En ole koskaan...

  • 121 546
  • 975
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@Smitty#41

En ole koskaan ottanut selfietä, ja voin sanoa 99% varmuudella etten tule myöskään koskaan ottamaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Edes harkinnut meneväni armeijaan. Jos olisi jäänyt C-paperit 8 vuotta sitten saamatta, olisin valinnut sivarin sen kummemmin asiaa harkitsematta. Aseet pysykööt kaukana mun elämästä. Ja jos joskus Suomeen syttyy sota niin onhan mulla Ruotsissa sukua niin voin vaikka paeta sodan ajaksi sinne. Joo, kutsukaa vaan nössöksi mutta mun ideaalisessa maailmassa tuliaseita ei olisi olemassakaan. Niillä ei saada aikaan mitään muuta kuin tuhoa, pois lukien esim. urheilulajit kuten tarkkuusammunta ja ampumpahiihto. Maalitaulujen ampuminen on ok, elävien olentojen ei.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edes harkinnut meneväni armeijaan. Jos olisi jäänyt C-paperit 8 vuotta sitten saamatta, olisin valinnut sivarin sen kummemmin asiaa harkitsematta. Aseet pysykööt kaukana mun elämästä. Ja jos joskus Suomeen syttyy sota niin onhan mulla Ruotsissa sukua niin voin vaikka paeta sodan ajaksi sinne. Joo, kutsukaa vaan nössöksi mutta mun ideaalisessa maailmassa tuliaseita ei olisi olemassakaan. Niillä ei saada aikaan mitään muuta kuin tuhoa, pois lukien esim. urheilulajit kuten tarkkuusammunta ja ampumpahiihto. Maalitaulujen ampuminen on ok, elävien olentojen ei.
Harva varmaan armeijassa mitään sotajuttuja miettii. Enemmänkin se on harrastamista ja leiriytymistä, ehkä uusien asioiden oppimistakin. Kaikkein eniten kuitenkin ryhmähenkeä, mitä ei haluaisi missata. Ei duuneissa tai kouluissa vastaavaa koe. Joukkueurheilussa tai opiskelijasoluissa oli jotain sinne päin.

Ilmaiseksi sai olla hermolomalla, täysihoidolla, vai kultaako aika muistot. Mut muhun ehkä vähän häröön lusmuun iski se järjestelmällisyys ja täsmällisyys.

Tietty hieman siihen ikään sopivia juttuja.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ilmaiseksi sai olla hermolomalla, täysihoidolla, vai kultaako aika muistot. Mut muhun ehkä vähän häröön lusmuun iski se järjestelmällisyys ja täsmällisyys.

Tietty hieman siihen ikään sopivia juttuja.
En voi valitettavasti samaistua, sillä liiallinen järjestelmällisyys on mulle lähes kirosana. Tykkään tehä joka päivä kaiken vähän eri tavalla, kotimatkoja töistä myöten. Jos oisin pakottanut itseni armeijaan, ni villi veikkaus että masennus ja itsetuhoset ajatukset joista tuohon aikaan kärsin jatkuvasti ois lisääntyny entisestään, oisin kokenu oloni tylsistyneeksi ja olevani ansassa kun en pääse liikkumaan missä haluan.

Mutta kieltämättä joillekin persoonallisuustyypeille sitten taas armeijan kaltanen paikka sopii aivan täydellisesti tuohon ikään. Minut se tosin olisi vain hajottanut sisältä entistä pahemmin mitä luultavimmin.
 
K

Kiekkokatsoja

En voi valitettavasti samaistua, sillä liiallinen järjestelmällisyys on mulle lähes kirosana. Tykkään tehä joka päivä kaiken vähän eri tavalla, kotimatkoja töistä myöten. Jos oisin pakottanut itseni armeijaan, ni villi veikkaus että masennus ja itsetuhoset ajatukset joista tuohon aikaan kärsin jatkuvasti ois lisääntyny entisestään, oisin kokenu oloni tylsistyneeksi ja olevani ansassa kun en pääse liikkumaan missä haluan.

Mutta kieltämättä joillekin persoonallisuustyypeille sitten taas armeijan kaltanen paikka sopii aivan täydellisesti tuohon ikään. Minut se tosin olisi vain hajottanut sisältä entistä pahemmin mitä luultavimmin.
Ihmisillä on jopa vääriä käsityksiä tuosta paikasta, jos ei ole sitä käynyt.
Ja aikamoni joka on käynyt, on sitten jälkeenpäin huomannut, hyviä puolia siitä ajasta lisää.
Aseettomanakin voi sen käydä, mikäli ase on kynnyskysymys.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ihmisillä on jopa vääriä käsityksiä tuosta paikasta, jos ei ole sitä käynyt.
Ja aikamoni joka on käynyt, on sitten jälkeenpäin huomannut, hyviä puolia siitä ajasta lisää.
Aseettomanakin voi sen käydä, mikäli ase on kynnyskysymys.
Osa skappareista jopa ihmetteli miksen siitä tehnyt uraa. Totesin että eiköhän yksi sukupolveen riitä. Broidi oli samassa laivueessa silloin ja on edelleen palveluksessa. Faija, noh, ei enää palvele. Oli kuitenkin.

Kun broidin uraa katsoo, niin olisin siinäkin mielestäni ollut parempi (se on oikeasti pärjännyt ihan v%%%n hyvin). Ollaan molemmat tyytyväisiä.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmisillä on jopa vääriä käsityksiä tuosta paikasta, jos ei ole sitä käynyt.
Ja aikamoni joka on käynyt, on sitten jälkeenpäin huomannut, hyviä puolia siitä ajasta lisää.
Aseettomanakin voi sen käydä, mikäli ase on kynnyskysymys.

Jep aika moni armeijaa käymätön luulee siitä paikasta vaikka mitä. Ja yleensä ihan väärin.

Omat muistot kyseisestä lafkasta on ihan ookoo. Jälkeenpäin tosiaan tuntuu että oli ihan mukavaa, mutta olihan se nyt ihan helvetinmoista säätämistä ja spedeilyä suurimman osan ajasta. Helppoa kyllä kun ei tarvinnut juuri omaa päätään vaivata millään, vaan aina kerrottiin missä pitää olla ja mitä pitää tehdä. Erilaisilla aseilla paukuttelu oli myös hauskaa, ja onhan se eräretkeily ihan mukavaa. Ainakin silloin kun on kuivaa ja lämmintä, mitä se Suomessa yleensä ei ole...

Jotta ei ihan off-topiciksi menisi, niin sanotaan vaikka etten ole koskaan harkinnut sivarin tai aseettoman palveluksen suorittamista. Onpahan tuosta ollut ihan työnhaussakin hyötyä jälkeenpäin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jep aika moni armeijaa käymätön luulee siitä paikasta vaikka mitä. Ja yleensä ihan väärin.

Omat muistot kyseisestä lafkasta on ihan ookoo. Jälkeenpäin tosiaan tuntuu että oli ihan mukavaa, mutta olihan se nyt ihan helvetinmoista säätämistä ja spedeilyä suurimman osan ajasta. Helppoa kyllä kun ei tarvinnut juuri omaa päätään vaivata millään, vaan aina kerrottiin missä pitää olla ja mitä pitää tehdä. Erilaisilla aseilla paukuttelu oli myös hauskaa, ja onhan se eräretkeily ihan mukavaa. Ainakin silloin kun on kuivaa ja lämmintä, mitä se Suomessa yleensä ei ole...

Jotta ei ihan off-topiciksi menisi, niin sanotaan vaikka etten ole koskaan harkinnut sivarin tai aseettoman palveluksen suorittamista. Onpahan tuosta ollut ihan työnhaussakin hyötyä jälkeenpäin.
Aika lailla samat fiilikset kuin itsellä. Eräjormailusta tykännyt aina ja aseethan nyt kiihottaa miltei yhtä paljon kun tissit. Ainoa ongelma oli että pikkuisen auktoriteettiongelmaisena suorastaan vitutti ottaa käskyjä tyypeiltä joista näki seinän läpikin että päässä on järkeä kun pohjois-korealaisessa leipomossa leipää. Vinkkinä muuten inttiin lähteville, varsinkin semmosille jotka tulevat viettämään suurimman osan ajasta mettässä, niin pitäkää huoli että kaikki varusteet on hyvin istuvia. Niitä saa vaihtaa kyllä vaikka sata kertaa. Voin kertoa että vituttaa tetsata korvessa kun kalsarit on nilkoissa ja sukat mytyssä varpaissa.
 

redpecka

Jäsen
... käyttänyt puhuessa enkä kirjoittaessa sanaa triggeröityä (nyt olen), vaikka se olisi varmaan ihan pätevä ja sitä muodikkaasti paljon viljelläänkin. Usein kyllä sitä tunnutaan käytettävän kumminkin toisten halventamiseen - ehkä sitä pitäisi vaan enemmän puskea neutraaleissakin yhteyksissä, jotta sana ei valuisi pimeälle puolelle kokonaan.

Voisko baarissa vaikka triggeröityä jostain naisen/miehen silmäniskusta ja enää ei voisi keskittyä trivialpursuittiin kun olisi niin jumissa?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Voin kertoa että vituttaa tetsata korvessa kun kalsarit on nilkoissa
Tästä tuli mieleen yksi parhaista opetuksista, jonka armeija minulle tarjosi. Kun hiihtoretkellä oli pysähdytty pikku tauolle, kysyi joku jääkäri retkeä vetäneeltä kapiaiselta, lumipuvun housut nilkoissa mytyssä: "Herra vääpeli, saako nostaa housut?"
Vääpeli vastasi "Ette saa". Jatkettiin hiihtämistä vielä viitisen minuuttia, kunnes taas pysähdyttiin, ja vääpeli ilmoitti:
"Jääkäri nostaa nyt ne housut ja te kaikki muistatte, että tyhmiä ei täälläkään tarvitse kysyä".

Niin, ja en ole koskaan saanut mihinkään porttikieltoa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
En voi valitettavasti samaistua, sillä liiallinen järjestelmällisyys on mulle lähes kirosana. Tykkään tehä joka päivä kaiken vähän eri tavalla, kotimatkoja töistä myöten. Jos oisin pakottanut itseni armeijaan, ni villi veikkaus että masennus ja itsetuhoset ajatukset joista tuohon aikaan kärsin jatkuvasti ois lisääntyny entisestään, oisin kokenu oloni tylsistyneeksi ja olevani ansassa kun en pääse liikkumaan missä haluan.

Mutta kieltämättä joillekin persoonallisuustyypeille sitten taas armeijan kaltanen paikka sopii aivan täydellisesti tuohon ikään. Minut se tosin olisi vain hajottanut sisältä entistä pahemmin mitä luultavimmin.
Iso kysymys on nimenomaan, milloin armeijaan menee. Itse menin suoraan lukion jälkeen, mutta elämänvaiheessa, jossa pitkä - käytännössä koko lukioajan kestänyt parisuhde - oli aivan vastikään päättynyt. Myönnän rehellisesti, että olin siinä kohtaa reippaalla tavalla rikki, mutta menin kaikesta huolimatta inttiin ja olin vuoden niin kuin olin aikonutkin. Ei välttämättä fiksuin ratkaisu, mutta tulipa käytyä. En silti suosittele inttiin menemistä niissä fiiliksissä kenellekään.

Monet armeijassa oppimani asiat, erityisesti johtajakoulutus, ovat konkretisoituneet aidosti isoina hyötyinä vasta vuosien saatossa. Nykyään olen todella kiitollinen ja tyytyväinen tuosta ajasta, kun olen oppinut näkemään asiat laajemmassa perspektiivissä.

Mutta ketjun aiheeseen: en ole koskaan käynyt Venäjällä.
 
Viimeksi muokattu:

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt täytyy sanoa että mä olen tehnyt kaikki asiat mitä @Punamusta tuossa ylhäällä luetteli. Paitsi yhtä. En ole koskaan minäkään jalkaani murtanut. Polvissa on elinikäiset arvet kun heitin turvat nappulana ja molemmat polvet auki. Toiseen 5 tikkiä ja toiseen 3. Ja hommahan lähti siitä, että eräs tyttö yritti mua pussata ja eihän sellainen nyt käy!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En ole koskaan saanut tummaa naista. Enkä saa, jos vaimoni ei jätä mua. Aviorikosta en tee.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole koskaan saanut tummaa naista. Enkä saa, jos vaimoni ei jätä mua. Aviorikosta en tee.

En mäkään, ja samoista syistä ei varmaan tule tapahtumaan. En oo kyllä kokeilu eskimoakaan. Ja nyt kun miettii niin aika paljon on eri kansallisuuksia ja kansanryhmiä läpi käymättä. Josko tästä tekisi vaikka bucket listin jos vaikka sattuu käymään niin että vaimo antaa kenkää.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole koskaan saanut tummaa naista. Enkä saa, jos vaimoni ei jätä mua. Aviorikosta en tee.

Toki vaimosi voisi myös tehdä ns martinabigit:

 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
En ole koskaan ajanut kolaria.
En ole koskaan katsonut kokonaista jaksoa Frendejä.
En ole koskaan halunnut mennä Aasiaan.
 

444

Jäsen
En ole koskaan maksanut pillusta.
Mutta kaikkiin muihin vakoihin ja reikiin panemisesta maksoit?
Nyt täytyy sanoa että mä olen tehnyt kaikki asiat mitä @Punamusta tuossa ylhäällä luetteli. Paitsi yhtä. En ole koskaan minäkään jalkaani murtanut. Polvissa on elinikäiset arvet kun heitin turvat nappulana ja molemmat polvet auki. Toiseen 5 tikkiä ja toiseen 3. Ja hommahan lähti siitä, että eräs tyttö yritti mua pussata ja eihän sellainen nyt käy!
Minä sen sijaan en ole murtanut mitään muuta kuin jalkani. Tai no, molemmista jaloista pikkuvarpaan. Ensimmäinen meni judomatolla varpaan sujahdettua tatamin väliin liikevoiman jatkuessa, ja toisen potkaisin vähän myöhemmin (toisen toki jo parannuttua) avonaiseen oveen. Siihen kapeaan sivuun. Olisi varmaan pitänyt uskoa äitiä, joka kielsi juoksemasta sisällä. Tai ehkä parempi, etten uskonut, koska sen koommin en ole ovia potkinut, en tahallani enkä vahingossa.
Luu on pieni, kipu yllättävän kova. Kävelemisestä tulee mielenkiintoisen näköistä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minuun ei ole koskaan ommeltu yhtään tikkiä. En ole luitakaan murtanut paitsi kerran vissiin meni pari kylkiluuta kun putosin sohvalta kännissä kattolampun päälle. En kyllä käynyt lääkärissä. Ja sairaalassa yövyin viimeksi itseni takia vuonna -73, siis silloin kun synnyin. Lasten syntyessä tai ollessa sairaalahoidossa toki olen, mutta omista syistä ei ole tarvinnut.

Autoa olen ajanut 28 vuoden aikana varmasti yli miljoona kilometriä, mutta moottoripyörällä tai -kelkalla en ole koskaan ajanut metriäkään.

En ole koskaan sukeltanut silmät auki enkä syönyt maksalaatikkoa. Tai eka luokalla piti syödä, mutta oksensin saman tien lautaselle, lasketaanko se? Sen yrjön jälkeen sain vapautuksen maksaruoista. Herrasmies ei syö elimiä, joiden läpi kusi kulkee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös