jatkanut matkaansa päinvastaiseen suuntaan. Siinä sitä sitten mailaan nojaten könyttiin kentältä pois, jalka kylmään ja kivusta huolimatta kotiin.
Epäilin alkuun jotain vakavampaa tapahtuneen koska kivut olivat huomattavat, seuraavana päivänä jalka ei oikein kestänyt astumista eikä päivien kuluminen parantanut tilaa lainkaan. Muutaman työpäivän jälkeen ja lukemattomien särkylääkkeiden jälkeen päätin mennä työpaikkalekurille tutkittavaksi.

Tuomio oli "polvilumpion siirtyminen pois paikoiltaan", sairaslomaa pari viikkoa ja fysikaalista hoitoa jalkaan. Luulin kaiken olevan sillä selvän. Sairasloman ja fysikaalisen hoidon jälkeen maltoin olla kuukauden poissa kentiltä, sitten veri veti takaisin ja kun jalka ulkoisesti vaikutti hyvältä aloin kevyesti harjoittelemaan. Tukisiteestä huolimatta jalka petti heti ensimmäisessä harjoitusottelussa, jälleen harjoitteluun taukoa. Mutta pahempaa oli vielä tulossa.

Samainen polvi petti yhden talven aikana kolme kertaa: töissä, harjoituksissa ja vapaalla. Kerran välillä kävin näyttämässä sitä työpaikkalekurille, tuloksena lisää fysikaalistahoitoa ja pari viikkoa sairaslomaa - ei muuta, vaikka itse olin sitä mieltä, että polvi kannattaisi tutkia kunnolla. Viimein kolmannen kerran jälkeen sanoin suorat sanat työpaikkalääkärille, vihdoinkin hän otti minut vakavasti ja määräsi jatkotutkimuksiin Keskussairaalaan.

Pari kuukautta meni jonossa ennen kuin pääsin ensimmäisiin tutkimuksiin, lääkäri tutki polveani muutaman minuutin, tiedusteli tämän jälkeen minulta, millaista hoitoa olin saanut ja totesipa sitten uskaltavansa lyödä vetoa, että polvessani on jotain muuta vialla kuin "kerran sijoiltaan mennyt lumpio". Magneettikuvaus paljasti todellisen laidan, takaristiside poikki ja nyt jo hyvin vahvasti arpeutuneena.

Tämän jälkeen kolmeksi kuukaudeksi leikkausjonoon ja sitten viimein leikkaukseen. Leikkaus suoritettiin tähystämällä, neljä reikää polven ympäristöön. Leikkauksen etenemistä oli todella mielenkiintoista seurata televisionruudusta, samalla juttelin hoitajien kanssa ja lääkäri kertoi leikkauksen etenemisestä. Minulle selkäydinpuudutuksesta jäi oikein positiivinen kuva, oli todella mielenkiintoista päästä seuraamaan leikkauksen etenemistä "livenä".

Seuraavana päivänä sairaalasta kotiin sauvoilla, ja sitä seuraavana alkoi jo kuntoutus hitaasti mutta varmasti. Noin viikon ajan käytin sauvoja silloin tällöin, eli kun jouduin tekemään pidempiä lenkkejä koiran kanssa, muutoin liikuin ilman niitä.

Ensimmäisen viikon ajan kivut polven ja säären alueella olivat melkoiset, nestettä valui polvesta nilkkaan, aiheuttaen sen turpoamisen ja värjäytymisen kauniin keltaisen-sinertäväksi. Sitten kivut helpottivat, kaiken aikaa kestänyt kuntouttaminen saattoi jatkua entistä tehokkaammin.

Pyöräilyä, jumppaa, fysikaalista hoitoa - tätä kesti monen monta viikkoa ja vähä vähältä polvi alkoi toimia paremmin ja paremmin.

Kaikkiaan olin sairaslomalla 7 viikkoa, ehkäpä eräänä syynä on se, että joudun työssäni olemaan jaloilla hyvin paljon ja tämän tähden sairasloma oli noinkin pitkä, tai ainakin minut se pituudensa suhteen yllätti.

Leikkaus suoritettiin syyskuussa ja tammikuussa treenasin salilla melkein kuin parhaina päivinäni - hivenen liioitellen.

Leikkauksen jälkeen on tullut pelattua muutamia salibandyotteluita mutta nyt nilkat ja oikea polvi alkavat olla siinä kunnossa, että on parempi pysyä poissa kaukalosta.

Omasta puolestani voi sanoa sen, ettei kuntoutusta kannata todellakaan lyödä laimin. Mitä nopeammin sen kykenee aloittamaan, sitä parempi.

vlad#16.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
No nyt vihdoin ja viimein saapui vakuutusyhtiön korvauspäätös, pikainen soitto leikkaussaliin ja leikkausaika järjestynee jo ensi viikoksi... ;)

leikkauksesta jää tosin aluksi maksettaavaa itselleni about 500€, mutta kunhan Pohjola saa oman osansa Kelalta niin voin hakea tuon loppuosankin vielä vakuutuksen piikkiin...aika mielenkiintoista että Kela maksaa (Pohjolan toimihenkilön mukaan) minun leikkauksesta lain mukaisen korvauksen Pohjolalle 6 - 9 kk leikkauksen jälkeen...miten voi olla valtion laitoksen toiminta noin hidasta!!?? joudun siis itsekkin odottelemaan tuota 500 euroani sinne asti kunnes Kela on maksanut osuutensa Pohjolalle...
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Jaska85
- - -
Broidilla meni muuten polvi samana kesänä ja nyt me ollaan mietitty että me perustetaan yhdistys nimeltä S.P.V.K.J.O.E.J. eli Suomen PolviVammaiset Kuntoilijat Jotka Ovat Entisiä Jalkapalloilijoita.
- - -

Voinpa lähteä messiin mukaan, vaikka lopetin pelaamisen vasta 31-v. kun yhdeksännen kerran oikeasta nilkasta meni nivelsiteet.

Vasen polvi kaipaa leikkausta, vaan en mene. Oikeaa kun on operoitu viisi kertaa, eikä siitä tunnu kalua tulevan.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Allekirjoittaneelta on mennyt oikean nilkan nivelsiteet kolme kertaa. Kiva ääni tulee kun ne revähtää..

Viime lauantaina höntsyt oli todella hauskat: kerran mailalla sormeen pelin loppupuolella siten että sormi turpoaa ja hiukan tummuu. Pahinta oli kuitenkin viisi kertaa pallon osuminen kasseille. Pelaan siis mokkena eikä harrastelijalla ole varaa kunnon suojiin vaan ihan verskoilla pelaan.

Kipu on tunne. No pain, no gain.
 

suuris

Jäsen
Alex #10

Joo.. ehkä on ihan hyvä, että hankit sen maksutakauksen vai mikä se nyt ikinä onkaan. Itselleni tuli tässä viime viikolla lasku polveni tähystyksestä, 4991 euroa! No nyt on paperit vakuutusyhtiössä ja parasta toivotaan. Kusessa ollaan, jos itse joutuisin sen maksamaan. Nyt kohta on kaksi viikkoa tuosta leikkauksesta, ja polvi tuntuu kohtuulliselta.

Ja etenkin: Tsemppiä leikkaukseen! Toivotaan parasta..
Ja voin jo nyt varoittaa: lääkekuurin pituus saattaa yllättää: mulla tulee yhteensä 5 viikkoa syötyä noita lääkkeitä! Onneksi ehtii kuitenkin ennen uuttavuotta napit vetästä ;)
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Suuris...

Missä helvetissä leikkautit jalkasi kuin noin iso lasku tuli?? Itselläni leikkaus tapahtuu Joensuussa yksityisen kautta ja hinta-arvio 3000€+implantit (mitä lie ovatkaan??)...

Tänään se sitten varmistui että maanantaina 25.11.2002 joutuu polvi puukon terän alle...
 

suuris

Jäsen
Alex #10

Tuolla ARS Medicinassa, Helsingissä, kävin puukotuksessa. Se on jokin yksityinen lääkäriasema, josta en sen enempää tiedä. Pieni oli ainakin leikkausosasto, 4 petiä. :) Lääkärini oli jokin ortopedian erikoislääkäri, mutta en sitten tiedä, kuinka paljon tuo vaikuttaa hintaan.

Onko tietoa, tuleeko sinulle leikkaus vai tähystys? Siinäkin tulee varmaan eroja hinnan suhteen. Toisaalta luulisi leikkauksen olevan kalliimpi. Äh.. Vittu.. lainatakseni Kimi Räilkköstä: "emmätiä"..

Ja kaikki on hyvin siihen asti, kunnes itse joutuu maksamaan. Toivotaan kuitenkin parasta.. :)
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Suuris...

Tähystyksellä tullaan korjaamaan kaikki mitä löydetään...ja leikkaajana toimii myöskin ortopedian erikoislääkäri...sama täti on leikannut minun toisenkin polven, joka on toiminut ihan mallikkaasti leikkauksen jälkeen...

ei voi kyllä kuin ihmetellä noin suurta hintaeroa...
 

Durable

Jäsen
Leikkauksesta on nyt reilu 5 viikkoa. Pikkasen on vielä turvotusta. Kävelyssä ei suurempia kipuja. Joskus portaissa vihlasee vähän.

Polvi ei ojennu vielä täysin ja reisilihas on surkastunut aika pahasti. Kuntoutus keskittyy nyt noihin kahteen asiaan.

Mitens muilla on asiat ollu reilun kuukauden leikkauksesta?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Durable
Leikkauksesta on nyt reilu 5 viikkoa. Pikkasen on vielä turvotusta. Kävelyssä ei suurempia kipuja. Joskus portaissa vihlasee vähän.

Polvi ei ojennu vielä täysin ja reisilihas on surkastunut aika pahasti. Kuntoutus keskittyy nyt noihin kahteen asiaan.

Mitens muilla on asiat ollu reilun kuukauden leikkauksesta?

Keskity nyt ensin siihen että saat polven suoraksi. Vertaa toiseen koipeen ja pistä se suoraksi väkisin. Tarvittaessa kossu auttaa. Jos et kohta saa polvea suoraksi, et saa sitä myöhemminkään.

Reisilihaksen kuntoutus on yksinkertaisempaa. Eikun telkkaria katsoessa ja sohvalla loikoillessa vaan jatkuvasti nostelet leikattua koipea ylös ja pidät ylhäällä niin kauan kuin jaksat. Lepo ja sama uudelleen. All night long.
 

suuris

Jäsen
Durable

Kaikista paras hoitokeino on oikeasti uiminen! Vaikka se tuntuisi kuinka tyhnmältä ja pitkäveteiseltä, on se tehokkainta! Okei, ei se kuntopyöräilykään pahasta ole! Kohta nuo lajit ovat itselläkin edessä - jo parin päivän sisään.

Myöhemmässä vaiheessa, eli periaatteessa sinulla tällä hetkellä, vesijuoksu tulee ja pitää tulla tutuksi! Se on reisi- ja polvilihaksille erittäin hyvää harjoitusta!

fiftyeight taas sanoi lähes kaiken tarvittavan reiden jännityksistä.. Minusta vaan tuntuu, että nyt alkaa olla myöhäistä aloittaa ojennusharjoituksia! Tai sitten on jo KIIRE! Tarkoitan siis, että jos et ole paljoa niitä tehnyt. Tulevaisuuden kannalta on kuitenkin tärkeää, että jalkasi myös suoristuu..

Toivotan hyvää jatkoa kaikille jalkapuolille tällä forumilla. :)
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: Durable

Viestin lähetti suuris
- - -
Minusta vaan tuntuu, että nyt alkaa olla myöhäistä aloittaa ojennusharjoituksia! Tai sitten on jo KIIRE! Tarkoitan siis, että jos et ole paljoa niitä tehnyt. Tulevaisuuden kannalta on kuitenkin tärkeää, että jalkasi myös suoristuu..
- - -

Tätä halusin tähdentää. Mutta panikointi ei auta mitään. Reilusti rentouttavaa ja sitten vaimo tai joku muu istumaan polven päälle niin että se varmasti menee suoraksi.

Meikäläinen ei em. uskonut ja kulki 2v. koukkupolvena. Tosin osasyy oli aikaisemmin ketjussa mainitut lekureiden mokat. Viikko sitten pelasin pingistä täysillä sitten moneen vuoteen. Ja oli käsi kippeenä pari päivää sen jälkeen. Mutta tuntui hyvältä.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Leikkaus ohi...

