Pitää tarkastaa, että jos paidat hipaisivat toisiaan ensin, niin sitten olisi ollut puhdas taklaus ja korkeintaan filmijäähy Footelle.Mä ihmettelin, että mitä hittoa niiden tuomareiden tarvitsi videolta edes katsoa kun aivan jokainen näki heti, että osui vain ja ainoastaan päähän? Sitten ne vielä hinkkasi tuota videota monta minuuttia!? Järkyttävä taklaus ja järkyttävä isku päähän.
Lyhyen ajan sisään Konecny on loukkaannuttanut parikin pelaajaa. Vähän on kyseenalainen tämäkin taklaus kun tulee täysin numeroihin. Toki Chabotilta myös huonoa pelaamista.
No huomioikaa sitten vaikka tämä, kun tulee Red Wings -mieheltä.Se tulee täysin numeroihin koska Chabot viime hetkellä vetää liinat kiinni, kääntää selän eikä jätä Konecnylle oikeasti aikaa reagoida (samaa sanoivat viasatin ruotsin studiossakin). Tämä on mun mielestä yksi näitä ”ollaanko unohdettu että tuolla saa taklata vielä”- tyyppisiä tapauksia.
(kommentin saa jättää huomioimatta koska Flyers fani)
Ei tainnut tajuta? Katsoitko videota ollenkaan :D? Chabothan nimenomaan (kuten yllä mainittu) katsoo kahteen kertaan, että tuleeko ketään. Huono loppuratkaisu häneltä.Chabot juu ei tainnut tajuta että takaa tulee pelaaja. Konecny tosin aivan viime sekunnilla muuttaa asentoaan siten että kädet osuvat suoraan selkään, vähän kuin ottaisi kehollaan vauhtia taklaukseen. Ehkä oli jo päättänyt taklata ennen kuin Chabot pysäytti ja kääntyi eikä Konecny ehtinyt reagoida, mutta kovan näköinen taklaus.
Jos oikein tarkkoja ollaan, niin peräti kolmeen kertaaan. Juuri kun kuva ensimmäisen hidastuksen alussa siirtyy Chabotiin, vilkaisee kertaalleen olkansa yli ja sen jälkeen vielä kahdesti. Aiheutti ikävän tilanteen ihan itse, mutta ilmeisesti onneksi ei sattunut pahemmin. Toivottavasti tajuaa seuraavan kerran toimia toisin.Chabothan nimenomaan (kuten yllä mainittu) katsoo kahteen kertaan, että tuleeko ketään. Huono loppuratkaisu häneltä.
On toki ihan kammottavaa suomea tuo kirjoitus mutta meni silti vähän ohi pointti tässä keskustelussa.Nico Oksasella on kyllä sana hallussa:
''NHL:ssä nähdystä törkytaklauksesta melkoinen pelikielto!''
''Hyökkääjä sai tilanteesta hurjan kolmen ottelun mittaisen pelikiellon.''
MSN
www.msn.com
Kotoisessa liigassa tuosta saisi 10 ottelua penalttia ja Nicon mielestä tuo 3 ottelua on liikaa, kova on liiga jos noista saisi yhden ottelun pelikieltoa, loppuisi nopeasti pelaajat.On toki ihan kammottavaa suomea tuo kirjoitus mutta meni silti vähän ohi pointti tässä keskustelussa.
Siis samaa mieltä olen siitä, että Chabot pelasi huonosti tuon, mutta. Eihän Chabot selkää käännä vaan numerot ovat koko ajan Konecnyn silmien edessä. Toisin sanoen ei missään vaiheessa Konecnylla ollut muuta mahdollisuutta kuin taklata numeroihin. Chabot pelasi mielestäni tuon siksi huonosti, että hän lähti tekemään tiukkaa käännöstä vasemmalle. Jos olisi kurvannut oikealle, niin ei olisi Konecny päässyt taklaamaan. Nyt Konecny sulki reitin, mutta numeroihin se taklaus tulee.Se tulee täysin numeroihin koska Chabot viime hetkellä vetää liinat kiinni, kääntää selän eikä jätä Konecnylle oikeasti aikaa reagoida (samaa sanoivat viasatin ruotsin studiossakin). Tämä on mun mielestä yksi näitä ”ollaanko unohdettu että tuolla saa taklata vielä”- tyyppisiä tapauksia.
(kommentin saa jättää huomioimatta koska Flyers fani)
Juuri näin eli Konecny ei olisi edes kunnolla päässyt taklaamaan, vaan ennemmin työntämään takaviistosta jos Chabot olisi pelannut tuon tilanteen niin kuin 99/100 tuo pelataan, eli pikku jättö Stützlelle ja itse jatkaa matkaa menosuuntaan. Sillä ei ole tilanteen kannalta mun mielestä mitään merkitystä jos tuossa numerot näkyy kun Chabot pelaa tuon noin.Siis samaa mieltä olen siitä, että Chabot pelasi huonosti tuon, mutta. Eihän Chabot selkää käännä vaan numerot ovat koko ajan Konecnyn silmien edessä. Toisin sanoen ei missään vaiheessa Konecnylla ollut muuta mahdollisuutta kuin taklata numeroihin. Chabot pelasi mielestäni tuon siksi huonosti, että hän lähti tekemään tiukkaa käännöstä vasemmalle. Jos olisi kurvannut oikealle, niin ei olisi Konecny päässyt taklaamaan. Nyt Konecny sulki reitin, mutta numeroihin se taklaus tulee.
Saapa nähdä tuleeko Edlerille mitään isompaa tästä McDavidiin kohdistuneesta polvitaklauksesta.
Lomberg ei nähtävästi sitten saanut mitään tuosta, kun pelas jo seuraavassa pelissä.
---
Reavesin taklaus viime yöltä. Hronek on tollaisessa kyyryssä peliasennossa, kun taas Reaves tulee aikalailla suorin jaloin jolloin nähdäkseni ensimmäisenä osuu käsivarrella suoraan naamaan. Rajun näköinen tuo osuma jäähänkin.