Mitä helvettiä mahdat selittää?!
En mene yhtään kenenkään yläpuolella vaan totesin, että Tikkasen käsitys tästä lajista on todella alhaalla. Koko kauden hänen juttujaan kuunnelleena ei ole voinut välttyä tältä faktalta. Pelaajien nimet ja kansallisuus ovat kyseiselle herralle täyttä hepreaa. Myöskin tämä kyseinen takalus oli hänen mielestään ensin selästä takalaus jonka jälkeen se yhtäkkiä muuttuikin päähän kohdistuneeksi taklauksesi. Kun hän oli koko erän vaahdonnut näistä asioista niin ilmeisesi joku ketä tuntee lajia, kertoi hänelle sen olleenkin ryntäys.
-Se, että Tikkanen on pihalla pelaajien nimistä kertoo laiskuudesta ja/tai jonkinlaisesta lukihäiriöstä.
-Se, että Tikkanen on pihalla tiettyjen joukkueiden pelitavoista kertoo laiskuudesta ja siitä, että ei ole kovin tarkasti seurannut näitä joukkueita. Itse asiassa herra Tikkanen alkoi vaikkapa loppupuolella Pelicans-sarjaa päästä jo pikku hiljaa jyvälle siitä, mitä Tappara yrittää tehdä.
-Se, että Tikkanen on aina kulloisessakin tilanteessa ehdottoman varma mitä on tapahtunut (vaikka näin ei olisikaan tapahtunut) kertoo kaverin black & white luonteesta.
-Se, että miehen ulosanti on vaikeaa ja suomi ei oikein meinaa taipua kertoo kanssa jostain, vaan en tiedä mistä.
Mikään näistä ei kuitenkaan kerro sitä, että Tikkanen ei ymmärtäisi jääkiekkopelistä tapahtumana sinällään mitään tai varsinkaan taklauspelistä ja pelin tunnepuolesta, pelaajien kunnioituksesta yms. Tällä puolella Tikkanen on selvästi asiantuntija, mutta pitää huomioida kuitenkin että miehen luonne on mallia: "mä näin ekalla kerralla heti oikein (tai vaikka väärinkin) ja pysyn siinä koska se on mun juttu".
Pelitavallisella puolella Tikkaselta ei tunnu olevan mitään annettavaa, se on totta.
On tietenkin aika puusilmäistä alkaa väittää selkääntaklausta päähänkohdistuneeksi, siis jos Tikkanen näin teki. Ensimmäisellä kerralla sentään näki oikein, että pisteet siitä Esalle.
Hullu juttu että tähän ketjuun on näinkin monta kommenttia saatu, vaikka tilanne ei ollut mikään ylitörkeä, mutta oli päivänselvä säännön 523 (selästä taklaus) rikkominen ja erityisesti Casebookin tulkintaohjeen kohdan 2 mukainen tilanne. Tilanteessa ei myöskään tapahdu kohdan 3 mukaista selän kääntöä, joka tekisi taklauksesta ei-rangaistavan.