Epäpuhtaat ja kyseenalaiset taklaukset kaudella 2020–2021

  • 271 774
  • 1 912

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
TPS:n pelaaja pelaa vaarallisesti koska pää on aika kaukana kropasta.
Tämä on kyllä yksi parhaista selityksistä mitä olen kuullut ikinä Jatkoajassa.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Tämä on kyllä yksi parhaista selityksistä mitä olen kuullut ikinä Jatkoajassa.
Eikös tuo selitys vain lisää teon törkeyttä..

Seuraa esimerkki..

.. Jos taklaat ET:tä päähän, niin eikö se silloin ole aika räikeä päähän kohdistettu taklaus? Mitä kauempana pää menee muusta ruhosta niin sitä selvemminhän se taklaus on kohdistettu juuri päähän.. häh.. Mitä
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tämä on kyllä yksi parhaista selityksistä mitä olen kuullut ikinä Jatkoajassa.

Mitä tarkoitat tuolla? Tai mistä selityksestä on kyse?

Kyllähän pelaajien pitäisi suojella itseään ja pelata niin että paketti on kasassa. Ismo Lehkonen on useita kertoja antanut tuosta hyviä esimerkkejä.

Teon törkeyttähän se ei vähennä. Toki lisää mahdollisuutta loukkaantua.
 
Viimeksi muokattu:

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kyllä Bohm näkee Yipin tulevan jo silloin kun Yip on b-pisteellä ja varmasti syöttöä antaessaankin sivusilmällä että sieltä on tulossa kaveri päälle mutta ilmeisesti olettaa, että Yip kurvailee tuosta hänen ohi ja kiekon perään jolloin Bohm ei ole valmistautunut siihen että sieltä tuleekin taklaus häneen. Ei tee taklauksesta yhtään puhtaampaa, mutta ei myöskään Bohmilta täyden kympin suoritusta itsensä suojelemiseksi.
Varmasti näkee että Yip on tulossa ja varmasti tietää että taklaus tulee mutta kerrohan nyt miten Bohm voi ottaa vastaan tuollaisen taklauksen joka tulee suoraan kuuppaan? Ei, ei voi nostaa käsiä eteen kun silloin se olis kolahtanut Yippiä päähän ja ei siihen edes olis ollut aikaa. Kyllä se niin on ettei tuossa ollut Bohmilla mitään palaa ottaa tuota täysin idioottimaista taklausta vastaan oikein, päähän tulee ja sillä selvä.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Nyt vasta huomasin että tuon pelitilanteen lopussa Yip on hyvin lähellä vetää toisenkin niitin päähän, siinä Tepsin vaihtoaition edessä Kuru pääsee just ja just alta pois kun Yip tulee pidempänä kädet ylhäällä. Toivottavasti on ukolla ollut vaan virtaa liikaa eikä nuo tule toistumaan kun takaisin peleihin pääsee..alku on kyllä muuta kuin mitä ainakin itse odotin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Merkleyn ensimmäinen peli päättyi samoin, eli ulos lensi. Tämän jälkeen kyllä pelasi nousujohteisesti ja oli hyvä vahvistus kunnes lähti rapakon taakse. Yipilläkin oli varmasti virtaa ja näyttöhaluja mikä sitten johti ylilyöntiin.

Eli ei nyt kannata yhden hölmöilyn takia vetää kaveria heti kölin alta, veikkaan että tulee tekemään vielä paljon pisteitä.

Tässä tuo Merkleyn tilanne. Ei ihan niin selkeä päähänkohdistunut, mutta kai tuo oikein meni.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Merkleyn ensimmäinen peli päättyi samoin, eli ulos lensi. Tämän jälkeen kyllä pelasi nousujohteisesti ja oli hyvä vahvistus kunnes lähti rapakon taakse. Yipilläkin oli varmasti virtaa ja näyttöhaluja mikä sitten johti ylilyöntiin.

Eli ei nyt kannata yhden hölmöilyn takia vetää kaveria heti kölin alta, veikkaan että tulee tekemään vielä paljon pisteitä.

Tässä tuo Merkleyn tilanne. Ei ihan niin selkeä päähänkohdistunut, mutta kai tuo oikein meni.

Aikoinaan myös Cody Kunyk veti aivan idioottimaisen niitin Kerästä päähän liiga-avauksessaan. Myöhemmin taisi tulla yksi pidempi kakku päähän kohdistuneesta Saipan riveissä pudotuspeleissä, muita sikailuja ei tule mieleen.
 

emz1

Jäsen
Kyllä se niin on ettei tuossa ollut Bohmilla mitään palaa ottaa tuota täysin idioottimaista taklausta vastaan oikein, päähän tulee ja sillä selvä.
Minä en puhu siitä, että Bohm olisi voinut estää päähän osumisen vaan siitä että Bohm ei minun silmääni tässä asennossa ole valmiina ottamaan minkäänlaista taklausta vastaan.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä en puhu siitä, että Bohm olisi voinut estää päähän osumisen vaan siitä että Bohm ei minun silmääni tässä asennossa ole valmiina ottamaan minkäänlaista taklausta vastaan.

Juu ei ole optimi asenne, mutta samalla näyttää hyvin miten paljon päin vittua Yip tuon veti. Runkoa olisi mihin taklata nii, eikun päähän vaan.
 

j2k

Jäsen
Ihme ettei kukaan ole vielä huomannut, että Bohm jarruttaa etujalallaan metri ennen osumaa juuri sen verran, että taklaus osuu olkapään sijasta päähän. Onko tuo nyt sitten Bohmin vai taklaajan vika. Selvää on kuitenkin se, että tuon taklauksen olisi voinut jättää tekemättä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eikö minimi ole kuitenkin 5 peliä, kun kyseeessä oli taklaustilanne?

Näin taitaa ollakin nykysäännöillä, tosin on mahdollisuus myös alentaa tuomiota jos osuman voimakkuus tulkitaan vähäiseksi

" Lähtökohta kaikista taklaamalla suoritetuista päähän kohdistuvista ja ottelurangaistuksen arvoiseksi katsottavista taklauksista annetaan vähintään viiden (5) ottelun pelikielto. Toisaalta rangaistus voidaan määrätä tätä alempana, jos kyse ei ole taklaustilanteesta tai joissa kontaktin voimakkuus tai osuman aiheuttavan pelaajan toiminnan moitittavuus on vähäinen. "

Laitetaan nyt sitten uusi arvio ja tasan 5 peliä
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin rikkinäinen pumppu
Ihme ettei kukaan ole vielä huomannut, että Bohm jarruttaa etujalallaan metri ennen osumaa juuri sen verran, että taklaus osuu olkapään sijasta päähän. Onko tuo nyt sitten Bohmin vai taklaajan vika. Selvää on kuitenkin se, että tuon taklauksen olisi voinut jättää tekemättä.

Ja Yip kääntää vielä taklaus linjaansa osuakseen kohteeseen. Ilman tuota olisi osunut ohi kun Bohm otti vauhtia pois.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Yip kun olisi jättänyt tassunsa alas, niin olisi mennyt molempien kannalta paljon paremmin. Bohm ei ilmeisesti loukkaantunut? 3 peliä.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ja Yip kääntää vielä taklaus linjaansa osuakseen kohteeseen. Ilman tuota olisi osunut ohi kun Bohm otti vauhtia pois.
On nämä teoriat täällä villejä. Seuraavaksi kai spekuloidaan miksi Bohm teki sopimuksen Tepsiin, oltaisiin vältytty tältä. Kaikki tapahtuu kentällä kohtuullisen nopeesti, ei tuossa taklauksessa ja päähän osumisessa ollut Bohmilla edelleenkään mitään palaa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin rikkinäinen pumppu
On nämä teoriat täällä villejä. Seuraavaksi kai spekuloidaan miksi Bohm teki sopimuksen Tepsiin, oltaisiin vältytty tältä. Kaikki tapahtuu kentällä kohtuullisen nopeesti, ei tuossa taklauksessa ja päähän osumisessa ollut Bohmilla edelleenkään mitään palaa.

Ihan mielenkiinnosta, luitko ja ymmärsitkö minun viestin ja sen viestin mihin vastasin?
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös