Esitykset ja suoritukset kaudella 2021–2022

• 313 482
  • 3 897

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko sun mielestä ollut halutonta ja otettu kamppailuissa tyytyväisenä turpaan kun päästetään maali tai pari per peli varsinaisella peliajalla? Mene sanomaan se Roineelle, Haataselle ja muille jotka kiekkoa siellä syövät samaan aikaan kun me vedetään popcornia ja Pepsiä sohvalla.
Mun mielestä jengi on sitoutunutta ja uhrautuu omassa päässä, hyökkäyspelissä on tietty samaan aikaan parannettavaa, tosin jos ylivoima toimisi edes vähän paremmin, olisi tulokset ollut aikalailla erilaisia, kun omissa olisi kuitenkin soinut melko vähän [muutamaa peliä lukuunottamatta]. Ihan puhdasta kamppailuvoimaahan meiltä selvästi puuttuu, mutta jengihän on kasattu taito edellä, selkesti, mutta se on mun mielestä selkeä pelillinen valinta.

Tällä jengillä olisi todellakin odotusarvona joku 2-3 maalia enemmän per peli, joka olisi raju muutos siihen että puolustus- ja maalivahtipeli on melkein koko kauden toiminut hyvin, paitsi pari peliä, kuten Ässät -peli jossa Larmi imaisi kaksi ja peli oli oikeastaan jo ohi.

Pudotus joulukuultahan on ollut karmea, samalla kun monella muulla peli on parantunut ja kehittynyt, meille tuli loukkaantumisia ja muita poissaoloja ja käyrä lähti ihan väärään suuntaan. Nyt kyllä on valmennuksesta kiinni paljon, mutta kyllä mä kääntyisin myös pelaajiston puoleen, että kokeneet jätkät ottaisivat nyt sitä roolia myös kopissa ja pelien aikana, ettei puristettaisi mailaa niin kovasti.
Ässät ja Jyp olisi pakko voittaa ja niistä olisi saatava hyvät kokemukset ja peliä rullaamaan. Etenkin Ässien heikkoa alivoimaa vastaan olisi hyvä saada onnistumia..

Kyllä. Järjestäen ollaan heikompia kaksinkamppailuissa, ja sanon sen ihan kenelle vaan.

Suosikkijoukkue
Pelicans
16-17, 18-19, 20-21 ja nyt 21-22 paperilla olleet sellaiset niput, että pitäisi tosissan tapella mitalipeleihin pääsystä. Viime kaudella ehkä heikoin nippu paperilla näistä neljästä kaudesta, mutta oltiin lähimpänä välieräpaikkaa. Hienoa jälkeä tekee esim Pikkarainen Kerhossa nyt, kun katsoo nimilistaa. En yllättyisi, mikäli ovat välierissä vähintään.

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Kyllä. Järjestäen ollaan heikompia kaksinkamppailuissa, ja sanon sen ihan kenelle vaan.
Kamppailuvoimaa puuttuu, kuten sanoinkin, mutta en mä näe että se oli haluttomuudesta kiinni. Näillä pienikokoisilla taitopelaajilla on tapana hävitä kamppailuja, silloin pitäisi ketjussa olla sitä santapaperia mukana ja roolitukset kunnossa. En mä silti mitenkään näe että olisi halutonta tai että ei yritettäisi taistella ja että otettaisi tyytyväisenä kamppailutappioita.
Haluttomuutta en allekirjoittaisi. Kaksinkamppailutappiot kyllä.

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Laukausten panttaus on aivan käsittämätöntä ja levinnyt varsinkin tällä kaudella ylivoimapelistä jo 5vs5 pelaamiseen(toki oli viimekaudellakin vahvasti läsnä). Maajoukkueesta voi ottaa mallia. Pyörittiinkö siellä kulmissa kunnes menettettiin kiekko? Siirreltiikö kiekkoa siihen saakka kunnes menettiin se? Pantattiinko laukauksia? Haettiinko tyhjää maalia, ennen kuin kiekkoa voitiin toimittaa maalia kohti?

Kuvaa vaa on, että Pelicansin kahden edellisen ottelun ainoat maalit ovat syntyneet, kun on kiekko päästy tyhjään maaliin siirtämään. Leijonat teki olympiavoittoon riittävät maalit käytännössä viivalaukausten ja maskipelaamisen ansiosta. Kumpia tilanteita pelissä mahtaa tulla useammin?

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Laukausten panttaus on aivan käsittämätöntä ja levinnyt varsinkin tällä kaudella ylivoimapelistä jo 5vs5 pelaamiseen(toki oli viimekaudellakin vahvasti läsnä). Maajoukkueesta voi ottaa mallia. Pyörittiinkö siellä kulmissa kunnes menettettiin kiekko? Siirreltiikö kiekkoa siihen saakka kunnes menettiin se? Pantattiinko laukauksia? Haettiinko tyhjää maalia, ennen kuin kiekkoa voitiin toimittaa maalia kohti?

Kuvaa vaa on, että Pelicansin kahden edellisen ottelun ainoat maalit ovat syntyneet, kun on kiekko päästy tyhjään maaliin siirtämään. Leijonat teki olympiavoittoon riittävät maalit käytännössä viivalaukausten ja maskipelaamisen ansiosta. Kumpia tilanteita pelissä mahtaa tulla useammin?
Eikös tää laukausten panttaus tullut siitä, että Lach opetti meidän poikia että tarvitaan vain yksi huippupaikka josta pannaa sisään? Noh ehkä se toimi Lachin aikana kun kaveri pystyi syöttämään lähes millaisen mailaviidakon läpi vaan Rudylle neliön keskelle ja Rudy oli hyvä iskee niitä siitä sisään. Nyt ei oo kumpaakaan niin ei oikein toi yhden kudin taktiikka toimi.

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kamppailuvoimaa puuttuu, kuten sanoinkin, mutta en mä näe että se oli haluttomuudesta kiinni. Näillä pienikokoisilla taitopelaajilla on tapana hävitä kamppailuja, silloin pitäisi ketjussa olla sitä santapaperia mukana ja roolitukset kunnossa. En mä silti mitenkään näe että olisi halutonta tai että ei yritettäisi taistella ja että otettaisi tyytyväisenä kamppailutappioita.
Haluttomuutta en allekirjoittaisi. Kaksinkamppailutappiot kyllä.

Kaksinkamppailut on 90% asenteesta ja taidosta/ajoituksesta kiinni eikä voimasta. Ei tuolla mitään mörssäreitä ole vastassakaan. Joukkue on välillä aivan eri näköinen kun yleensä. Siis hyvällä tavalla.

(1)
  • Tykkää
Reactions: egar

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olen vähän allerginen sille, että tutkittaan tv-kuvasta tai katsomosta, että seisooko valmentaja suolapatsaana, vai höyryää aurinkokuninkaana ympäriaitiota. Aika vähän penkkikoutsaamisella voi lopulta vaikuttaa. Mutta väkisin nykyistä valmennuskolmikkoa ihmettelemällä tulee mieleen, että löytyykö sieltä sellaista persoonaa, joka pystyy luomaan jengiin kunnolla henkeä silloin, kun ei olekaan niin mukavan leppoisaa?

(1)
  • Tykkää
Reactions: egar

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Olen vähän allerginen sille, että tutkittaan tv-kuvasta tai katsomosta, että seisooko valmentaja suolapatsaana, vai höyryää aurinkokuninkaana ympäriaitiota. Aika vähän penkkikoutsaamisella voi lopulta vaikuttaa. Mutta väkisin nykyistä valmennuskolmikkoa ihmettelemällä tulee mieleen, että löytyykö sieltä sellaista persoonaa, joka pystyy luomaan jengiin kunnolla henkeä silloin, kun ei olekaan niin mukavan leppoisaa?
Tämä.
Itse uskon että Niemelä on ihan erilainen kopissa kun mitä julkisuuskuva on. Kyllä sieltä ainakin tuomaristolle välillä tulee palautetta ihan selkästi ja kovaa, mä luulen että meistä kukaan ei todellisuudessa tiedä miten kovaäänistä palautetta sieltä tulee, mutta uskon että Niemelä on psykologisesti melko lahjakas ja tietää miten ketäkin pelaajaa käsitellä.

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tämä.
Itse uskon että Niemelä on ihan erilainen kopissa kun mitä julkisuuskuva on. Kyllä sieltä ainakin tuomaristolle välillä tulee palautetta ihan selkästi ja kovaa, mä luulen että meistä kukaan ei todellisuudessa tiedä miten kovaäänistä palautetta sieltä tulee, mutta uskon että Niemelä on psykologisesti melko lahjakas ja tietää miten ketäkin pelaajaa käsitellä.

Joo. Kyllä sen on itsekin huomannut aina enemmissä määrin että ilon kautta saa enemmän aikaan. Kunnioitusta saa muutenkin kun olemalla auktoriteetti. Mutta sekin puoli pitää löytyä. :)

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joo. Kyllä sen on itsekin huomannut aina enemmissä määrin että ilon kautta saa enemmän aikaan. Kunnioitusta saa muutenkin kun olemalla auktoriteetti. Mutta sekin puoli pitää löytyä. :)
Tai auktoriteettina oleminen tarkoittaa paljon muutakin, kuin huutamista ja räyhäämistä. Asema kannattaa hankkia ihan muilla tavoin.

Toki auktoriteetti saa välillä korottaa ääntään tehokeinona.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ei ole jumalauta totta. Alkoi ihan yhtä hyvin kuin se edellinen Ässät-matsi.

Suosikkijoukkue
Kaveri on voittanut Porissa viimeksi lähes 60 päivää sitten ja jätkät tulee tolla tyylillä ekaan vaihtoon. Olisinpa edes yllättynyt.

Suosikkijoukkue
EI HELVETTI. Yrittääkö ne hävitä tahalteen? Nyt ei kyllä pysty enää katsomaan tätä nukketeatteria. Striimi kiinni. Vittu.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy