Sovitaan vaikka noin. Sinulle tämä taitaa olla kovinkin tärkeä asia, toivottavasti ei sentään pakkomielle, kun näytät kirjoittaneen tänne samasta aiheesta kymmenittäin viestejä.
No toisaalta samasta asiastahan tässä väännetään. Mutta joo, pahoittelen moista ikävää käyttäytymistä, ja pyrin jaktossa paremmin kunniottamaan näitä perintsiesti muiden asettamisa sääntöjä tänne kirjoittamiselle.
Jos aihe täällä siis koko ajan on keskutelussa, ja samaa asiaa toistetaan, niin onko siis joku laki tahi sääntö, ettei siihen saa vastata samalla tavalla.
Pakkomielteitä on kovin vähän, mutta kai tällainen vika sitten, että ärsyttää eri mieltä olevai ihmisiä, ja vieläpä ihan ilman tarkoitusta.
Ongelmahan keskuteluissa useinkin on niiden toisteisuus, jossa argumentoidaan puolesta ja vastaan. Ja vaikka itsekin saatan yleimaailmallisesti asettautua enemmän jonkin aatteen puolelle, kuten vaikkapa sen, että mielestäni koko ammattilaisurheilun voisi globaalisti ajaa alas, sillä se on aivan humpuukiin laitettua rahaa, ja vieläpä nykyää vailla mitään tolkkua.
Mutta toisaalta, jos kerran sitä halutaan, niin pakkohan sitä on myös tarkastella siitä näkökulmasta, ja unohtaa sen romanttinen puoli.
En siis kuitenkaan -jos ymmärrän lukemaani- ole suinkaan ainoa, joka toistaa samoja asioita keskusteluissaa. Toiselta ne toki hyväksytään paremmin kuin toiselta. Tähän tietenkin ymmärrettävästi vaikuttaa se, että edustaako mielipide sitä omaa ajattelua vai ei. Jos ei, niin tietenkin se vituttaa, josta edelleen pahoitteluni.
Haluaisin kuitenkin pyrkiä -siinä ätoki aina onnistumatta- olemaan menemättä tämän kaltaisiin vähän sellaisiin henkilökohtaisuuksiin. Siis edes sieltä rivien välistä. Eihän näitä olepakko lukea, mutta joskus opin itse, että en blokkaa ketään, sillä keskustelu edistyy vain ja ainoastaan lukemalla kaikenlaisia mielipiteitä. Ja onpa usein elämässä sattunut niinkin, että olen joutunut omaa mielipidettäni muuttaamaan.
Tässäkin keisissä muutan sen mahdollisesti heti, kun ammattilaisurheilu ajateen alas maailmassa ja käytetään nuokin rahat johonkin oikeasti järkevään. Ja erityisesti silloin kun palkat eivät ole enää yhtään missään suhteessa yhtään mihinkään, kuten monessakin lajissa maailmalla asiain laita on.
Ja mainitsen nyt vielä sen verran, että kyse ei ole kateudesta, vaan siitä että koko asia on aivan hemmetin typerää, ja sillä rahalla todellakin saataisiin jotakin paljon älykkäämpää luotua tähänkin maailmaan.
Edit. Piti vielä lisäämäni, että sinä "lainaamani kirjoittaja" vaikka en suoraan muistaakaan ajatuksiasi liigan tulevaisuuden ja nousun suhteen, voit olla täysin oikeassa, ja kaikki jotka ovat muuta mieltä, kuin mitä minä olen esittänyt, voivat olla oikeassa, ja minä aivan täysin metsässä. Ja se on ihan fine.
Tällä hetkellä sen tiedon ja tapahtumien suhteen, joita itse olen tässä tapauksessa nähnyt, ovat saaneet minut tarkastelemaan asiaa tästä perspektiivistä. Ei tee ollenkaan pahaa, kun ja jos jossakin kohtaa jonkun argumentointi saa minut(kin) muuttamaan perspektiiviä tässä asiassa, ja asemoitumaan täysin vastakkaiselle puolelle kuin nyt. Vielä ei sitä ole tapahtunut.