Ampumatapausten vähentämiseksi voidaan tehdä rajattu määrä toimenpiteitä jonka jälkeen tuo "shit happens" osuus pistää rajan vastaan.
Olen kyllä aika lailla samaa mieltä tästä mielipiteestä. Olisihan se toki kivaa saavuttaa se ideaaliyhteiskunta jossa kaikilla olisi hyvä olla ja kaikki asiat olisivat kaikkia ihmisiä tyydyttävällä tavalla mutta ei se vaan niin mene - ei sellaista tilannetta voida koskaan saavuttaa. Asioille voidaan kyllä tehdä jotain ja yrittää parannella tilannetta mutta jossain tulee raja vastaan sillekin mitä voidaan tehdä, aina löytyy se "poikkeus vahvistaa säännön" -tapaus jota ei oikein millään toimilla pystytä estämään.
En minä sitä tarkoita etteikö tässä meidän yhteiskunnassamme olisi korjausta vaativia asioita, kyllä näitä ampumatapauksia on ollut turhan monta vähälle aikaa että niitä kaikkia voisi selittää pelkästään että "shit happens", mutta en minä oikein tiedä että kannattaako jokaisen tapauksen jälkeen painaa paniikkinappulaa pohjaan ja lähteä todella radikaaleihin toimenpiteisiin kun se ei välttämättä johda yhtään mihinkään.