Oho! Ne näköjään seuraa jatkoaikaa. Tukiainen laitettu vihdoin ykkösylivoimaan.
Kyselin tästä ja kuulemma joku valmennuksesta ainakin lukee myös tätä keskustelupalstaa, muttei kaiketi tämä ylivoimavelho, kun ei aiemmin ole tätä tehnyt.
Muuten tästä Sport -pelistä huomioita.
Katsonkohan mä jotenkin eri tavalla peliä, mun mielestä Pelicans oli tänään hyvä, jos ei laske maaleja. Hallittiin peliä, paikkoja oli, kaikki painoi duunia jne, mutta näkee miten pelaajat puristaa mailaa. Smejkal toi hyvää virnettä peliin ja hallitsi fysiikallaan, jotenkin Smejkal - Saarinen parista hyvä fiilis.
Mä en pistäisi tsekkejä samaan ylivoimaan, mun mielestä Jasek ja Kangasniemi on kentällisissä ne joiden kautta ylivoimaa pelataan ja siksi on parempi että ne on eri ylivoimissa. En ihan ymmärrä miksi palattaisi siihen kaikki munat samassa korissa -juttuun, jota on hinkattu jo kauan eikä se helvetti ole toiminut, muuten kun Iikan tykitykset yläkulmiin, mutta ylivoimapelillisesti on ollut surkeaa.
Olen samaa mieltä siitä ettei joka peliin liikaa saisi muuttaa 5vs5 pelissä ketjuja, nyt esim Smejkal - Vilén - Saarinen oli hyvä, siellähän oli pienestä kiinni ettei Vilén syöttänyt takatolpille tyhjiin jne. Sama tilanne ykkösen kanssa, Tukiainen sopii ahkerana ja ratkaisuhalukkaana pelaajana siihen, tänään ei ollut ihan sen päivä vaan, mutta kiva että on nyt ylivoimassa.
Nikkasen rooli ylivoimassa mietityttää. Mitä helvettiä se on koko kaudella saanut ylivoimassa aikaan? Alkukaudesta meni maskiin usein ja Eronen laukoi tai toimitti maalille, mutta nyt kun kukaan ei oikein lauo..
En oikein ymmärrä noita viivelähtöjä niissä tilanteissa joissa olisi myös vaihtoehtona lähteä nopeasti ylös kun vastustaja ei ole ryhmittynyt. Kuten aiemmin sanoin, viivelähdössä kun otetaan peli haltuun, myös vastustaja ottaa ryhmänsä kasaan. Silloin meidän taktiikan ja taidon pitää voittaa vastustajan vastaava, mikä on nyky-Liigassa todella vaikeaa. Ymmärrän tämän pelin silloin kun johdetaan parilla maalilla ja halutaan pitää kiekkoa enemmän kuin vastustaja, jonka on pakko painaa päälle, mutten silloin jos peli on 1-0 tai 1-1 tms ja olisi mahdollisuus lähteä nopeasti, mutta silloin oma ryhmittymä venyisi, nyt niistä käännytään takaisinpäin ja otetaan hidas lähtö.
Siihen pitää tulla muutos!
Meillä on myös uskomattoman paljon huonoa tuuria, tai sanotaanko että meillä ei käy missään tilanteessa tuurikaan. Nytkin oli monta paikkaa mistä paremmalla tuurilla olisi kiekko mennyt niin että olisi edessä ollut jo tyhjä maali ja varma maali, mutta kun ei niin ei.
Se pitää sanoa että tämä Cukste on hyvä jääkiekkoilija. Tykkään tosin paljon sen pelistä, vaikkei olekaan sellainen fyysinen pelote mitä ehkä enemmän odotettiin, mutta sen syötöt ei jää taakse, valitsee useimmiten oikean ratkaisun oikeastaan tilanteessa kuin tilanteessa jne.
Rajaniemi taas näyttää koko ajan siltä että se tähtää syötöt kohti oman pelaajan kroppaa, eikä mailaa, silloin se näyttää juuri tuolta kuin nyt, eli että pelaajat joutuvat hakemaan sen syöttöjä, tai pysähtymään ja kaartamaan taaksepäin tms. Tänään tarkkailin ihan asiaa ja sillä ei ollut kai ainuttakaan peliä edistävää syöttöä, sen syötön jälkeen aina käännyttiin joko omiin, tai ainakin pelin flow pysähtyi täysin.
Näkee että jätkät puristavat mailaa, mutta kun on kymmenestä viime pelistä jääty vain kahdessa kokonaan ilman pisteitä ja näistä kahdeksasta pelistä joista ollaan otettu pisteitä, niissä on päästetty omiin vain 12 pelitilannemaalia. Kuten täällä on sanottu, niin jos ylivoima olisi ollut edes siedettävällä tai hyvällä tasolla, oltaisi näistä kahdeksasta pelistä kaiken järjen mukaan voitettu suurin osa.
Siksi en ihan siedä sitä että täällä peräänkuulutetaan sitoutuneisuutta ja sanotaan että on munatonta peliä ja vaikka mitä, hei kyllä siellä pelataan aika hyvin tuo omapää ja ollaan sitoutuneita ja uhrataan itseään, ei nuo tappiot siitä johdu etteikö siellä oltaisi sitoutuneita tai taisteltaisi.
Mä haluan uskoa että kun siellä saatiin nyt miltei kaikki mukaan ja nää kuviot alkavat löytyä, pelit alkavatkin kääntyä meille. I want to believe.
Nyt tuli taas niin pitkä analyysi että varmaan ei monikaan jaksa edes lukea. Sori.