... Uusi halli on pyörinyt jo kaksi kautta ja sen vaikutukset kuluttajakäyttäytymisessä alkaa olla jo nähty. Areena ei enää tarjoa uutuuden viehätystä ja uutta palvelua on muutenkin enää vaikea tuohon keksiä...
Minusta uudessa hallissa on paljon kehittämisen varaa, liikaa jää euroja keräämättä yleisöltä. Tällä hetkellä esim. ravintolatoiminta on kuin suoraan nopeasti kyhätyiltä festareilta. Mikä siinä muuten on, että ravintolabisneksessä tulee aika usein vastaan ammattitaidottomuutta? Kuvitteleeko porukat, että homma toimii kun laitetaan kaljavaunu pystyy ja kaadetaan sitä muovimukeihin? Olen vaan seurannut läheltä Cafe Jazzin uusien yrittäjien touhua, aika puuhastelua. No, tämä tästä.
Minusta ottelutapahtumien virittäminen on helpoin tapa nostaa liikevaihtoa, jo yleisöltä saadaan esimerkiksi kaksi euroa per pää enemmän, tarkoittaa se 10 000€ ottelussa ja 300 000€ kaudessa. Tällä lisäyksellä katetaan hallivuokria jo pitkälle. Minusta Ässien organisaatio pitäisi käydä tiheällä kammalla läpi ja tehostaa toimintaa jokaisella osa-alueella. Enää ei voi olla mukavia pukumiehiä pyörimässä toimistolla vaan kaikkien pitää tehdä tulosta.
Vilkunan tapahtumajärjestäminen on ollut minulle lievä pettymys, panos-tulos tuotto tuskin on kovinkaan positiivinen. Käsittääkseni Vilkuna ottaa näistä tilaisuuksista lippu- ja Ässät ravintolatulot.
Eniten olen huolissani Ojasen impulsiivisuudesta. Hän tuo jollakin tavalla mieleeni Jyrki Kankaan, ideoita on paljon, kärsivällisyyttä vähän ja taloudelliset realiteetit on usein hukassa. Janne on hyvä tyyppi, hän haluaa varmasti hyvää Ässille, mutta en ole varma onko hänestä Ässien uuden linjan jatkajaksi. Pelkään, että hän hakee pikavoittoja, kärsivällisyys ei riitä strategiseen ajatteluun ja pitkäjänteisyyteen.