Entiset HIFK-pelaajat muualla

  • 2 409 432
  • 8 358

Zamppaaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meidän entinen superpoika Lambert kiukutteli itsensä suihkuun taklaustilanteen myötä. Surullista on kuinka Lambertin ura menee jyrkästi alaspäin
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Meidän entinen superpoika Lambert kiukutteli itsensä suihkuun taklaustilanteen myötä. Surullista on kuinka Lambertin ura menee jyrkästi alaspäin

Katsoin samaa! Jännä tilanne. Harmi, että Liigan hidastukset ovat taas sitä samaa tasoa ettei mitään mistää näe.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Rindell tähän mennessä 1+3 kahteen peliin. Hieno hankinta Kärpiltä ottaen huomioon, että markkinat ovat kuivat.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Rindell tähän mennessä 1+3 kahteen peliin. Hieno hankinta Kärpiltä ottaen huomioon, että markkinat ovat kuivat.

Kuka IFKn pakki ja hyökkääjä olivat halukkaita siirtymään Mikkeliin?

Muakin harmittaa, että Rindell ei pelaa meillä, mutta ilmeisesti Jukurit ei ollut valmis irrottamaan kaveria ilman vaihtoja.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kuka IFKn pakki ja hyökkääjä olivat halukkaita siirtymään Mikkeliin?

Muakin harmittaa, että Rindell ei pelaa meillä, mutta ilmeisesti Jukurit ei ollut valmis irrottamaan kaveria ilman vaihtoja.
Sitähän me ei kumpikaan tiedetä oliko Rindell saatavissa tai oliko IFK ylipäätään kiinnostunut. Olisi varmasti kelvannut tänne. Minua lähinnä vaan huvittaa nämä Salmelaisen kommentit, kun markkinat ovat 365 päivää vuodessa kuivat.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Sitähän me ei kumpikaan tiedetä oliko Rindell saatavissa tai oliko IFK ylipäätään kiinnostunut. Olisi varmasti kelvannut tänne. Minua lähinnä vaan huvittaa nämä Salmelaisen kommentit, kun markkinat ovat 365 päivää vuodessa kuivat.
Myös Lukon Sahlstedt sanoi samaa ja hankki täydellisen arvan. Minua huvittaa, että joka asia saadaan käännettyä jonkun tunaroinniksi. Mut hei, minä fiilistelen IFK:n voittoa sarjajohtajaa vastaan. Heittelen tuhkaa päälleni, kun siihen on oikeasti syytä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Sitähän me ei kumpikaan tiedetä oliko Rindell saatavissa tai oliko IFK ylipäätään kiinnostunut. Olisi varmasti kelvannut tänne. Minua lähinnä vaan huvittaa nämä Salmelaisen kommentit, kun markkinat ovat 365 päivää vuodessa kuivat.

Eikös Sahlstedt sanonut samaa pakeista ja heilläkin kesti löytää se kaveri?

Varmasti sen yhden pakin löytäminen vaatii nyt enemmän työtä kuin normaalisti enkä en mä osaa nyt Salmelaiselle nauraa. On kasannut yhden kovimmista jengeistä varmaan sitten kauden 11-12 ja tämä taloushaasteiden keskellä.

Katsotaan jos se pakki tulee. Eiköhän jos tarvetta on ja itsestänikin olisi hyvä löytää yksi mies tonne.

Mutta nyt nautitaan 10 pisteen pisteputkesta ja siitä, että ollaan kuntopuntarin kärkikahinoissa ja sitä kautta taistelussa runkosarjan voitosta.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Myös Lukon Sahlstedt sanoi samaa ja hankki täydellisen arvan. Minua huvittaa, että joka asia saadaan käännettyä jonkun tunaroinniksi. Mut hei, minä fiilistelen IFK:n voittoa sarjajohtajaa vastaan. Heittelen tuhkaa päälleni, kun siihen on oikeasti syytä.
Mistä tiedät, että Lukon hankkima puolustaja on täysin arpa? Sahlstedtilla melko vakuuttava track record noissa ulkomaalaisissa. Kerrotko vielä missä sanon Salmelaisen tunaroineen? Totesin vaan, että tämä on nähty aiemminkin, kun Salmelainen on todennut markkinoiden olevan kuivat niin silti pelaajia siirtyy toisiin seuroihin jatkuvasti.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
OJ:n Jukurit nollasi tänään Sportin ja otti jo viidennen voittonsa putkeen.

Juttelin tällä viikolla yhden Jukureiden pelaajan kanssa ja hän kehui estoitta OJ:ta. On kuulemma todella ihmisläheinen ja samalla erittäin vaativa valmentaja. Tyyli ei perustu ollenkaan vittuiluun, vaan on koko ajan kannustava sekä erittäin tarkka pienissäkin yksityiskohdissa. Jokinen on myös suoraan sanonut, että hän on Mikkelissä nimenomaan pelaajien ja heidän kehityksensä vuoksi. Kun pelaajat oppivat sekä kehittyvät, silloin myös joukkue hyötyy siitä.

Jokinen sai alussa paljon paskaa niskaansa huonojen tulosten takia, mutta nyt tuntuu monen arvostelijankin takki pikku hiljaa kääntymään. Mukava seurata, että mihin asti jengin otteet vielä tällä kaudella riittävät.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Mistä tiedät, että Lukon hankkima puolustaja on täysin arpa? Sahlstedtilla melko vakuuttava track record noissa ulkomaalaisissa. Kerrotko vielä missä sanon Salmelaisen tunaroineen? Totesin vaan, että tämä on nähty aiemminkin, kun Salmelainen on todennut markkinoiden olevan kuivat niin silti pelaajia siirtyy toisiin seuroihin jatkuvasti.
Tiedät varsin hyvin, että Salmelainen ei hanki ketä vaan. Jos etsii tarpeeksi hyvää pelaajaa, markkinat lienevät aika kuivat.

Mutta ehkä sekä Salmelainen ja Sahltedt valehtelevat, ettei tarvitse hankkia ketään. Paitsi että Sahltedt hankki, koska Lukko pelaa aivan päin persettä. Enkä tietenkään pysty etukäteen sanomaan, kuinka hyvä pakki Lukkoon meni, mutta minun silmääni vaikuttaa arvalta.

Pahoittelut, että luin nopeasti huvitukseksi aiheen väärin. Voinet siis kertoa, milloin Salmelainen on sanonut markkinoiden olevan kuivat 365 päivää vuodessa.
 
J

Just-Ice-Hockey

Ja eikös tämä joukkue ole vieläpä erittäin "halpa"? Eikös ollut jotain juttua että jengin hinta on lähempänä 2 miljoonaa kun 3 milj?

Eikös budjetti ollut 2.6me. Se paljonko on käytetty lienee vain harvojen ja valittujen tiedossa. Mitä tuohon halpuuteen tulee, niin en sillä nyt kovasti röyhistelisi rintaa pelkän pienentyneen budjetin seurauksena. Joukkue on kasattu täysin poikkeuksellisissa oloissa, joissa pelaajien palkat ovat Euroopassa tulleet alaspäin 100% varmuudella. Abzoluuttisten euromäärien sijaan pitäisi katsoa suhteellisia budjetteja, jotta voitaisiin edes vähän alusta arvioida onko tuo joukkue "halpa".
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Voinet siis kertoa, milloin Salmelainen on sanonut markkinoiden olevan kuivat 365 päivää vuodessa.
Enemmän ja vähemmän joka kerta, kun häneltä on kysytty hankinnoista niin ovat markkinat olleet kuivat niin eikö silloin aleta lähestyä jatkuvasti kuivia markkinoita? Tämä nyt on taas saivartelua ja turhanpäiväistä jauhamista omalta osaltani, mutta tässä voisi ottaa mallia edeltäjästään (harvinaisuus) ja sanoa, että tullaan ulos, jos on jotain tiedotettavaa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Enemmän ja vähemmän joka kerta, kun häneltä on kysytty hankinnoista niin ovat markkinat olleet kuivat niin eikö silloin aleta lähestyä jatkuvasti kuivia markkinoita? Tämä nyt on taas saivartelua ja turhanpäiväistä jauhamista omalta osaltani, mutta tässä voisi ottaa mallia edeltäjästään (harvinaisuus) ja sanoa, että tullaan ulos, jos on jotain tiedotettavaa.

Mä muistan Salmelaisen sanoneen kahteen pelaajahankintaan liittyen, että markkinat on kuivat ja luen ja kuuntelen mielestäni jokaisen suosikkiseurani haastattelun.

Muistan ensimmäisen kerran olleen, kun tarvittiin sentteriä kevääksi silloin ekalla kaudella. Ja ketään ei tosiaan tullut. Sitten nyt kuukausi sitten tästä pakkihankinnasta.

Voi olla kolmaskin kerta, mutta sekin on vähän jos 4 vuoden aikana sanoo kolmesta pelaajatyypistä, että markkinat on kuivat, kun on kuitenkin loistavia hankintoja ja musta kokonaisvaltaisesti pesee edeltäjänsä ekat kaudet.

Viime keväänä Salmelainen puhui, että pakkihankinta olisi tärkeä, mutta pitää olla myös liikettä ulospäin. Eli viittasi budjettiin. Sittenhän Laakso vaihtoi maisemaa ja tilalle tuli loistava paikko Bernhardtin muodossa.

Omaan muistikuvaan Tobbari on löytänyt hyviä tarvehankintoja:

-Puuttui pakki ekan kauden syyskaudella ja sisään tuli Joonas Järvinen. Paperilla paras mahdollinen hankinta vaikka ei suoriutunutkaan kovin hyvin.
-Sitten sentteri tarvittiin loukkaantuneen Nykoppin tilalle, hankittiin M.Keränen. Ei suoraan yks yhteen, mutta M.Keränen oli loistava haku. En valita.
-Pakki tarvittiin Auvitun tilalle ja hankittiin sitten Bernhardt.

Mä en oikeasti hyvä Frankin nyt ymmärrä tätä sun kulmaa.

Niin kuin aiemmin kirjoitin, niin voihan tilanne olla muuttunut ja on päätetty mennä kuudella pakilla vähän aikaa tilannetta rauhoittaakseen tai Villelle ja Corylle ei ole kelvannut ne tarjokkaat, joita olisi ollut saatavilla. Voi olla, että Ondrej Slovacek ei vain olisi kelvannut meidän valmennukselle.

Eihän me oikeasti tiedetä mitä siellä taustalla tapahtuu.

Musta jotenkin tuntuu, että kyllä sieltä vielä yksi pakki tulee ennen kuin siirtoraja umpeutuu.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eikös budjetti ollut 2.6me. Se paljonko on käytetty lienee vain harvojen ja valittujen tiedossa. Mitä tuohon halpuuteen tulee, niin en sillä nyt kovasti röyhistelisi rintaa pelkän pienentyneen budjetin seurauksena. Joukkue on kasattu täysin poikkeuksellisissa oloissa, joissa pelaajien palkat ovat Euroopassa tulleet alaspäin 100% varmuudella. Abzoluuttisten euromäärien sijaan pitäisi katsoa suhteellisia budjetteja, jotta voitaisiin edes vähän alusta arvioida onko tuo joukkue "halpa".

No todellakin poikkeusoloissa, ja kukapa meistä kannattajista tietää reaaliajassa noita palkkamenoja. Jengi itsessään on kasattu mielestäni hiukan liian hyökkäyspainotteisesti vrt pakisto, joten jos budjettia "ennen korona-ajan meiningin tyylillä" miettii, niin nykyisen jengiin tuo 2,6me budjetti on jokseenkin aika lähellä sitä mitä tuo luku näyttää, tai jonkin verran mentäis yli. Tarvittava pakistonkorjaus, niin olis sitten ehkä 3 alkava. Meillä vissiin 3,5me on ollut se katto ennen koronaa, ainakin puheissa.

Mutta tosiaan korona ja kassavajeet ovat muokanneet kaikkea, joten jos ennen oli monet asiat arvausleikkiä, niin nyt vasta onkin sit.
 
Viimeksi muokattu:
J

Just-Ice-Hockey

No todellakin poikkeusoloissa, ja kukapa meistä kannattajista tietää reaaliajassa noita palkkamenoja. Jengi itsessään on kasattu mielestäni hiukan liian hyökkäyspainotteisesti vrt pakisto, joten jos budjettia "ennen korona-ajan meiningin tyylillä" miettii, niin nykyisen jengiin tuo 2,6me budjetti on jokseenkin aika lähellä sitä mitä tuo luku näyttää, tai jonkin verran mentäis yli. Tarvittava pakistonkorjaus, niin olisin sitten 3 alkava.

Mutta tosiaan korona ja kassavajeet ovat muokanneet kaikkea, joten jos ennen oli monet asiat arvausleikkiä, niin nyt vasta onkin sit.

Mä olen tosta joukkueen painotuksesta sun kanssa täysin samaa mieltä. Taisinpa siitä kirjoittaakin ennen Palolan hankintaa ajatuksella, että isketään fyrkat kiinni pakkiin ja annetaan Jääskälle ja Hirvoselle isoa roolia. No Tobias teki sopimuksen Palolan kanssa ja uutta pakkia ei näkynyt eikä kuulunut. Ja nyt voi kyllä muisti heittää niin omien raapustusten kuin aikajan osalta. Ylipäätänsä Tobbella on taipumus rakentaa jengi liikaa hyökkäyksen kautta mun makuun.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Niklas Hagman aateloitiin jääkiekkoleijonaksi.

”Erittäin suuri kunnia. Pääsin faijan kanssa samaan kerhoon. Olen joskus miettinyt, että valinta saattaisi tulla”, Niklas Hagman tuumi torstaina, jolloin palkintoseremonia järjestettiin Helsingissä ennen Venäjä–Suomi-maaottelua.

 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Niklas Hagman aateloitiin jääkiekkoleijonaksi.

”Erittäin suuri kunnia. Pääsin faijan kanssa samaan kerhoon. Olen joskus miettinyt, että valinta saattaisi tulla”, Niklas Hagman tuumi torstaina, jolloin palkintoseremonia järjestettiin Helsingissä ennen Venäjä–Suomi-maaottelua.


Hieno homma ja varmasti iso asia Niklakselle.

Itseä ottaa vieläkin päähän, et kyseinen herra ei kelvannut meille kun liigaan palasi. Todella hieno ihminen ja viimeisen päälle ammattilainen.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Usein kuullaan sanottavan, ettei yksittäinen pelaaja ole koskaan suurempi kuin seura. Mutta Niken tapauksessa, kun miettii miten surkeasti seura hoiti hommat, on helppo väittää että Niklas oli seuraa suurempi, tyylikkäämpi sekä ammattimaisempi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös