En minäkään pysty alkaa latelemaan faktoja, mitkä työpaikat eivät ole ekologisesti kestäviä. Sen tiedän, että omani ei ole. Välillä pitkiäkin työmatkoja kaikkien työkalujen kanssa, betonia, muoveja, kaukaakin rahdattua puuta sekä kiveä, energiasyöppöjä turhakkeita jne. Läheskään aina ei lopputulos ole edes asiakkaan elämän kannalta millään tavalla välttämätön.Voin @kehveli sanoa suoraan ettei minulla ole pienintäkään hajua mikä työ on ekologisesti kestävä ja mikä ei. Nyt tosin alan ymmärtämään miten jollakulla on aina arkisin aikaa istuskella tyhjänpanttina spårakiskoilla. Toisen omaisuuden tärvelemistä en ymmärrä. Se on toisen ei sinun. Niin yksinkertaista se on.
Alkaa olla korkea aika kyseenalaistaa, mitä on ok tehdä oman palkan eteen ja mitä sillä palkalla hankkii.
Luonnon kannalta tuo sinun esittämäsi "tyhjänpanttina" istuskelu on takuulla parempi vaihtoehto viettää päivänsä, kuin oma työpäiväni. Ja se, että minulla on tässä iässä hieman vaikea löytää ekologisesti kestävä tapa pitää katto päämme päällä ja vatsat täynnä, ei ole selitys nostaa käsiä pystyyn. Se ei ole myöskään Elokapinan vika. Se on vain minun ja hyvin monen muun tehtävä.
Niinpä minun on hyvin vaikea löytää sympatiaa ihmisiä kohtaan, jotka kerta toisensa jälkeen itkevät keskustelupalstoilla Elokapinan tekemisistä. He saattavat usein olla ympäristölle paljon vähemmän haitallisia, kuin jotkut toiset, mutta se ei poista sitä faktaa, että he kommenteillaan puolustavat nykyistä maailman menoa, eli siinä yhteydessä heistä on pelkkää haittaa maailmalle. Niin yksinkertaista se on.