Ootko ollut näkemässä? Niinpä.... hymiöJotenkin todella koomista kun jotkut tosissaan miettii mihinköhän se upposi. Kiistatonta on että keulavisiiri tippui pohjaan mutta varmaan se syy on kuitenkin joku pienempi reikä kyljessä.
Ootko ollut näkemässä? Niinpä.... hymiöJotenkin todella koomista kun jotkut tosissaan miettii mihinköhän se upposi. Kiistatonta on että keulavisiiri tippui pohjaan mutta varmaan se syy on kuitenkin joku pienempi reikä kyljessä.
Ootko ollut näkemässä? Niinpä.... hymiö
Merenpohjassa ongelma ei ole kamera vaan valo. Paraskin Kamera saa vain tietyn määrän valoa sisäänsä ja lisävalon vieminen pohjaan täyspimeyteen ei ole mikään helppo prosessi.Jos sitä nyt pitää tutkia ja selvittää ni miks ei sitä voi tehdä kerralla kunnolla? Nostakoot ilmapatjoilla vaikka koko paatti pintaan.
Sama ku UFO ja Isojalka havainnoissa, kaikilla on huipputarkat kamerat jo ihan taskussa nykypäivänä, silti ainoat videot ja kuvat on ku jostain ysäriltä eikä saa mitään selvää
Kauhean hiljaista on ollut sen jälkeen, kun kohututkimuksen alustavaksi tulokseksi paljastui se, mitä täällä on jo moneen otteeseen jutusteltu... Hiljaisuus ei nyt sinällään yllätä, kun käytännössä näyttää siltä, että mysteeri on ratkaistu jo silloin muinoin onnettomuustutkinnan yhteydessä.
Lisää rahaa palamaan vaan. En kuitenkaan usko, että mikään tutkimus maailmassa tyydyttää vaihtoehtoteoreetikkoja, jollei tutkimusta sitten anneta vaikkapa Raben vastuulle.
Nyt kun dokumentista on saatu kaksi uutta osaa näytille ja mitä ainakin itse ymmärsin että myös uutta tietoa, niin saisiko sinulta kommentit että pitääkö nuo alkuperäisen raportin johtopäätökset edelleen? Itse en asiasta ymmärrä tarpeeksi ja sinä vaikutat olevan asioista perillä.
Ei minulla ainakaan mitään uutta tietoa aiheesta ole. Käsittääkseni alkuperäinen raportti pätee edelleenkin.
@ElmerMoody
Lienee jo tässä ketjussa useampaankin otteeseen todettu, etteivät ne autokannen ovet olleet vesitiiviitä ovia. Jos siellä keulapäässä on pari ovea ollut kiinni, ei se kerro kokonaisuudesta juuri mitään.
Siis 44m pitkä skraidu kyljessä eikä tiedetä mistä tullut? Pitäskö ettiä vaikka sitä kiveä pohjasta mitä vasten kylkimyyryä vetänyt. Omaan silmään näyttää kyllä edelleen että rauta on taipunut ulospäin eli laivan sisältä tullut voima
Miten laivaan tulee upotessaan noin iso reikä?
Eipä tuo silti mene omaan jakeluuni että tuollainen reikä tulee. Ei mitenkään. Kun ei sellaista reikää tulisi tuollaiseen rakenteeseen, vaikka ei olisi sitä veden aiheuttamaa nostetta.Kannattaa katsoa tuon tiedotustilaisuuden alkuosuus, jossa ruotsalainen professori selittää hyvin helppotajuisesti (tosin englanniksi) minkälainen merenpohja on tuossa Estonian ympärillä.
Aluksen keskiosa on peruskallion päällä. Keulassa ja perässä on paljon paksumpi savikerros ennen peruskalliota, joka tarkoittaa sitä, että keulaan ja perään kohdistuu kovempi rasitus alaspäin. 2800 tonnia painavan laivan laipiot ja hitsaussaumat voivat sitten vuosien saatossa "pettää" ja varmaan tuossa pohjaan menossakin pohjakosketus on aika kova ollut laivan massa huomioiden.
Edellä oleva siis oma pohdinta, kun tutkijat kovasti toivat esiin, että esitetyt päätelmät ovat vielä alustavia ja tekevät vielä useita eri tutkimuksia ennen loppuraportin valmistumista.
Ei näiden tarvitse kaikkien jakeluun mennäkään. Sitä varten on asiantuntijoita, jotka sitten kertovat meille muille miten asiat ovat menneet.Eipä tuo silti mene omaan jakeluuni että tuollainen reikä tulee. Ei mitenkään.