Nyt on kulunut reilu vuorokausi tuosta meikäläisen leikkauksesta eikä olo ole mitenkään loistava...polvi on kuin jalkapallo ja erittäin kipeä, mutta niinpä sen kai pitää tässä vaiheessa vielä ollakkin...lisäksi iltapäivällä nousi hieman kuumetta, mutta sekin kuulunee asiaan...

Itse leikkaus ei lääkäreiden mukaan ollut kovinkaan helppo, sillä polvi oli kahden kuukauden aikana kerennyt jo arpeutumaan pahoin joten työnsarkaa riitti...mutta kyllä kai ne sen eturistiside-siirrännäisen sinne ihan hyvin kiinni saivat 2 ja puolen tunnin aherruksen jälkeen...toinen kierukka korjattiin ja toinen jätettiin korjaamatta koska repeämä oli niin mitätön...

Kun puudutus laski alkoivat myös valtavat kivut polven alueella, ja eikun droppia suoneen ja siitähän seurasi se että allekirjoittanut oli niin tokkurassa että joutui jäämään vielä yöksi tarkkailuun ennakkosuunnitelmista poiketen, mutta tänä aamuna päästivät jo pois...oli muuten pienoinen yllätys että leikkauksen jälkeen tarjoiltiin kahvit konjakin kera!! kahvia kyllä tiesin saavani mutta konjakki oli jotain erikoista...

Kipulääkkeitä tuli mukaan jos jonkin sorttisia, joten aika tokkurainen olo on ollut koko päivän...
Nyt ei vissiin auta kun ruveta tekemään noita kuntoutusliikkeitä sitä mukaa mitä kivultani kärsin...
 

suuris

Jäsen
Alex #10

Voimaa! Uusi kokopäivätyösi on alkanut :) Ristiseide on vittumainen vaiva.. Kyllä se siitä..

Itselläni huomenna jälkitarkastus.. Kolme viikkoa on leikkauksesta kulunu, eikä polvi tunnu ollenkaan hassummalta.. Tosin vielä ei astuta koko painolla, eikä hirveästi treenata, mutta turvotusta ei ole juurikaan.. Toivotaan parasta.. Kolmatta leikkausta ei kuuppa enää kestä :(
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Meikäläiseltä...

...katkesi sääriluu jalkapallo ottelussa junnuna. 10 viikkoa jalka kipsissä ja yli puoli vuotta keppiin nojaten. Taitaa meikäläisen luut olla aika heikkoja paranemaan... Käsipallossa on sitten monien pikkuvammojen lisäksi ollut ainakin yksi hiusmurtuma kädessä. Käsi paketissa 6 viikkoa...

No, tekevälle sattuu.

Tsemppiä alex#10:lle!
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tammikuussa olisi kolmas eturistisideleikkaus edessä. Ei oikeastaan edes ketuta käydä sitä kuntoutusrumbaa taas läpi, sillä nyt olen jo sisäistänyt ajatuksen, että salibandyn ja futiksen peluu on lopetettava. Jalka ei vaivaa nykyään yhtään (eli ei petä alta tai mitään, kunhan ei yritä urheilla), mutta samapa tuo on käydä leikkomassa kuntoon. Sitten vaan uintia ja punttisalia ja kesällä ollaan taas toimintakunnossa.

Konjakkia?!? Miksei tästä mainittu aamupalaverissa? Tahtoo kans. Pitääpä ehdottaa, että jos sen konjakin saisi vaihtaa 6-packiin Karhua.

Minut on ainakin nukutettu joka kerta omasta toivomuksestani, sillä en todellakaan halua olla hereillä leikkauksen aikana puhumattakaan siitä hetkestä kun epiduraalia tungetaan selkäytimeen. Ei muuta kuin taju pois ja nähdään heräämössä. Leikkauksen jälkeiset morfiinipohjaisista lääkkeistä johtuvat harhakuvat ovat hupaisia. Varsinkin kun eka leikkauksen jälkeen katselin lääkehuuruissani Smashing Pumpkinsin musiikkivideota Adore. Tuntui kuin olisin ollut videossa sisällä. Sitten aloinkin selittämään hoitsulle kuinka minusta tuntuu, että leijun ilmassa ja sitten hän laittoi minuun lisää kamaa ja nukahdin untuvaiseen uneen. Saisikohan niitä lääkkeitä kotipakettiin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös