Ei tee varsinaista väistöliikettä, mutta lähtee ajautumaan keskemmäs, kun Hakanpää puolestaan pysyy omilla raiteillaan loppuun asti. Siinäpä se muutaman sentin heitto polvitaklauksen ja täysin pystyyn taklaamisen välillä tuleekin.Joo ei ollut mitään jalan levittämistä kyseessä, mutta ihan saatanan huono taklaus. Doughty ei tee oikeastaan minkäänlaista väistöliikettä tuossa ja silti Hakanpää onnistuu missaamaan taklauksellaan kropan ja polvet osuvat yhteen. Tahallisuutta tuosta on hyvin vaikea löytää, mutta itse taklaus on luokkaa amatöörimäinen.
Kyllä nykyäänkin voi vetää vastapalloon niin kovaa kuin pystyy ja siitä ei mitään tule kunhan ei suoraan päähän vedä. Sinällään Doughtylta outo pelaaminen kun luulisi hänen tietävän että tuossa voi käydä huonosti. Tai sitten tietää ja on valmis ottamaan taklauksen vastaan, mutta osuma tulikin polveen, eikä kroppaan.Mun mielestä tuo oli vähän seurausta tästä nykyisestä taklaus/rankaisukulttuurista. Doughty ei varaudu ollenkaan (ei siis yhtään) taklaukseen kun noita vastapalloon taklauksia ei oikeastaan enää tule, Hakanpää taas yrittää vähän välttää sitä suoraan vastapalloon taklausta kun siitä tulee aina isompaa rankkua, vetää hitusen niinkuin sivuun niin nyt kävi näin. Hakanpään piikkiin tietty, ei siinä mitään.
Kyllä nykyäänkin voi vetää vastapalloon niin kovaa kuin pystyy ja siitä ei mitään tule kunhan ei suoraan päähän vedä.
Eli saa vetää vastapalloon, kun ei vedä päähän. Se on sitten ihan eri asia, että ei uskalleta enää yrittää.Käytännössä oikeastaan ei, kyllä noiden hakeminen on loppunut NHL:stä nyt muutaman vuoden sisään kun se niin usein sit kumminkin osuu päähän, niin riski noissa taklauksissa on liian suuri.
En mä oikeen näe, että miten tuota selvempää polvitaklausta enää voi suorittaa. Joseph ei edes tee juuri ennen osumaa mitään väistöliikettä ja jalat pysyvät samalla linjalla, mutta silti Rantanen niittaa suoraan polveen. En sitten tiedä, vaikuttaako tässä meikeläisen värilasit, mutta mun mielestä ulosajao + 2 matsia kakkua ei olisi ollenkaan väärin. Toi Rantasen saama 2 minuuttia oli ainakin ihan helvetinmoinen vitsi.
Se kaksiminuuttinen ei tullut edes tuosta taklauksesta eli itse taklaus arvioitiin puhtaaksi tuomarien toimesta. Rantanen sai kaksi minuuttia väkivaltaisuudesta siinä nujakassa Killornia vastaan. Toki sekin oli vitsi, kun Rantanen ei siinä kasassa tehnyt mitään vaan Avalanchelta olisi pitänyt joku muu laittaa väkivaltaisuusjäähylle.Toi Rantasen saama 2 minuuttia oli ainakin ihan helvetinmoinen vitsi.
Vitsi pelissä oli se, että Stamkos ei saanut mitään taklattuaan Girardin pää edellä laitaan jatkoajalla.Toi Rantasen saama 2 minuuttia oli ainakin ihan helvetinmoinen vitsi.
Polvitaklauksen määritelmästä en ole kyllä kovin varma, kun sen jalan pitäisi joko mennä edellä tai olla ojennettuna ulos ja ei tuo oikein ole kumpaakaan. Enemmän kampituksen näköinen, missä osuma vaan tulee aika ylös. Ikävän näköinen tilanne. Joseph oikein pyytänyt kyllä saada osansa. Tai no, tekisi mieli sanoa, että koko joukkue. Ei ihan kauheasti pitäisi olla valittamista, jos itse sille linjalle haluaa lähteä ja kurinpidon linja on, ettei rangaistuksia jaeta.
Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, että perustuuko tämä mielipide nyt tuohon viime viikon Detroit peliin vai onko Bolts mielestäsi jotenkin muuten rottaillut/sikaillut ?
Tuo nyt oli aivan täysin Girardin itse aiheuttama tilanne. Jos sä olet sulka päässä 170 cm puolustaja, niin ei ehkä ole fiksuinta vetää liinoja kiinni täydestä luisteluvaihdista, kun vastustajan pelaaja on metrin verran takana. Ikävän näköisesti Girard lensi laitaan, mutta mielestäni aiheutti ihan itse tuon loukkaantumisen hölmöllä pelaamisellaan.Vitsi pelissä oli se, että Stamkos ei saanut mitään taklattuaan Girardin pää edellä laitaan jatkoajalla.
Mutta jos kyseessä olisi ollut 180-senttinen hyökkääjä, niin Stamkosin teko olisi ollut tuomittava? Vai miten Girardin pituus, joka ei siis ole 170, ja pelipaikka liittyy tilanteeseen?Jos sä olet sulka päässä 170 cm puolustaja, niin ei ehkä ole fiksuinta vetää liinoja kiinni täydestä luisteluvaihdista, kun vastustajan pelaaja on metrin verran takana.
Tuo Stamkosin teko ei mielestäni olisi ollut tuomittava, vaikka Girardin tilalla olisi ollut 200 cm pelaaja. Tarkoitin tuolla kommentilla sitä, että jos sä olet selvästi kaukalon pienin pelaaja, niin kyllähän silloin täytyy paremmin osata tunnistaa tilanteet, joissa voi vetää liinat kiinni täydestä vauhdista, ajaa maalille pää munissa yms...Mutta jos kyseessä olisi ollut 180-senttinen hyökkääjä, niin Stamkosin teko olisi ollut tuomittava? Vai miten Girardin pituus, joka ei siis ole 170, ja pelipaikka liittyy tilanteeseen?
Vitsi pelissä oli se, että Stamkos ei saanut mitään taklattuaan Girardin pää edellä laitaan jatkoajalla.
Tähtistatuksen omaavien pelaajien tekemisiä katsotaan aika paljon sormien läpi NHL:ssä. Olen melko varma, että joku nelosketjun jyrä ei olisi selvinnyt tuosta tempusta ilman rangaistusta.Järkyttävä taklaus, mutta noita menee läpi sormien tuossa sarjassa ja varsinkin, jos olet elävä legenda.