Epäpuhtaat ja kyseenalaiset taklaukset Pohjois-Amerikan sarjoissa

  • 2 172 519
  • 9 663

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Tuleekohan tästä lisää penalttia Cizikasille, koska ei ainakaan millään tavalla pyrkinyt väistämään veskaria, näytti jopa hiukan siltä että korosti osumaa:



En usko että ihan hirveästi tulee. Tuossa ei vedon jälkeen kyllä paljoa kerennyt tekemään, kun Stalockin torjunnassakin liike tuli epäonnisesti päin Cizikasin luistelulinjaa. Jos olisi koko kroppa ollut veskarin alueella, niin mitään kontaktia ei olisi tullut ja maalin ohi olisi tuolla linjalla Cizikas liukunutkin. Pelin tuomio ok.
Vähän itseänikin yllättää tuo torjunta, suurin osa maalivahdeistakin olisi kuitenkin pelannut tuon normaalina v-torjuntana ja veskari ei olisi siitä liikkunut kuin torjunnan jälkeen kiekon perään.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Tuleekohan tästä lisää penalttia Cizikasille, koska ei ainakaan millään tavalla pyrkinyt väistämään veskaria, näytti jopa hiukan siltä että korosti osumaa:
Meikäläinen ei tuossa kyllä näe mitään muuta kuin piittaamattomuutta vastustajan terveydestä => jos tuossa vauhdissa, täysin vastustajan koskematta & horjuttamatta, ei ennätä edes yrittää väistää vaan lataa samoilla raiteilla päin veskaria osuen yläkroppaan / päähän niin väärässä sarjassa pelaa... Suihkutuomio ihan oikein, ja veikkaisin tulevan peli tai kaksi lisää DOPS:lta?
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Melkoista muniinpuhaltelua Chicagon pelaajilta. Hyvä etteivät tarjonneet kahvia ja pullaa Islanders pelurille tilanteen jälkeen. Siinä olis aikoinaan Chelios, Smith, Marchment ja Russell antaneet vähän enemmän rakkautta.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Melkoista muniinpuhaltelua Chicagon pelaajilta. Hyvä etteivät tarjonneet kahvia ja pullaa Islanders pelurille tilanteen jälkeen. Siinä olis aikoinaan Chelios, Smith, Marchment ja Russell antaneet vähän enemmän rakkautta.

Tuohon aikaan, Chicagolla ei uupunut kovuutta joukkueesta. Taitoa ei ollut niinkään.

Ja sakot eivät olleet mikään suuri yllätys, ihan perus.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Meikäläinen ei tuossa kyllä näe mitään muuta kuin piittaamattomuutta vastustajan terveydestä => jos tuossa vauhdissa, täysin vastustajan koskematta & horjuttamatta, ei ennätä edes yrittää väistää vaan lataa samoilla raiteilla päin veskaria osuen yläkroppaan / päähän niin väärässä sarjassa pelaa... Suihkutuomio ihan oikein, ja veikkaisin tulevan peli tai kaksi lisää DOPS:lta?
Olen varmaan sata kertaa tässä ketjussa sanonut saman asian: Katsokaa tilanteet reaaliajassa ja arvioikaa tilanteet sen mukaan. Se, että katsotte noita youtubesta uudestaan ja uudestaan kuva-kuvalta hidastettuna saa aivot näkemään siellä kaikenlaisia ihmeellisiä tahallisuuksia, joihin todellisuudessa reaaliajassa ihmiskeho ei mitenkään pysty reagoimaan. Tosin sinä taidat olla nimimerkistä päätellen se supernopeutta käyttävä punaisiin trikoihin pukeutuva supersankari, joten suosittelen antamaan armoa meille tavallisille kuolevaisille, kuten tässä tapauksessa Casey Cizikasille. 5 minuutin jäähy ja sakot on silti ihan hyvä muistutus ja rangaistus siitä varomattomuudesta, mihin Cizikas tässä törmäyksessä ajoi itsensä.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Olen varmaan sata kertaa tässä ketjussa sanonut saman asian: Katsokaa tilanteet reaaliajassa ja arvioikaa tilanteet sen mukaan.
Ja mistäs sinä päättelit meikäläisen tuota klippiä hinkanneen ees taas?

Ihan kuule kertakatsomalla tuo meikäläisen mielipide asiaan tuli eikä muutu vaikka DOPS siitä päättikin olla antamatta tuon "pelin tai kaksi" => sakoilla päästi mikä jo kertoo, että myös DOPS:n mielestä Cizikas teki juuri sen mitä itse kritisoin, rankku oli vaan lievempi...
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Mulla ei ole mitään ongelmaa sen kanssa, että Andersonille annettiin kaksi ottelua pelikieltoa tuosta laitataklauksesta. Mutta Ton DOPSin videon katsottuani olen kyllä sitä mieltä, että perustelut ontuvat. Totta kai, jos videota katsoo useita kertoja hidastettuna, tulee sellainen fiilis, että Andersonin olisi pitänyt pystyä reagoimaan, jopa väistämään ja olemaan taklaamatta. Mutta livetilannetta katsoessa minusta ainakin näyttää, että Anderson oli päättänyt taklata samalla hetkellä kun hän ylitti siniviivan, missä kohtaa kiekko oli Pietrangelon jaloissa, eikä vasta sitten kun selkä oli käännetty kentälle päin, kuten tuossa perusteluissa sanottiin.

Maailma näyttää hidastettuna kovin erilaiselta, kuten Jack DiBiasekin on tuossa yllä todennut.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Ja mistäs sinä päättelit meikäläisen tuota klippiä hinkanneen ees taas?

Ihan kuule kertakatsomalla tuo meikäläisen mielipide asiaan tuli eikä muutu vaikka DOPS siitä päättikin olla antamatta tuon "pelin tai kaksi" => sakoilla päästi mikä jo kertoo, että myös DOPS:n mielestä Cizikas teki juuri sen mitä itse kritisoin, rankku oli vaan lievempi...
Koska todellisuudessa Cizikas ei pysty tekemään mitään muuta kuin törmäämään maalivahtiin tuolla vauhdilla ja suunnalla maalivahdin sivuttaisliike huomioiden. Toinen kirjoittaja ylempänä vielä kehtasi puhua jostain osuman korostamisesta. Huh-huh.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Mulla ei ole mitään ongelmaa sen kanssa, että Andersonille annettiin kaksi ottelua pelikieltoa tuosta laitataklauksesta. Mutta Ton DOPSin videon katsottuani olen kyllä sitä mieltä, että perustelut ontuvat.

Täsmälleen samaa mieltä. Videolla ei ollut oikein mitään perustetta ja sitten vaan ilmoitetaan, että 2 peliä. Linjattomuus ainakin paistaa lävitse, kun pelikieltoja ei ole tällä kaudella juuri mistään teosta jaettu ja pesäpallolyönnistä naamaan pääsi yhdellä pelillä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: NIN

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Seuraava Montrealin pelaaja, joka esittelee selkääntaklaamisen taitoa. Tässä kohtaa minun on vaikea olla täysin objektiivinen, mutta mielestäni tämä ei ole varsinainen taklaus, vaan enemmänkin epäonninen yhteentörmäys, missä pelaajien jalat sotkeutuvat toisiinsa. Tulkinta vaan on vähän hankala, koska Slafkovsky ei ole missään kohtaa edes varsinaisessa taklausasennossa, vaan törmää Wings-pelaaja Luffiin, kun tämä jää kyyryssä räpeltämään yllättävästi pomppivan kiekon kanssa. Lopputulos on toki selkään taklaus ja seurauksena pitäisi tulla pelikieltoa, jos linjan mukaan mennään. Täysin tahaton kontakti silti ja Wings-fanien vertailu takavuosien Draper-Lemieux -tapaukseen on täysin naurettavaa.



 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Seuraava Montrealin pelaaja, joka esittelee selkääntaklaamisen taitoa. Tässä kohtaa minun on vaikea olla täysin objektiivinen, mutta mielestäni tämä ei ole varsinainen taklaus, vaan enemmänkin epäonninen yhteentörmäys, missä pelaajien jalat sotkeutuvat toisiinsa. Tulkinta vaan on vähän hankala, koska Slafkovsky ei ole missään kohtaa edes varsinaisessa taklausasennossa, vaan törmää Wings-pelaaja Luffiin, kun tämä jää kyyryssä räpeltämään yllättävästi pomppivan kiekon kanssa. Lopputulos on toki selkään taklaus ja seurauksena pitäisi tulla pelikieltoa, jos linjan mukaan mennään. Täysin tahaton kontakti silti ja Wings-fanien vertailu takavuosien Draper-Lemieux -tapaukseen on täysin naurettavaa.







Tuosta näkyy minusta selkeästi että taklausta/kontaktia haetaan Luffiin. Siinä sitten Luff onnistuu huitomaan kiekosta ohi ja Slafkovsky osuu suoraan numeroihin. Ei mikään törkein ikinä missään, kun Slaf ei edes etene vauhdilla vaan liukuu kohti Luffia.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72




Tuosta näkyy minusta selkeästi että taklausta/kontaktia haetaan Luffiin. Siinä sitten Luff onnistuu huitomaan kiekosta ohi ja Slafkovsky osuu suoraan numeroihin. Ei mikään törkein ikinä missään, kun Slaf ei edes etene vauhdilla vaan liukuu kohti Luffia.

Mun mielestä näyttää enemmän, että hän olisi liukumassa vaihtoon, kuin menisi taklaamaan ketään, tai ainakaan vahingoittamaan ketään. Eihän Luff ole missään vaiheessa menossa edes Slafkon suuntarataa, kunnes Luffin heikohko kiekon dumppaus osui Montreal-pakin mailaan ja kiekko lähti siitä pyörimään. Tuollaisella löysällä liu'ulla, hän ei muutoin olisi ikinä saanut Luffia kiinni. Ja Slafkon katse on koko ajan kiekossa, eikä hänellä ole taklaavaa asentoa missään kohtaa. Kädet nousee ylös vasta siinä kohtaa, kun hän on törmäämässä Luffin selkään.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Ja Luffille 10-12 viikkoa huilia.
 

agent082

Jäsen
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös