Ainakin omalla kohdallani Elokapina on onnistunut herättelemään keskiluokkaiseen arkeen vajonnutta kehveliä taas tietoiseksi ympärillä tapahtuvista tärkeämmistäkin asioista. Pienten arkipäivän juttujen lisäksi olen tässä alkanut kaavailemaan radikaalimpiakin muutoksia.
Näille Elokapinasta itkijöille taidan todeta vain, että vaikka ette tietoisesti yritäkään ilmastonmuutosta edistää, niin kommenteistanne paistaa kyllä välillä sellainen laput silmillä kulkeminen, että minun silmissäni te niitä haitallisia turhakkeita vasta olettekin. Vaikka kaikkea pientä ehkä yritämmekin arjessamme muuttaa, jotta luonto ei ihan niin nopeasti tuhoutuisi, emmekä osta energiaamme suoraan kiinalaiselta hiilivoimalalta, niin monilla muilla toimillamme pidämme nykyistä menoa ympäri maapallon yllä. Tunnustan ihan suoraan, että työstä, jota vielä tällä hetkellä teen, ei ole mitään hyötyä luonnolle. Se tuottaa ainoastaan minulle käteistä ja asiakkaille epäekologisia tuotteita, joita ilman he pärjäisivät vallan hyvin. Vaikka miten kierrättäisin ym. on minustakin tällä hetkellä luonnolle pelkkää haittaa.
Niiden henkilöiden osalta, jotka taaskin katsoivat asiakseen alkaa valittamaan nykymenoa kritisoivista nuorista, olen tänään jo luopunut toivosta. Olette päättäneet elää kuplassanne, joten jos Elokapinan toiminta edes pistää teitä vihaksi, niin hyvä. Muuta ette minun silmissäni ansaitse ja toivon jonain päivänä pystyväni itsekin teitä lisää ärsyttämään.
No, ehkä huomenna kun työviikon tympäisy on hieman lientynyt, saatan joitain kärkkäimpiä kommenttejani pahoitella, mutta en nyt. Nyt kävelylle tuulettumaan ennen kuin alan oikein kunnolla latelemaan tekstiä, siitä mitä mieltä tietyistä ihmiskunnan edustajista olen :)