Esko Seppänen

  • 588 801
  • 1 263

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Mainittakoon myös, että tuon samaisen ilmoituksen mukaan grafiikoiden takana tuotantokaudella on Niko Korkiakoski ja videoista vastaa Tatu Virtanen. Miten nyt sitten tulevatkaan näkymään kauden aikana, mutta siinä on kaksi alallaan ihan varsin hyvää osaajaa!
Täytyy laajentaa ansaittuja kehuja sen verran, että koko tiimi on erittäin osaava. Jos joku ei ole tuotteeseen tutustunut, mutta lukee tätä ketjua niin ottakaa ihmeessä harkintaan.
 

Eepee90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin no jokainen käyttäköön rahansa miten lystäävät. Toiset sijoittavat kuluttomiin ETF-rahastoihin, toiset taas ostavat Beskon jonne-krääsää. Mutta eihän jonnet tämmöisiä mieti, hupparin jälkeen voikin sitten laittaa parit betsit tulille ja Besko nauraa matkalla pankkiin.
Tarkoitatko, että vaikka sijoittaa kuluttomiin ETF-rahastoihin, ei pysty ostamaan 29e maksavaa t-paitaa.
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ilari Melart puheli paljon fiksuja Eskon haastattelussa. Saman haastattelun yhteydessä huvitti Eskon avautuminen kun ei ollut saanut keväällä Jukureista ketään vieraaksi Castiin. Johtuisko hieman siitä kun on syksystä asti vittuillut ja nälvinyt Jokista ja Mikkeliä. Heti perään Melart puhuikin, että kannattaisi mediankin kirjoitella ja nostaa positiivisia asioita eikä aina kirjoitella nega edellä.
 
Esko muisti uusimmassa jaksossa useampaan otteeseen mainita, että YLE ei ole ilmaiskanava, vaan kaikista kallein maksukanava (113 euroa/kk). Joo, näinhän se on, mutta toivottavasti tästä ei tule hänelle samanlaista mantraa kuin veikkausmonopolista ja ahneista edunsaajista.

Ihan mukava on taas laittaa casti tulille muutaman kerran viikossa. Ikan perkuulauta on hyvä formaatti keskiviikkoihin.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
On muuten aika paljon niitäkin, jotka katsovat Ylen kanavia ja nettiä paljon, mutta maksavat tasan ei yhtään Yle-veroa. Heille se on "halpa" maksukanava, siinä missä muista maksukanavista joutuisivat maksamaan.
 

Taivaanvuohi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Urheilucast on ollut nyt muutaman viikon aika raskasta kuunneltavaa kun nähtävästi Liiga on otettu hampaisiin ja nyt viisi jaksoa putkeen on pyhitetty Liigasta ulisemiseen. Kritiikki varmasti ihan aiheellista, mutta Eskolla meinaa unohtua se, että paljon on ongelmien korjaamiseen panostettu tällekkin kautta, mutta muutokset tulevat hitaasti. Onneksi kohta alkaa NHL-kausi niin pääsee Eskokin saarnaamaan housut kosteina kuinka hieno viihdetuote jenkkilässä on.

Ikan keskiviikon esiintymiset olleet myös pienoinen pettymys. Seppänen on käyttänyt Ikaa nyt lähinnä oman ideologiansa pönkittämiseen kun yleensä antaa vieraille enemmän vapauksia. Muut vierasjaksot tälle syksyä olleet aivan mukavaa kuunneltavaa.
 

j2k

Jäsen
Seppänen valitsee noita kritiikin kohteita sinänsä ihan taitavasti siten, että siitä pahoittaa mielensä ehkä 2% kuuntelijoista mutta viihdyttää sitä loppua 98% kuuntelijoista. Ei koske pelkästään Jukureita tai Liigaa. Ei se ala dissaamaan esim. HIFKiä tai Kärppiä kovinkaan pahasti jos ei jotain katastrofaalista tapahdu.

Liigaa on helppo haukkua koska sen kritisointi on ihan aiheellista (jatkot vaikka täällä), mutta samalla ei tule suututtaneeksi ketään, paitsi ehkä jotain liigan pamppuja. Jukureita koskee periaatteessa ihan samat säännöt, suhteellisen tuore seura Liigassa ja fanipohja pieni verrattuna muihin joukkueisiin.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Seppänen valitsee noita kritiikin kohteita sinänsä ihan taitavasti siten, että siitä pahoittaa mielensä ehkä 2% kuuntelijoista mutta viihdyttää sitä loppua 98% kuuntelijoista. Ei koske pelkästään Jukureita tai Liigaa. Ei se ala dissaamaan esim. HIFKiä tai Kärppiä kovinkaan pahasti jos ei jotain katastrofaalista tapahdu.

Liigaa on helppo haukkua koska sen kritisointi on ihan aiheellista (jatkot vaikka täällä), mutta samalla ei tule suututtaneeksi ketään, paitsi ehkä jotain liigan pamppuja. Jukureita koskee periaatteessa ihan samat säännöt, suhteellisen tuore seura Liigassa ja fanipohja pieni verrattuna muihin joukkueisiin.

Kai IFK oman osansa on saanut jossain vaiheessa ja nykytilanteessa varmasti löytyy kuuma ote.

Ellei muistikuvani ole väärässä niin jossain vaiheessa piikitteli persumeiningistä, persuilu sitä ja persuilu tätä. Sitten se loppus ja alkoi demarit ja/tai Marin sitä tai tätä. Sellasina pieninä sivalluksina jonkin sivulauseena.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Urheilucast on ollut nyt muutaman viikon aika raskasta kuunneltavaa kun nähtävästi Liiga on otettu hampaisiin ja nyt viisi jaksoa putkeen on pyhitetty Liigasta ulisemiseen. Kritiikki varmasti ihan aiheellista, mutta Eskolla meinaa unohtua se, että paljon on ongelmien korjaamiseen panostettu tällekkin kautta, mutta muutokset tulevat hitaasti. Onneksi kohta alkaa NHL-kausi niin pääsee Eskokin saarnaamaan housut kosteina kuinka hieno viihdetuote jenkkilässä on.
Kai IFK oman osansa on saanut jossain vaiheessa ja nykytilanteessa varmasti löytyy kuuma ote.

Viikon avausjaksossa pesukoneessa HIFK, Tobias Salmelainen ja hitusen Ville Peltonenkin.

Tämän jatkoksi koko Liiga oli taasen vaihteeks ihan hevonpaskaa yhden JYP-SaiPa pelin otannalla. Hieman krediittiä Tampereen derbylle, erityisesti Ilveksen voitolle, mutta muutoin ketään ei taaskaan kiinnosta.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Alkaa Eskon kuuntelu mennä vaikeaksi. Mainostuksesta en pidä, mutta nyt on niin kovaa että hankala kuunnella. Nuohan voi ohittaa kelaamalla, mutta jos tuo jatkuu niin sitten lopetan vaan kuuntelun.

Ihan mielenkiinnosta, ketkä noista on kiinnostunu? Sama asia vaikka Liigassa, ei minua kiinnosta kuka joukkuetta tukee tai mitä Esko mainostaa. Miksi minua pitäs kiinnostaa kahvi tai kuntosali jota Esko mainostaa. En minä tiedä juoko Esko kyseistä kahvia aamulla vai mainostaako vaikka ei tykkää. En tiedä sitäkään käykö Esko kyseisellä kuntosalilla. Vaikka jois ja kävisi, tekee sen ilmaiseksi.

Paljon Esko on ihan hyvin paasannu siitä, että pelifirmat saa rahat pelaajilta. Silti myy jotain typeriä vaatteita joita varmaan ostaa vähän köyhemmät tyypit koska on niin hienoa ostaa.

Jos sitä mieltä ollaan että rahottaa podcastinsa niin voisin maksaa vaikka 40 euroa kuukaudessa ilman ainuttakaan mainosta.
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eipä nuo mainokset sillain häiritse. Tiettyjen mainostajien päätyminen castiin on hiukan hymyilyttänyt. Itsellä on kuva, että kuulijakunta on aika nuorehkoa ja voittopuolisesti miespuolisia. Nyt uutena yhteistyökumppanina on esimerkiksi leipomo Elonen. Kuulijakunta ei välttämättä ole kiinnostunut juustokakuista tai muista herkuista hirveästi. Nämä Osheet ja muut energiadrinkit varmasti osuu hiukan paremmin kohderyhmään. No se siitä. Rahat pois.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Eipä nuo mainokset sillain häiritse. Tiettyjen mainostajien päätyminen castiin on hiukan hymyilyttänyt. Itsellä on kuva, että kuulijakunta on aika nuorehkoa ja voittopuolisesti miespuolisia. Nyt uutena yhteistyökumppanina on esimerkiksi leipomo Elonen. Kuulijakunta ei välttämättä ole kiinnostunut juustokakuista tai muista herkuista hirveästi. Nämä Osheet ja muut energiadrinkit varmasti osuu hiukan paremmin kohderyhmään. No se siitä. Rahat pois.
Elonen on saanut ottaa mallia aiemmin yhteistyössä olleelta leipomolta. Linkosuoko se nyt sitten olikaan. Voi myös olla, että nämä energiajuomanuoret ovat samalla niitä jotka koulun välitunneilla käyvät kaupasta nappaamassa jotain leipomotuotteita kun ei kouluruoka maistu.

Onhan se myös mahdollista, että nämä mainostajat ovat mukana enemmän kannatuspohjalla kuin toivomassa kuuta taivaalta.

Minunkin päässäni mainokset soljuvat ohi ihan sujuvasti ilman kummempaa närästystä.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Eipä nuo mainokset sillain häiritse. Tiettyjen mainostajien päätyminen castiin on hiukan hymyilyttänyt. Itsellä on kuva, että kuulijakunta on aika nuorehkoa ja voittopuolisesti miespuolisia. Nyt uutena yhteistyökumppanina on esimerkiksi leipomo Elonen. Kuulijakunta ei välttämättä ole kiinnostunut juustokakuista tai muista herkuista hirveästi. Nämä Osheet ja muut energiadrinkit varmasti osuu hiukan paremmin kohderyhmään. No se siitä. Rahat pois.
Haastan sinut sen verran että miksi minun tai kenenkään muun pitäs olla kiinnostunu Osheesta? Mikä siinä on pointti? Miksi minun pitäs olla kiinnostunu yhtään mistää mitä Esko mainostaa?

Jos mainostaa oman kokemuksen mukaan ilman rahaa niin se on uskottavaa. Sillon se henkilö mainostaa koska pitää tuotteesta ja yleensä maksaa siitä. Eskonkin mainostus menee sen mukaan kuka maksaa. Mitä arvoa sillä on?

Nykyään internetin aikana asioita voi itse vertailla ja tutkia. Jos haluan energia juomapullon en tarvitse Eskon maksettua mainosta. Jos haluan auton vuokrata en tarvitse Eskon mainosta firmasta jota en nyt suorilta edes muista.
 

Nick Neim

Jäsen
Nykyään internetin aikana asioita voi itse vertailla ja tutkia. Jos haluan energia juomapullon en tarvitse Eskon maksettua mainosta. Jos haluan auton vuokrata en tarvitse Eskon mainosta firmasta jota en nyt suorilta edes muista.
Mutta esimerkiksi sen Osheen näemmä muistat. Eli sitä energiajuomaa valitessasi alitajuntaisesti mietit Osheeta yhdeksi vaihtoehdoksi, koska olet kuullut siitä, ja tiedät mitä se on.

Onnistunutta mainontaa siis, vaikka et lopulta sitä pulloa ostaisikaan.

(Toki jos lillukanvarsiin mennään, niin ei Oshee taida energiajuoma olla)
 
Nykyään internetin aikana asioita voi itse vertailla ja tutkia. Jos haluan energia juomapullon en tarvitse Eskon maksettua mainosta. Jos haluan auton vuokrata en tarvitse Eskon mainosta firmasta jota en nyt suorilta edes muista.

Sinä argumentoit nyt sen puolesta, että mitään mainoksia ei tarvita, koska tiedon löytää ihan ominkin avuin. Aivan upea ajatus, mutta bisnes ei pyöri ilman mainostajia. Oletko tullut ajatelleeksi, että siellä Internetissäkin on niitä ärsyttäviä mainostajia. Tervetuloa maailmaan.
 
Suosikkijoukkue
Kaikki suomalainen jääkiekko
Seppänen valitsee noita kritiikin kohteita sinänsä ihan taitavasti siten, että siitä pahoittaa mielensä ehkä 2% kuuntelijoista mutta viihdyttää sitä loppua 98% kuuntelijoista. Ei koske pelkästään Jukureita tai Liigaa. Ei se ala dissaamaan esim. HIFKiä tai Kärppiä kovinkaan pahasti jos ei jotain katastrofaalista tapahdu.

Liigaa on helppo haukkua koska sen kritisointi on ihan aiheellista (jatkot vaikka täällä), mutta samalla ei tule suututtaneeksi ketään, paitsi ehkä jotain liigan pamppuja. Jukureita koskee periaatteessa ihan samat säännöt, suhteellisen tuore seura Liigassa ja fanipohja pieni verrattuna muihin joukkueisiin.
Liigan näkökulmasta isoin ongelma Urheilucastissa on siinä, että Eskon podcast tavoittaa tehokkaasti juuri niitä 16-30 -vuotiaita henkilöitä, jotka tällä hetkellä puuttuvat liigajoukkueiden katsomoista. Mainostajien perusteella voi ehkä päätellä, että tämä sattaa olla jopa Urheilucastin suurin kuuntelijaryhmä. Jos olisin Liigalla töissä, yrittäisin ainakin lähestyä yhteistyön merkeissä Eskoa. Valtava potentiaali.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Liigan näkökulmasta isoin ongelma Urheilucastissa on siinä, että Eskon podcast tavoittaa tehokkaasti juuri niitä 16-30 -vuotiaita henkilöitä, jotka tällä hetkellä puuttuvat liigajoukkueiden katsomoista. Mainostajien perusteella voi ehkä päätellä, että tämä sattaa olla jopa Urheilucastin suurin kuuntelijaryhmä. Jos olisin Liigalla töissä, yrittäisin ainakin lähestyä yhteistyön merkeissä Eskoa. Valtava potentiaali.

Tässä on myös toinen näkökulma olemassa. Sen sijaan, että yritetään ostaa media, olisiko syytä tarkastella omaa toimintaa? Varmasti tämä välillä aika kärjistetty kritiikki on tarpeetonta ja yliampuvaa, mutta kyllä se pohjautuu totuuteen. Ihan varmasti Liiga haluaisi kuulla vaatekomerosta ylistystä, mutta siihen on muitakin väyliä, kuin ostaa se. Vouhaaja on kuitenkin ihan oikeaksi jääkiekkotoimittajaksi laskettava vuosia toimintaa läheltä seurannut henkilö, joka ei enää myy jonkun tuotetta ja raportoi peleistä pressikortilla. Hänellä lienee on oikeasti joku haju mitä ei kannata tehdä.
 
Suosikkijoukkue
Kaikki suomalainen jääkiekko
Tässä on myös toinen näkökulma olemassa. Sen sijaan, että yritetään ostaa media, olisiko syytä tarkastella omaa toimintaa? Varmasti tämä välillä aika kärjistetty kritiikki on tarpeetonta ja yliampuvaa, mutta kyllä se pohjautuu totuuteen. Ihan varmasti Liiga haluaisi kuulla vaatekomerosta ylistystä, mutta siihen on muitakin väyliä, kuin ostaa se. Vouhaaja on kuitenkin ihan oikeaksi jääkiekkotoimittajaksi laskettava vuosia toimintaa läheltä seurannut henkilö, joka ei enää myy jonkun tuotetta ja raportoi peleistä pressikortilla. Hänellä lienee on oikeasti joku haju mitä ei kannata tehdä.
Kritiikki on totta kai ihan oikeutettua ja voihan sitä tarkastella vaikka miljoonasta eri näkökulmasta Liigan toimintaa ja kehittää tuotetta parempaan suuntaan. Kuten jatkuvasti pitääkin. Ja kehitettävää on paljon. En todellakaan ole eri mieltä kanssasi asiasta.

Valitettavasti nykypäivänä mielipidevaikuttajien rooli vain määrittää aika paljon ihmisten yleisiä mielipiteitä ja vaikuttaa ihan ostopäätöksiin. Kaikki mahdollinen aktiviteetti kilpailee tällä hetkellä ihmisen vapaa-ajasta. Esimerkiksi minä kävin katsomassa tänä kesänä ensimmäistä kertaa pesäpalloa livenä ja voin sanoa sen suuresti olevan Seppäsen ansiota. Esko ei ole mikään urheilutoimittaja, vaan mielipidevaikuttaja. Halusi sitä sitten myöntää tai ei. Mielipidevaikuttajien määrä kasvaa urheilun parissa koko ajan ja sitä myötä myös yhteistyö seura- ja/tai sarjatasolla.

Ei yksittäisen median ostaminen ole mikään keino ratkaista kaikkia ongelmia, mutta on eri asia tehdä yhteistyötä ja ostaa kokonaan media. Jos miettii Urheilucastia kokonaisuutena niin kaikki Eskon kuuntelijat voidaan laittaa siihen kuuluisaan ns. satunnaiskatsojan positioon. Näitä ihmisiä Liiga haluaa katsomoon ja niitä ei saa yksinkertaisesti vain tuijottamalla omaa tuotetta tai lisäämällä somemainontaa. Esko on tehnyt jo aika paljon hyviä asioita Liigan eteen (Lehterän haastattelu, nuorien pelaajien haastettelut jne.), mutta en näkisi mitenkään ongelmana, että yhteistyötä yritettäisiin jotenkin syventää. On se sitten vain tasoa kampanjakoodi viikon kolmannen kierroksen lippuihin tai jotain muuta.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Kritiikki on totta kai ihan oikeutettua ja voihan sitä tarkastella vaikka miljoonasta eri näkökulmasta Liigan toimintaa ja kehittää tuotetta parempaan suuntaan. Kuten jatkuvasti pitääkin. Ja kehitettävää on paljon. En todellakaan ole eri mieltä kanssasi asiasta.

Valitettavasti nykypäivänä mielipidevaikuttajien rooli vain määrittää aika paljon ihmisten yleisiä mielipiteitä ja vaikuttaa ihan ostopäätöksiin. Kaikki mahdollinen aktiviteetti kilpailee tällä hetkellä ihmisen vapaa-ajasta. Esimerkiksi minä kävin katsomassa tänä kesänä ensimmäistä kertaa pesäpalloa livenä ja voin sanoa sen suuresti olevan Seppäsen ansiota. Esko ei ole mikään urheilutoimittaja, vaan mielipidevaikuttaja. Halusi sitä sitten myöntää tai ei. Mielipidevaikuttajien määrä kasvaa urheilun parissa koko ajan ja sitä myötä myös yhteistyö seura- ja/tai sarjatasolla.

Ei yksittäisen median ostaminen ole mikään keino ratkaista kaikkia ongelmia, mutta on eri asia tehdä yhteistyötä ja ostaa kokonaan media. Jos miettii Urheilucastia kokonaisuutena niin kaikki Eskon kuuntelijat voidaan laittaa siihen kuuluisaan ns. satunnaiskatsojan positioon. Näitä ihmisiä Liiga haluaa katsomoon ja niitä ei saa yksinkertaisesti vain tuijottamalla omaa tuotetta tai lisäämällä somemainontaa. Esko on tehnyt jo aika paljon hyviä asioita Liigan eteen (Lehterän haastattelu, nuorien pelaajien haastettelut jne.), mutta en näkisi mitenkään ongelmana, että yhteistyötä yritettäisiin jotenkin syventää. On se sitten vain tasoa kampanjakoodi viikon kolmannen kierroksen lippuihin tai jotain muuta.

Tossa juuri on se juttu. Esko on entinen ns oikea urheilutoimittaja ja nykyisin urheilua toimittava mielipidevaikuttaja. Sitä juuri meinaan, että on mielestäni väärin ostaa ongelmat hiljaiseksi, mistä Esko vouhkaa. Voittohan se toki olisi, jos UC joka viikko hehkuttaisi miten oli taas hyviä pelejä ja meininkiä ja olisi joku Liigan mediaosaston jatke. Oikeat ongelmat ei kuitenkaan tällä häviä lakaisemalla ne maton alle.
 

Ermine#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina
Jokainen jakso alkaa nykyään jo ennen "alkutunnaria" hikipannan mainostamiselle, kuten tänäänkin. Ennen uusien tuotteiden mainostaminen ei ollut ennen ihan näin päällekäyvää, mutta nyt selkeästi ulos mitataan kaikki myynti mahdollisuus jo alusta alkaen.

Toinen täälläkin keskusteltu seikka, mikä itseä närkästyttää, on Liigan viikosta toiseen jatkuva mukilointi. Eskon tuntemus Liigasta on oletettavasti nykyään myös vähäisempää, kun topicit sen puolesta liittyvät vain sarjan arvosteluun. Ehkä aikaa ei enää ole Pikku-Taavetin tulon jälkeen oikealle seuraamiselle. Näen liigan mielenkiinnon pikemmin kasvaneen omasta näkökulmasta, kun sarjassa on paljon uusvanhoja laadukkaita pelaajia ja sarjan taso on selkeästi sitä myöten noussut.

Lisäksi Ikan keskiviikon vierailut.. No ovat olleet ihan verrattain hyviä, mutta en tiedä onko keväällä jo kuinka väsyneitä juttuja tässäkin segmentissä.

Kansa äänestänee tai ei äänestä kuulokkeillaan ajan myötä. Itsellä kuuntelu on jo vähentynyt selkeästi lyhyen syksyn aikana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös