Luetaan niitä viestejä. Itse ainakin toivon, että pidetään tutkalla, jos/kun sattuu breikkaamaan. Toki sitä toivon kaverille. Näistä omista potentiaaleista pitäisi löytää ne edulliset ja luotettavat kolmos-nelokentän jätkät, ettei tarvitsisi joka syksy parkua ylikalliiden palkkasoturien perään.
Se ettei breikannut meillä satunnaisella neloskentän peliajalla 18-21 vuotiaana, ei kerro pelaajan koko potentiaalista mitään. Turha sen takia on kaveria suoraan bussin alle heittää. Lisäksi näistä tietyistä jannehämäläisistä tietää sen että meidän logolle annettaisiin kaikki.
Kirjoitetaan sitten niihin viesteihin tarkemmin, että kun breikkaa kunnolla/myöhemmin. Nyt kirjoituksestasi sai käsityksen, tai ainakin minä sain, että Hämäläinen olisi juuri nyt kiinnostava pelaaja.
En ole eri mieltä yleisesti ottaen siitä, etteikö omista pitäisi löytyä kolmos-nelosketjujen pelaajia. Tai etteivätkö omat kasvatit pelaisi logolle enemmän kuin muualta tulleet. Mutta se, että joku on oma kasvatti ja halpa tai yrittää niin helvetisti, ei voi olla ainoa määre. Jos siis halutaan menestyä. Mielestäni en myöskään heittänyt Hämäläistä bussin alle, kun totesin, ettei riitä. Olen nähnyt jokaisen Hämäläisen pelin HIFK-paidassa, eikä paria peliä lukuunottamatta hän ole esittänyt yhtään mitään sellaista, että hän olisi joukkuetta hyödyttänyt. Siksi varmaan pelejäkin on tullut vain se reilut 30 kpl
neljän kauden aikana ja niissäkin pelimäärät ovat olleet laskevia. Joo, paha näyttää osaamistaan muutamassa pelissä muutaman minuutin peliajalla, mutta karu totuus on se, että näin se homma toimii. Ei siellä kentällä vaan voi pyöriä selviytymässä, vaan peliä pitää edistää jotenkin ja antaa lupauksia paremmasta, vaikka pisteissä se ei näkyisikään. Ja tätä mun silmäni eivät valitettavasti Hämäläisen osalta nähneet. Aivan varmasti Salmelainen seuraa omien junnujen otteita muualla, mutta riittävän hyviä pelaajia ei edes tarvitse erikseen mitenkään seurata, he nousevat sieltä esille muutenkin.
Mutta ehdottomasti Hämikselle tsemppiä jatkoon ja toivotaan, että pelaa niin hyvin, että jos joskus palaa, kenenkään ei tarvitse sitä ihmetellä tai kyseenalaistaa.