Onhan se ilmassa. Vituttaa vaan se, että samalle kuutiolle näitä sattuu aika usein.
Tuo sinun kuvasi ei ole vain lähelläkään sitä ratkaisevaa taklaushetkeä eikä kerro yhtään mitään. Tässä kaksi kuvaa ennen tuota sinun kuvaasi ja paljon lähempänä sitä hetkeä kun taklaus osuu. Kummassakin Bergerillä on luistin jäässä eikä mitään ponnistusta ole.
(Jos ne kuvat nyt siinä on. En tajua tätä Jatkoajan kuvanlisäystä, kun kuvat näkyy esikatselutilassa ja ne näkyy tässä muokkaustilassa, mutta kun painan tuota tallenna-nappia, niin en minä ainakaan näe niitä kuvia enää.)
Kyllähän muakin tavallaan vituttaa puolustella Bergeriä, jolla on takanaan lukuisia oikeasti rumia taklauksia. Mutta tämä on ihan perusjääkiekkotaklaus ja oikein suoritettu. Ei millään tavalla suuntaudu edes ylöspäin. Mää en kykene seuraamaan nimimerkkejä niin tarkkaan, että huuteleeko samat jampat välillä kuinka taklauspeliä ei sallita Liigassa ja sitten välillä että tällaisetkin normitaklaukset pitää karsia pois, mutta jos tämän esimerkin mukaiset karsitaan, niin huono homma.
Tai haluaisin tarkentaa vielä, että ei mulle taklauspeli ole kauhean olennainen osa jääkiekkoa, mun puolesta voitaisiin taklaussääntöjä koventaa sopivammaksi tähän pehmoutuvaan maailmaan. Mutta niin kauan kuin taklaaminen on sallittu, niin eihän tällaisista vain voisi tai ainakaan saisi antaa mitään. Iljettää jo vähän sekin, että joku videoheebo on juuri tämän laittanut kurinpitoon tutkittavaksi, kun joka kausi ne samaiset videoheebot mussuttaa pullaa, kun kaksikymmentä paljon pahempaa menee läpi ilman tutkimuksia.