Kyllähän Puistola tekee 180 asteen käännöksen tuossa. Itse asiassa on jo ehtinyt kääntää koko kroppansa niin, että taklaus osuu kylkeen.Puistola ei käännä selkää, taklaus osuu selän puolelle,
Kyllähän Puistola tekee 180 asteen käännöksen tuossa. Itse asiassa on jo ehtinyt kääntää koko kroppansa niin, että taklaus osuu kylkeen.Puistola ei käännä selkää, taklaus osuu selän puolelle,
Selästä taklaaminen ei edellytä taklaamista selkään, vaan taklaamista takaapäin, mikä tässä on ihan selviö.https://googledrive.com/host/0B-4zycxmifG4YlJFLTc1VWZKQUU/eriskantaklaus_1.jpg
Missä näet tuossa selkääntaklauksen? Pikku vihjeenä pelaajan numero sijaitsee selässä...
Eikö se ole selästä taklaaminen, jos vastaanottava pelaaja mahdollistaa tai tyrkyttää moista? Jonkun toisenkin mielestä oli selästä taklaaminen:Perustelit samalla loistavasti, miksei se ole selästä taklaaminen.
Mutta ei käännä selkäänsä Riskalle. Riska on koko ajan Puistolan selän puolella.Kyllähän Puistola tekee 180 asteen käännöksen tuossa. Itse asiassa on jo ehtinyt kääntää koko kroppansa niin, että taklaus osuu kylkeen.
No ei ainakaan Casebookin mukaan, s. 46.Eikö se ole selästä taklaaminen, jos vastaanottava pelaaja mahdollistaa tai tyrkyttää moista?
Selästä taklaaminen ei edellytä taklaamista selkään, vaan taklaamista takaapäin, mikä tässä on ihan selviö.
Tämähän tässä on juurikin se hassuin asia, että moni täällä tosiaan väittää, että Riska ei tilanteessa taklaa takaapäin.
Minä yritän aina painottaa näissä nojatuolituomioissani sitä, onko taklattava sellaisessa asemassa, jossa loukkaantumisriski on ilmeinen. Minusta Puistola on täysin normaalissa peliasennossa ja tekee ihan itse tuon käännöksen, vaikka varmasti (tästä riidellään vielä Juhannuksenakin) tietää, että joku on iholla valmiina taklaamaan. Eli pointti on se, että vaikka katsekontaktia ei otettu, Puistolan pitää osata tuossa tilanteessa ottaa taklaus vastaan. Ja kun se taklaus on teknisesti täysin puhdas, minusta ulosajo on liian tyly tuomio. Ainoa jäähy tuosta tilanteesta olisi pitänyt antaa keihästyksestä Maliselle, vaikukaseoli.Mutta ei käännä selkäänsä Riskalle. Riska on koko ajan Puistolan selän puolella.
mutta luulisi tolla Tikin kokemuksella olevan aika hyvät näkemykset näistä tilanteista kun vieläpä pääsee ne kolmeen kertaan hidastettuna ja lähikuvalla näkemään.
J.Hotille voin sanoa, että muistele tätä:
Lari Ariman taklaus Roberts Jekimovsiin 3.1.2011 - YouTube
Ei viiden Stanley Cupin mies aina ole ajan tasalla kaukalon laidalla.
Kiitti linkistä. Jos ton lukis pariin kertaan niin tietäis paremmin oikeista säännöistä kuin 99% pelaajista ja kommentaattoreista.No ei ainakaan Casebookin mukaan, s. 46.
No ei ainakaan Casebookin mukaan, s. 46.
Minä yritän aina painottaa näissä nojatuolituomioissani sitä, onko taklattava sellaisessa asemassa, jossa loukkaantumisriski on ilmeinen. Minusta Puistola on täysin normaalissa peliasennossa ja tekee ihan itse tuon käännöksen, vaikka varmasti (tästä riidellään vielä Juhannuksenakin) tietää, että joku on iholla valmiina taklaamaan. Eli pointti on se, että vaikka katsekontaktia ei otettu, Puistolan pitää osata tuossa tilanteessa ottaa taklaus vastaan. Ja kun se taklaus on teknisesti täysin puhdas, minusta ulosajo on liian tyly tuomio. Ainoa jäähy tuosta tilanteesta olisi pitänyt antaa keihästyksestä Maliselle, vaikukaseoli.
Väärin. Tilanteessa ei tapahdu ns. selänkääntöä (eli "rauteita"), vaan kohde on koko ajan selkä kentälle päin.
Aivan varmasti Puistola tiesi, että kaveri tulee ja siksi varmaan roiskaisi kiekon ränniin niin kiiireesti. Fakta on vaan se, että Puistola ei olisi voinut pelata kiekkoa, jos hän ei olisi luistellut etuperin kulmaan. Toinen fakta on se, että selkäpuolelle tulevaa taklausta ei vaan voi ottaa vastaan. Puistola on kääntämässä kylkeään taklaukselle, mutta ei ehdi koska Riska ajaa puolittain selkään. Tuomarilla ei tässä tapauksessa ollut mitään muuta vaihtoehtoa.Minusta Puistola on täysin normaalissa peliasennossa ja tekee ihan itse tuon käännöksen, vaikka varmasti (tästä riidellään vielä Juhannuksenakin) tietää, että joku on iholla valmiina taklaamaan. Eli pointti on se, että vaikka katsekontaktia ei otettu, Puistolan pitää osata tuossa tilanteessa ottaa taklaus vastaan. Ja kun se taklaus on teknisesti täysin puhdas, minusta ulosajo on liian tyly tuomio.
Ei se jääkiekossa mene niin, että jos puolustaja luistelee laitaan hakemaan kiekkoa, häntä ei siinä tilanteessa saa taklata, koska taklaaja näkee puolustajasta tämän perässä luistellessaan vain numerot. Jos taklaaja on sen verran jäljessä (kuten nyt oli), että sillä pakilla on aikaa kääntää kylkensä taklaajalle, silloin hyvin usein taklataan ja useimmiten siitä ei tule mitään rangaistusta.
tapparammies kirjoitti:Mikä siinä on, että ei voi lopuksi pistää edes ihan pientä sordiinoa päälle, kun näkee että se pelaaja nyt vaan ei missään vaiheessa käänny taklattavaksi? Miksi se vuosisadan pommi pitää vetää loppuun asti, vaikka aina vaan näkyy ainoastaan numerot?
Tuomarien mielestä se oli selästä taklaaminen.Kertokaa nyt joku jo, että miksi tuosta vihellettiin pelirangaistus. Loukkaantuminen ei käy syyksi.
Taklaus näytti puhtaalta live-kuvassa, ja niin näytti myöhemmin myös hidastuksissa.