En ole koskaan...

  • 121 300
  • 975

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En ole koskaan pitänyt 4 viikkoa pukeen kesälomaa. Olen toki sen ajan lomalla kesällä, mutta aina jaotellut sen esim. 1+3 tai 1+1+2 muotoon. Katotaan tuleeko ikinä fiilistä, että haluais laittaa samaan kaikki, mutta vielä ei ole ollut halua muuttaa pientä hajautusta.

Olen tasan kerran, ensimmäisenä sinkkukesänä avioeron jälkeen. Se oli aivan uskomaton heinäkuu, kun suoraan töistä kipitin Tampereen junaan ja kaverille ryyppäämään. Se kesä ei ollut jumittamista vaan käytiin siellä ja täällä. Oli mökkeilyä ja Iron Maiden olympiastadionilla ja Roxette Tallinnassa. Olisin saanut kahdeksan vuotta vanhemmalta blondilta, mutta sammuin sohvalle. Traumathan siitä on jäänyt vaan se ei muuta menoa pilannut.

Nykyisessä kulttuurissani en edes voisi pitää neljää viikkoa, vaikka lomaa on 26 arkipäivää vuodessa. Kaksi viikkoa onnistuu ilmoittamalla, kolmesta voisi käydä neuvotteluja ja neljää ei kannata kysyäkään, koska sellaista ei vain ole.

En osaa kaivata mitä ei ole. Voin pitää ympäri vuoden mitä tahansa pitkiä viikonloppuja tai olla viikon milloin tahansa. Juuri tänään tein viimeisiä varauksia lokakuiselle viikolle, pomo kuulee siitä sitten joskus elokuussa.

Olisihan se kiva kai taas olla kuukausi vaan mitä sen jälkeen. Junttiketjun kamaa hehkutella juhannuksesta neljä viikkoa, kun se on aika nopeasti ohi. Mitä sen jälkeen.

Enkä todellakaan kaipaa suomisekoilua missä on jotkut kesälomat ja hiihtolomat tiettyinä ajanjaksoina. Paljon parempi pitää pätkissä omalla ilmoituksella. Eräs työnantajani Suomessa alkoi raivota, kun ilmoitin olevani maaliskuussa pari viikkoa lomalla. Ei kuulema ollut ensimmäinen kerta, kun tälläistä kysyn. Ei ollut, ei, koska edellisenä vuonna oli sama.
 
K

Kiekkokatsoja

En oo pannut miestä hanuriin. Enkä pane jatkossakaan.
En ole tuomittu väkivalta tai huumerikoksista.
En ole koskaan käynyt maksullisissa naisissa.
En ole väittänyt olevani varakas.
En ole minkään jääkiekkoseuran vahva kannattaja.
Olishan näitä..
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kuollu
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen koko ikäni elänyt siinä uskossa, että verot on pakko pulittaa...

Pakkohan se on. Muuta pakkoa ei ole kuin maksaa veroja ja kuolla. Jonkun vaikka oppivelvollisuuden voi kiertää, ei se mikään oikea pakko ole.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Enkä todellakaan kaipaa suomisekoilua missä on jotkut kesälomat ja hiihtolomat tiettyinä ajanjaksoina. Paljon parempi pitää pätkissä omalla ilmoituksella. Eräs työnantajani Suomessa alkoi raivota, kun ilmoitin olevani maaliskuussa pari viikkoa lomalla. Ei kuulema ollut ensimmäinen kerta, kun tälläistä kysyn. Ei ollut, ei, koska edellisenä vuonna oli sama.

Minä olen töissä Suomessa ja saan pitää lomani koska tahansa. 12 vuotta oon nyt ollut samassa duunipaikassa, ja oiskohan pari ekaa vuotta ollu semmosia ku sanottiin että heinäkuu on sitten loma-aikaa täällä normaalisti että etsä viittis silloin lomiasi pitää, ja pidinhän minä silloin, mutta sen jälkeen oon pidellyt niitä miten tykkään. Useimmiten oon kesäisin aina 5 viikkoa putkeen ja talvella en pidä lomia ollenkaan, pekkasia tosin kertyy sen verran aina vuodessa että voisin pitääkin, tuon 5 viikon lisäksi vuodessa taitaa joku pari viikkoa niitäkin tulla, osa tosin menee sitten aina joulun ja uuden vuoden välisten päivien vapaisiin.

Sitten kun lapsi tuosta vanhenee niin on varmaan pakko talvellakin se talviloma sitten pitää, mutta silloinkin varmaan tommonen 5 viikkoa kesälomaa vielä onnistuu. Enpä oo hirveemmin tajunnut tätä loma-asiaa ja sen joustavuutta arvostaa ennen ku nyt ku näitä ulinoita lehdistä sai lukea ettei moni saa pitää lomiaan putkeen tai ees välttämättä sellasina aikoina ku ite haluis.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Enpä oo hirveemmin tajunnut tätä loma-asiaa ja sen joustavuutta arvostaa ennen ku nyt ku näitä ulinoita lehdistä sai lukea ettei moni saa pitää lomiaan putkeen tai ees välttämättä sellasina aikoina ku ite haluis.

Sellaistakin on tapahtunut jalkapallon vieraskarsintoihin mennessä, että joku ulisee kuinka hyvät lennot ehti mennä, kun ei vielä saanut vahvistusta lomista.

On yksi asia, jos on työmoraalia tehdä työnsä todella hyvin, mutta se ei saisi vaikuttaa vapaa-aikaan noin paljon. Minullekin sopii, jos pomo kysyy voisitko olla tuolloin paikalla, kun olisi tämä ja tuo. Tietenkin, mutta jos on joku vapaa-ajan meno, niin silloin firman pitää pysyä pystyssä ilman yhtä tekijää.

Jos on noin vaikeaa myöntää lomia, niin mikähän niillä on varasuunnitelma, jos joku sairastuu eikä pääse verstaalle.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole koskaan juonut kokonaista Jaloviinapulloa ykkösellä alas samalla tehden natsitervehdystä paikallisen baarin yläkerrassa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En ole koskaan juonut kokonaista Jaloviinapulloa ykkösellä alas samalla tehden natsitervehdystä paikallisen baarin yläkerrassa.
Vitun kommari!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En ole koskaan käyttänyt WhatsAppia. Ylekin mainostaa WhatsApp-numeroaan että sinne voisi lähettää viestejä studioon... Enkä minä edes oikeastaan tiedä mikä koko juttu on.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En ole koskaan käyttänyt WhatsAppia. Ylekin mainostaa WhatsApp-numeroaan että sinne voisi lähettää viestejä studioon... Enkä minä edes oikeastaan tiedä mikä koko juttu on.

Paljon parempi käyttöliittymä kuin monissa muissa. Tai ainakin hyvä, en käytä muita Fasen lisäksi.

Minut kutsuttiin juuri whatsappiryhmään missä en useimpia tunne. Mutta siellä voidaan sitten jutella samanhenkisten ihmisten kanssa. Sellaisesta urheilusta.

Tuota olen kieltämättä itsekin ihmetellyt kuinkahan helppoa se lopulta on lähettää jonnekin jotain. Jostain valikosta pitää säätää jotain ja jotain.

Toimiessaan on kuitenkin aivan hieno kalu. Androidia käyttelen, olikohan jossain jotain, että läppärillekin kai saisi ilman isompaa säätöä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En ole koskaan tankannut autoa siten, että joko litra- tai markka-/euromäärä olisi pysähtynyt tasalukuun.

Ok, mä tankkaan aina tasalukuun eurot, eli senttilukema oltava 00. Se on tarkkaa hommaa, ja joskus huono bensapistooli vaikeuttaa hommaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Okei. Itse vain kerran. Olin syntyessäni kuulemma, täyden kympin lapsi.
Mutta luulen että se oli virhearvio.

Tiedätkö myös syntymäpituutesi ja -painosi. En tiedä ketään miestä kuka tietäisi nuo enkä yhtään naista kuka ei tietäisi.

Maantiedon kokeesta sain kympin ala-asteella, se onkin aina ollut suosikkiaineeni, mutta ei sellaisesta oikein ammattia saa. Tai saa, mutta ei niitä ole mitenkään joka puolella tarjolla.

Tästähän voisi avata äänestyksen.
 
K

Kiekkokatsoja

Tiedätkö myös syntymäpituutesi ja -painosi. En tiedä ketään miestä kuka tietäisi nuo enkä yhtään naista kuka ei tietäisi.
Tiedän. On se tossa jossain vauvakirjassa ylhäällä, vaikka olen todennäköisesti sua vanhempi..?
Monia muita lapsuuden tieto juttuja on kadonnut. Kivahan se ois ollut, jos nekin olisi tallessa.

Luulen että monellakin on syntymätietoja tallessa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tiedätkö myös syntymäpituutesi ja -painosi. En tiedä ketään miestä kuka tietäisi nuo enkä yhtään naista kuka ei tietäisi.
Taas kerran on todistettu etten ole nainen... En nimittäin tuota asiaa tarkkaan tiedä, olen sen joskus nähnyt mutta ei ole syntymäpainoni jäänyt mieleen eli en voi sanoa että tällä hetkellä sitä tietäisin. No ei se mitään...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös