Ei Pekkaa pahempaa – eli otteet kaukalossa 2013–2014

  • 426 742
  • 2 094

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Olen seurannut jääkiekkoa yli 30 vuotta ja uskoisin tietäväni, kun aika valmentajan vaihdolle.

Olen matkustanut busseilla yli 30 vuotta ja uskoisin tietäväni miten hajonnut bussi korjataan.

Olen lukenut sanomalehtiä jo yli 30 vuotta ja uskoisin tietäväni miten hyvä lehtijuttu kirjoitetaan.

Olen harrastanut ulostamista jo yli 30 vuotta ja uskoisin tietäväni miten tunnistetaan jonkun jutut silkaksi paskapuheeksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Mutta sinähän olet ollut ollut vakaasti sitä mieltä, että mitään ongelmia ei ole ja luottosi on kova nykyiseen valmennukseen. Katso mies Tosifanina tosiasioita silmiin ja lopeta tyhjänpäiväinen vänkäämisesi.

Voi jumalauta, etkö muuta keksinyt!

Jos viitsisit vähän lukea minun viestejäni, koskien Virtaa valmentajana ja Ässien peliä, niin huomaat miten naurettava sinun viestisi on. Olen ollut koko ajan hyvin skeptinen Virran suhteen, käsitykseni hänen osaamisesta on huono. Lisäksi olen moittinut pitkin syksyä Ässien pelitapaa tai oikeastaan sen olemattomuutta.

Toisaalta olen oppinut elämässä kärsivällisyyttä ja ymmärrän, että valmentajan vaihto ei ole mikään takuulääke Ässien tämän hetkisiin ongelmiin. Viime kaudella huudettiin "nöpönenää" vittuun ja kirottiin hänen passiivisuuttaan peleissä, seisoi kädet taskussa aitiossa. Ässien pj. Laine totesi maaliskuussa, että joskus on hyvä olla hidas. Itse olin aikanaan heittämässä Suhosta pois, mutta onneksi näin ei käynyt.

Sinä kirjoitit:

Pääasia, että miehet penkin takana vaihuvat ja hyvin äkkiä sittenkin!

Tämä väite ei missään tapauksessa pidä paikkaansa, toivottavasti Ässät ei toimi enää tällä tavalla. Kyllä tänne Tami saataisiin meuhkaamaan, mutta se ei veisi Ässiä seurana yhtään eteenpäin. Mikäli Virta päätetään vaihtaa, hänen korvaajalla on todellakin merkitystä.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Täysin turhaan me täällä netissä keskenämme kinastelemme, pitäisikö Ässien valmentaja vaihtaa vai ei. Jokaisella kannattajalla on asiaan oma kantansa ja se sallittakoon. Suunsoitolla ja vittuilulla kannattajien kesken Ässien esitykset eivät tule mihinkään muuttumaan.

Tälläisessä tilanteessa mitataan valmentajien todellinen ammattitaito. Minä olen oman kantani asiassa ilmaissut ja olen myös valmis myöntämään jos olen jossain asiassa väärässsä.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitkäjänteisyys valmentajien suhteen on tässäkin kaupungissa palkittu, ainakin vuosina 2006 sekä 2013. Nyt ja juuri tänään on hyvä tietää, että Virralla on työrauha, luulisi sen edes hieman rauhoittavan tilannetta. Vaikka itsekin mietiskelen kaikenlaisia vaihtoehtoja, en olisi silti ekaksi Virtaa vaihtamassa, muutaman pelaajan voisin vaihtaa. Kun ihka oikeasti mietin, kenen valmentajan vielä haluaisin nähdä Porissa valmentavan, ykkösvaihtoehto olisi Ari-Pekka Selin, johon ässät on aiemminkin ollut yhteydessä ja Atu on sanonut, että haluaisi joskus vielä valmentaa ässiä. Mennään Virralla 2015 asti ja sen jälkeen vaikka se Atu, jos oikein spekuloisi.
 

Jarsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hertat
Virta jatkaa ja sillä selvä, pulinat pois. Otteiden pitää vaan kovasti kohentua. Pelin pitää vaan muuttua aika paljon. Kausikorttia kun en omista niin aika vaikea on keksiä syytä miksi halliin lähtisin jos etukäteen tietää, että kuokkaan tulee.

Pekalle intoa ja keinoja kääntää kelkka.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Virta jatkaa ja sillä selvä, pulinat pois. Otteiden pitää vaan kovasti kohentua. Pelin pitää vaan muuttua aika paljon. Kausikorttia kun en omista niin aika vaikea on keksiä syytä miksi halliin lähtisin jos etukäteen tietää, että kuokkaan tulee.

Pekalle intoa ja keinoja kääntää kelkka.
Kyllä siellä hallilla aina meitä riittää ketkä ei välitä viime pelien tappioista. Pääasia olisi saada nyt sellainen peli-ilme että ukot on antanut edes jotain muuta kuin persettä siellä kentällä. Vituttaa kun yli puolet joukkueesta peruuttelee ja pelkää. Töitä, töitä!
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen seurannut jääkiekkoa yli 30 vuotta ja uskoisin tietäväni, kun aika valmentajan vaihdolle.

Ei uskoisi.

Faktahan on, että täällä toistellaan ihan samoja argumentteja Virran potkuille kuin vuosi sittenkin. Lähes identtisiä suorastaan. Viime kaudesta ei ole näköjään opittu mitään. Sama nousu kuin viime kaudella tuskin on mahdollinen, mutta luulisi semmoisen opin edes tarttuneen että se miltä peli näyttää marraskuussa ei välttämättä korreloi mitenkään sen kanssa mitä peli helmikuussa on.

Mutta ei, pää märkänä painellaan paniikkinappulaa täsmälleen samassa kauden vaiheessa, 30 vuoden kokemuksella.

Virralla on meneillään 8. kausi liigassa päävalmentajana. Virkavuosia liigassa on enemmän kuin Kivellä ja Rautakalliolla yhteensä. Kyllä tuolla kokemuksella täytyy löytyä vähän luottoakin, jos ei muualle, niin parin kuukauden päähän. Varmasti minäkin käännän kelkkaani mikäli talven selän taittuessa ollaan edelleen samassa tilanteessa, mutta juuri nyt valmentajan vaihtaminen olisi typerintä mitä voi tehdä.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Vellihousun kanssa pitkälti samaa mieltä, mutta jos verrataan viime sekä tätä vuotta, niin viime vuonna se peli silti näytti peliltä vaikeinakin aikoina ja se kuitenkin toimi puolustusuuntaan erinomaisesti. Ässillä oli käytännössä viime kaudella koko ajan tiivein paketti. Raannan oli sen joukkueen takana jopa helppo toimia, ottamatta mitään pois hänen torjuntataidoistaan. Tänä vuonna tuota samaa ei ole havaittavissa ja joukueen tuska on hieman erilaista. Yksilöillä tätä touhua ei viedä eteenpäin. Joukkueen pitää kasvaa ja se kasvu pitää lähteä valmentajasta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Vellihousu on oikeassa todetessaan, että samoja argumentteja käytetään nyt Virran pois potkimiseksi, kuin Kiven potkimiseksi vuosi sitten. Kuulostaa hieman typeärältä.

Tosin - kuten Rannarikin tuossa yllä viittaa - pelilliset ongelmat eivät ole samoja, kuin Kiven joukkueella vuodenvaihteessa 2012-2013. Mielestäni Virran Ässien ongelmat ovat kokonaisvaltaisempia, kuin Karri Kiven Ässien, tämä toki vain mielipide.

En joka tapauksessa ole potkimassa Virtaa pois, ihan senkin takia, etten yksinkertaisesti usko, että Ässät hänelle potkuja kesken kauden antaisi.

Tietysti JOS kävisi niin hassusti, että oikeasti jäätäisiin kokonaan kymppisakista ulos, niin tilanne olisi mielenkiintoinen ensi kautta ajatellen.. kyseessä kun taitaisi olla surkein suoritus 2000-luvulla, siis pelaajamateriaaliin nähden.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mielestäni Virran Ässien ongelmat ovat kokonaisvaltaisempia, kuin Karri Kiven Ässien, tämä toki vain mielipide.

Varmasti ovatkin, toisaalta myös joukkue on lähtökohtaisesti erilainen ja eri tilanteessa. Viime kauden ryhmä oli tiiviimpi koska mukana oli enemmän keskenään aiemmin pelanneita pelaajia ja, ennen kaikkea, enemmän pelaajia jotka olivat jo pelanneet Kiven valmennuksessa. Virtaa syytetään aiheellisestikin siitä ettei hän ole saanut pelitapaansa myytyä joukkueelle, mutta asian kääntöpuolena on, ettei koko joukkueessa ole edelleen ainuttakaan pelaajaa jota Virta olisi koskaan ja missään valmentanut aiemmin. Vaikka kuinka olisi ammattilaisista kyse, ei lähtötilannetta voi pitää helppona. Usein pelitavan "myyminen" ja rakentaminen lähtee siitä että on tiettyjä luottopelaajia joiden kautta prosessi aloitetaan. Hyvin usein nämä pelaajat ovat juuri niitä jotka valmentaja oikeasti tuntee tyyliin Aki Uusikartano.

Pitkälti noista syistä en ole liputtamassa Virralle potkuja.
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joukkue viime kädessä ratkaisee Virran kohtalon. Jos joukkue ei pelaa valmentajalleen ja keskusteluyhteys on mennyttä ja ilmapiiri on myrkyttynyt valmentaja voi toki jatkaa mutta kausi menee silloin ohi. Saadaan aloittaa halliremppa hyvissä ajoin.
Nousu tässä tietysti voi tapahtua mutta kyllä se pikemminkin lähtee pelaajista eli kasvuksi joukkueeksi. Valmentaja voi auttaa tässä kasvu prosessissa joukkuetta esim olemalla luomatta lisää sekasortoa joukkueeseen esim jatkuvilla ketjumuutoksilla. Virran myös pitäisi ottaa lusikka kauniiseen käteen ja yksinkertaistaa pelaamista, jolloin olisi mahdollista saada langan päästä taas uudelleen kiinni ja onnistumisia alle. Asiat eivät tapahdu sormia napsauttamalla vaan kaikki tapahtuu kuitenkin jokapäiväisen harjoittelun ja korkean vaatimustason avulla.
Mutta homman ydin on siinä että jos pelaajat eivät pelaa valmentajalleen on homma taputeltu, tämä luottamuskysymys pitää nyt Toivolan selvittää joukkueen kapteeniston kanssa. Lukko pelissä esiintyi niin haluton ja alistettu joukkue että jotain on vialla.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
- Tuntuuko, että omat tekevät hirveästi töitä maalin saamiseksi, mutta vastustaja rokottaa muutamalla vastahyökkäyksellä selkärangan poikki tai pääsee ainakin niskan päälle?

Ässät ei juuri ole pelejä hallinnut, eikä tosin ihan alussa maaliakaan päästänyt. Ennemminkin niin, että eka erä tasaista vääntöä tai Ässät lievästi altavastaajana. Vastustaja ratkaisee sitten lopullisesti toisen erän aikana.

- Yrittääkö vastustaja ratkaista pelin heti alussa?

- Mennäänkö vastustajan maalille suoraan vai kulmien kautta?

Oikeastaan Ässät on ollut itse pelien aluissa oikeinkin terävä, etenkin kotona. Liian vähän taidetaan ajaa maalille, mutta tästä on vaikea sanoa.. kuten joku totesi, niin kun voittoja tulee niin jengi huutelee, kuinka hienosti ajetaan maalille, tappiot taas johtuvat siitä, ettei muka ajeta tarpeeksi..tuskin on ihan näin yksinkertaista.

- Tuleeko henkilökohtaisia virheitä kun kiekko polttaa lavassa? (lähinnä pakit omassa päädyssä)

Tietysti tulee, mutta tämän varmaan pystyy arvaamaan jo sarjasijoituksesta. Lisäksi tuo on aina riski kiekkokontrollia pelattaessa. Omassa päässä tulee hasseja välillä myös voittavaa kiekkoa pelatessa, kuten esim Heshkalle viime kaudella. Rapatessa roiskuu.

- Ehtiikö vastustaja puolustaessaan aina ryhmittymään keskialueelle ja sen ylittäminen tuottaa ongelmia?

Ässien isoin ongelma tällä hetkellä on keskialueen ylitys ja avauspelaaminen ylipäätään.

- Millainen joukkueen yleisilme on?

Joukkueen yleisilme on monesti matsien alussa ihan hyvä ja latautunut. Vastoinkäymisten alkaessa ilme muuttuu tuskaiseksi ja turhautuneeksi.

Tietysti se oli vähän huolestuttavampaa, että viime Lukko-tappiossa pelaajat eivät edes niin hirveästi turhautuneet, vähän sellainen välinpitämätön meininki oli aistittavissa.

Tämän takia toivonkin, että Ässät käyttävät nyt nämä pari välipäivää vähän kiekosta irrottautumiseen ja nollataan oikein kunnolla.
 

Nexra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Muutamat täällä sanovat, että aivan samoin vuosi sitten itkettiin Kivelle potkuja...no, saattaa olla, mutta itse en ainakaan Kivelle täällä itkenyt ja huutanut potkuja missään vaiheessa.
Syy oli se, että näin pelin kuitenkin olevan suht´hyvää, vaikka hävittiinkin.
Nyt on kaikki toisin. Jätkät eivät edes yritä kentällä mitään. Uskallan väittää, että syy on Virran ja pelaajien välisessä henkilökemiassa. Virta voi olla vaikka miten hyvä valmentaja tahansa, mutta jos ei tule ihmisten kanssa juttuun...tilanne on kestämätön.
Pelaajat eivät halua enää pelata Virralle.
Tähän asiaan voivat tietysti yrittää vaikuttaa joukkueen kapteenisto/Toivola...ja toivottavaa olisikin.
Toivottavasti asiat korjaantuvat ja homma alkaa luistamaan.
Tämä oli minun mielipiteeni, kaikkien ei tarvii olla samaa mieltä...ei suinkaan, ja olen mielelläni väärässä jos muuta todistetaan.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuntui, että Ässien selkäranka taipui lauantaina aika pahasti Lukon toiseen maaliin. Lukon avausmaalin jälkeen Ässillä oli hyvä vaihe, jossa peli painettiin väkisin Lukon päätyyn. Siinä oli paikat iskeä tasoitus, mutta Ässät ei käyttänyt tätä hetkeä hyväkseen ja Lukko iski sitten ensimmäisestä ylivoimaistaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Muutamat täällä sanovat, että aivan samoin vuosi sitten itkettiin Kivelle potkuja...no, saattaa olla, mutta itse en ainakaan Kivelle täällä itkenyt ja huutanut potkuja missään vaiheessa...

Tämä on siinä mielessä ihan validi pointti, sillä syksyllä 2012 ei tosiaan kovin montaa ollut, jotka potkuja Kivelle olisivat huutaneet, pelin rakenne oli ihan kunnossa.

Vaatimukset potkuista voimistuivat vasta tammikuun 2013 aikana ja silloinkin lähinnä siitä syystä, että aika moni rupesi epäilemään, pelaako joukkue enää Kivelle.

No, onneksi potkuja ei tullut.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Muutamat täällä sanovat, että aivan samoin vuosi sitten itkettiin Kivelle potkuja...no, saattaa olla, mutta itse en ainakaan Kivelle täällä itkenyt ja huutanut potkuja missään vaiheessa.

Liittyykö tämä jotenkin siihen että sinulla on ollut tänne oikeudet 3.5. alkaen?

Sinänsä se ja sama kuka huusi ja huudettiinko marras - vai tammikuussa; osa viesteistä on joka tapauksessa keskenään lähes identtisiä.

Tilanteissa on paljon samaa ja jonkin verran myös eroa, mutta mielestäni itse asiaa on kenenkään turha selitellä; paska on tullut jo housuun.

Minä itse uskon että ongelmat ovat vielä korjattavissa, kautta on vielä paljon jäljellä ja joukkueessa riittävästi osaamista. Valmentajan erottaminen tässä tilanteessa olisi yliampuva ratkaisu.

Kaiken lisäksi viime kaudesta on joku malli siitä miten hankalasta tilanteesta selvitään. Pelkästään sen luulisi luovan jotakin toivoa.

Toki suolistot ovat yksilöllisiä kuten paskan muotokin.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Muutamat täällä sanovat, että aivan samoin vuosi sitten itkettiin Kivelle potkuja...no, saattaa olla, mutta itse en ainakaan Kivelle täällä itkenyt ja huutanut potkuja missään vaiheessa.
Syy oli se, että näin pelin kuitenkin olevan suht´hyvää, vaikka hävittiinkin.

Millaisena mahdat muistaa esimerkiksi Lukko -matsin 1.4.2013, joka päättyi 1-4? Mahtoi olla loistava kotiottelu, kuten kaikki muutkin lukuisat kotitappiot vaikka hävittiin? 22.11.2012 Ässät-Saipa, 2-3, aivan järkyttävää paskaa. 20.12.2012 Ässät-Pelicans 1-3. 29.12.2012 Ässät-jumboIlves 1-3. Tuohon päälle tammikuun tasaus Bluesin kanssa. Siinä kohtalaisen iso paketti parin kuukauden jaksolle pelejä, jotka olivat järkyttävän huonoja. Näissä ei näkynyt enää sitä "jotain" mikä pilkotti häviön hetkellä vielä syys-lokakuussa. Tässä vaan muistutus siitä kuinka aika todellakin näyttää kultaavan niitä muistoja.

Nyt lauantaina kärsitty Lukko-tappio oli todellinen pohjakosketus tämän kauden ensimmäisen ryhtiliikkeen jälkeen. Peli taisi tulla liian nopeasti Jyväskylän reisun päälle, siellä oltiin kuitenkin ihan hyvin mukana taistelemassa voitosta. Jyväskylässä vedettiin lähes virheetön matsi henkilökohtaisten kämmien osalta, sikäli kun Ässät nyt sellaiseen kykenee.

Lukkoa vastaan alkoi hasardia pukkaamaan taas huolella ja kun omat maalipaikat taas kerran jätettiin käyttämättä, makusteli Lukko helpot pisteet mukaansa. Tähän kohtaan ihmettelen passiivisuutta omassa päädyssä, miksi Sipiläinen tai Mikkola päästetään laukomaan esteettä? Harvoin näkee että joku saa liukua alueelle ja virittää lämärin täysin rauhassa. Eihän tuollaiset kuulu mennä maaliin, mutta etenkin avausmaalissa maski oli melkoinen ja todellakin aikaa tähdätä. Oman maalin suojeluun tarvitaan nyt ainakin paljon enemmän taistelua. Alivoimalla taas neliön pitää luottaa maalivahtiin eikä säntäillä kuten Lähteenmäki. Virheet pitää saada nyt minimiin ja se tullee pelin yksinkertaistamisen kautta.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Nyt lauantaina kärsitty Lukko-tappio oli todellinen pohjakosketus tämän kauden ensimmäisen ryhtiliikkeen jälkeen. Peli taisi tulla liian nopeasti Jyväskylän reisun päälle, siellä oltiin kuitenkin ihan hyvin mukana taistelemassa voitosta. Jyväskylässä vedettiin lähes virheetön matsi henkilökohtaisten kämmien osalta, sikäli kun Ässät nyt sellaiseen kykenee.

Virheet pitää saada nyt minimiin ja se tullee pelin yksinkertaistamisen kautta.

Tappiot ovat tosiaan tulleet varsin vaihtelevilla esityksillä, Oulussa ja Jyväskylässä täysin mukana voittotaistelussa, KalPa- ja Lukko-otteluissa taas ei mitään palaa. Joukkueen selkäranka on nyt todella ohut, virheiden määrä alkaa heti kertautua moninkertaisesti, jos kentällä tapahtuu edes jotakin joka horjuttaa joukkuetta. Koko ajan mennään henkisesti taatusti aivan veitsenterällä, kun yritetään metsästää sitä vapauttavaa voittoa..

Vilkaisu otteluohjelmaan kertoo että tulossa SaiPa ja Jokerit kotona, HPK vieraissa. Viikon pääottelu ilman epäilyksen häivääkään perjantaina täällä Hämeessä, vastassa samoilla sijoilla menevä mutta omat (äärimmäisen fataalit) ongelmansa selättänyt kriisi-Kerho. Tai siis nimenomaan ei enää kriisi-Kerho. Positiivista toki että onneksi homma on jännästi kääntynyt niin, että vieraissa ollaan oltu lähempänä voittoa kuin kotona..

Virralle en ole potkuja vaatimassa, mutta se ei toki poista sitä että pisteitä olisi tällä viikolla jo tultava vaikka väkisin
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Virralle en ole potkuja vaatimassa, mutta se ei toki poista sitä että pisteitä olisi tällä viikolla jo tultava vaikka väkisin

Joo, tuskinpa täällä kuitenkaan valtaosa Virran kenkimistä tässä vaiheessa minään parhaana ratkaisuna pitää. Annetaan Peksille aikaa.

Se on tietysti synkkääkin synkempää, jos tälläkin viikolla hävitään kaikki ottelut.

Joku piste pitäisi saada vaikka tuurilla.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Saikku-osaston puolelta:
Onkos kenelläkään havaintoa, millaisesta kolhusta Hagmanilla on kyse ? Jos kerran pelaaminen huomenna epävarmaa ? Ja taisi Marttisellakin olla ongelmia tolppaan törmäämisestä Lukko pelissä. Nämä siis pivän SK:sta
Mä en näkisi välttämättä ihan maailman loppuna vaikka Nikke parantelisi kolhujaan SaiPa-pelin ajan. Nyt siellä tunnutaan luottavan 1-ketjun tehoihin ja varsinkin Nikkeen, joten poissaolon aikana on muiden nostettava tasoaan ja tehtävä tarvittavat maalit. Kyllähän siellä muutama pelaaja on jotka ovat yrittäneet koko kauden ajan mutta yhden käden sormilla pystyy laskemaan herrat Lähteenmäki, Huhtanen, Heino, Sillanpää ja Mutanen.

Naamakirjassa Ässät kertoo Niko Ojamäen pelaavan huomenna, saas nähdä ottaako Hagmannin vai Lehtisen paikan. Vai jonkun muun?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Joo, ei välttämättä mikään huono asia, jos Dix.. siis Hagman ei pelaa, muiden on nyt aika nousta kantamaan vastuuta.

Sarjataulukkoa kun katselee, niin ainakin yksi voitto olisi syytä ottaa tällä viikolla, ikävää jos sääliviiva rupeaa karkaamaan tässä vaiheessa kautta.

Toki aina on tammikuu ja helmikuukin aikaa, mutta onhan se raskasta aloittaa heti alkuvuodesta "poffien" pelaaminen, siis siinä mielessä, että joka pelissä on liki pakkovoiton paikka.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
26 peliä kattonut Ässiltä tällä kaudella ja pikku hiljaa alkaa turhautuminen myös kotikatsomossa hiipiä esiin. Ässät tarvitsisi nyt jonkun "zaborskyn" joka heittäisi maaleja epänormaalisti maalintakaa ja omista läpiajoista, tällä hetkellä Ässillä menee joukkueena hirveästi energiaa yhden hikisen maalin tekemiseen. Vaikea kuvitella, että Ässät pystyisi tässä kohtaa ketään vastaan 4-5 maalia samassa pelissä tekemään.

Tappioputken katkaiseminen on nyt erittäin vaikeaa...
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Joopa, perus 1-4 turpasauna. Tänään kyllä jalka liikkui jne. Mutta onhan se nyt vittumaista hävitä jatkuvasti. Systeemi ei toimi, ja silloin kun se ei toimi, pitää sitä muuttaa. Tähän ei Peksillä ole näköjään eväitä.

Ne harvat kerrat tänään kun heitettiin kiekko päähän ja äijää perään, saatiin pyörityksiä vastustajan päätyyn. Miksi tätä systeemiä ei voitu totetuttaa enemmän, kun kerran SaiPaa vastaan selvästi toimi paremmin kuin kuskaaminen ja syöttely keskialueella?

Ja se 5-3 yv... Maskimiestä ei ollut, lähin äijä seisoi 3 metrin päässä takatolpalta. Mikähän idea tuossa oli?! Perkele kolmio ja kaksi äijää maalin eteen huseeraamaan, vetoja suoraan syötöstä. Saa Pekka lainata.

Jos Rinne ei ole perjantaina maalissa, voidaan todella huolestua. Oliko Pekalla 2v. suora soppari? Vähän kyllä alkaa kutkuttelemaan ajatus Toivolasta penkin takana. :)
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ja taas turpaan, tuskin yllättää ketään.

Kuinka pitkä oli muuten pisin tappioputki 2000-luvun alun synkkinä vuosina?

Nyt ollaan SEITSEMÄSSÄ, mahdollisuudet on mielestäni jopa KYMMENEEN perättäistappioon, kun seuraavaksi peräkkäin HPK vieraissa ja Jokerit kotona.. siihen vielä yksi perään. Ei siis PISTEEN PISTETTÄ tämän putken aikana.

Ottelun kliimaksi koettiin jälleen kerran kolmannen erän alkupuolella (monesti tämä tapahtuu jo toisen erän loppupuolella), kun päästettiin ylivoimahyökkäys omaan päähän ja Riksman ei tällä hetkellä noita suoriakaan vetoja millään hyvällä prossalla kyllä ota..

Helvetin vaikeatahan tässä on uskoa, että pisteen pistettä tulisi pe-la-välilläkään, mutta toivotaan taas parasta..

Mukavasti muuten sääliviiva hipihiljaa venyy pidemmän matkan päähän... :/


Ne harvat kerrat tänään kun heitettiin kiekko päähän ja äijää perään, saatiin pyörityksiä vastustajan päätyyn. Miksi tätä systeemiä ei voitu totetuttaa enemmän, kun kerran SaiPaa vastaan selvästi toimi paremmin kuin kuskaaminen ja syöttely keskialueella?

Pelitavallisesti tuossa on se ihan ihmeellinen juttu, että miksi lähteä edelleen hitaasti, kun kiekkoa tosiaan usein vain heitetään punaviivalta päätyyn. Ymmärtääkseni viiveellä pelaamisen idea on pitkälti se, että saataisiin hyviä rintamahyökkäyksiä, olikohan tänään yhtä ainutta rintamahyökkäystä?

Jos lähdetään heittämään kiekkoa vain päätyyn ja taistelemaan irtopaloista, silloin on mielestäni turha lähteä hitaasti omista, vaan painaa vaan saman tien ylös.

Tänäänkin pakki kuskasi punaiselle ja joskus jopa kaikki muut pelaajat kyttäsivät liki seisovin jaloin, että mitä seuraavaksi tapahtuu.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Jos lähdetään heittämään kiekkoa vain päätyyn ja taistelemaan irtopaloista, silloin on mielestäni turha lähteä hitaasti omista, vaan painaa vaan saman tien ylös.

Tänäänkin pakki kuskasi punaiselle ja joskus jopa kaikki muut pelaajat kyttäsivät liki seisovin jaloin, että mitä seuraavaksi tapahtuu.

Jos oikein musitan, niin nuo roiskaisut päätyyn ja äijä perään tulivat nimenomaan nopeista käännöistä, eli ei pyöritty omissa/keskialueella, vaan nopea kääntö ja laiturit perään. Hitaasti kun lähdettiin, oli SaiPan keskialueen sumppu niin vahva että kuskaamiseksi meni kun ei syöttöpaikkoja löytynyt. Tällöin tuo päätykiekko ei tosiaan toimi, koska laiturit venailee siniviivalla seisovin jaloin ja ainoat kentällä liikkuvat pelaajat ovat vastustajia.

Systeemi kusee ja pahasti nyt. Lisäksi Rinteen pitäisi pelata maalilla, Riksman imee kuin mikäkin Dyson tällä hetkellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös