Arto Kilponen
Jäsen
Jos ette muuten jaksa kuunnella, niin minusta tämä oli hauska (pitäisi viedä kohtaan 53:23):
Tuosta minuutti tai joku kuunteluun ainakin.
Tuosta minuutti tai joku kuunteluun ainakin.
Tarkoitatko, että vaikka sijoittaa kuluttomiin ETF-rahastoihin, ei pysty ostamaan 29e maksavaa t-paitaa.Niin no jokainen käyttäköön rahansa miten lystäävät. Toiset sijoittavat kuluttomiin ETF-rahastoihin, toiset taas ostavat Beskon jonne-krääsää. Mutta eihän jonnet tämmöisiä mieti, hupparin jälkeen voikin sitten laittaa parit betsit tulille ja Besko nauraa matkalla pankkiin.
En tarkoita. Puhun vain omasta puolestani. Itse en näe Eskon krääsässä mitään lisäarvoa. Mielummin jätän rahani kasvamaan korkoa. Mutta kukin tyylillään.Tarkoitatko, että vaikka sijoittaa kuluttomiin ETF-rahastoihin, ei pysty ostamaan 29e maksavaa t-paitaa.
Maksimi ylevero on 163€ VUODESSA, joten ei todellakaan maksa mitään satasia kuukaudessa.
Seppänen valitsee noita kritiikin kohteita sinänsä ihan taitavasti siten, että siitä pahoittaa mielensä ehkä 2% kuuntelijoista mutta viihdyttää sitä loppua 98% kuuntelijoista. Ei koske pelkästään Jukureita tai Liigaa. Ei se ala dissaamaan esim. HIFKiä tai Kärppiä kovinkaan pahasti jos ei jotain katastrofaalista tapahdu.
Liigaa on helppo haukkua koska sen kritisointi on ihan aiheellista (jatkot vaikka täällä), mutta samalla ei tule suututtaneeksi ketään, paitsi ehkä jotain liigan pamppuja. Jukureita koskee periaatteessa ihan samat säännöt, suhteellisen tuore seura Liigassa ja fanipohja pieni verrattuna muihin joukkueisiin.
Urheilucast on ollut nyt muutaman viikon aika raskasta kuunneltavaa kun nähtävästi Liiga on otettu hampaisiin ja nyt viisi jaksoa putkeen on pyhitetty Liigasta ulisemiseen. Kritiikki varmasti ihan aiheellista, mutta Eskolla meinaa unohtua se, että paljon on ongelmien korjaamiseen panostettu tällekkin kautta, mutta muutokset tulevat hitaasti. Onneksi kohta alkaa NHL-kausi niin pääsee Eskokin saarnaamaan housut kosteina kuinka hieno viihdetuote jenkkilässä on.
Kai IFK oman osansa on saanut jossain vaiheessa ja nykytilanteessa varmasti löytyy kuuma ote.
Elonen on saanut ottaa mallia aiemmin yhteistyössä olleelta leipomolta. Linkosuoko se nyt sitten olikaan. Voi myös olla, että nämä energiajuomanuoret ovat samalla niitä jotka koulun välitunneilla käyvät kaupasta nappaamassa jotain leipomotuotteita kun ei kouluruoka maistu.Eipä nuo mainokset sillain häiritse. Tiettyjen mainostajien päätyminen castiin on hiukan hymyilyttänyt. Itsellä on kuva, että kuulijakunta on aika nuorehkoa ja voittopuolisesti miespuolisia. Nyt uutena yhteistyökumppanina on esimerkiksi leipomo Elonen. Kuulijakunta ei välttämättä ole kiinnostunut juustokakuista tai muista herkuista hirveästi. Nämä Osheet ja muut energiadrinkit varmasti osuu hiukan paremmin kohderyhmään. No se siitä. Rahat pois.
Haastan sinut sen verran että miksi minun tai kenenkään muun pitäs olla kiinnostunu Osheesta? Mikä siinä on pointti? Miksi minun pitäs olla kiinnostunu yhtään mistää mitä Esko mainostaa?Eipä nuo mainokset sillain häiritse. Tiettyjen mainostajien päätyminen castiin on hiukan hymyilyttänyt. Itsellä on kuva, että kuulijakunta on aika nuorehkoa ja voittopuolisesti miespuolisia. Nyt uutena yhteistyökumppanina on esimerkiksi leipomo Elonen. Kuulijakunta ei välttämättä ole kiinnostunut juustokakuista tai muista herkuista hirveästi. Nämä Osheet ja muut energiadrinkit varmasti osuu hiukan paremmin kohderyhmään. No se siitä. Rahat pois.
Mutta esimerkiksi sen Osheen näemmä muistat. Eli sitä energiajuomaa valitessasi alitajuntaisesti mietit Osheeta yhdeksi vaihtoehdoksi, koska olet kuullut siitä, ja tiedät mitä se on.Nykyään internetin aikana asioita voi itse vertailla ja tutkia. Jos haluan energia juomapullon en tarvitse Eskon maksettua mainosta. Jos haluan auton vuokrata en tarvitse Eskon mainosta firmasta jota en nyt suorilta edes muista.
Nykyään internetin aikana asioita voi itse vertailla ja tutkia. Jos haluan energia juomapullon en tarvitse Eskon maksettua mainosta. Jos haluan auton vuokrata en tarvitse Eskon mainosta firmasta jota en nyt suorilta edes muista.
Liigan näkökulmasta isoin ongelma Urheilucastissa on siinä, että Eskon podcast tavoittaa tehokkaasti juuri niitä 16-30 -vuotiaita henkilöitä, jotka tällä hetkellä puuttuvat liigajoukkueiden katsomoista. Mainostajien perusteella voi ehkä päätellä, että tämä sattaa olla jopa Urheilucastin suurin kuuntelijaryhmä. Jos olisin Liigalla töissä, yrittäisin ainakin lähestyä yhteistyön merkeissä Eskoa. Valtava potentiaali.Seppänen valitsee noita kritiikin kohteita sinänsä ihan taitavasti siten, että siitä pahoittaa mielensä ehkä 2% kuuntelijoista mutta viihdyttää sitä loppua 98% kuuntelijoista. Ei koske pelkästään Jukureita tai Liigaa. Ei se ala dissaamaan esim. HIFKiä tai Kärppiä kovinkaan pahasti jos ei jotain katastrofaalista tapahdu.
Liigaa on helppo haukkua koska sen kritisointi on ihan aiheellista (jatkot vaikka täällä), mutta samalla ei tule suututtaneeksi ketään, paitsi ehkä jotain liigan pamppuja. Jukureita koskee periaatteessa ihan samat säännöt, suhteellisen tuore seura Liigassa ja fanipohja pieni verrattuna muihin joukkueisiin.
Liigan näkökulmasta isoin ongelma Urheilucastissa on siinä, että Eskon podcast tavoittaa tehokkaasti juuri niitä 16-30 -vuotiaita henkilöitä, jotka tällä hetkellä puuttuvat liigajoukkueiden katsomoista. Mainostajien perusteella voi ehkä päätellä, että tämä sattaa olla jopa Urheilucastin suurin kuuntelijaryhmä. Jos olisin Liigalla töissä, yrittäisin ainakin lähestyä yhteistyön merkeissä Eskoa. Valtava potentiaali.
Kritiikki on totta kai ihan oikeutettua ja voihan sitä tarkastella vaikka miljoonasta eri näkökulmasta Liigan toimintaa ja kehittää tuotetta parempaan suuntaan. Kuten jatkuvasti pitääkin. Ja kehitettävää on paljon. En todellakaan ole eri mieltä kanssasi asiasta.Tässä on myös toinen näkökulma olemassa. Sen sijaan, että yritetään ostaa media, olisiko syytä tarkastella omaa toimintaa? Varmasti tämä välillä aika kärjistetty kritiikki on tarpeetonta ja yliampuvaa, mutta kyllä se pohjautuu totuuteen. Ihan varmasti Liiga haluaisi kuulla vaatekomerosta ylistystä, mutta siihen on muitakin väyliä, kuin ostaa se. Vouhaaja on kuitenkin ihan oikeaksi jääkiekkotoimittajaksi laskettava vuosia toimintaa läheltä seurannut henkilö, joka ei enää myy jonkun tuotetta ja raportoi peleistä pressikortilla. Hänellä lienee on oikeasti joku haju mitä ei kannata tehdä.
Kritiikki on totta kai ihan oikeutettua ja voihan sitä tarkastella vaikka miljoonasta eri näkökulmasta Liigan toimintaa ja kehittää tuotetta parempaan suuntaan. Kuten jatkuvasti pitääkin. Ja kehitettävää on paljon. En todellakaan ole eri mieltä kanssasi asiasta.
Valitettavasti nykypäivänä mielipidevaikuttajien rooli vain määrittää aika paljon ihmisten yleisiä mielipiteitä ja vaikuttaa ihan ostopäätöksiin. Kaikki mahdollinen aktiviteetti kilpailee tällä hetkellä ihmisen vapaa-ajasta. Esimerkiksi minä kävin katsomassa tänä kesänä ensimmäistä kertaa pesäpalloa livenä ja voin sanoa sen suuresti olevan Seppäsen ansiota. Esko ei ole mikään urheilutoimittaja, vaan mielipidevaikuttaja. Halusi sitä sitten myöntää tai ei. Mielipidevaikuttajien määrä kasvaa urheilun parissa koko ajan ja sitä myötä myös yhteistyö seura- ja/tai sarjatasolla.
Ei yksittäisen median ostaminen ole mikään keino ratkaista kaikkia ongelmia, mutta on eri asia tehdä yhteistyötä ja ostaa kokonaan media. Jos miettii Urheilucastia kokonaisuutena niin kaikki Eskon kuuntelijat voidaan laittaa siihen kuuluisaan ns. satunnaiskatsojan positioon. Näitä ihmisiä Liiga haluaa katsomoon ja niitä ei saa yksinkertaisesti vain tuijottamalla omaa tuotetta tai lisäämällä somemainontaa. Esko on tehnyt jo aika paljon hyviä asioita Liigan eteen (Lehterän haastattelu, nuorien pelaajien haastettelut jne.), mutta en näkisi mitenkään ongelmana, että yhteistyötä yritettäisiin jotenkin syventää. On se sitten vain tasoa kampanjakoodi viikon kolmannen kierroksen lippuihin tai jotain muuta.