Itse olen sitä mieltä, että mikäli joku joukkue urheilullisesti nousisi Liigaan pelaamalla, niin ei muuta kuin tervetuloa! Mikäli paukut eivät riitä, niin seuraavana vuonna tarina jatkuu taas alemmalla sarjatasolla. Tämä loisi joka tapauksessa suuren buustin sille nousija joukkueelle ja sen faneille. Mikäli tämä sattuisi olemaan vaikkapa se Ketterä, niin sitä yhtä liiga kautta tuon seuran kannattajat muistelisivat koko sukupolven ajan. Sitä on urheilu mielestäni! Miksi tämä unelmointi pitää kieltää talouden takia mestis seuroilta? Talouden takia. Urheiluahan tämän pitäisi olla. Tiedän, että yksinkertaistan asioita, mutta urheilun takia mie tätä lajia seuraan, enkä busineksen.
Itse SaiPan kannattajana vielä kaiholla muistelen kevättä 14, jolloin voitettiin puolivälierissä JYP ja päästiin välieriin. Viime vuosia ei halua muistella. Tilanne olisi eri, kun taisteltaisiin putoamista vastaan. Ässä kannattajilta voi hyvin kysyä, että oliko tunteet pinnassa Sport sarjassa ja oliko häkki täynnä? On ollut Lappeessakin sarjan nousukarsinnoissa aikoinaan. Olisi varmasti ollut tänä keväänäkin, mikäli Espoo olisi päässyt karsimaan meidän kanssa.
Vahva kyllä urheilullisuulle! Vahva ei tälle kabinettipelleilylle!
Lisättäkööt vielä, että tunnen aika hitokseen SaiPan kannattajia, enkä tiedä yhtään suljetun liigan kannattajaa. Vaikkakin mein seura herkästi liipaisimella onkin.