Jatkoajan uutiseen nämä oli linkitetty molemmat. Kyseinen uutinen oli otsikolla "Kärppien ja HIFK:n välisen ottelun päätöserässä tappelu ja kaksi ulosajoa − Puljujärvi taklasi polvella".Näkeekö tätä Sulakin ja Karjalaisen vääntöä jostain? Entä Karvisen taklausta?
Kiitos. Aika lyhyeksi jäi tuo paini. Sulakki jäi kyllä kakkoseksi, mutta hattua nostan, että lähti kokeileen.Jatkoajan uutiseen nämä oli linkitetty molemmat. Kyseinen uutinen oli otsikolla "Kärppien ja HIFK:n välisen ottelun päätöserässä tappelu ja kaksi ulosajoa − Puljujärvi taklasi polvella".
Kyllähän samaa säännötkin sanovat.On kyllä käsittämättömän epäselvää tekstiä Järvelältä. Voiko tuon nyt ymmärtää niin että taklaus kun osuu ekana rintaan ja siitä päähän niin homma selvä, peli jatkuu?
Mikseivät he sitten antaneet lausuntoa sanoen että osui olkapäähän ja siten ei ole edes kakun arvoinen, vaan sanoivat "ei jatkotoimenpiteitä, molemmat pystyivät jatkamaan"?
Ei ole PR eikä normityöskentely hanskassa.
Tuohan koskee käsittääkseni sitä, että nykyään ei ole pakko tuomita isoa rangaistusta, vaikka rikottu pelaaja loukkaantuisikin. Aiemminhan tuo oli lähes joka kohdassa mainittuna.Keskeisiä sääntömuutoksia uudessa sääntökirjassa:
" 1. Säännöissä painotetaan enemmän tekoa kuin seurausta. Loukkaantuminen ei enää ole määräävä tekijä isoa rangaistusta arvioitaessa. "
Eli, Arto I Järvelä ei tiedä sääntökirjan uusia painotuksia.
Sen sijaan tuosta tilanteesta tuomittiin jäähy Killiselle. Tuomarit oli tänään Vaasassa kyl ihan kuutamolla.Ei varsinaisesti taklaus mutta epäpuhdas pelaaminen. Katsotaan mitä tästä seuraa vai seuraako mitään
"Tilannehuone tarkasti Sport–Ässät-ottelussa ajassa 51.54 tapahtuneen tilanteen, jossa Sportin Filip Riska potkaisee Ässien Lenni Killistä. Ottelussa tilanteesta ei tuomittu rangaistusta.
Rike siirretään kurinpitodelegaation käsittelyyn säännön 151 perusteella. "
Ei varsinaisesti taklaus mutta epäpuhdas pelaaminen. Katsotaan mitä tästä seuraa vai seuraako mitään
"Tilannehuone tarkasti Sport–Ässät-ottelussa ajassa 51.54 tapahtuneen tilanteen, jossa Sportin Filip Riska potkaisee Ässien Lenni Killistä. Ottelussa tilanteesta ei tuomittu rangaistusta.
Rike siirretään kurinpitodelegaation käsittelyyn säännön 151 perusteella. "
Killiselle toki tuosta tuomittiin estäminen, kun kävi kuittaamassa kiekottomalle Riskalle noustuaan ylös.
Riska potkaisee jäätä pitkin luistimen alta Killiseltä eli ei suoraan potki pelaajaa, mutta ihan pikkutyttöjen touhua tuollainen silti.
Killiselle toki tuosta tuomittiin estäminen, kun kävi kuittaamassa kiekottomalle Riskalle noustuaan ylös.
Riska potkaisee jäätä pitkin luistimen alta Killiseltä eli ei suoraan potki pelaajaa, mutta ihan pikkutyttöjen touhua tuollainen silti.
Nopeasti käsitelty: Paska ulosajo ja 2min arvoinen jäähy.Aika mielenkiintoista, että Väyrysen taklausta Yttereliin ei täällä käsitellä.
Estämisestä olis voinut kakkosen antaa. Ytterel itse aiheutti loukkaantumisen, kun alkoi myöhässä väistämään.Nopeasti käsitelty: Paska ulosajo ja 2min arvoinen jäähy.
Kaikki muut paitsi KooKoon kannattajat näki siinä normaalin, myöhästyneen taklauksen ja sen, että Ytterell aiheutti itse loukkaantumisensa.Aika mielenkiintoista, että Väyrysen taklausta Yttereliin ei täällä käsitellä.
Väärin. En ole nähnyt täällä yhtään KooKoon kannattajaa joka olis pelikieltoa vaatinut. Itsekin olen aiemmin sanonut että syyllinen loukkaantumiseen on itse Ytterel.Kaikki muut paitsi KooKoon kannattajat näki siinä normaalin, myöhästyneen taklauksen ja sen, että Ytterell aiheutti itse loukkaantumisensa.
Mitäpä tuota täällä käsittelemään. Se nyt tästä vielä puuttuisi, että kurinpito paskoo housuihinsa ja vetää pelikiellon tuosta.
Väärin. En minä ole mistään pelikielliosta puhunut muuta kuin sen että kurinpito voi paskoa housuunsa. Otteluketjussa KooKoon kannattajien mielestä taklaus oli selkeä polvitaklaus ja ulosajon paikka ja kuulemma myös törkeä.Väärin. En ole nähnyt täällä yhtään KooKoon kannattajaa joka olis pelikieltoa vaatinut. Itsekin olen aiemmin sanonut että syyllinen loukkaantumiseen on itse Ytterel.
Koska juttu meni kurinpitoon ja Sport pelaa jo tänään, niin vaikka tilanne olisi täysin puhdas niin pakko antaa yksi ottelu pelikieltoa. Muuten Riska joutuisi syyttömänä olemaan yhden ottelun sivussa. Ei Liiga kuitenkaan kehtaa sanoa, että "tilanteesta ei tuomita pelikieltoa" ja Riska on tutkinnan ajan "pelikiellossa."F. Riska puuttuu kokoonpanosta tänää, joten ainakin jotain penalttia tulee. Veikkaisin että yksi peli tulee.
Sen verran korjaan, että kurinpitodelegaatio on tilanteen käynyt läpi videotallenteelta ja todennut sen ottelurangaistuksen arvoiseksi. Ottelurangaistus tietää automaattisesti 1 ottelun pelikieltoa. Varsinainen pelikielto annetaan kun on pelaajien näkemykset yms. kuultu.Koska juttu meni kurinpitoon ja Sport pelaa jo tänään, niin vaikka tilanne olisi täysin puhdas niin pakko antaa yksi ottelu pelikieltoa. Muuten Riska joutuisi syyttömänä olemaan yhden ottelun sivussa. Ei Liiga kuitenkaan kehtaa sanoa, että "tilanteesta ei tuomita pelikieltoa" ja Riska on tutkinnan ajan "pelikiellossa."
OK, luin tarkemmin tuon kuvauksen vasta nyt, ja niinhän siellä sanotaankin.Sen verran korjaan, että kurinpitodelegaatio on tilanteen käynyt läpi videotallenteelta ja todennut sen ottelurangaistuksen arvoiseksi. Ottelurangaistus tietää automaattisesti 1 ottelun pelikieltoa. Varsinainen pelikielto annetaan kun on pelaajien näkemykset yms. kuultu.