Entiset HIFK-pelaajat muualla

  • 2 388 996
  • 8 296

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK-kasvatin raja on näköjään aika häilyvä. 17 ottelua aikuisiällä riittää tähän?

Taidat olla ensimmäistä kertaa tällä hiekkalaatikolla? Omasta puolestani pahoittelen sinulle aiheutunutta mielipahaa.
 

444

Jäsen
Igor Larionovilla tähän riitti yksi kappale mahdollisesti allekirjoitettuja sopimuksia. Mutta mihinkäs ihminen kasvattiudestaan pääsisi; ei meistä kukaan ole vanhempiaankaan valinnut syntyessään.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Minä en ole jotenkin Larionovia pitänyt omana poikana, mutta sehän halusi tulla mutta painostettiin änäriin. Vaarasuo ja Raanta nyt ovat ihan selviä tapauksia
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jokainen pelaaja jonka käsi on koskenut Nordiksen toimiston ovenkahvaa on IFK:n oma kasvatti.

Se on juuri näin! Ja tällä hetkellä joukkueessa on vain omia kasvatteja, valmennusta myöden. Asia olisi ehkä voinut muuttua, jos kausi olisi jo päättynyt. Mutta nyt ne on kaikki meidän.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Mutta onko Keräsen ja Raannan kädet todistetusti koskettanu sitä oven kahvaa? :D
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Ei haittaisi, jos huomenna olisi nuotin vierestä lauletun Maamme-laulun sijaan hiljainen hetki. IFK-ura ei ole sinänsä kovin pitkä, mutta kuitenkin suomalaisen jääkiekon suurmiehiä.
Pelasi pisimmän uran ja aloitti uransa liigassa Suomessa kuitenkin IFK:ssa. Kunnianosoitus on todellakin paikallaan ja eiköhän office ole tässä hereillä.

R.I.P. ja osanotto läheisille. <3
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Osanottoni omaisille Ilkka Sinisalon poismenon puolesta. Itse muistan Sinisalon nimenomaan Hifkin miehenä. Lisäksi kävi Kärpissäkin pelaamassa tovin konkurssia edeltävällä divarikaudella 1993-1994, joka hiukan offtopicina näin mainittakoon.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
80-luvun Flyers oli idän kovimpia joukkueita ja murtautuminen sinne oli Sinisalolta kova saavutus. Aina ihmettelin miksi NHL:n jälkeen ei tullut takaisin IFK:hon. Säästelikö Moberg rahojaan, vai eikö Sinisaloa kiinnostanut? Jotenkin outoa että pelasi sitten jossain Kärppien divarijengissä ja K-Espoossa kun meillä kiinnitettiin jengiin samaan aikaan mäkikokkiloita. Hieno mies ja hieno pelaaja. RIP.
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
80-luvun Flyers oli idän kovimpia joukkueita ja murtautuminen sinne oli Sinisalolta kova saavutus. Aina ihmettelin miksi NHL:n jälkeen ei tullut takaisin IFK:hon. Säästelikö Moberg rahojaan, vai eikö Sinisaloa kiinnostanut? Jotenkin outoa että pelasi sitten jossain Kärppien divarijengissä ja K-Espoossa kun meillä kiinnitettiin jengiin samaan aikaan mäkikokkiloita. Hieno mies ja hieno pelaaja. RIP.

R.I.P.
Muistelen, että Moberg olisi neuvotellut Sinisalon kanssa kesällä 1992, mutta sopimukseen ei päästy, kuten Mobergilla tuppasi tuohon aikaan tapana olemaan. Ja Sinisalohan päätyi sitten NHL:stä HPK:n riveihin ja oli auttamassa Kerhoa kaudella 1992-93 finaaliin.

Sinisalon NHL-ura on kyllä komea. Tuon ajan saavutukset ovat kuitenkin jääneet monilta huomiotta, mutta eipä Sinisalo itsekään tehnyt koskaan numeroa itsestään. Tuon ajan Flyers oli kova ja hyvätasoinen nippu, joten siinäkin mielessä Sinisalon uraa täytyy arvostaa.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
R.I.P.
80-luvun puolivälissä olin pariin kertaan Flyersin ja Sinisalon "bandwagonissa" Oilersia vastaan. Valitettavasti molemmissa Stanley-Cup finaaleissa Oilers vei voiton ja Sinisalolta jäi pysti voittamatta.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi Mobergin ryssimistä. Tuoreimmassa HIFK-kirjassa Heino vahvistaa, että Moberg koki Sinisalon palkkapyynnön liian kovaksi. Minulle se oli ensimmäinen kerta, kun tyrmistyin hankintapolitiikasta - siihen aikaan ei kovin montaa meidän jätkää änärissä pelannut ja ja siihen aikaan kaikki siellä pelanneet palasivat toki takaisin Suomeen ja lähtöseuraansa. Nyt pitää oikein miettiä, onko kukaan meiltä lähtenyt enää palannut takaisin meille - Lennu, mutkan kautta.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No huh, nythän näitä tulee jo turhan tiheeseen tahtiin. Osanotot molempien osalta.

Fadun aikoihin olen itse ensimmäisiä matseja lapsuudessa seurannut. Ei ole häävinä veskana jäänyt mieleen, ja siten tulikin vähän yllättävänä tietona, että Faduhan se hääri maalilla ilmeisesti ykkösenä v.86, kun (silloinkin) otettiin Tapparalta turpaan finaaleissa.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Viimeksi muokattu:

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on kuin omalta näppikseltäni, tässä kooste viimeisestä 1986-finaalista. En Urosta ehtinyt punapaidassa itse näkemään, ekat muistikuvat ovat miehen siirryttyä Jokereihin. Kunnioitettavan uran mies kuitenkin pelasi IFK:ssa, RIP.

Ei varmaan montaa Urosen peliä ole tullut itsekään IFK-paidassa nähtyä, mutta sen nyt muistan että Sakke ja Uronen olivat ne veskat silloin, kun lajin pariin on tullut. Narripaidasta jo parempia muistikuvia.
Videoon liittyen on kyllä sanottava, että mahtaakohan Laiho olla Saku Salmelan faija? :D
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No huh, nythän näitä tulee jo turhan tiheeseen tahtiin. Osanotot molempien osalta.

Fadun aikoihin olen itse ensimmäisiä matseja lapsuudessa seurannut. Ei ole häävinä veskana jäänyt mieleen, ja siten tulikin vähän yllättävänä tietona, että Faduhan se hääri maalilla ilmeisesti ykkösenä v.86, kun (silloinkin) otettiin Tapparalta turpaan finaaleissa.

Kyllä Fadu oli ihan asiallinen kassari, vaikkei ehkä ihan silloisen liigan kärkitasoa ollutkaan. Oli aika isokokoinen ja peitti hyvin. Ei ole jäänyt mieleen ainakaan minään hasardina.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä Fadu oli ihan asiallinen kassari, vaikkei ehkä ihan silloisen liigan kärkitasoa ollutkaan. Oli aika isokokoinen ja peitti hyvin. Ei ole jäänyt mieleen ainakaan minään hasardina.

Samat fiilikset täällä. Jäi sitten Saken kakkoseksi ja meni Jokereihin. Ei mitään muistikuvaa miten siellä pelasi. RIP.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika hatarat on muistikuvat, joten mistä lie sitten jäänyt tuollainen mielikuva. Ja tietysti kun 80-luvun pelaajia vertaa nykyveskoihin, niin aika hasardeiltahan silloin kaikki näytti, pelityyli eri planeetalta ja pienemmät syndit. Helpon näköisiä vetoja upposi nykyaikaan verrattuna, mutta viihdearvo oli ehdottomasti korkeampi. Nykyveskat ovat parempia torjumaan, mutta ehkä jopa tylsän kliinisiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös