Esko Seppänen

  • 588 590
  • 1 263

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Itse olen huomannut että kuuntelee nykyään vaan kiinnostavat aiheet. Hyvä että suoraan pääsee klikkaamaan oikeaan kohtaan. Joidenkin urheilijoiden hehkutus alkaa siinä määrin kyllästyttää että henkilökohtaisesti ei enää kiinnosta tippaakaan esim. Iivo Niskasen menestys. Hahmo enemmänkin nykyään ärsyttää eikä se Iivon vika ole mutta silti.

Joo. Välillä tulee skippailtua jotain. No, lähinnä joku vieras jonka toimenala ym. ei välttämättä nappaa satasella.

Ketäs se luettelikaan viikon avauksessa huoneentaulusta, Iivo, JJalonen, LMarkkanen, MRantanen. Suht vahvoja vierailuja ja varmaankin ensimmäisiä haastattelijoita jotka repii Iivosta irti muutakin kuin jargonia. Mutta joo, isosti tulee Iivoa ja jossain vaiheessa voi tulla yli äyräiden. Vaikka Iivo nyt on isoimpia nimiämme ja yks kaikkien aikojen arvokisaurheilijoista.
 

Iin Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Tän päivän jakso??!!?
Tulee huomenna.
Outoa kun ei tullut jaksoa tänään. Työpäivä lähti todella hitaasti käyntiin, kun kaikki muutkin podarit oli jo kuunneltu läpi. Tottunut saamaan Urheilucastin joka toinen arkipäivä aamulla korville, niin nyt piti keksiä jotain muuta kuunneltavaa. Huomisen jälkeen taitaa jäädä kästi pienelle tauolle. :(
 

vensteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Urheilucast is bäk!

Vieraana tuomittu seksuaalirikollinen, Roope Salminen. Hieman nostatti kulmakarvoja kun kuuli vieraan nimen ja sitäkin enemmän kun Esko mainitsi Roopen olevan yksi kirkkaimmista viihdetähdistä. Jos pitäisi listata elossa olevat suomalaiset viihdetähdet niin mahtaisiko Roopelle oikeasti löytyä sijaa edes top 10 joukosta? Ja jos otetaan vielä edesmenneet mukaan niin ei mitään asiaa edes top 50 joukkoon. Aikamoista...
 

stadinHPK

Jäsen
Urheilucast is bäk!

Vieraana tuomittu seksuaalirikollinen, Roope Salminen. Hieman nostatti kulmakarvoja kun kuuli vieraan nimen ja sitäkin enemmän kun Esko mainitsi Roopen olevan yksi kirkkaimmista viihdetähdistä. Jos pitäisi listata elossa olevat suomalaiset viihdetähdet niin mahtaisiko Roopelle oikeasti löytyä sijaa edes top 10 joukosta? Ja jos otetaan vielä edesmenneet mukaan niin ei mitään asiaa edes top 50 joukkoon. Aikamoista...
Besko snadisti värittelee taas. Roope Salmisella ei ole mitään asiaa edes elossa olevien Top 50:een, tuskin edes sataan.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jälleen kerran tuli ainakin selväksi moderni kiekko, NHL ja Meidän Peli.

Hyvin harvoin tulee skipattua ellei nyt sitten ole epä-mielenkiintoinen vieras. Nyt ekan puolen tunnin rullaus alkuun vei kyllä mehut täysin. Täytyy kattoa josko palais ottelusarjojen perkuuksiin vai keskiviikkona uusi yritys.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
UC se laajentaa, Touru&Hoffren NHL-podcast tiistaille jne.

Mutta täytyy yksi pienen pieni juttu nostaa pöytään => Esko se aina ALLEVIIVAA kuinka hän AINA itse ostaa lipun JOKAISEEN urheilutapahtumaan jota menee siviilinä katsomaan, mutta mitenköhän se oli mahdollista, että Eskolla oli kuulemma lippu Kiekko-Espoon ja Jokereiden peliin (21.9.) hommattuna Ma 7.8. julkaistussa (ja ilm. su nauhoitetussa-) podcastissa, mutta irtoliput kys. matsiin tulivat myyntiin vasta kyseisenä päivänä? Kausikortit oli ainoita, joita siviilit sai ennen tuota maanantaita…
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta täytyy yksi pienen pieni juttu nostaa pöytään => Esko se aina ALLEVIIVAA kuinka hän AINA itse ostaa lipun JOKAISEEN urheilutapahtumaan jota menee siviilinä katsomaan, mutta mitenköhän se oli mahdollista, että Eskolla oli kuulemma lippu Kiekko-Espoon ja Jokereiden peliin (21.9.) hommattuna Ma 7.8. julkaistussa (ja ilm. su nauhoitetussa-) podcastissa, mutta irtoliput kys. matsiin tulivat myyntiin vasta kyseisenä päivänä? Kausikortit oli ainoita, joita siviilit sai ennen tuota maanantaita…
Itse olen ostanut varmasti kymmeniä lippuja ottelutapahtumiin ennen virallista myyntiä. Sitä en tiedä miten Seppänen on liput hankkinut, mutta eihän tuossa ole mitään ihmeellistä, kun vielä Seppänen tuntee joukkueen johtohenkilöt.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Itse olen ostanut varmasti kymmeniä lippuja ottelutapahtumiin ennen virallista myyntiä.
OK, itse olen ymmärtänyt Eskon ihan itse ostavan lippunsa meidän muiden kanssa samalta viivalta, mutta ilm. suhteilla saa asiat sujumaan…
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
OK, itse olen ymmärtänyt Eskon ihan itse ostavan lippunsa meidän muiden kanssa samalta viivalta, mutta ilm. suhteilla saa asiat sujumaan…
Aikoinaan tuli oltua aktiivisemmin seurojen taustoissa mukana, niin oli ihan normaalia, että lippuja myytiin yhteistyökumppaneille ja lähipiirille paljonkin ennen lipunmyynnin alkamista. Samoin toimitaan myös festareiden osalta. Ilmaislippuja ei välttämättä paljoakaan jaeta, mutta "tärkeämmät" ihmiset pääsee ostamaan ilman jonoja. Ihan varmasti Seppänen saa myös ilmaislippuja, joten tuskin ihan jokaista kuitenkaan on maksanut. Olen hänen puheistaan ymmärtänyt, että hän ei ole anelemassa ilmaislippuja, mutta tuossa asemassa niitä takuulla tulee ihan pyytämättäkin. Ja vastapuoli ei vältttämättä edes suostu ottamaan maksua vastaan.
 

IcePhoenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Kärpät, Kiekko-Espoo
Mutta täytyy yksi pienen pieni juttu nostaa pöytään => Esko se aina ALLEVIIVAA kuinka hän AINA itse ostaa lipun JOKAISEEN urheilutapahtumaan jota menee siviilinä katsomaan, mutta mitenköhän se oli mahdollista, että Eskolla oli kuulemma lippu Kiekko-Espoon ja Jokereiden peliin (21.9.) hommattuna Ma 7.8. julkaistussa (ja ilm. su nauhoitetussa-) podcastissa, mutta irtoliput kys. matsiin tulivat myyntiin vasta kyseisenä päivänä? Kausikortit oli ainoita, joita siviilit sai ennen tuota maanantaita…
Voi tosiaan olla ihan edellä mainituilla suhteillakin ostettu/saatu lippu, mutta Ticketmaster lähetti kyllä tuohon matsiin ostolinkin kaikille viime kaudelle K-Espoon kotimatsiin lipun ostaneille jo 3.8., itsekin silloin liput tuohon peliin ostin.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
OK, itse olen ymmärtänyt Eskon ihan itse ostavan lippunsa meidän muiden kanssa samalta viivalta, mutta ilm. suhteilla saa asiat sujumaan…
Suhteilla? Etukäteislinkin sai esimerkiksi ihan sillä, että on ostanut viime kauden aikana Ticketmasterin kautta lipun K-Espoon otteluun.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
OK, itse olen ymmärtänyt Eskon ihan itse ostavan lippunsa meidän muiden kanssa samalta viivalta, mutta ilm. suhteilla saa asiat sujumaan…
Nojoo, kai tuo on jo vähän turhaa hiustenhalkomista Eskon lippuhommista vaikka olisikin noin sanonut ja kun miettii mitä kaikkia suhteita ja erilaisten lippujen saantimahdollisuuksia hänelläkin varmasti on, sama kuin kyseenalaistettaisi sitä jos kertoisin aina oman lounaani maksavani kun onhan vuosiin niitäkin poikkeuksia mahtunut, että esim. business-piireissä joku muu onkin tarjonnut lounaslystin siinä sivussa.

Silti pitäytyisin pokkana siinä totuudessa, että kyllä minä "aina" lounaani itse maksan.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Eskoa kuunneltu On&Off pitkin kesää ja osa jutuista, varsinkin vieraiden kanssa, on ollut ihan sujuvaa kuunneltavaa. Mutta mikä helewetti siinä on, että pian 40-vuotiaan miehen pitää kuvailla innostusta (esim. Jokereiden uuden tulemisen tai Heleniuksen ammattikiekkoilun paluun ympärille) termeillä ”vähä niinku ottaa eteen”? TeiniJonnen suusta ihan OK, mutta, että aikuiset puhuu noin…
 

Gemondo

Jäsen
Mutta mikä helewetti siinä on, että pian 40-vuotiaan miehen pitää kuvailla innostusta (esim. Jokereiden uuden tulemisen tai Heleniuksen ammattikiekkoilun paluun ympärille) termeillä ”vähä niinku ottaa eteen”?
Pitää puhua kieltä jota kuulijat ymmärtävät. Ei kai Eskoa kukaan henkiseltä iältään yli 25-vuotias kuuntele?
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pitää puhua kieltä jota kuulijat ymmärtävät. Ei kai Eskoa kukaan henkiseltä iältään yli 25-vuotias kuuntele?
Olen varmaan sitten alle tuon ja todennäköisesti muutenkin huonompi ihminen. Tai sitten osaan suodattaa turhan lässytyksen pois ja poimia olennaisen. Jos ei pelkää värikästä kielen käyttöä, niin on monessa Seppäsen tarinassa ihan pointtinsa. Henkisesti vanhemmat ja vahvemmat pystyvät kuuntelemaan myös tämmöistä paskaa.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Eskoa kuunneltu On&Off pitkin kesää ja osa jutuista, varsinkin vieraiden kanssa, on ollut ihan sujuvaa kuunneltavaa. Mutta mikä helewetti siinä on, että pian 40-vuotiaan miehen pitää kuvailla innostusta (esim. Jokereiden uuden tulemisen tai Heleniuksen ammattikiekkoilun paluun ympärille) termeillä ”vähä niinku ottaa eteen”? TeiniJonnen suusta ihan OK, mutta, että aikuiset puhuu noin…
Hyvä ja värikäs haastattelija, joka saa vieraistaan mukavasti irti. Mutta muuten todella raskasta kuunneltavaa. Onneksi nuo haastikset saa poimittua jaksoista kuunteluun helposti erikseen.
 

Kara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän päiväisessä jaksossa särähti ikävästi korvaan Seppäsen päälle puhuminen. Ikalla oli monta kertaa juttu kesken, kun Seppänen alkoi kertomaan omia näkemyksiään. En ole niin aktiivinen kuuntelija, että osaisin verrata muihin vierasjaksoihin, mutta en ainakaan itse muista tuollaista olleen aiemmin.
 

Ylähirsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän päiväisessä jaksossa särähti ikävästi korvaan Seppäsen päälle puhuminen. Ikalla oli monta kertaa juttu kesken, kun Seppänen alkoi kertomaan omia näkemyksiään. En ole niin aktiivinen kuuntelija, että osaisin verrata muihin vierasjaksoihin, mutta en ainakaan itse muista tuollaista olleen aiemmin.
Entisenä kummikuuntelijana voin kertoa että tätä esiintyy turhan usein, varsinkin näiden vakiovieraiden kanssa. Näissä käy vieläpä usein niin, että kumpikaan ei suostu luopumaan puheenvuorostaan ja syntyy muutaman sekunnin kiusallinen mittainen huutokisa.

Omasta mielestä nämä vakiovieraiden jaksot on Urheilucastin paskinta antia. Tuntuu että niissä tärkeintä on poiketa mahdollisimman kauas aiheesta(jos sellaista nyt edes on) ja heittää jotain hauskoja vitsejä. Kaipa nuo hassuttelut esimerkiksi Virkkusen kesätöistä kuitenkin jengille uppoaa, kun niitä jaksosta toiseen viljellään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Kara

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Entisenä kummikuuntelijana voin kertoa että tätä esiintyy turhan usein, varsinkin näiden vakiovieraiden kanssa. Näissä käy vieläpä usein niin, että kumpikaan ei suostu luopumaan puheenvuorostaan ja syntyy muutaman sekunnin kiusallinen mittainen huutokisa.

Omasta mielestä nämä vakiovieraiden jaksot on Urheilucastin paskinta antia. Tuntuu että niissä tärkeintä on poiketa mahdollisimman kauas aiheesta(jos sellaista nyt edes on) ja heittää jotain hauskoja vitsejä. Kaipa nuo hassuttelut esimerkiksi Virkkusen kesätöistä kuitenkin jengille uppoaa, kun niitä jaksosta toiseen viljellään.

Ikan kanssa menee helposti tähän kun kuulapäällä itselläänkin on tarve jauhaa asiansa loppuun asti.

Ehkä Virkkusen kohdalla särähtää pahiten. Siellä on tietotaito ja lajiymmärrys, mutta vähän liikaa aikaa menee kehitellessä jotain puujalkaa tai sisäpiirin vitsiä. Rennon ja kevyen keskustelun sekä rasittavan muka-hassuttelun marginaali on pieni.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehkä Virkkusen kohdalla särähtää pahiten. Siellä on tietotaito ja lajiymmärrys, mutta vähän liikaa aikaa menee kehitellessä jotain puujalkaa tai sisäpiirin vitsiä. Rennon ja kevyen keskustelun sekä rasittavan muka-hassuttelun marginaali on pieni.

Kyllä. Noissa Virkkusen vierasjaksoissa tuntuu, että varsinkin vierailun alkuun on ihan sama mitä kumpikin sanoo niin toinen on jo valmiina repeämään ihan totaalisesti jollekin ö-luokan läpälle. Turhauttavaa kuunnella ensin kymmenen minuuttia muisteluita jostain pulloon kusemisten muisteluista ja muista ala-astevitseistä. Tämä toki toimii kuulijakuuntaan, jossa suuri osa suhtautuu kritiikittömästi muutenkin kaikkeen ko. ohjelmassa kuuleemansa ja omaksuu Seppäsen luomat narratiivit faktoiksi.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Minua on suuresti hiertänyt viime aikoina Seppäsen maalaama Gilla FC hehkutus ja se, kuinka kertoo muista suomalaisista jalkapalloseuroista ja näiden hänen mielestään surkeasta työstä, että eniten pelaajia hän tietää Gillasta.

Noh, johtuisikohan siitä, että Gillan pelaajat olivat ja ennen pallon potkimistaan Suomen seuratuimpien ihmisten joukossa ja julkisuuden henkilöitä? En tiedä, voisiko olla?
 
Minua on suuresti hiertänyt viime aikoina Seppäsen maalaama Gilla FC hehkutus ja se, kuinka kertoo muista suomalaisista jalkapalloseuroista ja näiden hänen mielestään surkeasta työstä, että eniten pelaajia hän tietää Gillasta.

Noh, johtuisikohan siitä, että Gillan pelaajat olivat ja ennen pallon potkimistaan Suomen seuratuimpien ihmisten joukossa ja julkisuuden henkilöitä? En tiedä, voisiko olla?
Ja johtuisiko myös siitä että tietyt mediat, kuten Urheilucast itse, ja varmaan perässä myös Petopodi ynnä muut, antavat omassa kuplassaan enemmän näkyvyyttä näille Gilloille ja muille tutuilleen. En olisi koskaan kuullutkaan Gilla FC:stä ilman Urheilucastia, enkä edelleenkään tiedä siitä muuta kuin että on joku alasarjafutisjoukkue. KuPSista ja HJK:sta tiedän toki enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös